LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door gezondheid »

http://www.eerstehulpbijrecht.nl/de-rij ... emist/foei

In de uitzending komt naar voren dat de honden maximaal 35 minuten mogen blaffen en anders zou er sprake zijn van geluidshinder. Maar hebben deze mensen wel wat aan deze uitspraak? Dan zouden zij moeten bewijzen dat het langer dan 35 minuten is. De mensen in kwestie hebben 7 honden. Je mag zoveel honden hebben als je wilt natuurlijk maar de geluidsnormen blijven bestaan. Wij hebben zelf jarenlang gewoond naast mensen die de honden de gehele dag lieten blaffen. Maar ik stoorde mij daar niet aan. Dit terwijl andere gezindsleden wel er hinder van hadden. Je hersenen blijven continue signaal afgeven, vraag is of dat wel zo gezond is. Rust vinden en krijgen is soms een dure zaak. Elke morgen word ik rond 7 uur gewekt door een blaffende hond. Maar nadat hij zijn "zegje" gedaan heeft dan slaap ik weer verder en maak me er niet druk om. Het is ook afhankelijk van iemand die zich hieraan stoort. Waar een ander geen dieren in de tuin dult, wil een ander geen geluid van een ander in de tuin? Verder is het ijkpunt je gevel van je woning waarbij de geluiden worden opgemeten. Wat vinden we van uit uitspraak van mr. Visser?
Laatst gewijzigd door gezondheid op 15 nov 2014 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door tenormin »

gezondheid schreef: Maar ik stoorde mij daar niet aan. Elke morgen word ik rond 7 uur gewekt door een blaffende hond. Maar nadat hij zijn "zegje" gedaan heeft dan slaap ik weer verder en maak me er niet druk om. Wat vinden we van uit uitspraak van mr. Visser?
Dat is best redelijk verwonderlijk wat u nu schrijft. (Wel dezelfde 'gezondheid')?
De uitspraak van Mr. Frank Visser doet er eigenlijk niet veel toe; hij heeft de wetboeken en artikelen bij de hand en zegt gewoon wat de wet voorschrijft. Miljoenen mensen zijn het niet eens met uitspraken van rechters, dus, wat is nieuw.

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic berichten verwijderd. Graag on-topic blijven.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het is natuurlijk ook van geval tot geval anders. Wel is het zo dat er bij hinder uit gegaan wordt dat de overlast veroorzaker de overlast moet staken. Je hoeft als buur niet mee te genieten van de harde muziek, brommerkabaal, hondengeblaf, etc van de buurman. U zou met een decibel meter kunnen opnemen wat de geluiden zijn die u hoort en vervolgens kunt u daarmee kijken in de normtabellen of dit acceptabel is. Als u echt wat wilt ondernemen, eerst met de buren praten, dan de politie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door sjohie »

De uitspraak is juridisch juist zo te zien, dus dan heeft hij zich van zijn taak gekweten. Dat vind ik er dus van.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Kan een anti blaf band helpen tegen blaffen? En zo ja, is dit wel diervriendelijk? Je hebt 2 varianten. Eentje dat de hond een stroomschokje zal geven en eentje zoals in de uitzending met ultrasoon geluid.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door tenormin »

gezondheid schreef:Kan een anti blaf band helpen tegen blaffen? En zo ja, is dit wel diervriendelijk? Je hebt 2 varianten. Eentje dat de hond een stroomschokje zal geven en eentje zoals in de uitzending met ultrasoon geluid.
Heb ze beiden uitgeprobeerd. Niet bij mezelf :lol: maar bij mijn, toen nog levende Maltezer. Praat nu over 5 jaar geleden: hielp helemaal niet. Maar misschien zijn deze technieken inmiddels verbeterd. Daar kan ik (nu) niet meer over oordelen. 't Was destijds alleen voor buiten bedoelt; hij leek een angst te hebben voor in het lange, zwart geklede vrouwen. Ja, en discriminatie heb ik hem echt niet aangeleerd, was gewoon een, embarrassing, feit/gegeven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Een hond blaft om een signaal af te geven , blijdschap , angst , waakzaamheid ed ,
zo.n " stroomstootje" geven of ultrasone geluiden maken hem nog angstiger , hij zal harder en meer blaffen.
Geurspray.s helpen ook niet , de geur blijft lang hangen , ook al zou de hond gestopt zijn met blaffen , de geur maakt hem dan extra gestressed , ook daarna nog, het worden dan zenuwenlijders.
Ik denk dat de enige remedie is de hond opvoeden en hem belonen nadat hij is gestopt ;
" blaftijden " aanhouden , van zo laat tot zo laat is mi niet haalbaar. Het is geen pianospelende hond hè?
Je kunt toch ook blij worden van zijn signalen!! Fijn toch als je hond blij is en blaft als je thuis komt?
Een hond blaft nu eenmaal , maar 7 continu blaffende buurhonden?? :roll:
Opvoeden dus , het is echt wel te sturen is mijn ervaring., en buiten lekker naar hartelust blaffen en ravotten.
Ik zie toch vaak in gezinnen een hond , de familie de hele dag weg , hond alleen , bang , niet doen zou ik zeggen , een hond is een gezelschapsdier , ik vind het niet kunnen , de hond( en) hele dag alleen.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Onze buren lieten de honden aan hun lot over. Die poepten op de tegels waarbij de kinderen doorheen liepen. De honden werden nooit uitgelaten en moesten hun zelf maar vermaken. Met als gevolg dat ze de gehele ochtend gingen blaffen. Ik zelf stoorde mij daar niet zo aan maar de buren die daar weer naast woonden konden niet buiten zitten om een krantje te gaan lezen. Vaak hebben die mensen dat zelf niet door en hebben er kennelijk zelf ook geen last van het hondengeblaf.

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door handdoekindering »

gezondheid schreef:Onze buren lieten de honden aan hun lot over. Die poepten op de tegels waarbij de kinderen doorheen liepen. De honden werden nooit uitgelaten en moesten hun zelf maar vermaken. Met als gevolg dat ze de gehele ochtend gingen blaffen. Ik zelf stoorde mij daar niet zo aan maar de buren die daar weer naast woonden konden niet buiten zitten om een krantje te gaan lezen. Vaak hebben die mensen dat zelf niet door en hebben er kennelijk zelf ook geen last van het hondengeblaf.
Echt schandalig. Ik vind dat je anderen niet moet belasten met de overlast van je viervoeters. Als een van mijn 2 labradors aanslaat dan sluit ik hem op in de kelder. Dan weet hij dat hij fout is. Doordat ik dit steeds consequent gedaan heb komt het nu bijna nooit meer voor.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door moederslink »

@gezondheid ,dat zeg ik dus : een hond kun je niet alleen laten , gaat ie blaffen :D

Nee natuurlijk hadden de eigenaars er zelf geen " last " van , die waren er niet immers? :lol:
Laatst gewijzigd door moederslink op 16 nov 2014 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door MMN16 »

Meestal is er één aanstichter in de roedel,die moet je aanpakken en het geblaf om een zucht en scheet afleren,ben je van het hele probleem af.

ragverp
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2006 08:23

Re: Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door ragverp »

Onze honden(7) slaan ook wel is aan, zeker als er een vreemde door de steeg loopt of iemand langs achter binnen loopt. Maar rottweilers zijn over het algemeen geen blaffers, dus heb ik nog een goede relatie met de buren. Maar 1 keer een hond gehad die het te bont maakte, dat was met een blafband binnen een week over. Net zoals eerder gezegd dient een ander geen overlast te hebben van onze hobby.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door ciske »

ragverp schreef:. Maar 1 keer een hond gehad die het te bont maakte, dat was met een blafband binnen een week over. Net zoals eerder gezegd dient een ander geen overlast te hebben van onze hobby.

Niet echt diervriendelijk, en inderdaad een ander hoeft geen last van geblaf te hebben. Je hebt ook mensen die al zeuren over 1 x blaffen. In de zomer hoor je nou eenmaal meer van elkaar.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ragverp schreef:Onze honden(7) slaan ook wel is aan, zeker als er een vreemde door de steeg loopt of iemand langs achter binnen loopt. Maar rottweilers zijn over het algemeen geen blaffers, dus heb ik nog een goede relatie met de buren. Maar 1 keer een hond gehad die het te bont maakte, dat was met een blafband binnen een week over. Net zoals eerder gezegd dient een ander geen overlast te hebben van onze hobby.

Nou ik heb twee rotweilers op de hoek hier...
Gaan al tekeer als er een mug voorbij vliegt,vliegrn tegen het raam aan naast de deur dus onbekende krijgen soms hartaanval :lol: nou ja lache is het niet echt...
Die laten ze ook niet uit...ik moet zeggen,zit nog1 huis tussrn dus vd tuin geen last en slaan honden aan 1000x pd...wil de mijne ook!maar nu gewend en zeg ik niks aan de hand is rox( noem elke hond rox,is het gelijk over :lol: )

Maar heb haar nu welgewaarschuwd...vorig jr vakantie drie wk!!!honden hele dg alleen 1 x pd kwam er iemand uurtje miedereen werd er knettergek van..

DUS IK heb nu gezegd,joh als dit weer gebeurd,bel ik huisbaas of dierenpolitie...dit is niet normaal
1 voor de hobden niet!2 ik word en deburen ( we doen met zijn alleen dan hoor) knettergek..

Blaffen hoort erbij,maar je hrbt blaffen en blaffen,ik was vorig jr in staat 400 repen chocola door brirnvenbus te gooien :evil: maar dat krijg ik niet over mijn hart...wees niet bang ,hrb beste met ze voor..
Deze blaffen duidelijk dat ze de energie buiten niet kwijt kunnen en geen andacht,,,zielig..maar ja..
Neem ze dan niet!!!!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door ciske »

Blaffen hoort erbij,maar je hrbt blaffen en blaffen,ik was vorig jr in staat 400 repen chocola door brirnvenbus te gooien :evil: maar dat krijg ik niet over mijn hart...wees niet bang ,hrb beste met ze voor
achhhhhhhhhhhhhhh , nooit doen dier kan er niks aan doen.


Bel dan de politie, maar doe de dieren niks, maar dat kan je gelukkig ook niet.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:
Blaffen hoort erbij,maar je hrbt blaffen en blaffen,ik was vorig jr in staat 400 repen chocola door brirnvenbus te gooien :evil: maar dat krijg ik niet over mijn hart...wees niet bang ,hrb beste met ze voor
achhhhhhhhhhhhhhh , nooit doen dier kan er niks aan doen.


Bel dan de politie, maar doe de dieren niks, maar dat kan je gelukkig ook niet.
Nee was zo gefrustreerd :lol: maar zou noooit kunnen..
Als het deze vak weer gebeurd,komen we samen de buren bellen huisbaas...dat hij het weet,want soms :twisted: en dan de dierenpolitie...
Dan worden honden maar weggehaal,beesten hebben het slecht!! Triest..
Niet naar buiten,dus niet ff ravotten,behoefte in tuin,wat ze wel opruimen hoor!!!
Niet spelen met ze,dagen alleen...waar neem je dn beesten voor,,.

Vind niet gek dar ze blaffen...aandacht
Moet zeggen dat ze bv nu thuis zijn dus hoor je ze niet...je raakt er oook aan gewend aanslaan enz,,behalve uren uren achter elkaar..ze zijn gewaarschuwd....

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Hondenblaf tijden? Mr. Visser wat hier aan te doen?

Ongelezen bericht door gezondheid »

In het programma van de Vara (Zembla) kwam naar voren dat iemand gigantische last heeft van hondengeblaf. De uitzending is te bekijken via deze link http://zembla.vara.nl/seizoenen/2015/af ... 30-09-2015

Verder http://www.omroepbrabant.nl/?news/23672 ... 80%99.aspx

De zoon wil het huis naast zijn ouders wel opkopen zodat de overlast verdwijnt.

Gesloten