LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkelijke huur kosten !!!

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Teckeltoos
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 nov 2010 09:33

Werkelijke huur kosten !!!

Ongelezen bericht door Teckeltoos »

Schreeuwerig spatten huur aanbiedingsprijzen van vakantiehuisjes me tegemoet.
In het laagseizoen lijk je heel goedkoop te kunnen huren. Maar ergens helemaal onderaan op de sites zie je dan de bijkomende kosten. Reserveringskosten, toeristenbelasting, textielhuur(vaak verplicht), parkeergelden enz. zorgen ervoor dat de bijkomende kosten vaak hoger uitpakken dan de huurprijs.
En dan nog de schoonmaakkosten; vaak meer dan € 50,00 en verplicht. Schoonmakers krijgen een kwartier om een huisje schoon te maken. Dat brengt dus € 200,00 per uur op waar de schoonmaakster zelf nog geen € 10,00 p u betaald krijgt. Toeristenbelasting wordt hier en daar ook parkbelasting genoemd en het bedrag is meestal veel meer dan dat de gemeente heft. Cashen dus.
Ik vind dat bijkomende kosten duidelijker aangegeven dienen te worden en dat linnenhuur en schoonmaakkosten vrijwillig moeten zijn; in het laatste geval zou men met een borg kunnen werken.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Werkelijke huur kosten !!!

Ongelezen bericht door tenormin »

Teckeltoos schreef:Schreeuwerig spatten huur aanbiedingsprijzen van vakantiehuisjes me tegemoet.
Niemand verplicht u toch zoiets te gaan huren en/of hoe u de vakantie wilt doorbrengen?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Werkelijke huur kosten !!!

Ongelezen bericht door dhc »

TS heeft wel een punt vind ik. Is het niet zo dat aanbieders van (vlieg) reizen binnenkort hun aanbiedingen alleen nog mogen plaatsen met inbegrip van alle bijkomende kosten?
Dan zie ik niet waarom vakantieparken dit wel exclusief kosten mogen aanbieden.
Ze kunnen volgens mij vrij eenvoudig een helder overzicht presenteren....

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Werkelijke huur kosten !!!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Teckeltoos schreef:Maar ergens helemaal onderaan op de sites zie je dan de bijkomende kosten.
Dus gewoon goed kijken en dan is er niks vreemds aan bijkomende kosten.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Werkelijke huur kosten !!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Veel bijkomende kosten hangen ook af van het aantal gasten en kan je dus niet in de prijs opnemen. Je kunt dat natuurlijk wel doen, maar dan komen er hier weer klagers dat zo voor 4 sets linnen moeten betalen terwijl ze maar met z'n 3-en zijn... Parkeergelden is ook zoiets. Dat hangt af van het aantal auto's waarmee je komt.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Werkelijke huur kosten !!!

Ongelezen bericht door dhc »

Goede uitleg, maar voor online vliegvakanties boeken geldt in feite hetzelfde, de boeker heeft binnenkort wettelijk recht op het vermelden van de all-inprijs, dat zou voor vakantieparken ook mogelijk moeten zijn.

Vapzo
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2013 07:40

Re: Werkelijke huur kosten !!!

Ongelezen bericht door Vapzo »

Net als wat GJvdZ zegt. Die vakantieparken sites weten niet met hoeveel personen je een bungalow gaat boeken. Ook met vier personen kan het wel eens een stuk goedkoper zijn om een zes persoons huisje te boeken in plaats van een vier persoons. (Je betaalt dan ook maar voor 4 personen de extra kosten)
Op http://www.vapzo.nl kan je de prijzen makkelijk vergelijken inclusief de bijkomende verplichte kosten. Hierdoor voorkom je wat ergernis en zie je direct de totaalprijs.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Werkelijke huur kosten !!!

Ongelezen bericht door witte angora »

GJvdZ schreef:Veel bijkomende kosten hangen ook af van het aantal gasten en kan je dus niet in de prijs opnemen. Je kunt dat natuurlijk wel doen, maar dan komen er hier weer klagers dat zo voor 4 sets linnen moeten betalen terwijl ze maar met z'n 3-en zijn... Parkeergelden is ook zoiets. Dat hangt af van het aantal auto's waarmee je komt.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom alles, maar dan ook alles kant en klaar en voorgekauwd aangeleverd moet worden. Meestal staan alle bijkomende kosten in de advertentie zelf vermeld. Dan kunnen mensen zelf toch wel uitrekenen wat ze kwijt zijn?

Als voorbeeld de eindschoonmaak. Dat bedrag blijft gelijk, of je er nu een weekend zit, een week, of de hele zomer. Met dit soort dingen kun je toch geen all-in prijs gaan maken? Of het moet een ellenlange rij gaan worden: weekend zoveel, week zoveel, anderhalve week, enzovoorts.... En dan krijg je gegarandeerd weer van die klagers die zich gediscrimineerd voelen omdat ze met hun weekend in verhouding meer moeten betalen dan degenen die er een week zitten.

Gewoon even de rekenmachine er bij, heb je nog een beetje extra voorpret ook, en verder genieten van de vakantie.

Gesloten