Vakantie betaald, geannuleerd door host en niet terugbetaald door booking.com

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
ArKo84
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2023 14:40

Vakantie betaald, geannuleerd door host en niet terugbetaald door booking.com

Ongelezen bericht door ArKo84 »

Op 7 januari jl. een mooie vakantie voor ons gezin geboekt voor de aankomende zomer. Netjes via IDeal betaald. Een kleine week later wordt de vakantie geannuleerd door de host, de data komt niet uit. We krijgen een mail vanuit booking.com dat we worden terugbetaald. Twee weken later is het geld nog niet retour, waarop mijn man aangeeft, misschien kunnen we wel andere data en dan de vakantie om boeken. Een goed idee vindt ik, dus ik bellen met booking.com en vraag of ik de boeking om kan zetten aangezien de host op die data wel kan en we het geld nog niet terug hebben gehad. Ze geeft aan dat we zelf een nieuwe boeking en betaling moeten doen, omdat de terugbetaling al in gang is gezet. Zo gezegd, zo gedaan. Vakantie opnieuw geboekt en betaling 2 gedaan. Tien dagen later nog steeds geen geld terug. Reactie klantenservice; ik ga vragen aan de afdeling Finance voor een ARN nummer. Volgende dag krijg ik een mail dat het ARN Nummer niet beschikbaar is. Op zich al vreemd, want bij iedere overboeking krijg je zo’n referentienummer. Booking.com geeft in die mail aan dat ik contact moet leggen met mijn bank, want daar ligt het probleem. Contact gelegd met de bank en hun geven aan dat het bedrag niet aan ons is teruggestort. Ze kunnen zien dat wij 2x betaald hebben, maar er is niks teruggekomen. Booking.com wilt hier een schriftelijk bewijs van, dus mijn bank maakt dat netjes in orde voor me en ik stuur dat op naar booking.com
Drie dagen later krijg ik een mail van booking.com met weer de mededeling die ik eerder heb gehad, dat het bedrag al is teruggestort. Ik wederom weer bellen met booking.com, ze gaan weer mailen met de afdeling Finance. Weer krijg ik dezelfde dag een mail dat het bedrag al is teruggestort. Weer gebeld, nu krijg ik de vraag welk rekeningnummer ik heb. Ik geef mijn rekeningnummer en de vrouw aan de telefoon van booking.com geeft aan dat daar het probleem zit omdat het rekeningnummer waar hun het geld op teruggestort is niet overeenkomt (in de verste verte niet eens/ ook raar, want booking claimt terug te betalen op het rekeningnummer waarvan af je betaald hebt). De vraag is of ik een e-mail wil sturen met mijn bankgegevens. Dit heb ik gedaan. Een paar uur later krijg ik weer de e-mail dat de betaling al is teruggestort op het rekeningnummer wat de vrouw eerder telefonisch had doorgegeven, ook hebben ze nu ineens het ARN nummer gevonden!!! Hierop heb ik teruggemaild met een printcreen van de betaling, waarop duidelijk te zien is dat de betaling van een ander rekeningnummer is overgemaakt en niet het nummer wat hun claimen. Weer krijg ik de reactie dat het geld is teruggestort en dat ik van die rekening heb betaald en niet van mijn enige eigen rekeningnummer (die ik al minstens 20 jaar heb). Ik moest maar weer contact opnemen met de bank. Dit weer gedaan, die hebben weer een document opgesteld met hierop het ARN nummer vermeld van hun en dat dit niet naar mij was overgemaakt. Sterker nog, het rekeningnummer waar hun claimen het naartoe overgemaakt te hebben is een niet bestaand rekeningnummer. Dit weer aan hun teruggestuurd en nu krijg ik een reactie; we willen van u al uw rekeningafschriften hebben vanaf dat wij u terugbetaald hebben tot aan nu toe!!!!

Wat kan ik hier nu mee??

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vakantie betaald, geannuleerd door host en niet terugbetaald door booking.com

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het belangrijkste: Geniet van uw nieuwe vakantie die u geboekt hebt.

Stuur booking.com een bericht (voorkeur per mail, of chat en bewaar dit) dat u binnen 7 dagen uw geld terug wilt hebben. Indien hun hieraan niet voldoen dan gaat u juridische stappen ondernemen en eist u behalve het bedrag ook de wettelijke rente. Ook uw rechtsbijstandverzekering kan dit voor u doen en vervolgens een juridische procedure starten.

Indien u geen rechtsbijstandverzekering hebt neem dan contact op met een deurwaarder.

Een tip voor de volgende keer, indien vooruit betaling verplicht is betaal met een creditcard. Dan had u de betaling kunnen betwisten.

ArKo84
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2023 14:40

Re: Vakantie betaald, geannuleerd door host en niet terugbetaald door booking.com

Ongelezen bericht door ArKo84 »

Bedankt voor je reactie. Mailverkeer is allemaal bewaard. Ze blijven hetzelfde mailen en willen verder niet verder kijken dan hun neus lang is. Heb een bericht gestuurd dat ik juridische stappen ga ondernemen.
Creditcard is niet altijd voor iedereen weggelegd.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vakantie betaald, geannuleerd door host en niet terugbetaald door booking.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je hen in dat bericht ook in gebreke gesteld?

ArKo84
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2023 14:40

Re: Vakantie betaald, geannuleerd door host en niet terugbetaald door booking.com

Ongelezen bericht door ArKo84 »

Ja meerdere malen

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Vakantie betaald, geannuleerd door host en niet terugbetaald door booking.com

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

ArKo84 schreef:
03 mar 2023 16:46

Creditcard is niet altijd voor iedereen weggelegd.
Kleine tip is ICS Go card..prepaid maar met vrijwel alle overige voorwaarden van een creditcard.

Yvette van Apeldoorn
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2021 13:30

Re: Vakantie betaald, geannuleerd door host en niet terugbetaald door booking.com

Ongelezen bericht door Yvette van Apeldoorn »

Alle reviews met aandacht gelezen. Gisteren heb ik via Trustpilot 1.5 uur bezig geweest om alle op 2 na zeer negatieve ervaringen gelezen. Alle antwoorden die diverse mensen hebben geplaatst, hebben helaas geen enkele zin. Ze weten niet hoe corrupt deze Organisatie Booking. com daadwerkerlijk is. Op Trustpilot staan 827 pagina´s met klachten, de een nog erger dan de andere. Zelf heb ik ook een zeer negatieve ervaring gehad. De moeite genomen om hierover een brief te schrijven, gericht aan Booking.com in Amsterdam. Geen reactie, emails komen terug, terwijl ze zelf op hun website dit emailadres adviseren. Drie maal telefonisch contact gehad met Booking.com stond steed een half uur in de wacht, maar wat je ook doet, Booking.com betaald nooit. Alleen de reviews van de laatste week van maart 2023 gelezen, Je weet niet wat je leest,het is ongelooflijk. Vele mensen zijn hoge bedragen kwijt geraakt. Begrijp niet dat Radar, Kassa en de Consumentenbond dit niet voor het voetlicht brengen. Dit kan heel veel leed besparen en ook veel geld. Dus o.a. Radar duik hierin en breng deze criminele praktijken in beeld.Mijn hartelijke dank hiervoor. Groeten Yvonne Koster.
Laatst gewijzigd door Yvette van Apeldoorn op 02 apr 2023 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Yvette van Apeldoorn
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2021 13:30

Re: Vakantie betaald, geannuleerd door host en niet terugbetaald door booking.com

Ongelezen bericht door Yvette van Apeldoorn »

Sorry voor de schrijffouten, Volgende keer zal ik wat zorgvuldiger zijn. Maar hopelijk kan men mijn verhaal toch lezen ?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vakantie betaald, geannuleerd door host en niet terugbetaald door booking.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik begrijp je. Je kan overigens een uur lang je berichten bewerken.

Plaats reactie