LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] toeristenbelasting

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Aad Stolk
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2007 20:49

toeristenbelasting

Ongelezen bericht door Aad Stolk »

Blijkt bij boeking dat Landal Esonstad toeristenbelasting heft terwijl de gemeente waarin het park ligt ( Dongeradeel ) geen toeristenbelasting kent. Men berekent (verplicht staat er bij) €1,- pp pn. Zou voor 14 dagen 14 x €4,- liefst €56,- extra kosten. Boeking niet doorgezet

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: toeristenbelasting

Ongelezen bericht door mens »

Heb je Landall verteld waarom je de boeking niet doorzette? Ben wel benieuwd naar hun reactie!

unknown
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 mei 2007 22:38

Re: toeristenbelasting

Ongelezen bericht door unknown »

Ik heb mijn papieren ook even nagekeken en ze rekenen van Landal
1 euro p.p.p.n. . Ga ik bij de gemeente Bladel zoeken naar toeristen belasting en daar staat 0,82 euro cent p.p.p.n.????
Is die 0,18 euro cent dan weer een andere heffing ofzo?
Ik vind het trouwens toch belachelijk dat je toeristen belasting moet betalen in je eigen land. Ga je bijv. naar Duitsland, daar hoeven wij Nederlanders geen toeristenbelasting te betalen(tenminste dat was een aantal jaren geleden).

Evy
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:56

Re: toeristenbelasting

Ongelezen bericht door Evy »

Dat noemen ze bij landal touristenbelasting en overige gemeentelijke heffingen. Dus dan noemen ze het wel overige heffing als een plaats geen touristenbelasting berekend. En wat dan die overige heffing betreft daar krijg je bij landal geen duidelijk antwoord op. Tenminste ik niet een aantal jaren geleden toen het nog gran dorado was. Dus landal verzint toch wel iets om aan die 1 euro te komen.
Dat is hetzelfde als met het bedlinnen moet je er verplicht bijnemen voor 5,50 p.p. want van thuis meenemen mag daar niet.

unknown
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 mei 2007 22:38

Re: toeristenbelasting

Ongelezen bericht door unknown »

Ja, dat vind ik ook raar. Ik neem altijd zelf mijn dekbedhoezen mee hoor, en mijn eigen kussen. Als je de kale huurprijs ziet, dat is al aardig wat, maar er komt nog over de 100 euro bij aan andere kosten :? Wij gaan deze zomer 1 week, en moeten 1100 euro betalen.
Eigenlijk doe ik dit alleen voor de kinderen hoor, want ik vind het dat geld niet waard :roll:

abtler
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 apr 2007 22:01

Re: toeristenbelasting

Ongelezen bericht door abtler »

Ik zit zelf in de bungalowpark markt .. maar niet bij een van de genoemde namen.

Wij rekenen inderdaad ook een hoger bedrag, dan de toeristenbelasting die wij moeten afdragen aan de gemeente.

Waarom !? ..

Aangezien wij steeds meer heffingen van de overheid krijgen opgelegd. We betalen niet alleen een gigantisch bedrag aan TB (waarvoor we overigens niks voor de toerist zien gebeuren in het dorp), maar ook bv. 30.000 rioolheffingen .. terwijl het riool maar herstelt wordt tot aan onze voordeur en we zelf opdraaien voor alle problemen/kosten op het park. ... zijn we nu aangeslagen voor vuilbakken, terwijl we die niet hebben maar alles laten ophalen door een (door ons) betaalde ophaaldienst ... en zo kan ik nog een hele lijst met zaken opnoemen ...

Helaas moeten wij (om te kunnen overleven in deze branche) deze kosten aan onze gasten doorrekenen.

Uiteraard kun je bij ons wel uitvoerige uitleg krijgen waarom dit bedrag hoger is dan de af te dragen TB.

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: toeristenbelasting

Ongelezen bericht door puerto38 »

Zo lusten we ze nog meer.
Toeristenbelasting behoort alleen het bedrag te zijn wat je afdraagt en geen verdere kosten.

De rest is gewoon puur oplichting.
Dan kan vakantiepark ook zeggen, owww de OZB is omhoog gegaan, maken we nu toeristenbelasting 5 euro per nacht of dag.

Nee dus, kosten gewoon verrekenen in huur huisje en toeristenbelasting innen wat de gemeente ervoor vraagt

abtler
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 apr 2007 22:01

Re: toeristenbelasting

Ongelezen bericht door abtler »

daarom vermelden wij ook 'toeristenbelasting en overige heffingen' .. dus is het duidelijk voor de gast, dat hier meer in zit.

.. en ziet de gast duidelijk wat de bungalow kost en wat de extra's kosten.

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: toeristenbelasting

Ongelezen bericht door puerto38 »

Oke maar andere gemeentelijke heffingen zijn heffingen die niet aan de gemeente moeten worden afgedragen, horen dus niet thuis in een bedrag per nacht cq dag.
Deze kosten horen gewoon in prijs huisje.

Zou zelfde zijn als winkel opeens op luxe goederen 25 procent btw en andere belastingen zou tellen, dat pikken we toch ook niet.
Hou het voor klant overzichtelijk.

abtler
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 apr 2007 22:01

Re: toeristenbelasting

Ongelezen bericht door abtler »

ok ..

daar kunnen we van mening over verschillen. Ik vind het voor de klant duidelijker, als hij precies ziet waaruit alles is opgebouwd. Daarnaast geven we hem natuurlijk een totaalprijs, zodat hij weet wat hij uiteindelijk kwijt is.

.. ik zal de opmerking echter meepakken, als we de prijslijst van 2008/2009 maken.

Gesloten