LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dierenverzekering NHZ

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Yvar
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2006 23:31

dierenverzekering NHZ

Ongelezen bericht door Yvar »

Ik heb 9 jaar geleden een verzekering voor mijn hond afgesloten voor ziektekosten en ongevallen.

Heb hem in 2 jaar betaald zo'n kleine 2000,00 gulden toen nog,en hij zou dan zijn hele leven verzekerd zijn.

Nu kreeg ik 26 juni bericht van hun dat ze failliet zijn per 1 september 2006.
Ieder jaar haalde ze 22 euro (juli) van mijn bankrekening af,onder het mom voor de behering van de polis, ook nu nog,ondanks dat ze per 1 september (volgens hun) er mee ophouden.

Ze hebben geprobeert om de mensen die de verzekering hadden afgekocht,ergens anders onder te brengen,wat niet is gelukt.

Nu schrijven ze dat ik een evenredig bedrag terug zal krijgen van wat ik betaald heb.Mijn hond wordt in december 10 jaar,en juist nu hij ouder wordt en waarschijnlijk misschien vaker ziek gaat worden zit ik dus zonder verzekering.

Hij is maar een paar keer ziek geweest waarvan ik maar 1x vergoed heb gekregen,een bedrag van toen 53,00 gulden.Ze werden inderdaad steeds moeilijker met uitbetalen,dat hoorde ik van mijn dochter die dezelfde verzekering had,en hun hond heeft verschillende operaties gehad,waar nooit 1 cent aan is betaald door NHZ.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: dierenverzekering NHZ

Ongelezen bericht door Soraya »

Een goed alternatief is een speciale spaarrekening voor de hond waar een maandelijks (klein) bedrag naar toe gaat. Door de maanden heen wordt het een behoorlijk goeddekende rekening.
Niet alle verzekeringen dekken datgene waar je het dier juist voor wil laten verzekeren.
Het is in ieder geval erg belangrijk de kleine lettertjes te lezen, zodat je zeker weet dat datgene gedekt wordt wat je verzekert wilt hebben.
En eventueel is er bij de meeste dierenartsen wel een betalingsregeling te treffen, zodat het in etappes betaald kan worden.

Yvar
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2006 23:31

Re: dierenverzekering NHZ

Ongelezen bericht door Yvar »

Bedankt voor de tip (ga ik ook zeker doen),maar toen ik eraan begon (9 jaar geleden) aan deze verzekering,was er meer gedekt en ze zijn door de jaren heen het steeds meer gaan uitkleden.

Ook het beheer van de polis was er toen niet die is ook pas een jaar of 4/5 ineens ingetreden,en moet niet denken dat je daar eerst netjes bericht van kreeg,nee het werd gewoon van je rekening afgeschreven,en dan ga je bellen en dan wordt je dat mede gedeeld.

En ik zie wel wat een evenredig bedrag word, wat ik ervan terug krijg,maar het zal vast niet veel zijn,dus is het achteraf eigenlijk zonde van mijn geld geweest,en voelde me best bedonderd toen ik die brief van ze kreeg.

Maarja, ik kan er toch niets mee en heb me er al bij neergelegd dat het zo is.Ik had een stukje gelezen over deze verzekering en wou reageren,maar heb per ongeluk op "nieuw bericht" gedrukt ipv reageren.

Maar ach, misschien reageren er nog meer mensen die zich toch een beetje bedonderd voelen door deze verzekeringsmaatschappij.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: dierenverzekering NHZ

Ongelezen bericht door Soraya »

Er zullen voldoende mensen zijn die teleurgesteld zijn hierdoor.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: dierenverzekering NHZ

Ongelezen bericht door bitchy »

ik heb van NHZ ook alleen maar hele kleine bedragen terug gekregen.
zodra de hond op oudere leeftijd werkelijk iets ging mankeren trokken zij hun handen terug & kwam de kwaal van iets dat zij niet vergoeden.
alle behandelingen daarna kreeg ik niet vergoed omdat het te maken kon hebben met de eerdere ziekte.
zodra ik erachter kwam dat ik ook nog eens onderhoudskosten moest betalen heb ik gemeld dat de hond overleden was, ik kon anders niet van hen afkomen.
voor mij geen enkele verzekering meer, ik spaar zelf wel.

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: dierenverzekering NHZ

Ongelezen bericht door denmar »

Wie weet de naam en adres van de curator die deze oplichterszaak behandelt?
b.v.d.

jesa
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2005 13:39

Re: dierenverzekering NHZ

Ongelezen bericht door jesa »


magretti
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2006 18:29

Re: dierenverzekering NHZ

Ongelezen bericht door magretti »

Dier&zorg is heel goed.
Daar hebben wij onze honden ook verzekerd. Mocht er onverwacht een heel duur dierenarts bezoek zich voordoen.
Zij zijn heel betrouwbaar en goed! :D

Gesloten