Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
hercu1965
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door hercu1965 »

Onze vakantie naar Denemarken Kopenhagen was een succes . Het Ibis hotel een drama ! Wij hebben geboekt het Ibis Hotel in Kopenhagen in Bella Center voor 4 nachtten van dond.17 aug tm 20 aug. en moesten betalen 253 euro per nacht ! totaal dus 7552 DK = 1013 euro
Direct na het boeken kregen we al een mail of we niet een grotere kamer wilde, maar gezien de prijs die we betaald hadden en de vertrouwde IBIS naam ging ik er vanuit dat dit wel goed zou zitten. Toen we aankwamen en ons meldde bij de incheck werd er weer gevraagd; willen jullie niet een grotere kamer ? Ik zei , maar ik heb de kamer niet eens gezien die we geboekt hebben ! Wij naar boven koffers uit pakken , bleek het 2 persoons bed wat er stond van 1,80 x.2,00 net niet klem in de kamer te staan, er was net nog een 30 cm stook rondom vrij. De hele kamer was amper 10M2 ! Omdat het maar voor 4 nachtten was hebben we het maar zo gelaten , De airco was overigens ook stuk , gemeld bij de receptie , ze zouden het nakijken , echter nooit wat aan gedaan een bloedhete kamer 4 dagen ! De borg die we betaalde bij aankomst zouden ze terug storten toen we vertrokken , 3x email via booking.com over gestuurd NOOIT onze borg terug gehad ! Stelletje ordinaire dieven !
Wij vertrouwde op de vertrouwde IBIS naam bij het boeken , dat vertrouwen is helemaal kapot gemaakt . als je 253 euro per nacht betaald verwacht je een normale hotelkamer en niet een hok van 10M2 met kapotte airco en je betaalde borg niet terug kunnen krijgen. Het hotel erna was het Tivoli Hotel in Kopenhagen ook geboekt via booking.com die kamer kostte maar 174 euro per nacht daar zijn we 10 nachtten gebleven en had wel goed werkende airco en was wel 2x zo groot en borg hoefde we daar niet te betalen. De ligging was ook veel leuker pal bij de haven en het Tivoli pretpark en gezellige centrum. Ibis ligt in de wijk Bella Center ook wel betonwijk genoemd, nix te beleven je moet altijd via de metro naar Norreport ca 15 min, om de gezelligheid te kunnen vinden. Je snapt wel dat wij nooit meer in een IBIS hotel gaan slapen

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door rwolters »

Bella Center is een zakelijke omgeving, geen toeristische buurt. Dat je daar hebt geboekt kan je alleen jezelf aanrekenen, niet IBIS. Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat je in een hotel borg moest betalen, ook niet bij IBIS en ik maak toch regelmatig gebruik van IBIS. Ik zie trouwens geen kamers van 10m2 op de website van Ibis staan.

Maar wat is de vraag waar we bij kunnen helpen?

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Er was u een andere kamer aangeboden, een grotere. Was het geen optie om die andere kamer tegen dezelfde prijs te krijgen aangezien hun de kamer aangeboden hadden die niet goed genoeg was, aldus hunzelf.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Waar leest u dat de andere kamer zonder meeprijs zou zijn?
Wat een waardeloze ervaring dit IBIS hotel. Hotelkamer veel te klein, kapotte airco, borg niet terugkrijgen maar wel de hoofdprijs betalen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
20 sep 2023 07:55
Waar leest u dat de andere kamer zonder meeprijs zou zijn?
Dat stelt hij niet, dat vraagt hij.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door BL2 »

Het hotel is zeer nieuw en modern. Kamers rond de 160 euro per nacht tot juni 2024. Prima waardering van 4.4 op 5.0.
En dan krijg je meerdere keren een andere kamer aangeboden, maar je regelt dan niets ?
Tot slot, een borg betalen in een hotel, werkelijk nog nooit meegemaakt en ik heb heeeel wat hotels "bewoond" ....

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik moet bijna altijd een borg betalen zodra ik me meld bij de receptie. Zou dat institutioneel rascisme zijn?

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door criticus2 »

TS kan zn review over dit hotel beter kwijt op Google of zo. Dan leest hotelmanagement het ook . hier niet...

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dus je boekt de kleinste kamer die ze hebben, en dan is de kamer klein. Vreselijk.
Niet werkende airco is wel slecht natuurlijk, daar had ik geen genoegen mee genomen.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door juliomariner »

U hebt er zelf voor gekozen om de kamer te accepteren. Dat ze aan de balie aandrongen op dat u niet liever een grotere kamer hadden ook zal de alarmbellen moetdn doen afgaan.
Stond de grootte van de kamer niet vermeld toen u de boeking deed?

hercu1965
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door hercu1965 »

Mijn ervaring gaat erom dat het vertrouwen dat ik in de naam IBIS had helemaal kapot is gemaakt . Ik heb me nog nooit verdiept in hoe groot een hotelkamer is. Als ik 253 euro per nacht betaal verwacht ik kwaliteit / prijsverhouding en zeker van een vertrouwde naam als IBIS !
En de 200 euro borg die we moesten betalen zouden we terug krijgen werd beloofd bij het betalen, naderhand bij de email correspondentie via booking.com bleek dat het parkeergeld ermee verrekend zou worden, er was nog 200 Deense kronen over die ze zouden overmaken die we nooit hebben gehad.
verder toen we geboekt hadden via booking.com kregen we ca 2 dagen later een email voor een grotere duurdere hotelkamer, je moest met een schuif van 0 tot 300 euro aangeven zoiets , wat het je waard was om een grotere kamer te hebben. Lijkt op handjeklap op de markt !
Ik vond 253 euro per nacht wel duur zat , eerlijk gezegd nog nooit zo veel betaald ik ging er vanuit dat je voor dat geld een fatsoenlijke kamer had.
via booking.com was er ook geen info van de kamer opgegeven. De werkwijze van IBIS draait alleen op zoveel mogelijk geld naar binnen harken.
Naderhand het Tivoli hotel , die ervaring staat in mijn verhaal boven , zo kan het ook dus , geen borg , grote kamer , betere ligging , prima airco en maar 173 euro

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door kuklos »

Dus jij boekt via Booking.com een kamer bij IBIS, Booking.com geeft geen infomratie over grootte en dergelijke, en dan is het de schuld van IBIS? En niet van Booking.com?

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Heb je een link naar het hotel?
Zie geen Ibis Kopenhagen Bella Center
Wel een Ibis Styles Ørestad

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u zou nog zo’n € 13,00 terug moeten krijgen, dat is duur parkeren.

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door Methusalah »

hercu1965 schreef:
21 sep 2023 14:34
Mijn ervaring gaat erom dat het vertrouwen dat ik in de naam IBIS had helemaal kapot is gemaakt . Ik heb me nog nooit verdiept in hoe groot een hotelkamer is. Als ik 253 euro per nacht betaal verwacht ik kwaliteit / prijsverhouding en zeker van een vertrouwde naam als IBIS !
En de 200 euro borg die we moesten betalen zouden we terug krijgen werd beloofd bij het betalen, naderhand bij de email correspondentie via booking.com bleek dat het parkeergeld ermee verrekend zou worden, er was nog 200 Deense kronen over die ze zouden overmaken die we nooit hebben gehad.
verder toen we geboekt hadden via booking.com kregen we ca 2 dagen later een email voor een grotere duurdere hotelkamer, je moest met een schuif van 0 tot 300 euro aangeven zoiets , wat het je waard was om een grotere kamer te hebben. Lijkt op handjeklap op de markt !
Ik vond 253 euro per nacht wel duur zat , eerlijk gezegd nog nooit zo veel betaald ik ging er vanuit dat je voor dat geld een fatsoenlijke kamer had.
via booking.com was er ook geen info van de kamer opgegeven. De werkwijze van IBIS draait alleen op zoveel mogelijk geld naar binnen harken.
Naderhand het Tivoli hotel , die ervaring staat in mijn verhaal boven , zo kan het ook dus , geen borg , grote kamer , betere ligging , prima airco en maar 173 euro

Ze hebben je twee keer een andere kamer aangeboden en je kan toch echt zelf checken hoe groot de kamers zijn. Dit ligt helemaal je zelf. :roll:

Daarnaast, een hotelkamer is over het algemeen alleen maar om in te slapen. Wat boeit het hoe groot het is. Je verblijft daar toch niet de hele dag in.

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door Mk »

taxikemperman schreef:
21 sep 2023 14:44
Heb je een link naar het hotel?
Zie geen Ibis Kopenhagen Bella Center
Wel een Ibis Styles Ørestad
En bij dat hotel zijn alle kamers 17/18/21m2, dus hoe je dan aan zo’n kleine kamer komt vraag ik me af.

hercu1965
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door hercu1965 »

ik heb de foto;s op de website nog eens bekeken , je ziet daar een bed staan met een ruimte vrij achter het bed , die vrije ruimte is afgaande van een 2 meter bed is ca 80 cm dus 2.80 meter totaal uitgaande van een bed van 1.8 x 2.0 is de andere zijde 1.8 + 0.8 +0.8 = 3,4 meter 2,8x 3,4 - 9.5 M2 voor " de slaapkamer " dat ze het halletje en toilet en douche er bij rekenen klopt volgens mij niet , zo doe je dat in een woning ook niet .
achteraf snap ik dat ze je zowel na het boeken als inchecken een grotere kamer willen verhuren, 10M2 is echt heel mini mini . er is niet eens plek voor een stoel, die er uiteraard ook niet staat.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar geef nou eens een link naar dat hotel, zoals eerder gevraagd.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vermoedelijk gaat het toch om het Ibis Styles Kopenhagen Ørestad. Dat ligt tegenover het Bella Center en vlak bij een metrohalte naar het centrum.

Volgens de eigen website is het een “design budgethotel, open voor creatievelingen”. Dat voorspelt geen grote luxe, lijkt me. Op de foto’s is duidelijk te zien dat het gaat om nogal krappe kamers.

Dat de airco niet werkte vind ik onacceptabel, maar verder is het voor mij duidelijk wat ik ervan kan verwachten.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ibis Hotel Kopenhagen vreselijke ervaring

Ongelezen bericht door kuklos »

TS gaat niet op vragen of reacties en doet niks meer dan klagen. Topic kan dus prullenbak in, maar dat is aan de moderators.

Plaats reactie