Vakantie geboekt bij Roompot park, boeking wordt geannuleerd

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Godefrida
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2023 18:55

Vakantie geboekt bij Roompot park, boeking wordt geannuleerd

Ongelezen bericht door Godefrida »

Okt 22 lang weekend geboekt in Volendam omdat mijn overleden partner graag na crematie daar uitgestrooid wilde worden. Dit heb ik beloofd. Mijn partner had geen begrafenisverzekering.
Heb wel een bedrag geerfd maar dit dekte de kosten niet geheel af v.d. begrafeniskosten, nabetaling eindafrekening gas, nabetaling eindafrekening stroom. Alles netjes in termijnen geregeld.
Ontvang zelf een IVA uitkering v.h. UWV. Had 2 maanden achterstand. Nu heb ik 5 maanden betaald en zou er nog 6 moeten betalen. Kan niet toveren bij een uitkering !!! Echter nu storneert Roompot de boeking, heb voorgesteld dat ik op 23 mei vakantiegeld ontvang v.h. UWV en dat ik dan de resterende 6 maanden in eenmaal zou kunnen betalen. Wordt geweigerd door Roompot. Mijn partner en ik zijn in 2020 of 2019 in Volendam geweest mijn partner heeft hier zo van genoten........maar de laatste wens wordt met voeten nagetrapt omdat er geen begrip is. Betalen of stornering, de omstandigheden tellen niet, de overledene en partner ook niet.
Het is natuurlijk voor mij als partner een leuk uitje wat aan mij voorbij gaat, tenslotte is de as uitstrooien van je partner met wie je 26 jaar samen bent geweest iets wat je dagelijks doet en echt tof is om je op te verheugen.
Dit was mijn 4 boeking bij Roompot 3x zonder trouble altijd borg terug gekregen, maar dit telt allemaal niet. Ben 64 jaar en U kunt het geloven hier wordt ik echt ziek van, bij God dit is de waarheid. Dank U Roompot.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Vakantie geboekt bij Roompot park, boeking wordt geannuleerd

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik lees dat u met veel moeite nog net lukt om termijnen te betalen. De betalingen aan Roompot komen daar nog bovenop en daarmee bent u te laat.
Maak er een dagtrip van naar Volendam. De extra emoties van de betalingsproblemen kunt u er beter niet bij hebben. Sterkte.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Vakantie geboekt bij Roompot park, boeking wordt geannuleerd

Ongelezen bericht door riddert »

Precies, als bruintje het niet trekken kan dan houd het op. Roompot kan de rekeningen immers ook niet met empathie betalen.
Maak er een dagtrip van.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vakantie geboekt bij Roompot park, boeking wordt geannuleerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wacht eenjaartje met het uitstrooien als u uit de financiële problemen bent.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vakantie geboekt bij Roompot park, boeking wordt geannuleerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Begrip voor noodzakelijke zaken is een goed iets. Dat u te weinig voorschot energie betaald heeft is iets dat niet abnormaal is in het afgelopen jaar. Dat uw energieleverancier daar coulant mee omgaat is heel netjes te noemen.
Echter, niet elk bedrijf is coulant of hoeft coulant te zijn. U bent een overeenkomst aangegaan en die moet van beide kanten nageleefd worden. Een vakantie is geen noodzakelijk iets.
U had beter kunnen boeken als u de financiële draagkracht had. Of, zoals al voorgesteld, pak een dagje.

Quindor
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2015 11:46

Re: Vakantie geboekt bij Roompot park, boeking wordt geannuleerd

Ongelezen bericht door Quindor »

Tja, het is weer een verhaal met een heleboel ruis en niet relevante informatie. Waar het dus tussen de regels door lezend op neer komt, is dat je een vakantie bij Roompot geboekt hebt en jouw deel van de overeenkomst dus niet na kunt komen, namelijk betalen voor dat wat je geboekt hebt. Dan heeft Roompot natuurlijk al het recht om de overeenkomst te ontbinden. Woorden als storneren en annuleren zijn dus helemaal niet van toepassing.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vakantie geboekt bij Roompot park, boeking wordt geannuleerd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het verhaal is dat u een dienst besteld hebt wat u niet (op tijd) kunt betalen.

Wees blij dat de vakantie geannuleerd is. Roompot had ook een incassobureau of deurwaarder op u kunnen afsturen waardoor u extra kosten had.




Probeer om uw geldzaken in order te krijgen. Neem contact op met uw gemeente om hierbij hulp te krijgen.

Pas als u voldoende geld hebt is er ruimte voor luxe dingen.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Vakantie geboekt bij Roompot park, boeking wordt geannuleerd

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Aan elke overeenkomst zitten verplichtingen en voorwaarden verbonden.

Eén van die voorwaarden is dat de klant optijd de rekening(en) betaalt. Dat is u door omstandigheden niet gelukt. Het gevolg daarvan is dat de wederpartij de voorwaarden tot ontbinding van de overeenkomst er bij pakt en op basis daarvan uw geboekte verblijf annuleert. Niet tijdig betalen = geen weekendje weg.

Uw emotionele verhaal is mooi om het te omkleden, maar van uw emoties kunnen de medewerkers van Roompot geen boodschappen doen of huur/hypotheek betalen. Nu kan het verblijf verhuurd worden aan iemand die wel voldoende geld heeft.

En als u in de toekomst zelf weer geld heeft voor een vakantie of weekendje weg, kunt u natuurlijk weer een vakantie boeken & betalen

Plaats reactie