LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verwaarlozing dieren

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
sosja_bulldog
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2005 12:54

verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door sosja_bulldog »

Ik zal mezelf eerst even voorstellen, ik ben Marcella Blijleven en ben woonachtig in Almere.

Mijn vriend en ik hebben 24 mei 2003 een franse bulldog gekocht bij de dierenwinkel Interpets te Almere. Een schat van een beest overigens maar de problemen die wij hebben zijn niet normaal: onze hond heeft verlammingsverschijnselen en dat is duidelijk gekomen door het doorfokken van de hond. (conclusie dierenarts). We hebben contact gezocht met de dierenwinkel maar ze deden er helemaal niets mee. We gaan regelmatig langs de winkel en zien een hoop jonge hondjes. Deze zijn meestal zo klein en te vroeg bij hun moeder weg en worden slecht verzorgt, misschien niet qua voeding maar ze leven wel de hele dag in hun eigen vuil, en ook in het weekend wordt er vooral op zondag en maandagochtend niet naar ze om gekeken. Wat nog het ergste is is dat ze in de etalage liggen net of dat het etalage materiaal is. We hebben het hier over levende dieren!! Er zijn mensen die daar honden hebben gekocht en die na 2 weken al overleden waren. Komt ook door niet inenten!!

Heeft iemand ervaring met deze winkel, want er moet zeker actie tegen ondernomen worden.

Vriendelijke groet,
M. Blijleven

Gast

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door Gast »

boven al vind ik het zielig voor je hond maar......je schrijft zo negatief over die winkel en dat die hondjes zo zielig in de etalage liggen. WAAROM KOOP JE DAAR DAN EEN HOND????????
zoiets snap ik niet.

sosja_bulldog
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2005 12:54

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door sosja_bulldog »

Bedankt voor je reactie! Ik zal het proberen uit te leggen, het is heel makkelijk toen wij onze hond daar hadden gekocht wisten wij nog niets van die winkel. Oke we zagen wel dat er dieren in de etalage lagen, maar daar bleef het bij qua informatie.

Vriendelijke groet,
M. Blijleven

Gast

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door Gast »

sorry dat ik het zeg maar als je een hond gaat kopen in een dierenwinkel ben je niet helemaal wijs in je hersenpan denk ik zo.

een dierenwinkel is meer voor het kleine spul, hamsters, ratten, vissen, kooien etc maar niet waar honden verkocht worden.

als je daar zo al gaat kopen ben je echt niet wijs.

je schrijft zelf al we zagen wel honden liggen in de etalage denk nu eens na als jij mij nog meer dierenwinkels op kunt noemen waar ze zo evrkopen en let erop ik ken heel erg veel dierenwinkels dan krijg je van mij 100 euro.

die eigenaar doet dit waarschijnlijk als bijbaantje en zou zsm gestopt moeten worden alleen door mensen zoals jij kan ie lekker blijven doorgaan

Gast

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door Gast »

wat dacht je van entius FAUNALAND!!
dierenwinkel KOPPEN!!

Het barst van de dieren winkel die katten en honden verkopen!

Gast

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door Gast »

entius mag dit dus niet verkopen.

hij is franchiser van faunaland en die leveren alle knaagdieren etc.
en al hun benodigdheden.

maar honden en katten valt niet in hun gebied.

faunaland nederland is hier al van op de hoogte gesteld en die zijn er niet echt blij mee kan ik je zeggen.
heb betreffende medewerker net aan de lijn gehad en werd bedankt voor mijn melding.

faunaland gaat kijken wat voor stappen hun kunnnen ondernemen

sosja_bulldog
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2005 12:54

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door sosja_bulldog »

sorry hoor maar kan je ook normaal praten en doen??? Interpets in Osdorp is er nog 1. En nee Faunaland of hoe dat ook mag heten die is lekker verkopen alleen maar zieke dieren lees je dat nooit op marktplaats, nou ik genoeg. Hoef me niet te verantwoorden tegen over jou maar ik ben teminste wel iemand die er wat tegen wil doen en ook doet. Bijvoorbeeld gisteren dierenbescherming aan de lijn gehad. Nu jij weer!!!

Gast

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door Gast »

weet je wat zo jammer is marcella,
je hebt een hondje gekocht in een winkel, net zoals je een leuke trui ziet en de winkel binnenstapt en nu zie je een leuke hond en koopt hem. het is heel erg jammer en zielig voor de hond die jullie hebben, maar jij hebt ook erg ondoordacht gehandeld. wie koopt er nou een hond in een winkel? je zit er jaaaaaaren aan vast! er zijn zoveel onderwerpen hier te vinden die gaan over handelaars, broodfokkers, en zelfs nog 1 over faunaland als het goed is. heb je hier al eerder gelezen of ben je nu je hondje ziek is pas hier terecht gekomen?
kon de dierenbescherming nog iets met je klacht/melding?
mijn ervaring is dat ze niet zoveel doen.

is het te bewijzen dat de pups misschien te jong zijn die daar in de etalage liggen :cry: ?
kregen jullie wel een geldig inentingsbewijs?
zet een stukje in jullie krant of regionale dagblad. hang een schrijven op bij de dierenarts, laat het een waarschuwing zijn voor mensen die daar iets willen kopen.

succes met je acties

groetjes
marcelle (kan er ook niks aan doen dat ik zo heet)

suusje

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door suusje »

hoi,
nou sosja, het vervelende van al deze topics is, dat je metteen voor dom wordt uitgemaakt.
je vertelt eerlijk je fout en metteen krijg je een lading kritiek over je heen. Dat is hier normaal..
Dat zijn meestal mensen die zelf nog nooit een foutje in hun leven hebben begaan of deze anders wel mooi verzwijgen.
Ze weten het wel altijd beter en vinden andere mensen dom. Sowieso ben je hier verplicht om een jaar op een pup te wachten, anders kun je het beest niet goed verzorgen?
en dan moet je ze bij een fokker halen.
wat voor problemen je dan krijgt lees je op andere topics.
trek het je niet te veel aan, deze gasten zijn namelijk super!

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door bitchy »

nee suusje niemand is hier super of gaaf cool tof perfect geweldig of wat dan ook
het zit sommige gewoon dwars dat mensen de weg naar trosradar kennelijk pas vinden wanneer ze al een probleem hebben
maar dit bericht is natuurlijk verder prima
als er iemand is die dit lees voor dat diegene een hond heeft gekocht dan denkt hij of zij nu wel 2 x na

suusje

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door suusje »

hoe kwam jij hier dan terrecht?

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door bitchy »

via de TV :D het ging toen over autoverzekeringen

en toen zag ik ''forum''
en een onderwerp ''dieren'' en zodoende ook heel wat vlees topics enz enz enz

Gast

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door Gast »

daarom vraag ik me ook af of ze dit forum pas heeft gevonden toen ze al problemen had.
het valt me vaak op dat mensen al een probleem hebben. ik heb nog nooit gelezen dat mensen hier schrijven ''bedankt voor de waarschuwing''

Gast

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door Gast »

dat was ik dus.
marcelle :wink:

suusje

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door suusje »

oh.
nou ieder zijn eigen weg.
Maar weet je, je kan je wel storen, maar je moet begrijpen dat soms mensen iets overkomt, waarbij ze zich later zo rot voelen, en er geen weg meer terug is.
En dat kan van alles zijn. that's life.
toen ik mijn teckeltje kocht was ik gewoon erg goed van vertrouwen.
Ging er ook gewoon van uit dat alles goed was. ik had ook nog nooit van broodfokkers gehoord of wat dan ook. ja, ik had er wel van gehoord, maar had daar een ontzettend donker idee van. vieze hokken, lompe boer enz.
Maar het was een vriendelijke man en alles was er schoon. De pups allemaal om te knuffelen.
Dat ik later hoorde dat deze man helemaal niet zo aardig was, was ook erg moeilijk.
de hond is verder goed, maar je voelt je dan wel rot.
en wanneer Sosja gewoon in het openbaar in een winkel een hondje koopt, verwacht je gewoon niet zoveel leed erachter.
want dat zoiets nog in NL kan gebeuren, met zo veel wetjes en regeltjes.
misschien zijn het er te veel.
Ik kan me wel voorstellen dat je je gewoon laat overdonderen.
de ene laat zich overdonderen door een vent, de ander door een knuffelhondje.
Ik vind het juist goed dat zoiets gemeld wordt, dan heb je ook een idee hoe zoiets gebeurt, en dus hoe het opgelost moet worden!
het mag toch geen taboe worden?

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door bitchy »

nou ja
precies
dat is allemaal een beetje achteraf gel*l maar hoe komt het dat mensen nu ineens wel de weg hierheen vinden
ook door een autoverzekering?
ja, dat zou ik wel willen weten
maar bovenal hoop ik dat sosja hier iets tegen kan doen misschien samen met andere mensen die hun pupje verloren hebben

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door bitchy »

nee laat het aub geen taboe worden
ik ben blij dat sosja hier melding van maakt

Gast

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door Gast »

ik zou absoluut niet willen dat dit taboe zou worden
het moet juist veel duidelijker worden, daarom vroeg ik me ook af of er misschien iets in een krant geschreven kan worden, of regionale tv.
ik heb dit nog nooit zelf mee gemaakt, gelukkig niet, maar ik nagelde die winkel aan de grootste dikste boom :evil: door het slijk ermee!

Gast

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door Gast »

maar beste sosja ik hoop dat je nog vele jaren van je hondje mag genieten

vr.groeten
marcelle

suusje

Re: verwaarlozing dieren

Ongelezen bericht door suusje »

Begrijp je zelf nog wat je bedoelt?

Wat is er verkeerd aan om hier volgens jou te laat te komen.
wat een onzin.
het is maar radar hoor.
Het IS nou eenmaal zo, dat mensen na een telleustelling pas de weg vinden, wat maakt dat uit?
Dat is zo flauw.
Op een andere topic kreeg je ook al dat flauw gedoe.
Dan kwam er iemand met zijn verhaal, heel eerlijk, en dan kreeg je een lading over je heen, dat je dom was en "daar heb je weer iemand die de broodfokkers spekt" enz.

Gelukkig zijn er ook nog eerlijke mensen.
geloof nou maar niet, dat wanneer mensen een poes ofzo willen zeggen.; oja eerst even op radar kijken.
dat doe je toch niet?
Je gaat gewoon je er in verdiepen en kijkt eens rond.
Jeetje, wat kan ik me om dat betweterige gedrag storen.
alsof je tegen kleuters praat.
als je het zo belangrijk vind, blijf dan niet hier rondhangen, maar onderneem wat!!!!

Gesloten