Restitutie bij Roompot als gevolg van geleden schade

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
PeterMG1!
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2023 13:07

Restitutie bij Roompot als gevolg van geleden schade

Ongelezen bericht door PeterMG1! »

Onlangs verbleven wij twee dagen op een prachtig Roompot-park in Callantsoog. Bij aankomst en gedurende ons verblijf heerste er een stevige rioollucht in ons huisje. Dat werd tot 3x toe verholpen, maar ontstond steeds opnieuw doordat de wc-spoeling de badkamer-sifon leegzoog. Aan het eind van ons verblijf was de overlast met enig (letterlijk) lapwerk (natte handdoeken) verholpen. Gevraagd naar wat Roompot ons ter compensatie van deze 'schade' (ons verblijf voldeed niet aan wat we daar redelijkerwijs van konden verwachten) kon bieden, kregen wij een aanbod voor korting van E 100,- op een volgend verblijf. Om deze compensatie te ontvangen moeten we dus eerst zelf weer een behoorlijk bedrag betalen en dat voelt als een 'sigaar uit eigen doos'. We kopen dus eigenlijk onze compensatie terug, terwijl die gratis zou moeten zijn! Uitvoerige discussie met Roompot leidde uitsluitend tot het standpunt: 'dit is ons beleid'. We hebben een klacht ingediend bij Roompot-centraal. Nog geen reactie gehad.

Mijn vraag is: is dit de gebruikelijke werkwijze van vakantieparken (en moeten we daar dus genoegen mee nemen?) of 'rijdt Roompot hier een scheve schaats'? En zo ja: tips hoe ik de compensatie terugbetaald kan krijgen zonder daarvoor eerst (veel) te betalen zijn natuurlijk van harte welkom!

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Restitutie bij Roompot als gevolg van geleden schade

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als ze u een bloemetje hadden gegeven voor de overlast, was het, denk ik, ook niet naar uw zin geweest.

Accepteer die korting gewoon.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Restitutie bij Roompot als gevolg van geleden schade

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wat u denkt is niet van belang. Een kortingsbon voor een volgende boeking is geen compensatie maar gedwongen winkelnering.
Hoe lang geleden is de klacht ingediend?

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Restitutie bij Roompot als gevolg van geleden schade

Ongelezen bericht door PGros »

Lady1234 schreef:
10 mei 2023 11:18
Maar als ze u een bloemetje hadden gegeven voor de overlast, was het, denk ik, ook niet naar uw zin geweest.
Ik denk dat zoiets eerder in goede aarde valt en veel beter overkomt. Ik zou een bloemetje ook veel leuker vinden dan een tegoedbon zodat je weer moet boeken en dan staat er misschien ook nog bij dat de bon niet met andere kortingsacties mogelijk is

Plaats reactie