LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Biancainimini
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2009 14:01

chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door Biancainimini »

Zijn er misschien mensen die dit ook hebben ervaren?
Ik heb vrijdag mijn hond behandeld met advantage tegen vlooien.
Toen ik zterdag ochtend mijn bed uitkwam en naar mijn zwarte hoogglans kast keek zag ik daar wat honden haren tegenaan zitten (dit is niet vreemd want dat is wel vaker zo) Toen ik de haren wilde verwijderen kreeg ik de schrik van mijn leven mijn hele kast was uitgevreten d.m.v. een chemische reactie doordat de hond tegen de kast had aangelegen.
Ik heb de fabrikant (Bayer) een mailtje gestuurd maar heb nog geen antwoord ontvangen.
Graag reacties!!

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door Machtold »

Misschien had je het middel eerst op een onzichtbaar hoekje van de kast moeten uitproberen? 8)

Zonder gekheid: dat is flink balen voor je. Maar ik denk dat je weinig kans maakt op een vergoeding, laat staan een reactie.

Maar als je nu ziet wat het je kast aandoet...wil je deze troep de volgende keer weer op je hond spuiten? Hij likt het nl ook op....misschien beter de volgende keer druppels....

Biancainimini
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2009 14:01

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door Biancainimini »

Ik heb juist die pipetjes gebruikt, het zit nl ook op mijn bankstel dat vind ik minder erg die is wat ouder. Ik heb op de gebruiksaanwijzing gekeken en er staat niets over de gevaren van chemische reacties op meubels of andere voorwerpen. Als je bijvoorbeeld hele dure laarzen draagt moet je ook oppassen dat je hond er niet tegenaan gaat staan.
Ik begrijp dat je het goed moet laten drogen als je zo'n pipetje geeft , ik heb het pipetje om 1 uur 's middag gegeven en ben om 11 uur naar bed gegaan en de volgende ochtend zat het op mijn kast, na 10 uur zal het toch wel door de huid opgenomen moeten zijn! Maar je mag er toch vanuitgaan dat het geen meubels e.d beschadigd.
misschien is het wel de bedoeling dat als je zo'n middel toedient dat je de hond buiten in en afgesloten hok stopt!

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door Machtold »

Owww....ik dacht dat je zo'n spuitbus had gebruikt. :?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Zal wel zo'n kastje zijn waar je ook de kringen van een wijnglas dan wel een bierglas nooit meer van af poetst :roll: :roll:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door TdeHond »

U zou hier een klacht over kunnen indienen:

http://www.companion.bayer.nl/SCDIERBLX ... gisteredTo

Er wordt n.l niet tegen beschadiging van meubels door dit product gewaarschuwd.

Ayla

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door Ayla »

Ik gebruik dit middel altijd voor de herder omdat die groot is moet zij 2 pipetten 1 in de nek en 1 bij de staart bevalt erg goed de dierenarts adviseerde het ook te gaan gebruiken voor de kleine hond 1 pipet de volgende dag was er een grote soort brandplek ik schrok me rot had zo iets nog nooit gezien de dierenarts zei dat ik het verkeerd op gebracht had niet de hele pipet in de nek maar ook verspreiden nek en staart, maar ik heb het daarna nooit meer grbruikt voor de kleine hond gewoon zo als zijn hele leven frontline daar heb ik nog nooit een probleem mee gehad, ik had het niet op de meubels maar wel op de hond

vriendelijke groeten Ayla

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.companion.bayer.nl/SCDIERBLX ... DCF&group=

Hier kunt u er een melding van maken. De d.a. had dit moeten doen.
Verstandig dat u het middel niet nogmaals bij de kleine hond gebruikt heeft, anders had uw hondje w.s. 2 brandplekken gehad.

fresno
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2010 19:12

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door fresno »

Wij hebben onze honden in 3 weken tijd 2 pipetten frontline gegeven we zijn met een van de honden naar de dierenarts geweest omdat hij zich helemaal kaal beet en dachten van de vlooien af te zijn. Maar nee hoor er zaten er nog genoeg. Dan denk je dat je het goed doet een duur merk te kopen en nog helpt het niet. We hebben van de dierenarts Advantage mee gekregen en ze krabben en bijten duidend minder, ik hoop dus nu dat we nu wel een goed merk hebben gehaald

breed

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door breed »

.
Laatst gewijzigd door breed op 14 aug 2010 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door Soraya »

van frontline is al lange tijd bekent dat vlooien resistent zijn geworden hiervoor.
Dit komt voornamelijk omdat mensen eigenlijk lange tijd hetzelfde merk gebruiken en niet af en toe wisselen met andere middelen, waardoor vlooien resistent zijn geworden.

joos
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2013 20:39

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door joos »

goede avond, ik heb 23 july op mijn 3 goldens het middel advantix gebruikt, na 2 dagen zag ik tot mijn schrik een soort brandwond, bij mijn reutje hup gelijk naar de dierenarts en bleek reactie te zijn. na 1 dag ook mijn teefje en ook naar dierenarts om te kijken want je bent toch altijd alert, kaal geschoren schoon maken en hormonen zalf 2x 66 euro lichter, en dat door zo gif middel, ik heb met advantix contact opgenomen het enige wat ik te horen kreeg dit kan gebeuren en staat ook in de bijsluiter, ja zo lust ik er nog wel meer, ik hoop dat deze rotzooi snel uit de handel wordt genomen wat blijkt mijn honden zijn helaas niet de enige. graag reactie van tros radar of hun iets kunnen betekenen.
of andere mensen ook deze problemen hebben ondervonden

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

joos schreef:ik heb met advantix contact opgenomen het enige wat ik te horen kreeg dit kan gebeuren en staat ook in de bijsluiter, ja zo lust ik er nog wel meer
Staat het niet in de bijsluiter dan?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door tenormin »

Heb nooit enige last gehad met het gebruik van Advantage. Neem aan dat je de juiste hoeveelheid hebt gebruikt. Gewicht hond/inhoud ml pipet. Aanbrengen boven de kop, gemeten tussen de oren zogezegd, waar hij/zij niet bij kan. Dan zou de hond dus in een heel rare positie tegen de kast moeten zijn gaan liggen. Maar ligt misschien aan type hond; mijne een Maltezer. Doeltreffend middel, voor mij dan, in casu de hond.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik gebruik van de da van advocate...pup geen last...soms jeuk maar ff daarna weg...in hals en niet aankomen..
Misschien iets in waar ze allergisch voor zijn..

Idd gewicht hond heeft nu andere als begin...
Ik koop dit soort dingen dus liever via da,! Al weet ik niet of u dat ook heeft gedaan hoor!!!
Kan reactie zijn...op van alles ...hopelijk zijn ze snel de oude

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef:Ik gebruik van de da van advocate...pup geen last...soms jeuk maar ff daarna weg...in hals en niet aankomen..
Misschien iets in waar ze allergisch voor zijn..

Idd gewicht hond heeft nu andere als begin...
Ik koop dit soort dingen dus liever via da,! Al weet ik niet of u dat ook heeft gedaan hoor!!!
Kan reactie zijn...op van alles ...hopelijk zijn ze snel de oude
Haha, topic is van 2009 dus de hond zal best wel oude(r) geworden zijn :lol: .

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bayer Advantage gebruikte ik ook altijd voor mijn kat. Werkte prima. Probleem is alleen dat de werkzame stof in Advantage/Advantix het middel Imidacloprid is. Een zenuwgif dat bijensterfte veroorzaakt. Is recent veel over te doen geweest: de bijenpopulatie holt achteruit hierdoor.

Wees er dus voorzichtig mee of zoek naar een alternatief middel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Imidacloprid

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Bob Schurkjens schreef:Bayer Advantage gebruikte ik ook altijd voor mijn kat. Werkte prima. Probleem is alleen dat de werkzame stof in Advantage/Advantix het middel Imidacloprid is. Een zenuwgif dat bijensterfte veroorzaakt. Is recent veel over te doen geweest: de bijenpopulatie holt achteruit hierdoor.

Wees er dus voorzichtig mee of zoek naar een alternatief middel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Imidacloprid
Zitten er veel bijen op jouw kat?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat dacht je zelf?

Afbeelding

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: chemische reactie na gebruik advantage vlooienmiddel

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Bob Schurkjens schreef:Wat dacht je zelf?

Afbeelding
Dat jouw kat heel blij moet zijn met zo'n baas.

Gesloten