Is dit misleiding ?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
popbizzart
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 sep 2011 21:49

Is dit misleiding ?

Ongelezen bericht door popbizzart »

Hallo.
Ik was zoek naar een hotel bij Schiphol voor een overnachting inclusief de mogelijkheid tot langer parkeren van mijn auto.
Ik kwam uit bij het Ibis Budget hotel Schiphol.
Via de link: https://ibis.accor.com/promotions-offer ... l.nl.shtml
dacht ik dit te kunnen doen.
Achteraf gezien was ik wat te snel met boeken en betalen ondanks dat er niet bijstond dat de prijs inclusief parkeren was.
Het bleek alleen de overnachting te zijn. De kans dat er geen parkeerplaatsen beschikbaar waren was wel aangegeven.
Alleen bleek bij een verdere zoektocht naar aanbiedingen dat er via een andere link:
https://all.accor.com/promotions-offers ... l.nl.shtml
wel gewoon voor de zelfde datum inclusief parkeren geboekt kon worden.
Toen ik dit melde bij het hotel boden ze me aan om voor €140 extra er mijn auto te parkeren.
Dit zou evenveel zijn geweest als de 2e link voor hotel en parkeren.
Op zich kan ik alleen mezelf maar wat kwalijk nemen,
maar vind het eigenlijk niet kunnen dat ze eerst zeggen dat er geen parkeer mogelijkheid meer is terwijl dat later via een andere link wel kan.
Is dit gewoon pech hebben of moet ik hier op een of andere manier nog iets aan doen ?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is dit misleiding ?

Ongelezen bericht door witte angora »

popbizzart schreef:
14 okt 2023 22:30
De kans dat er geen parkeerplaatsen beschikbaar waren was wel aangegeven.

[...]

maar vind het eigenlijk niet kunnen dat ze eerst zeggen dat er geen parkeer mogelijkheid meer is
Volgens mij noem je hier toch echt twee totaal verschillende dingen. Wat stond er nu precies bij de aanbieding? Als we dat weten kunnen we wat gerichter aangeven wat je mogelijkheden zijn. Mits we hier tot consensus komen, maar dat is eigenlijk zeer zelden.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Is dit misleiding ?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op de website staat;
LET OP
Als dit speciale beperkte tarief niet meer beschikbaar is voor de door u gewenste data, zal u automatisch ons "flexibele tarief" zonder parking aangeboden worden.
.

Ik vind dat het duidelijk op de website vermeld staat.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Is dit misleiding ?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Wat je er aan kan doen is beter kijken wat je boekt, en bij onduidelijkheid eerst vragen VOOR je boekt. Mooi leermomentje.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Is dit misleiding ?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Hier is sprake van misleiding. Je zoekt overnachten MET parkeren, de link geeft dat ook, maar geeft uiteindelijk, helemaal onder, aan dat het misschien zonder parkeren is, en dat zonder is dan ook wat je uiteindelijk krijgt.
Probeer het zelf maar eens waarde forumcollegas en u moet verdomd goed oppassen anders boekt u ZONDER parkeren.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Is dit misleiding ?

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

J. Deltoer schreef:
15 okt 2023 08:50
..,. u moet verdomd goed oppassen anders boekt u ZONDER parkeren.
Maar is het dan misleiding?

Ik boek regelmatig bij een IBIS hotel bij een vliegveld maar zover ik me kan herinneren me nooit misleid gevoeld. Hun websites zijn voor mij in ieder geval duidelijk genoeg om de voor mij gewenste faciliteiten te kiezen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is dit misleiding ?

Ongelezen bericht door witte angora »

popbizzart schreef:
14 okt 2023 22:30
Achteraf gezien was ik wat te snel met boeken en betalen ondanks dat er niet bijstond dat de prijs inclusief parkeren was.
Het bleek alleen de overnachting te zijn.

[...]

Toen ik dit melde bij het hotel boden ze me aan om voor €140 extra er mijn auto te parkeren.
Dit zou evenveel zijn geweest als de 2e link voor hotel en parkeren.
Maar waar zit nu precies de pijn? Als ik het goed begrijp heb je 140 euro korting gehad omdat er geen parkeerfaciliteit zou zijn. Die bleek er achteraf wel te zijn. Voor 140 euro extra kon je de auto alsnog parkeren. Nu ben je net zoveel kwijt als dat het in één keer goed ging. Financieel ben je dus niet slechter af.

Ik kan er eerlijk gezegd geen misleiding in zien. Enkel een ongelukkige communicatie die intussen is opgelost. Maar waar het precies mis ging weet ik ook niet.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is dit misleiding ?

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
15 okt 2023 08:50
Hier is sprake van misleiding. Je zoekt overnachten MET parkeren, de link geeft dat ook, maar geeft uiteindelijk, helemaal onder, aan dat het misschien zonder parkeren is, en dat zonder is dan ook wat je uiteindelijk krijgt.
Probeer het zelf maar eens waarde forumcollegas en u moet verdomd goed oppassen anders boekt u ZONDER parkeren.
Dan vrees ik vast te zitten aan een overnachting waarbij ik mijn auto langere tijd kwijt zal zijn.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Is dit misleiding ?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

In zekere zin wel misleidend omdat beide aanbieders na betaling de voorwaarden naar believen mogen aanpassen.
De klant mag er van uit gaan dat die na betaling gebruik van de actie maakt en dus niet bij aankomst te horen krijgt dat die actie met gratis parkeren niet meer van toepassing is.
Tegen een meerprijs van 140 euro zijn er wel parkeerplaatsen beschikbaar en dat is bijzonder vreemd te noemen want die waren al vergeven en konden dus ook niet meer beschikbaar zijn.
Als klant zijnde mag je zeker in dit geval verwachten dat er duidelijke afspraken gemaakt zijn omdat die de auto niet elders kan parkeren en wordt gedwongen op bij te gaan betalen want het vliegtuig wacht ook niet.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Is dit misleiding ?

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@ron5300 wat jij stelt vind ik geen misleiding. TS had alle tijd om parkeerplaats te zoeken voor dag van vertrek. Of niet met auto komen en laten brengen of met OV.

Bovendien zoals @witte Angora ook schrijft het heeft TS niets extra's gekost.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Is dit misleiding ?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is sprake van een misleidende handelspraktijk wanneer en onjuiste, onduidelijke of dubbelzinnige informatie wordt gegeven waardoor de gemiddelde consument een besluit neemt over een transactie die hij anders niet genomen had. Er is ook sprake van een misleidende handelspraktijk wanneer essentie informatie niet wordt vermeld. Voor de meest essentie informatie - de belangrijkste kenmerken, de prijs, de duur, en de minumumduur - geldt dat deze vlak voor het bestellen moet worden vermeld en wel zo dat dit duidelijk is en in het oog springt.

De context is hier de reclame voor een overnachting met parkeerplek vanaf € 75,-. Vanaf deze pagina wordt je doorgeleid naar een bestelpagina, waar een overnachting geboekt kan worden zonder parkeerplek. Gezien deze context had daar moeten staat dat de overeenkomst zonder parkeerplek is (met zonder vetgedrukt) dan wel had die link niet opgenomen moeten worden.

De conclusie is dat er sprake is van een misleidende handelspraktijk.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Is dit misleiding ?

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:
15 okt 2023 10:22
waar zit nu precies de pijn? Als ik het goed begrijp heb je 140 euro korting gehad omdat er geen parkeerfaciliteit zou zijn. Die bleek er achteraf wel te zijn. Voor 140 euro extra kon je de auto alsnog parkeren. Nu ben je net zoveel kwijt als dat het in één keer goed ging. Financieel ben je dus niet slechter af.
TS had ook nog even verder kunnen kijken en bij de concurrent een voordeliger aanbod kunnen vinden. Deze salami tacktiek verhinderd dat.

popbizzart
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 sep 2011 21:49

Re: Is dit misleiding ?

Ongelezen bericht door popbizzart »

Vandaag een mailtje gekregen van het hotel.
Ik kan bij inchecken het verschil bijbetalen om het parkeren erbij te hebben.
Het totaal komt dan straks op iets van €140 totaal.
Dus geen €140 bijbetalen voor het parkeren, maar €50,00.
Het boekingsproces vond ik niet heel duidelijk, maar door het hotel nu goed opgelost.
Bedankt voor het meedenken.
Marcel

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is dit misleiding ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Prima gedaan, bedankt voor de feedback. En wie weet, dat is althans mijn ervaring met andere bedrijven/organisaties, wordt dit als een leermoment beschouwd om de site nog een keer goed tegen het licht te houden.

IphoneFan
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2023 09:30

Re: Is dit misleiding ?

Ongelezen bericht door IphoneFan »

Ik reis ook veel en boek al jaren bij het van de valk hotel nabij schiphol, hotelschiphol punt NL. Parkeren voor 2 weken is daar +- 30 euro extra en ze hebben elk half uur een shuttle bus. Leuk hotel, maar waren 2 maanden geleden wel aan het verbouwen waardoor het minder leuk was.

Plaats reactie