LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondenspeelgoed: wat werkt wel en wat niet?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Renner24
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2016 09:59

Hondenspeelgoed: wat werkt wel en wat niet?

Ongelezen bericht door Renner24 »

Wat voor hondenspeelgoed gebruiken jullie? Wat voor speelgoed werkt wel en wat voor speelgoed werkt niet? Zelf heb ik een grote hond die speelgoed makkelijk kapot maakt. Hebben jullie tips voor speeltjes die lang meegaan en die geschikt zijn voor een grote hond?
Laatst gewijzigd door Renner24 op 10 nov 2016 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hondenspeelgoed: wat werkt wel en wat niet?

Ongelezen bericht door ciske »

Je hebt zoveel honden speelgoed, ga naar een dierenzaak en daar vind je de juiste spullen.

Waar moet het voor werken?

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hondenspeelgoed: wat werkt wel en wat niet?

Ongelezen bericht door BL2 »

Veel honden geven niets om speelgoed, die willen of in hun mand liggen of buiten lopen, liefst in het bos of over het strand.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hondenspeelgoed: wat werkt wel en wat niet?

Ongelezen bericht door ciske »

Ook ja, maar honden vinden over het algemeen speelgoed leuk. Wandelen in het bos of strand is uiteraard ook noodzakelijk om ze lekker los te laten lopen/rennen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hondenspeelgoed: wat werkt wel en wat niet?

Ongelezen bericht door ciske »

Je meent het :-) gelukkig zijn er zat plekken om de hond lekker los te laten zodat de hond zijn energie kwijt kan.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Hondenspeelgoed: wat werkt wel en wat niet?

Ongelezen bericht door newmikey »

Renner24 schreef:Wat voor hondenspeelgoed gebruiken jullie? Wat voor speelgoed werkt wel en wat voor speelgoed werkt niet? Zelf heb ik een grote hond die speelgoed makkelijk kapot maakt. Hebben jullie tips voor speeltjes die lang meegaan en die geschikt zijn voor een grote hond?
Ik gebruik zèlf eigenlijk nooit hondenspeelgoed en mijn honden hebben eigenlijk altijd bepaald wat ze leuk vonden. Net als bij mensen vindt de ene hond andere dingen leuk dan de andere. Gewoon uitproberen dus en na een maand of zes zijn de meeste speeltjes wel doorgek(n)auwd dus u heeft alle mogelijkheid een veelheid van soorten uit te proberen.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Hondenspeelgoed: wat werkt wel en wat niet?

Ongelezen bericht door absent »

Het ziet er vreselijk "tokkie" uit, maar ik haal elke week een autoband. En lever de kapot-gebeten band in.
Ik heb idd een grote sterke hond. Autobanden gaan ongeveer 5 dagen mee, daarna vind ik het te gevaarlijk worden met het bandijzer. Daar kauwt ie wel doorheen hoor, maar als het bloot ligt is het vlijmscherp.
Nee, geen nieuwe banden...duh.

Mucha

Re: Hondenspeelgoed: wat werkt wel en wat niet?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hondenspeelgoed: wat werkt wel en wat niet?

Ongelezen bericht door BL2 »

Dat kan nooit een hond zijn grappenmaker, heb je stiekum een krokodil in huis ?
Verder zijn autobanden giftig, vermalen liggen ze ook op kunststof voetbalvelden......

mh73

Re: Hondenspeelgoed: wat werkt wel en wat niet?

Ongelezen bericht door mh73 »

Een touw, tennisballen (geen kennis die oude ballen van de tennisbaan kan regelen?) en speeltjes van heel dik rubber. Tennisbal in een oude sok vinden ze ook leuk.

Mijn border collie sloopt ook alles. De Kong leeft nog steeds (is wel duur) en verder probeer ik regelmatig speeltjes uit van de Action. Kost niet veel, dus is ook niet erg als het snel stukgaat. Wel gelijk wegdoen als het stuk gaat, ander wordt het gevaarlijk voor de hond.

Wat ze ook erg waarderen is zo'n hard kauwbot van de dierenwinkel.

huzky
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: Hondenspeelgoed: wat werkt wel en wat niet?

Ongelezen bericht door huzky »

Wij hebben een Duitse Dog, nu 2,5 jaar, maar een behoorlijke 'sloper'. Gek op banden, alleen wij zijn er niet zo blij mee omdat er nog een scooter aan de banden vast zat... :lol:

Hij is verzot op (buffelhuid)botten, de grootste die er te krijgen zijn (daar doet hij bijna een week mee), en we hebben goede ervaringen met de Classic Kong Extreme XXL (die is ook in kleinere maten te koop). Reuzesterk in ieder geval! Je kunt er bijv. hondenkoekjes in stoppen, maar onze hond heeft die er in een mum van tijd uit. Zonder snoepjes erin, vindt hij hem net zo leuk. Verder heeft Kong ook allerlei ander leuk hondenspeelgoed dat (in verhouding met andere speeltjes) behoorlijk sterk is. Zo hebben we er ook een soort bal van, met 'handvatten' eraan, dat is de Kong Jumbler. Ook leuk om te gebruiken als je samen met de hond gaat spelen, want je pakt hem makkelijk vast. Andere (voet)ballen zijn in een mum van tijd kapot, maar deze Jumbler is bij ons nog steeds heel. Er zit een soort tennisballetje in 'verstopt', en een piepje, maar het piepje was snel verleden tijd.

Een andere optie is misschien (te koop in dierenwinkel of bijv. Welkoop/Boerenbond) zo'n hertengewei.

Bij alle soorten speelgoed geldt in ieder geval: laat de hond er nooit mee spelen zonder toezicht! Hopelijk zie je hier een leuk idee bij staan!

coar
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2016 14:15

Re: Hondenspeelgoed: wat werkt wel en wat niet?

Ongelezen bericht door coar »

alles wat van pluche is word binnen een paar minuten gesloopt, mijn hond heeft veel rubberachtige speeltjes en dat gaat goed hij wisselt steeds af waar hij mee wil spelen het liefst doet hij dat samen met mij ik gooien hij vangen hij kan het langer volhouden dan ik.

Gesloten