LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KOPPELVERKOOP Verplichte annuleringsverzekering Happy Home

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
jack_yvonne
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2006 21:35

KOPPELVERKOOP Verplichte annuleringsverzekering Happy Home

Ongelezen bericht door jack_yvonne »

Ik wil een vakantiehuisje boeken bij Happyhome.nl. Al bij de tweede stap van het boeken wordt er een bedrag van heel veel (5,5% van de huursom) bij de kosten opgeteld t.b.v. een annuleringsverzekering. Ik kan hier op hun website op geen enkele manier onderuit komen. Ik heb echter een doorlopende reisverzekering inclusief annuleringsverzekering, dus ik hoef die van Happy Home niet. Volgens mij maakt Happy Home zich schuldig aan koppelverkoop, ik vraag me af of dit wettelijk is toegestaan? In de voorwaarden staat echter de volgende zin:
11. Annuleringsverzekering
11.1. Deelname aan de annuleringsverzekering is vanzelfsprekend, óók indien u op korte termijn reserveert. Hiervoor betaalt u 5,5% van de huursom, te voldoen bij de eerste betaling.
Mijns inziens is dit belachelijk. Het volgende is dat ze het vanzelfsprekend vinden om je een GSM aan te smeren zodat je lekker bereikbaar bent!!

Wie weet of het bovenstaande strafbaar is en wat ertegen te doen?

Alvast bedankt voor de reacties.

P.S. Heeft iemand informatie over vakantiepark Het Grootslag te Andijk??

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: KOPPELVERKOOP Verplichte annuleringsverzekering Happy Home

Ongelezen bericht door eeliane »

En als je belt valt daar dan niet over te praten??
Als je on-line boekt moet je gewoon een aan verz. afsluiten, ook omdat men on-line boekt en zij niet echt snel hun geld krijgen. Als er in de tussentijd iets met u gebeurt dan zijn de kosten in ieder geval gedekt.
5,5 % is normaal hoor.

jack_yvonne
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2006 21:35

Re: KOPPELVERKOOP Verplichte annuleringsverzekering Happy Home

Ongelezen bericht door jack_yvonne »

Bedankt voor je reactie, dit staat bij de betalingsregeling:
30% van de huursom, de reserveringskosten en de premie voor de annuleringsverzekering worden door u direct na ontvangst van uw bevestiging betaald.
Waar het zich mij dus om gaat is dat ik het nergens kan uitvinken en dat men een ann.verz. "vanzelfsprekend" vindt. Naar mijn mening krijg je iets door de strot geduwd wat je niet wilt. Maandag ga ik ze eens bellen, kijken wat ze zeggen. Zoals al gezegd, ik heb een doorlopende annuleringsverzekering bij de blauwe leeuw à € 54,--. Met 2 weken zomervakantie heb je dat er al uit.

Toch nogmaals bedankt voor je reactie

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: KOPPELVERKOOP Verplichte annuleringsverzekering Happy Home

Ongelezen bericht door ronald g »

Happyhome doet dat om de kosten voor schade in te dekken. Als u dat goed leest op de site begrijpt u ook waarom, een reisverzekering dekt nu eenmaal niet alles wat u aan schade dan wel nalatigheid toebrengt. Voor de goede orde ik ben niet van happyhome maar door de forums wel wijzer geworden.
Ronald.

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: KOPPELVERKOOP Verplichte annuleringsverzekering Happy Home

Ongelezen bericht door dens »

Happy Home is een geweldige organisatie. Wij hebben al meerdere malen een perfecte villa gehuurd in Frankrijk. De info op de website klopt gewoon. Ik sluit me volledig aan bij de bovenstaande reacties: niets raars om de annuleringsverzekring te verplichten. Ik geef ze groot gelijk!!

Overigens hebben wij de annuleringsverzekering al eens moeten gebruiken ivm een onverwachte operatie aan mijn voet. Zonder al teveel gezeur kregen we alle kosten terug. Zo hoort het!

Har

Re: KOPPELVERKOOP Verplichte annuleringsverzekering Happy Home

Ongelezen bericht door Har »

Altijd een annuleringsverzekering afsluiten, in combinatie met een door lopende reisvakantie. Handig en verstandig :) :idea:

KoosD
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jul 2005 19:21

Re: KOPPELVERKOOP Verplichte annuleringsverzekering Happy Home

Ongelezen bericht door KoosD »

Als je al een doorlopende annuleringsverzekering hebt, lijkt het mij ook zonde en overdreven om ook verplicht er 1 bij Happyhome af te sluiten.
Dubbel verzekeren is toch overdreven!

mont ventoux
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 jul 2005 20:14

Re: KOPPELVERKOOP Verplichte annuleringsverzekering Happy Home

Ongelezen bericht door mont ventoux »

Nee dit mag inderdaad niet.

Ik heb afgelopen week bij een reservering bij happy home in het vak opmerkingen de medeling geplaatst dat ik geen anulerings- en reisverzekering wilde.

Op de factuur bleek deze ook inderdaad niet in rekening gebracht. Dus het kan wel.

Maar de wijze waarop HH dit op hun site zet is inderdaad niet juist.

pinky
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 aug 2005 02:05

Re: KOPPELVERKOOP Verplichte annuleringsverzekering Happy Home

Ongelezen bericht door pinky »

5.5 % vindt ik erg hoog, ik sluit altijd een aparte af bij Unive daar is het maar 3.5 % voor de anuleringsverzekering.

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: KOPPELVERKOOP Verplichte annuleringsverzekering Happy Home

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Inderdaad Pinky,

5,5% is gewoon veel te hoog. Echt schandalig hoog trouwens.

Gesloten