Weigering terugbetaling refundable hotelboeking Expedia/SS Rotterdam

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Limolenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2023 11:38

Weigering terugbetaling refundable hotelboeking Expedia/SS Rotterdam

Ongelezen bericht door Limolenaar »

Goedemiddag! Ik zou graag willen weten wat mijn rechten zijn in de volgende zaak.

Via Expedia boekte ik een overnachting bij het SS Rotterdam en koos voor de optie kosteloos annuleren tot een dag voor aankomst (hier betaal je extra voor).
Ook koos ik voor de optie betaal later.
Helaas heb ik het verblijf wegens omstandigheden een dag later moeten annuleren.
Ik zag dat het bedrag door SS Rotterdam op mijn creditcard was afgeschreven en dacht nog “vreemd, ik dacht dat ik betaal later had gekozen” maar dat bedrag wordt na kosteloos annuleren vanzelf weer bijgeschreven, totdat ik contact met Expedia opnam om te vragen hoel lang die terugbetaling zou gaan duren...
Expedia heeft mij naar het hotel doorverwezen omdat zij de afschrijving hebben gedaan. SS Rotterdam geeft op hun beurt doodleuk aan dat de boeking bij hun is doorgekomen als NON-refundable en ik dus volgens hun mijn geld niet terugkrijg.

Daarna mail ik SS Rotterdam de boekingsbevestiging van Expedia waar zwart op wit in staat dat ik kosteloos mag annuleren door maar daar heeft SS Rotterdam geen boodschap aan. SS geeft aan dat ik bij Expedia moet zijn wat ik zeker begrijp, ik heb via hun geboekt. Maar wanneer Expedia een verzoek tot terugbetaling aanvraagt doet SS Rotterdam hier niets mee. Het bedrag is wel door het hotel ingehouden wat zelfs onterecht is ivm betaal later (maar dit bewijs heb ik helaas niet).

Als er iets mis gaat met een boeking en deze op een of andere manier anders doorkomt dan ik bij Expedia heb geboekt vechten deze partijen dit toch samen uit en dan mag de klant hier toch niet de dupe van worden?! Expedia geeft aan ik de boeking gewoon kostenloos mocht annuleren, maar het bedrag moet echt van de SS Rotterdam komen en dat weigeren ze.

Kan iemand mij advies geven wat ik nu het beste kan doen? Of is er iemand die iets vergelijkbaars mee heeft gemaakt?
Ik heb afgelopen vrijdag nog contact gehad met Expedia en ben van plan weer contact op te nemen als ik een dezer dagen niets hoor. Mocht hier ook uitkomen dat ik mijn geld niet terug krijg dan stuur ik alle bewijzen door naar mijn creditcardmaatschappij. Maar het is toch diep triest dat dit zo moet??
Denken jullie dat ik hier sterk in sta?

Alvast bedankt

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Weigering terugbetaling refundable hotelboeking Expedia/SS Rotterdam

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u inderdaad het bewijs hebt dat annuleren mogelijk was, dan simpelweg de betaling betwisten bij de creditcard maatschappij.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Weigering terugbetaling refundable hotelboeking Expedia/SS Rotterdam

Ongelezen bericht door alfatrion »

Expedia zal als tussenpersoon optreden. Zij zijn met u een overeenkomst aangegaan om met SS Rotterdam een hotel ticket te boeken. Het lijkt erop dat Expedia tekortgeschoten is in deze overeenkomst. U geeft namelijk aan dat u een refundable ticket heeft aangeschaf en SS Rotterdam geeft aan dat u een non-refundable ticket.

U moet dan inderdaad bij Expedia zijn en aangegeven dat zij tekortgeschoten zijn de overeenkomst die jij met hen had, omdat ze een verkeer ticket hebben aangeschaft. De bewijslast voor deze stelling ligt bij SS Rotterdam, omdat het hier gaan om een betwisting. U kunt ook aangeven dat u van de refundable gebruik wilt maken.

Ik zou Expedia vragen om de bevestiging van de overeenkomst en wat ze hebben besteld bij SS Rotterdam. Daarna weet je meer.

Plaats reactie