LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
chris1963
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2010 14:07

Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door chris1963 »

Mensen die al maanden geleden een verblijf hebben geboekt bij de Efteling, worden nu opeens gevraagd of eigenlijk verplicht om de avonden, naast de geboekte reservering, maar te gaan betalen en wel 25 euro p.p en als dat de betekenis is van onbeperkte toegang, zoals zo mooi in het contract staat, dan snapt iemand het niet helemaal, of ben ik gek? Wat is hier tegen te doen, mag dit zomaar en ze zijn ook niet van plan om mensen te compenseren hebben ze al laten weten. Is dit hun monopolie positie ten voeten uit uitspelen of ook een soort van arrogantie om nergens op te reageren?! Mensen komen toch wel. Mij lijkt het dan het eerlijkst wanneer mensen hier niet mee eens zijn, dat ze dan kosteloos zouden moeten kunnen annuleren, want om zomaar de regels te veranderen is beneden alle peil vind ik.

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57
Beste antwoord
Gekozen door chris1963

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

door Erthanax » 18 jun 2020 17:22

De pijn zit geloof ik niet zozeer in dat halve uurtje langer of korter, maar vooral voor de extra te reserveren kaartjes à € 25 per persoon. Als je als verblijfsgast in eerdere jaren ook 's avonds zonder extra kosten naar binnen kon, dan kan ik me goed vorstellen dat dat een bittere teleurstelling is.

Dan schakelen we nu over naar onze correspondenten voor de juridische aspecten. Jongens, wat vinden jullie ervan; kan dit door de beugel of niet?
witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

chris1963 schreef:
06 jun 2020 12:09
dan snapt iemand het niet helemaal, of ben ik gek?
Ik snap het in ieder geval niet helemaal. Je hebt een verblijf bij de Efteling geboekt, kennelijk met overnachting? Wat is er dan met die verplichte avond en die 25 euro?

chris1963
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2010 14:07

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door chris1963 »

Men wilt abonnementhouders de kans geven om ook naar de efteling te komen en dat zal dan ten koste gaan van de mensen die er een verblijf hebben geboekt in hun hotels, loonsche land en/ of bosrijk. Deze mensen waaronder wij zouden dan online een ticket moeten kopen van 25 euro p.p want hoewel we onbeperkte toegang hebben tot de efteling als gast zijnde geldt dat dus opeens voor de avond niet.

Er zijn idd meer pretparken en ik heb aan willen geven met monopolie positie dat mensen toch wel komen, wat er ook gebeurt..

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U krijgt onbeperkte toegang binnen de reguliere openingsuren. En helaas door corona sluit het park om 18:00. Als extra compensatie gaan ze extra open om 19:00u. Maar dit valt buiten de reguliere openingsuren.
Voorheen was de Efteling in de zomer open tot 22:00u, maar sinds dit seizoen niet meer.

U hebt geen tickets gekregen om onbeperkt naar binnen te gaan, maar onbeperkt binnen de regulieren openingstijden.

chris1963
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2010 14:07

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door chris1963 »

De Efteling is van plan om vanaf 18.00 u het park te sluiten, zodat iedereen weg moet en om 19.00u dus weer te openen met abonnementhouders en mensen die kaarten online hebben gekocht..normaal liepen we soms terug naar het huisje maar dat kan dus niet meer wat betreft de avond.

chris1963
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2010 14:07

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door chris1963 »

Vanwege corona maakt men dus nieuwe regeltjes en vervalt alles..wij hadden vorig jaar al geboekt en konden we dus ook gedurende de avonden terecht maar de regels zijn dus veranderd NA onze boeking en dan is dat geoorloofd??

chris1963
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2010 14:07

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door chris1963 »

gasten van de efteling mochten altijd al een half uurtje eerder naar binnen en dus nu nog een half uurtje eerder en wel om 9.00..wow,, en dan is het meeste zelfs nog dicht!

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Gevonden. Het gaat om de gewone voorwaarden. Ik denk dat je ergens in juli of augustus geboekt hebt? In die twee maanden heb je weliswaar onbeperkte toegang, maar niet in de avond.
Geniet van nog meer momenten samen. Blijf slapen in één van onze hotelkamers of vakantiewoningen. Een overnachting is altijd inclusief onbeperkt toegang tot de Efteling (exclusief avondopenstelling in juli en augustus) en gratis voor kinderen t/m 3 jaar.

Bron: https://www.efteling.com/nl/overnachten
Of dit vorig jaar ook zo was weet ik eigenlijk niet. Heb je al contact gehad met de Efteling zelf hierover?
Laatst gewijzigd door witte angora op 06 jun 2020 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

chris1963
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2010 14:07

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door chris1963 »

Ja dat kan er wel zo staan maar die regels zijn aangepast NA het corona virus en wij hadden in december al geboekt..en dan vind ik moeten we de kans krijgen om vrijblijvend en geheel kosteloos evt te kunnen annuleren of ben ik gek?

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik had mijn bericht al aangepast. Nu begin ik het te begrijpen. Heb je al contact gehad met de Efteling zelf? Zij kunnen je ongetwijfeld meer vertellen hierover. Zomaar de voorwaarden veranderen kan inderdaad niet.

chris1963
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2010 14:07

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door chris1963 »

Heel veel mensen hebben hun beklag gedaan Witte Angora maar de Efteling denkt hier mee weg te kunnen komen..wordt zeker nog wel vervolgd denk ik want ik lees heel veel boze berichten in de diverse social media

chris1963
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2010 14:07

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door chris1963 »


k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door k2p »

witte angora schreef:
06 jun 2020 12:35
Gevonden. Het gaat om de gewone voorwaarden. Ik denk dat je ergens in juli of augustus geboekt hebt? In die twee maanden heb je weliswaar onbeperkte toegang, maar niet in de avond.
Geniet van nog meer momenten samen. Blijf slapen in één van onze hotelkamers of vakantiewoningen. Een overnachting is altijd inclusief onbeperkt toegang tot de Efteling (exclusief avondopenstelling in juli en augustus) en gratis voor kinderen t/m 3 jaar.

Bron: https://www.efteling.com/nl/overnachten
Of dit vorig jaar ook zo was weet ik eigenlijk niet. Heb je al contact gehad met de Efteling zelf hierover?
http://web.archive.org/web/202004192009 ... vernachten
19 april stond die voorbehoud er nog niet. Enkel "onbeperkt toegang"

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Veel geschreeuw om weinig of niks.

Maar op Facebook gaat men zo te lezen helemaal los: 'niet normaal', asociaal', 'klantvriendelijkheid my ass', men voelt zich natuurlijk 'genept', want de Efteling zegt '**** off verblijfsgast'.
De hysterie kent dus zo te zien geen grenzen, maar in wezen is er weinig aan de hand.
https://www.looopings.nl/weblog/14488/E ... egang.html

Ook voor de Efteling is het immers noodzakelijk coronamaatregelen te nemen. Die maatregelen raken iedereen. Ook de verblijfsgasten (al lijken die het minst geraakt te worden). Eén van die maatregelen is het aanpassen van de openingstijden. De reguliere openingstijden voor juli en augustus waren, ook voor verblijfsgasten van 10.00 tot 22.00 uur. Dat wordt nu van 9.00 tot 18.00 uur.
Inderdaad 3 uur korter dus (1 uur erbij in de vroegte, 4 uur eraf aan het eind van de dag).
Daarnaast is er een (gescheiden) avondopenstelling in het leven geroepen van 19.00 tot 23.00 uur. Daarvoor dient apart betaald te worden (tenzij abonnementshouder). Meer bezoekers kunnen zo ontvangen worden. Dat is in ieders belang.
Er is echter nog steeds onbeperkt én gratis toegang op de reguliere (maar gewijzigde) openingstijden.

Krijg je als verblijfsgast nog wat overeengekomen is? Daarover kun je discussiëren. Wat is er precies afgesproken en wat betekent hier 'onbeperkt', zijn vragen die daarbij een rol spelen.
Annuleren mag altijd, maar daar zijn doorgaans kosten aan verbonden. Mag dat dan nu kosteloos? Ook daarover kun je discussiëren, maar misschien is dat niet nodig. Vraag het de Efteling en mogelijk wordt u verzoek gewoon gehonoreerd.
Heb je dan recht op compensatie wellicht? Dezelfde discussie is mogelijk.

Juridisch zal hier best een boom over opgezet kunnen worden, maar ik zou mij er niet zo druk om maken. Neem contact op met de Efteling om te kijken wat mogelijk is als u bijvoorbeeld wilt annuleren.
Het is beter de gemoederen te bedaren.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door k2p »

tttlocke schreef:
06 jun 2020 14:50
Veel geschreeuw om weinig of niks.
Dat is geheel jouw mening. En niet de mijne. Als je overeenkomt dat je onbeperkt toegang krijgt, dan is dat de overeenkomst.

Deze klanten overnachten bij de Efteling, en worden nu geconfronteerd met 4 uur eerder naar bed moeten, alleen zodat de Efteling weer even kan cashen bij andere klanten. Of, moeten toestaan dat de Efteling even nog een graai doet in hun portemonnee. De Efteling is niet de goedkoopste pretpark in Nederland en moet gewoon leveren wat is overeengekomen. Je zou maar als klant duizend euro hebben uitgegeven voor jou en je gezin, voor een paar daagjes pret, en het wordt zo even vergald.

En asjeblieft kom niet aanzetten met een zielige Efteling vanwege Corona en "ieders belang". Dit zijn klanten, die het zelf ook moeilijk hebben. Niet werknemers die voor hun baan moeten vrezen. Dat is hetzelfde als dat je zegt dat de Efteling gratis moet laten annuleren, want mensen zijn misschien hun baan verloren, en dat is in ieders belang.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door tttlocke »

k2p schreef:
06 jun 2020 15:25
Dat is hetzelfde als dat je zegt dat de Efteling gratis moet laten annuleren, want mensen zijn misschien hun baan verloren, en dat is in ieders belang.
Als je je baan verloren bent en je hebt het geld nodig, zou ik desnoods de annuleringskosten gewoon voor lief nemen. Dan ben je immers financieel nog steeds beter af.

Ik gebruikte in mijn eerdere bijdrage het woord 'hysterisch' en dat die kwalificatie hout snijdt wordt maar weer eens bevestigd.
k2p schreef:
06 jun 2020 15:25
Deze klanten overnachten bij de Efteling, en worden nu geconfronteerd met 4 uur eerder naar bed moeten,
:lol:

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door k2p »

tttlocke schreef:
06 jun 2020 15:53
Ik gebruikte in mijn eerdere bijdrage het woord 'hysterisch' en dat die kwalificatie hout snijdt wordt maar weer eens bevestigd.
k2p schreef:
06 jun 2020 15:25
Deze klanten overnachten bij de Efteling, en worden nu geconfronteerd met 4 uur eerder naar bed moeten,
:lol:
Ja nee. Je bent van plan om tot 22u lekker op het park te blijven en dan naar bed te gaan. Maar plots moet je er om 18u al uit, en dan? Ow, dan gaan we het ruige nachtleven in van Kaatsheuvel! :roll: Nee hoor, dan rest er alleen het hotel terug ingaan ... Of verplicht 25 euro pppn laten graaien uit je zak.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ik geloof er niks van dat al die verblijfsgasten 12 aaneengesloten uren op dat park rondhangen en dat dagen achtereen.

De Efteling doet dit heel netjes, gegeven de coronacrisis.
Natuurlijk had men het liever anders gedaan, maar dit is prima.

Nog geen fatsoenlijke onderbouwing gezien waaruit blijkt dat De Efteling haar verplichtingen uit de overeenkomst niet nakomt.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door k2p »

tttlocke schreef:
06 jun 2020 16:11
Nog geen fatsoenlijke onderbouwing gezien waaruit blijkt dat De Efteling haar verplichtingen uit de overeenkomst niet nakomt.
Die is al lang gegeven. De overeenkomst betrof "Geniet van nog meer momenten samen. Blijf slapen in één van onze hotelkamers of vakantiewoningen. Een overnachting is altijd inclusief onbeperkt toegang tot de Efteling en gratis voor kinderen t/m 3 jaar".

Dat jij je dan afvraagt wat 'onbeperkt' betekent, kun je oplossen door een woordenboek er bij te pakken.
De Efteling vraagt het zich niet af, en heeft er gewoon voor gekozen om de overeenkomst aan te passen. Want nu staat er "Geniet van nog meer momenten samen. Blijf slapen in één van onze hotelkamers of vakantiewoningen. Een overnachting is altijd inclusief onbeperkt toegang tot de Efteling (exclusief avondopenstelling in juli en augustus) en gratis voor kinderen t/m 3 jaar."

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mag en kan de Efteling dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Zomaar 1 vraagje :
is een hele dag tot 18.00u .savonds door de Efteling sjouwen niet genoeg eigenlijk?
En dan .savonds lekker chillen of ergens een hapje gaan eten?
En de volgende dag kun je wéér de hele dag door het park sjouwen...😀
Ik snap dat dit rauw op je dak valt , maar ik begrijp de beweegreden vd Efteling óók.
We zitten met ' aangepaste ' tijdsklokken , ook op scholen.
We zitten nog midden in Coronatijd .

Gesloten