Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

NeoDutchio schreef:
22 jun 2023 20:32
Laat ik het anders vragen. Waarom denkt u dat het benoemen van het juiste antwoord, namelijk: "Doe niets buiten het systeem om. Daar is eigenlijk alles mee gezegd" niet juist is en het enkel op andere forumleden reageren wel iets zal toevoegen?
Hier ga je toch echt de mist in. Dat zogenaamde juiste antwoord, is helemaal geen antwoord op de vraag. En TS heeft er zeker niets aan.

Het is echter wel een advies en dat kan prima hier genoemd worden.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
22 jun 2023 21:22
ZeerPrivé schreef:
22 jun 2023 21:13
Mag dat eigenlijk wel, schaamteloos iemands tekst pikken zonder bronvermelding? :mrgreen:
Zo kun je zelfs boeken uit proberen te geven blijkt uit dit forum. Wat teksten en illustraties uit verschillende bronnen plukken, samenvoegen. Et voila! Men heeft een eigen boek waar niemand op zit te wachten.
Bedankt vd tip! Loop al enige tijd rond met de gedachte dat het de hoogste tijd wordt dat ik ook eens een boek schrijf. Je hoort er echt niet meer bij als je geen boek geschreven hebt. :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
22 jun 2023 21:25
NeoDutchio schreef:
22 jun 2023 20:32
Laat ik het anders vragen. Waarom denkt u dat het benoemen van het juiste antwoord, namelijk: "Doe niets buiten het systeem om. Daar is eigenlijk alles mee gezegd" niet juist is en het enkel op andere forumleden reageren wel iets zal toevoegen?
Hier ga je toch echt de mist in. Dat zogenaamde juiste antwoord, is helemaal geen antwoord op de vraag. En TS heeft er zeker niets aan.

Het is echter wel een advies en dat kan prima hier genoemd worden.
De
Ts heeft helemaal geen vraag, maar wil alleen waarschuwen. En als je niets buiten het systeem om doet, wordt je niet opgelicht.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ZeerPrivé schreef:
22 jun 2023 21:29
Bedankt vd tip! Loop al enige tijd rond met de gedachte dat het de hoogste tijd wordt dat ik ook eens een boek schrijf. Je hoort er echt niet meer bij als je geen boek geschreven hebt. :mrgreen:
Ik ben al bezig met mijn autobiografie, zoveel auto's ik al gehad heb.

***Ik wil geen jurist aan de broek, dit stukje heb ik overgenomen van Marijn Devalk alias Balthasar Boma in FC de Kampioenen serie 20 aflevering 10 geschreven door Wout Tielemans alias Simon Pieters.*** Is het zo goed, of moet er meer bron bij?

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vraag me af welk gevoel de TS krijgt als hij alle reacties hier gaat lezen... :oops:

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
22 jun 2023 19:14
BL2 schreef:
22 jun 2023 18:38
Daar zou toch ook te lezen moeten zijn dat de "oplichter" daar om vraagt ?
Dat was niet mijn vraag.
Klopt, was mijn opmerking......

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
22 jun 2023 20:38
NeoDutchio schreef:
22 jun 2023 20:32
Ja, dus? Het gaat hier om gelijk willen hebben? Dat was een hoop topics geleden al duidelijk dat u dat altijd wil hebben.
(...)
Wat voor toegevoegde waarde hebben uw posts? U helpt de TS niet, u mengt zich in diverse discussies en u gedraagt zich al moderator wat u hier niet bent.
Zo'n lange persoonlijke aanval is toch nergens voor nodig?
Het bewijst inderdaad slechts dat het antwoord op mijn vraag niet gegeven kan worden.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
22 jun 2023 20:32
Waarom denkt u dat het benoemen van het juiste antwoord, namelijk: "Doe niets buiten het systeem om. Daar is eigenlijk alles mee gezegd" niet juist is en het enkel op andere forumleden reageren wel iets zal toevoegen?
Ah, de verdraaiingen zijn weer nodig. Zegt genoeg. Want waar ik op reageerde was iets heel anders, bamelijk dit.
NeoDutchio schreef:
22 jun 2023 11:28
Voor u is het nuttig omdat u er nu op gaat letten. Maar in hoeveel gevallen gaan mensen eerst boeken, trappen ze in deze werkwijze en gaan daarna pas zoeken of waarschuwen?

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En daar heeft Neodutchio dus niets mee miszegt, dat doen mensen dus, boeken, merken dat ze ergens in getrapt zijn, dan klagen en waarschuwen,

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
22 jun 2023 22:59
NeoDutchio schreef:
22 jun 2023 20:32
Waarom denkt u dat het benoemen van het juiste antwoord, namelijk: "Doe niets buiten het systeem om. Daar is eigenlijk alles mee gezegd" niet juist is en het enkel op andere forumleden reageren wel iets zal toevoegen?
Ah, de verdraaiingen zijn weer nodig. Zegt genoeg. Want waar ik op reageerde was iets heel anders, bamelijk dit.
NeoDutchio schreef:
22 jun 2023 11:28
Voor u is het nuttig omdat u er nu op gaat letten. Maar in hoeveel gevallen gaan mensen eerst boeken, trappen ze in deze werkwijze en gaan daarna pas zoeken of waarschuwen?
En die reactie is niet naar u gegeven. Waarom u zich er tussen mengt en meent dat ik u uitleg verschuldigd ben ontgaat mij. U snapt schijnbaar niet waarom ik dat geschreven heb, maar voor mij en anderen is het wel logisch. Zou mijn tekst niet kloppen, dan hadden we een enorm saai forum gehad hier.
Natuurlijk kan 1 consument die alle andere waarschuwingen en tv uitzendingen niet gezien heeft en vergeet om de waarschuwing te lezen op de site van Booking per toeval hier uitkomen, dit lezen en toevallig net diezelfde dag gaan boeken bij Booking, maar met die gedachtengang kan je het hele forum wel volzetten met allerlei waarschuwingen. Doe geen slippers aan als je naar een supermarkt gaat, als je je teen stoot kan dat problemen geven. Of als tip, ga tussen de huisbaas en de Gamma wonen, dat scheelt tijd als er iets is.
Waarschuwen gebeurd hier voor het gevoel van de waarschuwer. Die denkt immers een ander een plezier te doen terwijl diezelfde waarschuwer jarenlang zelf ook niets afwist van de scam. Terwijl het al jarenlang op internet te vinden was.

Maar voor uw ego, als er inderdaad bij toeval net die ene persoon hier zou komen klopt uw stelling helemaal. Heeft u nu een aai over uw bolletje. Wat het toevoegt geen idee, maar u bent er schijnbaar blij mee. Moet ik ook meteen een aai geven over de bolletjes van al die andere sites die waarschuwen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
22 jun 2023 23:13
En daar heeft Neodutchio dus niets mee miszegt, dat doen mensen dus, boeken, merken dat ze ergens in getrapt zijn, dan klagen en waarschuwen,
Ook jij hebt blijkbaar moeite met lezen.

De constatering was (zie hieronder dan nogmaals de quote) simpelweg dat het een voor TS en dit topic irrelevante vraag is.
Moneyman schreef:
22 jun 2023 11:35
NeoDutchio schreef:
22 jun 2023 11:28
Voor u is het nuttig omdat u er nu op gaat letten. Maar in hoeveel gevallen gaan mensen eerst boeken, trappen ze in deze werkwijze en gaan daarna pas zoeken of waarschuwen?
Totaal irrelevante vraag. Ieder potentieel slachtoffer wat dankzij dit topic er niet meer intrapt, is immers gewoon winst.
En daarop stelde ik de vervolgvraag, die ik ook maar even quote.
Moneyman schreef:
22 jun 2023 19:11
Laat ik het anders vragen. Op welke manier helpt het soort vragen die jij hier stelt TS of het forum? Wat is de toegevoegde waarde van dat soort negatieve posts?
Het antwoord is inmiddels duidelijk uit de brei aan woorden die volgden (zónder overigens antwoord te geven!) op te maken: deze vragen helpen TS én het forum totaal niet.
NeoDutchio schreef:
23 jun 2023 08:11
En die reactie is niet naar u gegeven. Waarom u zich er tussen mengt en meent dat ik u uitleg verschuldigd ben ontgaat mij.
Als je na zoveel posts nog altijd niet snapt hoe een forum werkt... tjsa :lol:
NeoDutchio schreef:
23 jun 2023 08:11
U snapt schijnbaar niet waarom ik dat geschreven heb, maar voor mij en anderen is het wel logisch. Zou mijn tekst niet kloppen, dan hadden we een enorm saai forum gehad hier.
De vraag was nog of het logisch was, de vraag was of het TS of het forum helpt. En het antwoord is inmiddels wel duidelijk...
NeoDutchio schreef:
23 jun 2023 08:11
Moet ik ook meteen een aai geven over de bolletjes van al die andere sites die waarschuwen.
Nee, zeker niet. Maar stoppen met al die posts die een hoog victim,-blaming gehalte hebben zou al heel fijn zijn. Misschien is dát wel haalbaar?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
23 jun 2023 08:50
Het antwoord is inmiddels duidelijk uit de brei aan woorden die volgden (zónder overigens antwoord te geven!) op te maken: deze vragen helpen TS én het forum totaal niet.
Gelukkig maar dat uw bemoeienis en enkel reageren op anderen wel toegevoegde waarde heeft in dit topic en voor TS.

Het is niet uw taak te bepalen wat irrelevant is, het is niet aan u om te bepalen wat een juiste reactie is en het is niet aan u om anderen terecht te wijzen. Doe dat lekker op andere fora waar u wel moderator bent.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Afgelopen week werd duidelijk dat de foto’s en gegevens van een onbekend aantal van onze vakantiewoningen één op één is gekopieerd en (opnieuw) geplaatst op Booking.com. Niet door ons zelf, maar door een klaarblijkelijke oplichter
TS denkt dat bovenstaande gebeurd is. Ik heb eerder de indruk dat zijn account gehackt is. Ben ik de enige die dat denkt? Overigens staat dat 06 nr nog steeds vermeld op Booking.com.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
23 jun 2023 09:06
Moneyman schreef:
23 jun 2023 08:50
Het antwoord is inmiddels duidelijk uit de brei aan woorden die volgden (zónder overigens antwoord te geven!) op te maken: deze vragen helpen TS én het forum totaal niet.
Gelukkig maar dat uw bemoeienis en enkel reageren op anderen wel toegevoegde waarde heeft in dit topic en voor TS.
Dat is inderdaad prettig. Maar dat is natuurlijk enkel het geval als mijn reflectievraag ook effect heeft gesorteerd.
NeoDutchio schreef:
23 jun 2023 09:06
Het is niet uw taak te bepalen wat irrelevant is, het is niet aan u om te bepalen wat een juiste reactie is en het is niet aan u om anderen terecht te wijzen. Doe dat lekker op andere fora waar u wel moderator bent.
Jij bent forumlid, ik ben forumlid, alle anderen zijn forumlid. We reageren dus op elkaar. Soms omdat we het eens zijn, soms omdat we kunnen aanvullen, soms omdat we het niet eens zijn. Reflectievragen op inhoud horen daar gewoon bij, en zouden ook gewoon beantwoord moeten kunnen worden. Maar als er geen inhoudelijk antwoord komt, maar de "je bent geen mod-kaart" getrokken wordt, dan is wel duidelijk hoe laat het is.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
23 jun 2023 09:07
Ik heb eerder de indruk dat zijn account gehackt is. Ben ik de enige die dat denkt?
Dan zouden de foto's/ het pand toch door (het account van) TS, en niet door een ander aangeboden worden?

Mice2
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 mar 2020 16:57

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Mice2 »

Laat ik nu een van die mensen zijn die blij is met elke waarschuwing in wat voor vorm dan ook. Dat ik tot de oudere doelgroep behoor is echt niet relevant. Ben best alert op zaken via internet, maar oplichters worden steeds inventiever om je ergens in te luizen en ja we worden steeds gewaarschuwd en ja er trappen nog steeds mensen in. Allemaal m.i. geen echte reden om deze waarschuwing niet te plaatsen en elkaar een beetje af te zeuren (sorry, zo ervaar ik dit).
De meeste fraude via whatsapp trap ik toch niet in, want signal gebruiker😂
Wat is er trouwens mis met een korting ergens op, dat noemt men ook weleens marktwerking.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
23 jun 2023 09:15
ZeerPrivé schreef:
23 jun 2023 09:07
Ik heb eerder de indruk dat zijn account gehackt is. Ben ik de enige die dat denkt?
Dan zouden de foto's/ het pand toch door (het account van) TS, en niet door een ander aangeboden worden?
Klopt, maar ik vermoed dus juist dat het account van TS gebruikt wordt door oplichters, vandaar de omleiding naar WhatsApp. Trap je erin is hun volgende stap een betaallink via WA .

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
23 jun 2023 08:11
En die reactie is niet naar u gegeven. Waarom u zich er tussen mengt en meent dat ik u uitleg verschuldigd ben ontgaat mij. U snapt schijnbaar niet waarom ik dat geschreven heb, maar voor mij en anderen is het wel logisch.
Kort gezegd Neo: deze discussie is volkomen off-topic. Ik volg dit ook niet. Kennelijk als enige ontgaat jouw logica mij volledig.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Mice2 schreef:
23 jun 2023 09:17
Laat ik nu een van die mensen zijn die blij is met elke waarschuwing in wat voor vorm dan ook. Dat ik tot de oudere doelgroep behoor is echt niet relevant. Ben best alert op zaken via internet, maar oplichters worden steeds inventiever om je ergens in te luizen en ja we worden steeds gewaarschuwd en ja er trappen nog steeds mensen in. Allemaal m.i. geen echte reden om deze waarschuwing niet te plaatsen en elkaar een beetje af te zeuren (sorry, zo ervaar ik dit).
De meeste fraude via whatsapp trap ik toch niet in, want signal gebruiker😂
Wat is er trouwens mis met een korting ergens op, dat noemt men ook weleens marktwerking.
Maar het gebruik van Signal beschermt je niet tegen het boeken van niet-bestaande vakantie villa's. :wink:

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pas op: Oplichters op Booking bij verhuur vakantiehuizen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die korting is het aas, om er in te trappen.

Plaats reactie