Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
britishshorthair
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2023 09:07

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door britishshorthair »

Michon Maas schreef:
02 jul 2022 15:14
Beste allemaal,
Ik hoop lotgenoten te vinden die soortgelijke zaken hebben meegemaakt en ga hiermee naar de media.
Ik heb een aantal ingangen door mijn werk in het verleden dus dat zal geen probleem zijn.
Mijn ervaring/zaak is als volgt:
29 maart is mijn kat (kater) ziek geworden en is door de dierenarts in dagopname genomen , hij kon niet plassen.
Later die dag na medicijnen en een katheter is hij helemaal opgeknapt en mocht weer naar huis.
De verdere week ging alles goed tot zaterdagochtend.
Opnieuw hetzelfde probleem en we worden doorverwezen naar het Evidensia ziekenhuis in Waalwijk.
Gebeld , afspraak gemaakt en daar aangekomen om 10.00u een gesprek met een dierenarts gekleed in gympen en een baseball pet op zijn hoofd.
Wat een popie jopie dacht ik meteen.
Hij ging onze kat helpen , moest drie dagen worden opgenomen en de kosten raming is 1000 tot 1500 euro.
Hier ben ik mee akkoord gegaan want ik hield van de kat.
We zijn daar om 10.30u vertrokken naar huis met een gevoel , dit komt wel goed.
Om 11.15u telefoon dat het niet is gelukt en dat een operatie noodzakelijk was.
De teller stond na nog geen twee uur overigens op een kleine 1000 euro werd erbij gezegd en de operatie zal nog eens 2500 euro minimaal kosten.
Helaas kon ik het totaalbedrag niet betalen en heb ik mijn kat uit de pijn en lijden moeten laten verlossen.
Ik ben hem dus kwijt en zit nog steeds met een rekening van 906,95 voor een behandeling die totaal mislukt is.
Coulance kent men niet bij Evidensia en ze vragen prijzen die ik heb vergeleken op internet die minimaal twee keer zo duur zijn als anders.
Ik ben van mening dat als je iets aanbied en het lukt niet dat je dan niet meer dan 450 per uur kan vragen. (schandalig is dit)
Of dit nu een levend en inmiddels dood dier is maakt voor mij geen verschil.
Ouzzo was nog geen vier jaar oud , ik mis hem heel erg.
Michon Maas
Hi Michon, ik heb praktisch dezelfde ervaring, gelukkig niet de schandalige prijs die jij moest betalen. Maar wat ze gedaan hebben was prutswerk.
Ik wilde je vragen of het nog is behandeld door Radar, zo niet, dan kun je mij al vragen om eraan mee te doen.
Deze organisatie moet gewoon worden aangepakt. Als je op hun websites kijkt barst het van de klachten, maar er wordt niets mee gedaan. gr. John

IvanderHoeven
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2024 01:00

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door IvanderHoeven »

Helaas lees ik de reviews te laat. Doordat het in eens heel slecht ging met onze kater van 9 jaar oud, heb ik mij niet verdiept in de reviews. En dus als baasjes de eerste de "beste" dienst doende dierenarts opgezocht, hij is daar nu pas 4 uur, maar heb er nu al enorme spijt van. Onze kater heeft blaasgruis en door eerdere ervaringen weet ik dat dat dodelijk is, maar dit Dierenziekenhuis slaat hier een slaatje uit. Ik heb dit eerder met onze kater meegemaakt en mijn eigen dierenarts heeft toen €223,- in rekening gebracht, en dat hij met de juiste voeding oud kon worden, helaas is deze voeding niet goedkoop en heb ik af en toe voor een goedkopere variant gekozen.Evidensia begon al direct over een penis amputatie van +/- €1800,- of laten inslapen, uiteraard ging ik hier niet mee akkoord en 'dreigde' mijn kat mee terug te nemen. Zij hebben nu een katheter geplaatst en een bloed onderzoek gedaan. Mijn onderbuik gevoel was bij binnenkomst al niet goed, ik haal dus over 6 uurtjes ons kater weer op, ongeacht wat de "arts" daarvan vind. Dit ziekenhuis is totaal niet dier en mens gericht, het is letterlijk een bedrijf die gebruikt maakt van mensen die van hun dieren houden om zo 'hun' geld verdienen.
Ik ben een paar uur geleden de fout in gegaan om de liefde van mijn dieren, bij deze wil ik andere behoeden en ze laten weten dat er betere klinieken zijn die net zoveel liefde hebben voor je dier zoals wij dat als baasje hebben. Maar alsjeblieft, kies niet voor deze Dierenziekenhuis, het is een bedrijf wat geld wilt verdienen en meer niet

Miss__Vanity
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2024 04:54

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door Miss__Vanity »

IvanderHoeven schreef:
09 feb 2024 02:13
Helaas lees ik de reviews te laat. Doordat het in eens heel slecht ging met onze kater van 9 jaar oud, heb ik mij niet verdiept in de reviews. En dus als baasjes de eerste de "beste" dienst doende dierenarts opgezocht, hij is daar nu pas 4 uur, maar heb er nu al enorme spijt van. Onze kater heeft blaasgruis en door eerdere ervaringen weet ik dat dat dodelijk is, maar dit Dierenziekenhuis slaat hier een slaatje uit. Ik heb dit eerder met onze kater meegemaakt en mijn eigen dierenarts heeft toen €223,- in rekening gebracht, en dat hij met de juiste voeding oud kon worden, helaas is deze voeding niet goedkoop en heb ik af en toe voor een goedkopere variant gekozen.Evidensia begon al direct over een penis amputatie van +/- €1800,- of laten inslapen, uiteraard ging ik hier niet mee akkoord en 'dreigde' mijn kat mee terug te nemen. Zij hebben nu een katheter geplaatst en een bloed onderzoek gedaan. Mijn onderbuik gevoel was bij binnenkomst al niet goed, ik haal dus over 6 uurtjes ons kater weer op, ongeacht wat de "arts" daarvan vind. Dit ziekenhuis is totaal niet dier en mens gericht, het is letterlijk een bedrijf die gebruikt maakt van mensen die van hun dieren houden om zo 'hun' geld verdienen.
Ik ben een paar uur geleden de fout in gegaan om de liefde van mijn dieren, bij deze wil ik andere behoeden en ze laten weten dat er betere klinieken zijn die net zoveel liefde hebben voor je dier zoals wij dat als baasje hebben. Maar alsjeblieft, kies niet voor deze Dierenziekenhuis, het is een bedrijf wat geld wilt verdienen en meer niet
Wat een verschrikkelijk bericht..
Misschien bedoel je dat je het advies hebt gekregen om tegen de blaasgruis op 'Hill's prescription diet urinary' voer over te gaan? Ik weet helaas maar al te goed hoe duur het is en het wordt alleen maar erger..
Ik heb wel van anderen gehoord dat je schijnbaar in België bij bepaalde dierenklinieken veel beter en tegen normalere tarieven geholpen kunt worden maar daar weet ik het fijne niet van..
Ik heb een aantal maanden geleden een ervaring gehoord van kennissen die niet bij Evidensia, maar bij Anicura Dierenziekenhuis waren geweest met hun hondje.
Om het beestje op te laten nemen moesten ze alvast even € 1.000,- aanbetalen en uiteindelijk voor 2 dagen een infuus en medicatie waren ze ongeveer € 4.000,- kwijt.
Toen deze vrouw vroeg of dit misschien in termijnen betaald kon worden kreeg zij doodleuk de reactie: "Ja hoor, binnen 2 dagen betalen. Als u niet binnen 2 dagen betaalt dan kunt u helaas uw hondje niet meenemen en zullen wij uw hondje helaas moeten laten inslapen. Ook die kosten zijn dan voor uw rekening, voor de crematie e.d. We zullen die factuur dan doorsturen naar het incassobureau dus dan bent u nog veel meer kwijt".
En dan nog een poster aan de muur hebben hangen waarop staat dat je respectvol met het personeel dient om te gaan. Gatverdamme wat een volk.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Miss__Vanity schreef:
29 feb 2024 03:58
Ik heb een aantal maanden geleden een ervaring gehoord van kennissen die niet bij Evidensia, maar bij Anicura Dierenziekenhuis waren geweest met hun hondje.
Om het beestje op te laten nemen moesten ze alvast even € 1.000,- aanbetalen en uiteindelijk voor 2 dagen een infuus en medicatie waren ze ongeveer € 4.000,- kwijt.
Toen deze vrouw vroeg of dit misschien in termijnen betaald kon worden kreeg zij doodleuk de reactie: "Ja hoor, binnen 2 dagen betalen. Als u niet binnen 2 dagen betaalt dan kunt u helaas uw hondje niet meenemen en zullen wij uw hondje helaas moeten laten inslapen. Ook die kosten zijn dan voor uw rekening, voor de crematie e.d. We zullen die factuur dan doorsturen naar het incassobureau dus dan bent u nog veel meer kwijt".
Bij dit soort verhalen zou ik altijd héél graag de andere kant horen. Dit verhaal is zó in strijd met zowel de wet als de voorwaarden van Anicura zelf dat ik me er niets bij kan voorstellen. Ook de reviews geven een prima beeld van Anicura: ruim 600 beoordelingen, en dan een 4,2 (uit 5) scoren is gewoon prima.

Plaats reactie