LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afschaffing Honden belasting

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
targadakje
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2005 19:28

afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door targadakje »

Helaas worden vele honden bezitters als aso's gezien .
nu moet ik als honden bezitster wel even wat kwijt
Ten erste als ik met mijn hond ga lopen ,
heb ik altijd plasticzakjes bij mij, zodra de hond wat laat vallen
pak ik het direkt achter zijn ko.. op
Maar ik wordt door katten bezitters nagescholden als mijn honje zijn poot optilt om een vlaf te zetten .
Het zijn wel DIE mensen die katten "bezitters"zijn.
De gedragingen hier van deze ëigenaren is alsvolgt
ze komen met een snoezig klein poesje , na een korte tijd is de aardigheid eeraf , en poes moet naar buiten , alwar hij heerlijk JOUW tuin betreed , fokken gaat bij het leven jouw visen uit de vijver (vr)eet,
jouw tuin onder poept op jouw tuinstoelen en kussens gaat liggen bevallen , en dan als laatste jouw hond aanvalt
HOEZO HONDEN BEZITTERS ASO'S
Katten liefhebbers steek eerst eens jullie handen in eigen boezem
en hou de katten binnen
Dan komen wij weer wat dichter bij de "verdraagzaamheid "
He he Dat wilde ik als hondenbezitster toch even kwijt
Targadakje

sneakyfish
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2005 14:49

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door sneakyfish »

Heb sinds een klein jaar een hond uit het asiel.........Maar ik betaal tot op de dag van vandaag GEEN hondenbelasting!!!!
Das toch wel de grootste onzin ooit.........pffff IK WEIGER HET GEWOON
Ik raap mijn eigen **** op en de mijne piest en poept alleen op plaatsen waar HET mag! Waarom moet ik in godsnaam ook nog gaan betalen voor WAAAAAAAAT????? :?


maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door maybe »

Ik raap mijn eigen **** op en de mijne piest en poept alleen op plaatsen waar HET mag
Dit is wel erg kort door de bocht beredeneerd.

Je werkt ook zelf en maakt ook dat geld zelf weer en toch betaal je inkomstenbelasting.

Je rijd zelf op de weg en betaald ook wegenbelasting.

Of wil je zeggen dat je dit ook niet betaald???

sneakyfish
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2005 14:49

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door sneakyfish »

:lol:
Nou das ongeveer wel het enige dat ik WEL betaal ja.
Was vroeger ook een fel tegenstander van het KIJK EN LUISTERGELD dat heb ik ook NOOIT betaald.

Maar ja kort door de bocht of niet.........ieder zijn eigen ding.
Ik ga echt niet voor zulk soort onzin betalen, komop zeg we betalen al genoeg. Maar ja er zijn toch blijkbaar genoeg mensen in NL die netjes alles klakkeloos betalen maar ik weiger om hondenbelasting te betalen.
Tis potverdorie de grootste onzin ooit.

Of wou je mij soms vertellen dat als je straks geld moet betalen om vuilnis in een openbare prullebak te deponeren dat je dat OOK doet.
Nee want daar betaal je thuis ook al voor.
Nou ..........ik ruim de schijt op en niemand heeft er last van die gooi ik thuis in mijn eigen gft bak.........en dan zou ik zeker ook nog zo dom zijn om hondenbelasting te betalen kom nou!!!!!!!!!

Betaal maar lekker............blijkbaar heb je centjes genoeg hahahahhahahahhahahhahaha :roll:

buffy16_76
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 dec 2005 11:01

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door buffy16_76 »

hallo met buffy

ik heb zelf ook 2 honden en ben het ook met taradakje een wat betreft de kattenbezitters

ZE MOETEN ANDERS OOK KATTENBELASTING GAAN AANSCHAFFEN (DIE BUITEN KOMEN) VIND IK !!!

de honden lopen met de baasjes buiten maar de katten die lopen echt niet met de baasjes buiten.

deze sproeien en poepen lettelijk en figuurlijk overal.

ben je lekker in de tuin aan het hovenieren en ja hoor zit je met je handen in de **** van een kat, mijn honden laat ik toch ook niet bij mensen in de voortuin ****en :lol: (ZOU T EIGENLIJK EENS MOETEN LATEN DOEN) :lol: hahahaha

ik heb t wel eens gehad dat mijn hond prongeluk op de stoep poepte want hij was toen ziek en redde het veldje niet meer dat er iemand naar buiten kwam en me aansprakmet RUIM JE DIE VIEZE DROL WEL FF OP waarop ik antwoorde HIJ IS HELEMAAL NIET VIES ER HEEFT NIEMAND MET ZIJN HANDEN AANGEZETEN!!!! hahahah ik vond m wel goed.
maar ik heb t toen ik thuis was en een plastickzakje gepakt had wel opgeruimd hóór zo ben ik wel (een ongelukje kan voor zo'n beesie ook op een korte afstand gebeuren)

MAAR IK BEN T ER WEL MEE EENS DAT JE JE HOND NIET OVERAL MOET LATEN ****EN.
ik vind t zelf ook vies als ik met mijn kinderwagen of schoenen door de ***** loop.

MAAR ALS ZE DE HONDENBELASTING ER IN WILLEN HOUDEN GOOI ER DAN OOK DE KATTENBELASTING IN !!!!!!!!!

begrijp me niet verkeerd katten liefhebbers ik ben absoluut geen katten hater maar het gaat om de eerlijkheid van de huisdieren bezitters.


m.v.g. buffy

buffy16_76
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 dec 2005 11:01

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door buffy16_76 »

hallo met buffy OOK JOU GEEF IK ECHT WEL GELIJK SNEAKYFISH :D :D

het is ook zo krom als de pest en inderdaad met die opruim verplichtingen slaat t nergens op om ook hondenbelasting te betalen maar ik krijg elk jaar iemand aan de deur die controleerd of je nog je hond heb dus ik laat t zo want anders heb je alleen maar meer kans dat je veel en duurder uitbent als ze je wel pakken.
en daar heb ik helemaal geen geld voor over om een boete te krijgen,de hondenbelasting hoort er jammergenoeg nou eenmaal bij als je een hond bezit.

MAAR IK VIND T OOK AFSCHAFFEN DIE HONDENBELASTING!!!!!!!!!!!!!

m.v.g. buffy

sneakyfish
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2005 14:49

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door sneakyfish »

:D Heeeee eindelijk eens iemand die met mij meedenkt! :lol:

Oeps zo'n controleur heb ik nog niet aan mijn deur gehad.......naja tot die tijd heb ik misschien al een paar jaartjes kunnen sparen?
En ik ben het ook met je eens over die KATTEN ik vind katten ook hartstikke lief, maar ze maken meer troep dan mijn hond.
Ik mag dan als a sociaal worden gezien dat ik weiger hondenbelasting te betalen maar ik ben nog altijd sociaal genoeg om netjes de poep op te ruimen. Als we dat nu eens met zijn allen wat meer zouden doen....
Maar ja zoals altijd zijn degene die het wel goed doen gestraft door degene die het weigeren!
Naja daarom let ik op mijn beurs, het leven is al duur genoeg :wink:

buffy16_76
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 dec 2005 11:01

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door buffy16_76 »

hai met buffy

ik heb gelukkig geen honden die aanslaan als er word aangebeld
maar mijn honden zijn wel geregistreed bij de balastingsdienst
ik kan t ook niet permiteren om een boete te krijgen dus ik heb t toen der tijd wel gedaan.
en als je een minimaal inkomen heb dan hoefde je voor de 2de hond niet zoveel te betalen gelukkig anders kon ik het me ook niet veroorloven om 2 honden te hebben maar had me voor die tijd laten informeren hoe het zat en hoeveel ik toen der tijd moest betaen en ja ik denk echt wel met je mee hoor want er zit inderdaad een grote kern in jou verhaal

m.v.g. buffy

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Hondenbelasting, kattenbelasting, wat voor belasting dan ook, het is allemaal onzin om geld te betalen voor je huisdieren als ze gewoon hun behoefte doen.

Mijn hond schijt in de bosjes ja, daar zijn die dingen voor.

Hondenbelasting zou theoretisch gebruikt worden voor het aanleggen van hondenpoepplaatsen en het opruimen van stront enzo. Daar wil ik best voor betalen. Maar aangezien dit geld daar NIET voor gebruikt wordt, maar meer dient als opvulmiddel voor de begroting of als graaipotje voor andere projecten weiger ik ook maar een rooie cent te betalen aan die hondenbelasting.

En de uitwerpselen van mijn hond opruimen doe ik al helemaal niet, dat is echt onzin als je hond gewoon in de bosjes schijt waar geen mens er last van heeft. Al die stumpers met hun plastic zakjes vol stront lopen volkomen voor *** zonder dat ze het zelf door hebben.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door SJZ »

Nou, hier in de stad worden echt wel grasveldjes speciaal aangelegd voor honden. Alleen weigeren de meeste hondenbezitters zich hier wat van aan te trekken. Die veldjes liggen namelijk vaak meestal 50 meter verder dan de speelveldjes voor kinderen en recratieveldjes en zo, en tja, 50 meter lopen is voor de meeste hondenbezitters te ver.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door S. »

Mijn hond schijt in de bosjes ja, daar zijn die dingen voor.
Dilbert betaald ook geen rioolheffing, maar hurkt naast z'n hond in de bosjes. :D
Daar zijn die dingen tenslotte voor. :wink:

buffy16_76
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 dec 2005 11:01

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door buffy16_76 »

hai met buffy

ik ben t met je eens dat de meeste honden bezitters niet zo ver willen lopen en hun honden op speelveldjes uitlaten waar ook kinderen spelen.

:oops: ik heb zelf ook een dochter en als die oud genoeg is om op dat soort veldjes te spelen zal ik ook gerust nog wel de ***** aan haar schoenen of kleren aantreffen denk ik van mensen die hun hond daar toch uitlaten :oops:

bij mij in de buurt heb ik wel veldjes zoals losloopveldjes en uitlaatveldjes en ik heb ook een parkje achter mijn huis vlakbij waar ik zelf elkedag met mijn honden loop.
maar ik vind wel dat als de gemeente van die speciale veldjes maakt met OPRUIMVERPLICHTING!!!!!!! dat ze er ook wel bakken mogen neerzetten waar je t in kan deponeren want ik zelf persoonlijk ga niet met een zakkie ***** rondlopen.
voorheen hadden wij hier op dat veld wel bakken staan maar die hebben ze al heel snel weg gehaald.

:roll: en waarom ??????????? :roll:

zins die tijd dat de gemeente de bakken heeft weggehaald ben ik het daar niet meer gaan opruimen.
als de gemeente wil dat de hondeneigenaren het gaan opruimen vind ik prima maar dan moeten ze wel de voorzieningen er neerzetten waar je t in kan deponeren en zo niet dan moeten ze niet zó zeuren.

ik heb wel altijd een zakje bij me voor t geval mijn honden t op de stoep doen, want dat vind ik wel meer dan normaal dat je dat weghaal.
gelukkig willen mijn honden beide niet gaan poepen als ze geen gras of bosjes hebben maar er zijn genoeghonden die dat wel doen en dat merk ik ook goed aan de banden van mijn kinderwagen als ik 's avonds thuis kom van t uitlaten van de honden.

dan kan ik de ****** er weer afwassen
en dan zeg ik ja opruimplicht zou harder moeten worden aangepakt MAAR DAN WEL DE BAKKEN ERVOOR NEERZETTEN EN NIET TELKENS WEGHALEN.


EN MET DILBERT29 BEN IK HET OOK EENS

:evil: Hondenbelasting zou theoretisch gebruikt worden voor het aanleggen van hondenpoepplaatsen en het opruimen van stront enzo :evil:


:wink: als je hond gewoon in de bosjes schijt waar geen mens er last van heeft. :wink:

M.V.G. BUFFY

buffy16_76
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 dec 2005 11:01

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door buffy16_76 »

hallo s.

met buffy

:wink: ik betaal dan wel alle belastingen die er zijn :wink:
waar ik bij sommige dingen ook wel mijn twijvels heb waarom het nou eigenlijk zou moeten


:lol: maar ik vind wel dat dilbert gelijk heeft wat betreft waar de hondenbelasting eigenlijk voor zou gebruikt moeten worden :lol:

:evil: maar daar heeft de gemeente ook maling aan (ook bij ons) :evil:

:roll: nou wil ik niet echt zeggen dat de bosjes er echt zijn om je hond in uittelaten maar het is wel beter dan dat je hond t midden op de stoep doet. :roll:

m.v.g. buffy :P

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door S. »

Hallo buffy,

Ben het met je eens dat de geïnde hondenbelasting gebruikt moet worden voor aanleg hondenuitlaatveldjes e.d., maar dat toontje wat uit dat stukje van dilbert spreekt. Dus als hij op zaterdag door de supermarkt struint met een pak pleepapier in z'n karretje, is het dan ook een stumperd?

Kortom, dilbert zal best een aardige gabber zijn in het dagelijks leven, maar deze manier van schrijven is irritant.

buffy16_76
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 dec 2005 11:01

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door buffy16_76 »

hai s.

ik begrijp je volledig

en :P Dus als hij op zaterdag door de supermarkt struint met een pak pleepapier in z'n karretje, is het dan ook een stumperd? :P

HEB JE HELEMAAL GELIJK IN hahahaha

m.v.g. buffy

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik vind hondenbelasting ook onzin, want je krijgt er inderdaad niets voor terug :cry: . Een of andere bobo uit Den Haag heeft pas geleden al eens geopperd om die belasting af te schaffen, maar ja, die gouden beloftes komen mij onderhand ook de keel uit (de verkiezingen komen al weer iets dichterbij natuurlijk :lol: ).

En wat betreft kattenbelasting....mijn kat (ja, ja, ik ben zowel honden- als kattenliefhebster en -bezitser :D ) komt buiten, maar ik heb binnen een kattenbak staan, waar hij dus mooi alles in doet. Hij heeft het ook wel eens in de tuin gedaan, maar dat was gelukkig mijn eigen tuin. Ook heeft íe wel eens op het kussen van de tuinstoel zitten pissen, maar toen heeft íe zo op z'n donder gehad, dat hij dat voortaan wel uit zijn kop laat...
Ja, ik weet dat de meeste katten niet zo netjes zijn, maar dat kun je die beesten niet aanrekenen (dit geldt ook overigens voor veel honden). Ik reken het echter wel de baasjes aan dat zij die mooie, versgedraaide bolussen midden op de stoep laten liggen. Als een hond in de bosjes poept is dat niet zo erg, maar wel als het op een voetpad ligt. Pak dan in ieder geval een stuk papier en schuif het in de goot of zo. En dat heeft eigenlijk niet eens te maken met het wel of niet betalen van belasting, maar met fatsoen. Toch?

buffy16_76
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 dec 2005 11:01

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door buffy16_76 »

hai met buffy

en ja je heb er helemaal gelijk in en het heeft inderdaad met fatsoen te maken en niet met hondenbelasting.

ik heb voorheen ook 2 katten gehad maar toen ze overleden waren heb ik er zelf voor gekozen om ze niet meer te nemen.
niet dat ik ze niet lief vind maar ik vind honden wat meer aanhankelijker.

:oops: ik zeg altijd maar zo een kat heb zijn personeel en een hond heeft een baas. :oops:

en zelf persoonlijk klikt t met honden bij mij in huis beter dan katten.

m.v.g. buffy

koopjesjager
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jan 2005 21:33

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door koopjesjager »

hoi.
Ik ben een kattenbezitter, waarvan 1 kat de wijde wereld intrekt en 1 huiskat.Wij hebben in de tuin regelmatig ook uitwerpselen liggen van de katten van de buren.Dus die van mij zal ook wel eens elders zijn behoefte doen.Dat enkelen van jullie voor het afschaffen van de hondenbelasting zijn ben ik in grote lijnen eens ,tenzij de gemeente echt aan kan tonen wat ze met het geld doen.Bij ons in het dorp hebben we diverse uitlaatveldjes liggen die goed onderhouden worden.Maar ja denk niet dat onze kat de weg weet naar deze uitlaatterreintjes en katten zijn niet tecontroleren hoeveel je er heb. Honden helaas voor jullie wel.

sneakyfish
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2005 14:49

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door sneakyfish »

:shock: Ik heb nog steeds geen controlleur aan mijn deur gehad mocht ie komen kijkt ie zo recht in de snoet van onze viervoeter.
Hij blaft niet nee, maar hij is zo nieuwschierig als de pest.
En ach ik verzin wel wat, meestal doe ik geneens de deur open voor een vreemde dus dat zit wel goed.

Wat die poep betreft: Oke in de bosjes lopen geen mensen die erin kunnen trappen, maar op een looppad of veldweg raap ik toch altijd de stront op, alleen in die veldweg is in geen wegen of velden een afvalbak te bespeuren en dan heb ik dat zakje stront zo'n 10 minuten in mijn hand en dan loop ik voorbij een paar bramenstruiken en dan kieper ik snel dat zakje erin :lol:

Wel hebben ze hier ( van de belastingcenten van anderen ) een hoop drollenbakken gedeponeerd alleen de mijne schijt altijd een kilometer uit de buurt van die dingen NIET handig en als ik met riem in mijn hand en die zware klep moet optrekken? denk ik al snel verrek ik kieper hem thuis wel in GFT.
Nee slim besteden ze die belastingcentjes niet maar hoe zeggen ze dat ook weer.......leuker kunnen we het niet maken, maar wel gemakkelijker YEH RIGHT!!!!! :?

BlondyLicious
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 dec 2005 14:39

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door BlondyLicious »

Pfff hondenbelasting: afschaffen!!!!

Kwamen ze een keer bij ons aan de deur aanbellen, de hond al blaffen natuurlijk, vragen ze nog: is hier een hond aanwezig? Whaha, damnz stelletje **k*ls. het is vast de kat die blaft :twisted:

Gesloten