Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Deze nieuwe fraude is zelfs waardig om de tv uitzending te halen. Dan zien vele honderdduizenden mensen het.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door kuklos »

Maar doen ze er daarna ook iets mee? Met de informatie?

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Helemaal niets nieuws aan die fraude.

Er iets mee doen? Welnee, dan onthouden ze alleen dat ze “korting krijgen als ze het buiten Booking om doen.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Een gewaarschuwd mens telt doorgaans voor twee.
Lady1234 schreef:
22 jun 2023 12:12
Aar ja, zodra er geschermd wordt met het woord “korting”, let men nergens meer op.
Als je zo in het leven staat hebben alle consumentenprogrammas geen nut.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die hebben ook weinig nut. Dezelfde kwesties spelen al jaren en jaren.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
22 jun 2023 17:04
Die hebben ook weinig nut. Dezelfde kwesties spelen al jaren en jaren.
Wat echt weinig nut heeft is het forum van een consumentenprogramma continue vervuilen met steeds dit soort dezelfde quotes.
Wie heeft daar nu iets aan?

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

J. Deltoer schreef:
22 jun 2023 17:29
Lady1234 schreef:
22 jun 2023 17:04
Die hebben ook weinig nut. Dezelfde kwesties spelen al jaren en jaren.
Wat echt weinig nut heeft is het forum van een consumentenprogramma continue vervuilen met steeds dit soort dezelfde quotes.
Wie heeft daar nu iets aan?
Welke reactie ik wil plaatsen, maak ik zelf wel uit.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

riddert schreef:
22 jun 2023 16:41
En toch zie je dat de buitengewoon kundige forum moderatie in samenwerking met de redactie natuurlijk, regelmatig een onderwerp van enig belang van het forum plukt, en er een diepgaand redactioneel artikel van publiceert op de radar website. En daar is het bereik natuurlijk nog vele malen groter dan alleen het forum.
Onlangs zag je het buitengewoon interessante topic van Dhr. Dagkoers over het doucheputje terug op de radar hoofdpagina. Als je dan ziet hoeveel mensen geholpen kunnen worden......dat is onvoorstelbaar.

Zo kan het ook met dit onderwerp gaan, stel nu eens dat de redactie het oppakt, wellicht samen met de moderatie, en dat er een geweldig redactioneel stuk van gemaakt wordt, wat vervolgens een enorm bereik gaat krijgen op de website, hoeveel mensen zouden er dan gewaarschuwd worden, en niet in de werkwijze zal trappen?

Het zou best eens kunnen zijn dat deze handelspraktijk door zo'n artikel gestopt wordt.
En hoe vaak moet het dan onder de aandacht gebracht worden voordat mensen het gaan snappen?

15-09-2020: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... pshipping/
22-06-2021: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... opshipper/
22-06-20221: https://radar.avrotros.nl/testpanel/uit ... pshipping/
30-09-2022: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... er-genept/

En dan neem ik niet eens de youtube filmpjes en de uitzendingen zelf mee. Helpt echt dat publiceren.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Riddert was volgens mij sarcastisch. 😁

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
22 jun 2023 11:27
@BL2: je vragen roepen nogal het gevoel op dat je TS ter verantwoording roept. Vanwaar deze behoefte?
IMG_0678.jpg
(69.18 KiB) 158 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
OlafC schreef:
20 jun 2023 14:00
IMG_0678.jpg
Dit lijkt mij een screenshot van een compleet Whatsapp beeldscherm, vanaf het eerste contact totdat TS een foto zend.
Daar zou toch ook te lezen moeten zijn dat de "oplichter" daar om vraagt ?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
22 jun 2023 12:45
Moneyman schreef:
22 jun 2023 11:35
NeoDutchio schreef:
22 jun 2023 11:28
Voor u is het nuttig omdat u er nu op gaat letten. Maar in hoeveel gevallen gaan mensen eerst boeken, trappen ze in deze werkwijze en gaan daarna pas zoeken of waarschuwen?
Totaal irrelevante vraag. Ieder potentieel slachtoffer wat dankzij dit topic er niet meer intrapt, is immers gewoon winst.
De kans dat er buiten de vaste kliek hier de waarschuwing gelezen word acht ik niet zo groot. Sowieso acht ik de kans niet zo groot dat als iemand wilt gaan boeken eerst gaat zoeken naar waarschuwingen waar op te letten. En dan zou die zoeker toevallig ook nog op dit forum uitkomen.
Zoals zo vaak komen waarschuwing op dit forum nadat een poster zelf benadeeld is. Alle waarschuwingen in de media en op internet ten spijt.
Hoe groot jij de kans acht, is niet relevant, al is het maar omdat jij dat totaal niet kunt beoordelen. Al is het er maar één, dan is mijn statement al waar.

Laat ik het anders vragen. Op welke manier helpt het soort vragen die jij hier stelt TS of het forum? Wat is de toegevoegde waarde van dat soort negatieve posts?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
22 jun 2023 18:38
Daar zou toch ook te lezen moeten zijn dat de "oplichter" daar om vraagt ?
Dat was niet mijn vraag.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
22 jun 2023 17:33
J. Deltoer schreef:
22 jun 2023 17:29
Lady1234 schreef:
22 jun 2023 17:04
Die hebben ook weinig nut. Dezelfde kwesties spelen al jaren en jaren.
Wat echt weinig nut heeft is het forum van een consumentenprogramma continue vervuilen met steeds dit soort dezelfde quotes.
Wie heeft daar nu iets aan?
Welke reactie ik wil plaatsen, maak ik zelf wel uit.
Laat ik het anders vragen, in hoeverre helpen het soort reacties dat u plaatst TS of dit forum. Wat is de toegevoegde waarde van dit soort negatieve posts.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door rwolters »

OlafC schreef:
21 jun 2023 15:19
@Erthanax, dank voor het compliment!

@kuklos en Methusalah: Booking zou dat zeker kunnen, maar onderneemt inderdaad tot nu toe geen (zichtbare) actie. Toen ik gisteren keek stond de advertentie er nog steeds. En wij hebben nog geen enkele reactie van hen ontvangen op onze melding.
Beetje eigen schuld: daar heb je ook wel een punt. Ik ben alleen bang dat vooral wat oudere mensen met wat minder ervaring en kennis van de gevaren van internet hier de dupe van worden. Mvg.
Het heeft natuurlijk helemaal niets met internetvaardigheden te maken. Je kunt ook folders in de brievenbus gooien met leuke aanbiedingen. Daar trappen mensen net zo goed in. Denk maar aan die "gratis" of erg goedkope busreisjes waar mensen vervolgens rommel werd aangesmeerd. Oplichting is van alle tijden en mensen laten zich tegen beter weten in oplichten. Of dat nu door buiten een platform om whatsapp te gebruiken of zich laten overhalen om superdekens of geweldige pannensets te kopen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
22 jun 2023 19:11
Hoe groot jij de kans acht, is niet relevant, al is het maar omdat jij dat totaal niet kunt beoordelen. Al is het er maar één, dan is mijn statement al waar.
Ja, dus? Het gaat hier om gelijk willen hebben? Dat was een hoop topics geleden al duidelijk dat u dat altijd wil hebben.
Vraagje aan u, hoe vaak moet er gewaarschuwd worden en via welke kanalen? Booking waarschuwt, opgelicht (AvroTros), AD, Hart van Nederland, Kassa (BNNVara), Trustpilot, Klachtkompas, Lokhoff, reisgraag.nl, fraudehelpdesk, klacht.nl, Het laatste nieuws, Radio2 Belgie, dekrantenkoppen.be, ukrant, hbvl.be, enz, enz, enz ook. Allemaal sites waar er gewaarschuwd is en word. En ondanks dat worden mensen nog steeds opgelicht.
U acht het logisch dat iemand gaat googelen voordat deze gaat boeken. Gek genoeg staat op de eerste 2 google pagina's geen forum van Radar.
Waarschuwen kan je dus beter doen op de plekken waar mensen komen en wat logisch is.
Moneyman schreef:
22 jun 2023 19:11
Laat ik het anders vragen. Op welke manier helpt het soort vragen die jij hier stelt TS of het forum? Wat is de toegevoegde waarde van dat soort negatieve posts?
Laat ik het anders vragen. Waarom denkt u dat het benoemen van het juiste antwoord, namelijk: "Doe niets buiten het systeem om. Daar is eigenlijk alles mee gezegd" niet juist is en het enkel op andere forumleden reageren wel iets zal toevoegen?
U probeert BL2 terecht te wijzen en u bemoeid zich in een opmerking van mij naar Witte Angora. BL2 heeft een punt, TS beweert dat er gevraagd word om een foto te sturen, dit staat niet in het whatsapp gesprek. Schijnbaar niet het antwoord dat u wenst, anders gaat u er niet op door. Daarnaast mengt u zicht in andere discussies.
Wat voor toegevoegde waarde hebben uw posts? U helpt de TS niet, u mengt zich in diverse discussies en u gedraagt zich al moderator wat u hier niet bent.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
22 jun 2023 20:32
Ja, dus? Het gaat hier om gelijk willen hebben? Dat was een hoop topics geleden al duidelijk dat u dat altijd wil hebben.
(...)
Wat voor toegevoegde waarde hebben uw posts? U helpt de TS niet, u mengt zich in diverse discussies en u gedraagt zich al moderator wat u hier niet bent.
Zo'n lange persoonlijke aanval is toch nergens voor nodig?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
22 jun 2023 20:38
NeoDutchio schreef:
22 jun 2023 20:32
Ja, dus? Het gaat hier om gelijk willen hebben? Dat was een hoop topics geleden al duidelijk dat u dat altijd wil hebben.
(...)
Wat voor toegevoegde waarde hebben uw posts? U helpt de TS niet, u mengt zich in diverse discussies en u gedraagt zich al moderator wat u hier niet bent.
Zo'n lange persoonlijke aanval is toch nergens voor nodig?
Het is geen aanval, het is een constatering. Er word naar anderen gewezen terwijl er zelf geen hulp geboden word.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

J. Deltoer schreef:
22 jun 2023 19:36
Lady1234 schreef:
22 jun 2023 17:33
J. Deltoer schreef:
22 jun 2023 17:29

Wat echt weinig nut heeft is het forum van een consumentenprogramma continue vervuilen met steeds dit soort dezelfde quotes.
Wie heeft daar nu iets aan?
Welke reactie ik wil plaatsen, maak ik zelf wel uit.
Laat ik het anders vragen, in hoeverre helpen het soort reacties dat u plaatst TS of dit forum. Wat is de toegevoegde waarde van dit soort negatieve posts.

U kunt alleen een ander napraten.

Dit schreef Moneyman om 19.11.


Laat ik het anders vragen. Op welke manier helpt het soort vragen die jij hier stelt TS of het forum? Wat is de toegevoegde waarde van dat soort negatieve posts?

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Mag dat eigenlijk wel, schaamteloos iemands tekst pikken zonder bronvermelding? :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
22 jun 2023 21:13
Mag dat eigenlijk wel, schaamteloos iemands tekst pikken zonder bronvermelding? :mrgreen:
Zo kun je zelfs boeken uit proberen te geven blijkt uit dit forum. Wat teksten en illustraties uit verschillende bronnen plukken, samenvoegen. Et voila! Men heeft een eigen boek waar niemand op zit te wachten.

Plaats reactie