Maakt Booking.com misbruik van kleine foutjes?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Xander1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2023 17:34

Maakt Booking.com misbruik van kleine foutjes?

Ongelezen bericht door Xander1234 »

Vorige week heb ik bij Booking.com geboekt naar de accommodatie A&O Hostel Wien Hauptbahnhof zonder een annuleringsverzekering.
Later kwam ik erachter dat ik de verkeerde datum had geboekt.

Als eerst heb ik contact opgenomen met Booking. Zij zeiden over de mail dat ze niets konden doen. Toen heb ik de accommodatie zelf via Whatsapp benaderd. Er werd gezegd dat ik via een handelspartner van Booking heb geboekt en dat ik hen moest benaderen. Die bedrijfspartner heet Agoda. De accommodatie heeft mij het nummer gegeven en heb contact met hen opgenomen. Agoda zij dat ze een verzoek van Booking nodig hadden.

Dus toen heb ik Booking weer benaderd, maar stuurde mij weer naar de accommodatie. De accommodatie en ik vonden dat vreemd omdat ik bij Booking geboekt heb. En ook Agoda zei dat ik bij Booking moest zijn. Nogmaals contact opgenomen, maar Booking stuurde me van het kastje naar de muur.

De accommodatie waar ik ga verblijven zei toen dat ik altijd het recht heb om het te wijzigen en dat Booking verplicht is om dit aan te passen.

Booking bleef bij zijn standpunt waardoor ik de boeking wel opnieuw moest doen zonder dat ik er geld voor terug kreeg. Ik walg van Booking en voel me erg belazerd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Maakt Booking.com misbruik van kleine foutjes?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U hebt zelf geboekt en hebt zelf de keuze gemaakt om niet flexibel te boeken. Daarvoor krijgt u een lagere prijs. Uw fout moet u dan ook niet afwentelen op de andere partij.
Hoe hard het ook is, u hebt het zelf gedaan.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Maakt Booking.com misbruik van kleine foutjes?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Niet een ander de schuld geven van uw eigen handelen.
Iets met verantwoordelijkheden.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Maakt Booking.com misbruik van kleine foutjes?

Ongelezen bericht door BL2 »

Wel of geen annuleringsverzekering maakt in dit geval natuurlijk helemaal niet uit.
Een annuleringsverzekering is er niet voor als je wel of niet zelf een verkeerde datum boekt.

Alkmaarder
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 jun 2023 13:54

Re: Maakt Booking.com misbruik van kleine foutjes?

Ongelezen bericht door Alkmaarder »

Bij Booking kun je meestal kiezen tussen diverse prijzen met verschillende annuleringsopties. Bij de laagste prijs staat dan altijd duidelijk 'Annuleren niet mogelijk'. Boekt u de verkeerde datum (of was de datum eerst eigenlijk wel correct, maar zijn uw reisplannen later gewijzigd...?), dan is het dus gewoon het verlies nemen en balen. Trouwens: zo groot zijn de prijsverschillen tussen wel of niet kunnen annuleren vaak niet, dus u had ook kunnen opteren voor een beetje flexibiliteit.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Maakt Booking.com misbruik van kleine foutjes?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Een verkeerde datum invoeren noem ik geen klein foutje. Voor u op de boek knop drukt controleerd u toch wat u precies hebt ingevoerd lijkt me

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Maakt Booking.com misbruik van kleine foutjes?

Ongelezen bericht door rwolters »

Voortaan gewoon iets boeken dat je tot 18.00 op de dag van aankomst nog kunt annuleren. Die zijn er genoeg, maar die zijn uiteraard wel wat duurder. Of gewoon niet de verkeerde datums intikken, of in ieder geval nog even heel goed kijken voor je OK klikt.

Plaats reactie