LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anti krolsheidspil werkt niet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
harrie masch
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jan 2013 00:41

Anti krolsheidspil werkt niet

Ongelezen bericht door harrie masch »

Ik wilde mijn witte poes niet steriliseren en dacht met een anti krolsheidspil (de zogenaamde poezenpil) het probleem op te kunnen lossen. Het was een advies van mijn dierenarts. Nu is hij toch drachtig. Kan ik de arts aansprakelijk stellen voor het leveren van niet werkende medicijnen en hoeveel schadevergoeding zou ik kunnen eisen?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Anti krolsheidspil werkt niet

Ongelezen bericht door kokka »

neem aan dat de dierenarts je witte poes niet opgezeten heeft, dus lijkt me een beetje raar om de dierenarts aansprakelijk te willen stellen.
geen enkel medicijn is 100% gegarandeerd, nou ja misschien een euthanasie-pil.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Anti krolsheidspil werkt niet

Ongelezen bericht door ruud_a »

harrie masch schreef:Ik wilde mijn witte poes niet steriliseren en dacht met een anti krolsheidspil (de zogenaamde poezenpil) het probleem op te kunnen lossen. Het was een advies van mijn dierenarts. Nu is hij toch drachtig. Kan ik de arts aansprakelijk stellen voor het leveren van niet werkende medicijnen en hoeveel schadevergoeding zou ik kunnen eisen?
Nu is hij toch drachtig.

als de dierenarts degene is die zwanger is zult u waarschijnlijk moeten betalen
als uw poes de HIJ is, kunt u waarschijnlijk veel geld verdienen op de kermis

maar ook de pil voor mensen geeft geen 100% bescherming,dus ik ga er van uit dat u niets kunt eisen

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Anti krolsheidspil werkt niet

Ongelezen bericht door Dirkie »

Gaat weer lekker op dit forum. 1 vraag en 7 uiterst domme, nietszeggende en kwetsende bijdragen.
De poezenpil werkt, voor zover als ik weet, goed maar alleen als de pil ook daadwerkelijk door de kat gegeten wordt. Uit eigen ervaring weet ik dat katten en pillen niet altijd goed samengaan. En gezien de mogelijke bijwerkingen van de poezenpil op de langere termijn hebben wij bewust gekozen voor sterilisatie van onze katten. Dat is misschien eenmalig een uitgave, maar op de langere duur veiliger voor de kat en goedkoper ook.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Anti krolsheidspil werkt niet

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat de oorspronkelijke vraag betreft: kun je aantonen dat de poes die anti krolsheidspil ook echt binnen heeft gekregen? Wat iemand hiervoor ook al zei, katten en medicijnen, dat gaat niet goed samen.

Juist omdat je dit niet kunt aantonen heb je geen bewijs dat de dierenarts een medicijn heeft meegegeven dat (bij correcte inname uiteraard) niet goed werkt.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Anti krolsheidspil werkt niet

Ongelezen bericht door Isabel1 »

poes die anti krolsheidspil ook echt binnen heeft gekregen
en binnen heeft gehouden.

Verder, ik kan me voorstellen dat zo'n pil niet 100% betrouwbaar is, is ie bij mensen ook niet.

isabel

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Anti krolsheidspil werkt niet

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Erg vervelend dat uw poes drachtig is.

Het lijkt me heel vreemd om de dierenarts aansprakelijk te stellen. Als je als mens door de pil heen toch zwanger raakt ga je ook niet achter je HA aan?

Een poes kan soms wat overgeven, en de pil moet ook precies op de juiste dagen gegeven worden. En als dit allemaal niet zo is, dan is de poezenpil blijkbaar niet 100% betrouwbaar.

Wat ik u wel aan zou willen raden: steriliseer uw poes! Als eerste om dit soort dingen te voorkomen en daarnaast omdat de poezenpil ook veel nare bijwerkingen kan hebben! Als het goed is heeft uw dierenarts u daar ook over geïnformeerd. Sterilisatie is een stuk gezonder voor uw poes!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Anti krolsheidspil werkt niet

Ongelezen bericht door kokka »

Dirkie schreef: 1 vraag en 7 uiterst domme, nietszeggende en kwetsende bijdragen.
domme vraag, dom antwoord.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Anti krolsheidspil werkt niet

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Misschien een stomme opmerking, omdat ik het niet zeker weet, maar zit bij die pil niet een soort van bijsluiter? Bij sommige van onze 'hondenmedicijnen' wel, maar weet niet of de dierenarts in kwestie van TS dit ook meegeeft.
Verder: net als bij mensen werkt de pil niet altijd. En wie garandeert dat de kat de pil ook binnenhoudt?

Gesloten