LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HONDENOVERLAST

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
jhf van der donk
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 12:10

HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door jhf van der donk »

IK HEB SINDS RUIM 1 JAAR NIEUWE BUREN JONGE MENSEN.
DIE BRACHTEN TOEN ZE KLAAR WAREN MET INRICHTEN INEENS 8 HONDEN MEE.
DIE KOMEN NIET VERDER DAN DE KAMER EN DE PLAATS,ZE DOEN ALLE 8 `N KEER OF 4-5 HUN BEHOEFTE ACHTER OP DE PLAATS .DE POEP WORDT IN KLIKO GEDAAN EN PAS NA 4 WEKEN GELEEGD.
IK HEB LAST VAN VEEL GEBLAF ALS DE BUREN WEG ZIJN EN DAT GEBEURD `N PAAR KEER PER DAG.
EN ALS DE ZON GAAT SCHIJNEN BEGINT HET WEER BEHOORLIJK TE STINKEN NAAR URINE VAN AL DIE HONDEN ER WORDT WEL WATER MET CHLOOR GEGOOID MAAR DE GROND IS VERZADIGD VAN CHLOOR EN URINE DAAROM IS MIJN DENNEBOOM DIE AL JAREN STAAT KAPOT.
EN S`ZOMERS KUNNEN WE NIET BUITEN ZITTEN VAN DE STANK EN NIET BUITEN ETEN VAN DE BLAUWE VLIEGEN DIE IK DAN OOK BINNEN KRIJG.
MAG DIT ALLEMAAL ZOMAAR VRAAG IK ME AF??????

Kobus Olienoot
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 sep 2008 10:27

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door Kobus Olienoot »

Bus rattengif doet wonderen :wink:

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door Machtold »

@Kobus Olienoot

Doe de bus rattengif maar door je eigen eten! Ruimt idd lekker op!
Pffffff...wat een reactie zeg! Die honden kunnen er niets aan doen dat die baasjes er zo slecht voor zorgen!

Maar jhf van der donk, misschien kan je eens met de buren overleggen? Werkt dat niet dan kan je bij de wijkagent een klacht indienen. Deze zal waarschijnlijk ook met deze mensen in gesprek gaan. Werkt dit niet en komen er genoeg klachten, dan worden vaak de dieren in beslag genomen. Ben je van het probleem af en op de juiste manier. Maak vooral ook een melding bij de dierenbescherming. En vraag eens na bij je gemeente hoeveel huisdieren iemand eigenlijk mag houden. De meeste gemeentes hebben nl een bepaling voor hoeveel dieren je als particulier mag houden. Daarboven moet je een vergunning voor een kennel hebben. (En daar lijkt het wel op, zo naast jullie)...Veel sterkte en suc-6 ermee!

Kobus Olienoot
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 sep 2008 10:27

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door Kobus Olienoot »

In theorie een heel leuk verhaal alleen werkt het in de praktijk niet zo, dus recht in eigen hand nemen. Baasje zeggen opzouten met zoveel honden en de rest normaal uitlaten anders zal ik je een handje helpen met uitdunnen :roll:

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door Machtold »

God wat ben ik blij dat ik NIET naast je woon! Jij bepaald zeker met harde hand wat er in je straat gebeurd? Of ben je zo'n stiekume stenengooier in het donker?
Je ziet wel de splinter bij een ander , maar de balk in je eigen oog mis je totaal. Als je zoiets doet ben je net zo a-sociaal (ik denk eigenlijk nog veel erger) als die buren die hun honden niet fatsoenlijk uitlaten.

:x

mrmuiz
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2009 22:27

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door mrmuiz »

Jou zou ik graag naast me willen kobus,dan had ik jou zelf opgeruimd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door dhc »

Miischien kan Topicstarter de volgende keer kleine letters gebruiken? Het gebruik van alleen hoofdletters wordt beschouwd als schreeuwen!

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door Machtold »

Zou jij niet gillen dan als je zo in de stank zit?

Leg toch niet eens op elke slak zout...pfffff...wat een gefrustreerd leven heb jij zeg, dhc...altijd commentaar op iedereen. (Dus ik zal nu ook wel wat krijgen, whahahahahaha...)

Maar vooruit, ik zal je meteen gelijk geven. Idd, het wordt als schreeuwen beschouwd!
Dus leer een wijze les uit deze topicstarter: NOOIT meer hoofdletters gebruiken, als alleen aan begin van de zin en bij namen! Oeps, maak ik mijzelf nu schuldig aan schreeuwen? :lol:

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door petty1950 »

Kobus oliedom komt hier alleen om domme kul uit te kramen dus negeren dat apenootje :roll:

Aan topicstarter..... ik benijd je niet en ik zou me werkelijk suf schamen als ik jouw buur was. Ik heb zelf vier honden die viermaal daags uitgelaten worden zodat ze thuis gewoon rustig zijn.
En de tuin zien ze als verlengde van het huis ,daar wordt dus niet in gepoept.
Overlast ervaar je al snel in de stad....ik heb ook weleens last van herrie e.d. maar dit is te zot voor woorden!

In jouw geval neemt de baas blijkbaar niet de verantwoording die bij het houden van (zeker bij meerdere) honden hoort dus dan blijft er, mocht een gesprek met de buren zelf niets opleveren, niets anders over dan ,n goed gesprek met de buurtregisseur.

Succes en sterkte!

Ik heb overigens ook nogal te doen met die honden.....lijkt me geen fijn hondenleven zo met z,n achten op ,n kluit :?
,t zal je baas maar wezen :roll:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door TdeHond »

U zou eerst kunnen overleggen met de buren met de vraag of zij de honden goed willen uitlaten i.p.v. hun behoefte laten doen in de tuin.

Ik weet niet of het een huur- of koophuis betreft. Is het een huurhuis dan kunt u misschien met behulp van de verhuurder iets bereiken.

Geluidsoverlast. Als er na overleg met de buren niets aan gedaan wordt kunt u misschien met behulp van de wijkagent actie ondernemen.

Ik denk dat lange wandelingen de overlast al erg zou beperken. Een vermoeide hond is meestal een rustige hond.

jhf van der donk
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 12:10

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door jhf van der donk »

T de Hond, de honden waar wij overlast van hebben dat blijft zo.
wij hebben ze daar op aan gesproken, en worden uitgescholden voor
mafkees ,dombo en teringhoer.
het zijn snotneuzen van in de 20 met 2 kleine kinderen die leven in een groot hondehok met 8 honden en kooien in de huiskamer.
als er gestofzuigd wordt ,wordt ook gelijk de vloer schoongekrapt met een soort plamuurmes zo te horen.
als ze weggaan `n paar keer per dag worden er `n paar in de kooien gezet,dan wordt er ook geregeld tegen de kooien gekrapt.
ik ben er met de bouwvverenigng mee bezig al bijna 1 jaar maar het schiet niet op,we worden er soms zo moedeloos van,van dat hondegeblaf,deuren gooien,en urinestank.
op mjn verjaardag 2de paasdag zaten we buiten met de visite in de tuin
toen heeft de buuman zijn crossmotor uit ze schuur gehaald en flink staan te gassen we zaten in de walm van de uitlaatgassen over het gebak en de snacks
ik was woedend maar heb me ingehouden als ik er iets van zou zeggen zou ik de familie van hun die ook buiten zaten met een scheldpartij over ons heen krijgen.
ik voel me zo hopeloos.!!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mogelijk heeft de woningbouwvereniging een bemiddelaar in dienst.

Misschien kunt u deze inschakelen.
Verder adviseer ik u een dagboek aan te leggen met daarin vermeld:
Datum, tijd, duur + soort overlast die uw buren veroorzaken.
U meldt dit dagelijks bij de woningbouwvereniging en als deze na een maand nog niet tot actie is overgegaan, dan gaat u met een kopie van uw dagboek naar de politie.

Onderneemt zowel Woningbouwvereniging als politie geen actie om de overlast te beperken, overleg dan bij een Juridisch Loket of u een kort geding tegen de Woningbouwvereniging kunt indienen omdat deze niet meewerkt om u woning genot te garanderen.

Het draaien van de motor geeft aan dat u getreiterd wordt. Hetzelfde geldt voor het schelden.

Naar mijn gevoel zijn uw buren mogelijk kandidaten om gehuisvest te worden in containers met begeleiding om hen te heropvoeden tot normale burgers.

Sterkte!

vites250
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:36

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door vites250 »

Wat kun je doen aan overlast van het geblaf van de hond van de buren
ben zelf al diversen malen bij de buren aan de deur geweest en mij beklag
gedaan.
Afgelopen winter was het rustig maar nu het mooie weer is en de hond
weer buiten in de tuin loop begint het weer.

riddert
Berichten: 2143
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door riddert »

Wat kun je doen aan overlast van het geblaf van de hond van de buren
ben zelf al diversen malen bij de buren aan de deur geweest en mij beklag
gedaan.
Afgelopen winter was het rustig maar nu het mooie weer is en de hond
weer buiten in de tuin loop begint het weer.Wat kun je doen aan overlast van het geblaf van de hond van de buren
ben zelf al diversen malen bij de buren aan de deur geweest en mij beklag
gedaan.
Afgelopen winter was het rustig maar nu het mooie weer is en de hond
weer buiten in de tuin loop begint het weer.
Daar kun je niets aan doen. Onze buren hebben kinderen, deze zijn van de winter rustig in huis geweest, maar nu het mooi weer wordt spelen ze weer buiten, met het nodige gegil en gekrijs. Dan zeg je toch ook niet tegen de buren of ze hun kinderen niet binnen kunnen houden?

Dit zijn zo van die kleine dingen wat een nadeel is van dicht op elkaar wonen. Wil je dit niet zul je op de ruimte moeten gaan wonen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door ciske »

riddert schreef:

Dit zijn zo van die kleine dingen wat een nadeel is van dicht op elkaar wonen. Wil je dit niet zul je op de ruimte moeten gaan wonen.

Mensen verdragen nog maar weinig van elkaar , als je nou al niet eens tegen hondengeblaf van 1 hond kan , dan hoor je niet in een woonwijk thuis.

Zoals TS begon 8 honden naast je dan kan ik me voorstellen dat er een enorme overlast is.

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door anita1971 »

Riddert, de kinderen van de buren plassen en poepen hopelijk niet in de tuin????

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door ciske »

anita1971 schreef:Riddert, de kinderen van de buren plassen en poepen hopelijk niet in de tuin????

Dat moet je nog maar afwachten, je weet nooit met kinderen :lol:

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door anita1971 »

Okay Ciske, ik geef me gewonnen. :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat is honden overlast als ze continue liggen te piepen en te blaffen dan wordt je een beetje gestoord lijkt me.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HONDENOVERLAST

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:Wat is honden overlast als ze continue liggen te piepen en te blaffen dan wordt je een beetje gestoord lijkt me.

Lijkt me toch dat je dan als eigenaar er iets aan doet , dus zal wel meevallen.

Gesloten