LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Faunaland Medemblik

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Aniek
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:54

Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door Aniek »

Hoi,

Ik wil graag iedereen waarschuwen voor de dierenwinkel Faunaland in Medemblik, KOOP ER GEEN PUPPY!!!
Als ik had geweten wat ik nu weet over de broodfokkers en hondenhandel had ik dat ook nooit gedaan, heel stom achteraf, maar ik wist echt niet dat dit niet betrouwbaar was...

Mijn puppy heb ik een aantal maanden geleden gekocht en heeft al het volgende gehad:

- Is levenslang EPI (Pancreas Insufficientie) Patient
- Blaasontsteking
- Hoesten
- Keelontsteking
- Diarree
- Lijkt nu Puppy schurft te hebben dus morgen weer de dierenarts bellen......

Ik ben erg gehecht aan m'n pup, en ben nog steeds super blij, maar had de hond graag niet zo zien lijden en vind het ook heel erg dat door de koop de winkel weer gestimuleert is om er mee door te gaan.......

signalen waaraan te merken is dat faunaland illegaal bezig is zijn:

- De moederhond kan niet worden getoond, ook niet op foto.
- Er is geen informatie over het soort kruising de hond is.
- Er zitten meerdere rassen puppies in dezelfde hokjes
- Puppies worden aangeboden via websites zoals Marktplaats.nl
- Mijn pup heeft duidelijk weinig weerstand, wat kan duiden op het feit dat de pup te vroeg bij de moeder is weggehaald.

Heel erg en ik hoop dat ik hierdoor in ieder geval anderen kan behoeden voor zoiets en kan voorkomen dat dit verschrikkelijke hondenleed door gaat via dierenwinkels zoals deze.

Aniek.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door bitchy »

ergens zwerven verschillende topics over faunaland, op pagina 9 ook 1 geloof ik.
het is nooit verkeert om weer een waarschuwing te plaatsen.

Aniek
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:54

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door Aniek »

Ja dat klopt, maar ik vind inderdaad dat het goed onder de aandacht gebracht moet worden. Als er mensen zijn die ook zoiets ervaren hebben met faunaland, reageer!

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Met een hondje van een keten als Faunaland ben je vaak niet 'superblij'. Jammer dat je er op deze manier achter moet komen. Weer een puppy naar de verdommenis. En de lachende derde is Faunaland.

Luka
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2005 11:41

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door Luka »

Aniek,
De Faunaland holding blijkt bij navraag op het hoofdkantoor ook niet echt blij te zijn met het feit dat Faunaland Entius in Medemblik hondjes verkoopt. Zij zijn het enige filiaal die dit doet. Het hoofdkantoor krijgt echter te weinig klachten binnen om een beeld te krijgen wat er loos is met dit filiaal. Daarom raad ik je ten zeerste aan om snel kontakt op te nemen met de volgende 2 personen op het hoofdkantoor:

Aad Luesing, commercieel manager en 42 jaar ervaring binnen de branche als ondernemer en daarna als formule manager.
Telefoon kantoor: 0418-657 002
[email protected]

Hans Spierings, algemeen directeur en 25 jaar ervaring binnen de branche als vertegenwoordiger, winkeladviseur en begeleider van dierenspeciaalzaken en commercieel directeur.
Telefoon kantoor: 0418-657 001
[email protected]

Wij hebben zelf in dezelfde periode als jij daar een pup gekocht. Zij bleek al meteen een zeldzame soort schurft te hebben, ruim 3 kilo te licht te zijn, enorme last van wormen en haar darmpjes te hebben. Dit hebben we ook doorgegeven aan de winkeleigenaar, maar hij is meer geintereseerd in het verdedigen van z'n eigen haggie ipv de hondjes die hij verkoopt. De schurft is zeer besmettelijk en heeft, volgens de dierenarts, wellicht het hele nest besmet. Deze schurft vereist speciale aandacht. Waarschijnlijkheeft hij meer hondjes verkocht met deze schurft. Wij hebben mazzel dat onze DA tevens dermatoloog is. De schurftvariant komt namelijk vooral voor in het buitenland, nederlandse DA's zijn vrijwel niet bekend met het stellen van de juiste diagnose voor deze variant van schurft, en is heel moeilijk vanaf te komen.
Ons staat de winkeleigenaar vreselijk onbeschoft, defensief, etc... te woord.
Samen staan we natuurlijk sterk ;-)

Aniek
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:54

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door Aniek »

Hoi, mag ik vragen hoe die vorm van schurft heet? dan kan ik dat aan mijn DA voorleggen, aangezien mijn pup nu kale plekjes op de kop en poten begint te krijgen wat misschien op hetzelfde kan duiden....

Erg bedankt voor je reactie!

Aniek.

Luka
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2005 11:41

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door Luka »

Aniek,

Neem even kontakt op met [email protected]

Groet,
Luka

cornelia2
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2005 11:27

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door cornelia2 »

wat kunnen die kl*te broodfokkers toch altijd maar hun gang blijven gaan. Bij het zoeken naar mn pup kwam ik ook terecht bij Faunaland in Medemblik. Zo op internet leek het allemaal goed, mooi verhaal enzo. Maar zo zie je maar weer, schijn bedriegt!!!

Helaas zijn er zoveel van deze fokkers actief, vaak doen ze zich nog voor als particulieren ook.

Suc6 met je pup!!

Luka
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2005 11:41

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door Luka »

Aniek,

Ik hoop dat je nog gereageerd hebt richting hoofdkantoor van Faunaland. Klagen op internet is natuurlijk altijd goed om in ieder geval sporen achter te laten om mensen te waarschuwen, maar konkrete aktie richting dit slag verkopers is natuurlijk altijd beter.

V.w.b. de klachten van onze pup:

Bevinding:
oude lesies buik, schilferige lesie buik.
ss mijten.
APT goed, dikke buik, matige conditie.

Diagnose:
Ectoparasieten
sarcoptes

Ze krijgt nu achtereenvolgens Stronghold rose, lila en bruin o.a. afhankelijk van d'r gewicht.

Daarnaast krijgt ze voor d'r darmklachten Sulfatrim drops 10ml.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt en dat het heel snel weer wat beter gaat met je pup.
Gaat het al wat beter ?

Wat voor een pup heb je eigenlijk gekocht ?
Het is mogelijk dat ze besmet is met schurft in de winkel en dat zou wat zeggen over de hygiene in de winkel. We hebben immers de pup in dezelfde week gekocht! Zo en zo zou de winkel actie moeten ondernemen tegen de schurft. Mensen kunnen overigens ook besmet worden (hoeft dus niet), maar gelukkig beperkt dit tot rode jeukende plekjes.

Aniek
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:54

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door Aniek »

Hoi,

wij hebben een onherleidbaar gekruisde pup, maar ze heeft veel weg van een bordercollie, zwart met wit nekje en vier witte pootjes. Het gaat op het moment goed met haar, maar we gaan binnenkort naar de dierenarts voor de kale plekjes die op schurft lijken te duiden. De plekjes rond de ogen waren eerst helemaal kaal met wondjes maar zijn nu bijna weer helemaal behaard en genezen, dus misschien geneest het zichzelf??
Verder gaan we idd binnenkort contact opnemen met de adressen die jij me gegeven hebt! Want dit kan zo niet doorgaan!

Groeten, Aniek.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door bitchy »

maak ook eens wat foto's en stuur die mee.

lienne
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2006 17:35

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door lienne »

Hoi,

Ik wou dat ik dit allemaal eerder gelezen had!

Ook ik heb zaterdag een pup gekocht bij Faunaland en het leek mij juist zo betrouwbaar om daar een hondje te kopen.

Het is een schatje hoor onze Floortje maar nu ben ik toch wel erg ongerust!

Mij vertelde hij ook dat ze bij een gezin vandaan kwam waar de moeder 1x mocht werpen, en nu ik dit allemaal lees voel ik me zo stom!

Ik hoop dat het met onze Floortje allemaal goed komt, vanavond gaan we naar de dierenarts.

Liene

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door showgirl »

sla de handen eens in elkaar zou ik zeggen.

Luka44
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2006 13:49

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door Luka44 »

reageer allemaal op www.hetleeddatentiusheet.nl

milou
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2005 01:35

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door milou »

Het is uitstekend dat nu na de trosradaruitzending over broodfokkers dit zo onder de aandacht komt. Maar laat het misverstand niet bestaan dat dit alleen bij Faunaland voorkomt.En ook niet dat broodfok alleen voorkomt bij honden. Een dier moet je simpelweg nooit in een dierenwinkel of op een site als marktplaats kopen. Dit geldt net zo goed voor katten, ratten enz. Zolang mensen ze kopen blijft die handel in stand. Handel is geld en waar geld aan te verdienen is............
Voor welk dier dan ook ga naar een goede fokker of asiel. Dat bespaart enorm veel dierenleed en ook mensenleed.

inge b
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:10

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door inge b »

Gisteravond was die achterlijke vent van Faunaland bij Hart van Nederland,en hij deed net of er niets aan de hand is.Wat een vieze vuile....!

joice
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2006 14:02

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door joice »

Zoals zoveel blijkt nu hebben wij ook een hondje uit medemblik. We hebben hem nu 5 maand en hij heeft een erge onderbeet en dat is ons niet opgevallen toen we hem kochten.Verder is er bij ons hondje (nog) niks opgevallen wat er op wijst dat er iets ergs zou moeten zijn.Gelukkig want als je die verhalen leest is het verschrikkelijk wat voor ellende en verdriet daar allemaal weg komt.

brains
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:32

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door brains »

Waarom kopen mensen nog steeds een puppy in een dierenwinkel?? Het is de 21ste eeuw! Lezen jullie geen boeken/tijdschriften om je te informeren voor je een dier aanschaft ? Is dat teveel moeite (alsof de wekelijkse gang naar de dierenarts erna geen moeite kost) :roll:

inge b
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:10

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door inge b »

GOED NIEUWS: FAUNALAND IN MEDEMBLIK GAAT STOPPEN MET DE VERKOOP VAN PUPS!!!!!!!!!!!!!!!!! EINDELIJK ZIET JOHN ENTIUS HET LICHT

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Faunaland Medemblik

Ongelezen bericht door Rasje34 »

GOED NIEUWS: FAUNALAND IN MEDEMBLIK GAAT STOPPEN MET DE VERKOOP VAN PUPS!!!!!!!!!!!!!!!!! EINDELIJK ZIET JOHN ENTIUS HET LICHT
Mooi. En nu die duizenden anderen nog...

Gesloten