LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondenhandel

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
LaDy_J
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2005 15:19

Hondenhandel

Ongelezen bericht door LaDy_J »

Hallo,

Bij deze ben ik op zoek naar mensen die net als wij gedupeerd zijn door meneer Mokkink uit Rhenen.
Hij heeft ons een pup van 7 weken gegeven in ruil voor onze (gezonde) pup (geschikt voor de sport en als werkhond, wij wilden een huishond, vanwege de kids, en deze hond was echt een bijter, had mij en mn zoon al flink te pakken gehad), die pup van hem (kwamen we na 3 weken achter) was echt letterlijk verkankerd. Ze had een gezwel op de achterpoot en in haar buik zat een tumor, bijna zo groot als een bal.
We hebben haar in laten slapen en meneer Mokkink gebeld en met hem afspraken gemaakt om dit leed en onze financiele schade tegemoet te komen.
Tot op heden is hij geen enkele afspraak nagekomen.
Wij hebben een advertentie gezet om te zoeken naar meer gedupeerden, en hebben hier schrikbarend veel reacties op gehad.
Bij deze hoop ik ook meer reacties te krijgen van mensen die hem kennen of gedupeerd zijn, zodat we met zn allen hier misschien iets tegen kunnen beginnen.


Voor het precieze verhaal kunt U me mailen of reageren hier.

LaDy_J

J. van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 okt 2005 18:52

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door J. van der Wal »

Die vent staat bekend als een notoire oplichter!

Lara Croft
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2005 15:47

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door Lara Croft »

Pfff wat vreselijk zeg !!!! Dit soort mensen zouden ze aan de schandpaal moeten vastmaken. Mag ik vragen hoe je uberhaupt met deze man in contact bent gekomen en ik hoop dat het niet via Markplaats is geweest .

Gr. Lara

LaDy_J
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2005 15:19

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door LaDy_J »

Hallo Lara,

Sorry, maar inderdaad via Marktplaats. Wij wisten niets van broodfokkers enzo af, en wilden graag een pup voor onze kids.



Hallo J.van de Wal,

Kunt U me misschien meer vertellen over deze man?

Mijn emailadres is te vinden in mijn Profiel.

Groetjes LaDy_J

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Hoe kom je dan aan je eerste pup vraag ik mij af ennuh je kunt een pup naar je hand zetten oftewel je corrigeert het beestje of je doet dat niet. Het dier wordt niet agressief geboren maar gemaakt. Let ook op de kinderen die kunnen soms heel gemeen zijn tegen een dier en het dier krijgt altijd de schuld. Niet elke pup heeft een makkelijk karakter maar een politiehond wordt niet geboren. Trouwens een politiehond moet je niet verwarren met een hond die naar alles en iedereen grijpt. Een geboren politiehond en een geboren huishond, sorry maar daar geloof ik niet in. :!: :!:

LaDy_J
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2005 15:19

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door LaDy_J »

Hallo,

De eerste pup hebben wij overgenomen van iemand die hem niet meer kon houden wegens tijdgebrek. De pup was toen 4 maanden oud.Toen ze een paar dagen bij ons was begon ze agressief te worden naar mijn oudste zoon(tot bloedens toe gebeten) en mijzelf toe.
Ik heb de pup gecorrigeerd en toen viel ze mij aan en heeft ze me gebeten tot bloedens toe.
Daarom hebben wij gezegd dat ze iig niet bij ons kon blijven, want ik heb 3 kleine kids, en risceerde het niet dat het erger werd met het bijtgedrag.
Daarom zochten wij iemand die de pup misschien zou kunnen opleiden tot werkhond, omdat ze bijtgraag was.
Zodoende zijn we met meneer Mokkink in contact gekomen, omdat hij reageerde op onze advertentie.


LaDy_J

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Nou onze boxer heeft mij als pup twee keer aangevallen, één keer in de auto en één keer thuis. Ik heb hem goed op z'n sodemieter gegeven en nu, nu is het de liefste hond die er is, althans voor mij. Ik ben zijn baas en hij doet wat ik wil. Een dier test je uit en het moet weten wie de baas is, is die rangorde eenmaal bekend dan kun je alles met hem doen maar dit alles heeft weinig met ras etc etc te maken. Kleine honden kunnen net zo goed krengen zijn.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door bitchy »

honden vallen niet altijd aan uit agressie,
soms ook uit angst of onzekerheid, kwestie van zijn gedrag ''lezen''.
als het uit onzekerheid is werkt corrigeren averechts.
is het uit dominantie dan moet je bij een correctie Zeker Weten dat je de baas bent over de hond, zet je hem half op zijn plaats, dan doe je het niet goed en komt tie vanzelf nog een keer.

dat een hond die aanvalt geschikt is als werkhond ben ik Niet met je eens! een hond die pakwerk doet hoort juist GIGA goed te luisteren en niet als een gek te bijten of aan-te-vallen.
ja, op commando.


maar ik begrijp dat Jullie de jonge bijtgrage hond op Marktplaats hebben gezet en dat die meneer daarop reageerde? :shock: :x
(begrijp ik uit je bericht van 18.58uur)

LaDy_J
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2005 15:19

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door LaDy_J »

Hallo Bitchy

Dat een hond die bijtgraag is geschikt is voor de sport is ook niet wat ik op die manier bdoelde.
Ik bdoelde dat die bijtgrage hond vanons, MISSCHIEN wel geschikt was voor de sport of als werkhond.
En dat ze als huishond of werkhond geboren worden, kan k niet over oordelen, k weet er verder niets van. Ik weet alleen dat die eerste pup van ons, te gevaarlijk was voor mijn kids, omdat ze mijn oudste zoon al flink had gebeten tot bloedens toe en aangezien ik ook 2 kids heb die jonger zijn, was ik bang voor de verdere gevolgen.
Dus heb ik een advertentie op Marktplaats gezet, met daarin precies het verhaal erin wat ze bij ons deed en dat we iemand zochten die de pup misschien kon meenemen naar de sport of als werkhond en dat die persoon er dus meer aan zou hebben als dat wij eraan hadden. Ik vond het ook niet leuk om haar weg te moeten doen, maar om mijn kids te laten bijten door de pup is ook niet de bdoeling.
Wij hebben met de beste bdoelingen geprobeert om haar ergens naar toe te doen waar ze beter op haar plaats zou zijn.
Helaas is dat misschien uiteindelijk mislukt, maar we dachten er goed aan te doen.

Tinkertje
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2005 16:40

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door Tinkertje »

Sorry hoor,maar eerst neem je een pup van 4 maanden over,waarvan je zgz niets van zijn verleden afweet en vervolgens ga je Marktplaats op met het dier.En daarna begin je een ruilhandeltje met een vaag persoon waarvan je ook al niets afweet.En dit allemaal met de beste bedoeling om een zo goed mogelijk huis te vinden?En dus zit je vervolgens met een pup van die meneer uit Rhenen,en dit beestje blijkt dus ernstig ziek te zijn.Heel erg triest allemaal,maar dit is toch echt een kwestie van:eigen schuld dikke bult....Want je hebt helemaal niet zo goed gezocht naar een best huis voor de eerste pup,je hebt gewoon de eerste de beste gekozen die een leuk ruilhandeltje met je wilde.Als je een gezonde hond wilt dan koop je die toch van tenmiste iemand die.....nou ja laat ook maar,er zijn hier nu al zoveel topics over geweest en toch blijven er nog steeds mensen die bij schooiers hun zieke pup kopen en vervolgens op diverse forums gaan lopen klagen hoe slecht ze wel niet zijn behandeld.Kopen kan,maar niet achteraf klagen.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door bitchy »

hmm, ik haal bij dit verhaal ook mijn schouders al op. ruilen = huilen

natuurlijk wordt een pup onschuldig geboren, wat er daarna allemaal met hem gebeurd is van invloed op de rest van zijn leven.
met 3 jonge kinderen schaf je een hond aan van 4 maanden oud, waarvan je eigenlijk niet veel weet
geen goede zet.
daarna denk je via marktplaats een goede baas te vinden :lol: laat me niet lachen, marktplaats is een leuke makkelijke en goedkope manier om van je hond af te komen. hoe kan je je hond meegeven, of ruilen met een totaal onbekende.

de enigste waar ik hier medelijden mee heb is de bijtgrage rakker die nu zijn zoveelste ''baasje'' treft.
en het arme hondje dat jullie in moesten laten slapen.
verder doet dit hele verhaal me geen reet.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

de enigste waar ik hier medelijden mee heb is de bijtgrage rakker die nu zijn zoveelste ''baasje'' treft.
en het arme hondje dat jullie in moesten laten slapen
.

Sluit ik me helemaal bij aan :!: :!: :!:

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Hallo,

De eerste pup hebben wij overgenomen van iemand die hem niet meer kon houden wegens tijdgebrek.
Ik denk dat daar de basis van het probleem met de eerste pup ligt, maar alleen Martin Gaus kan een pup met een verneukte opvoeding achteraf nog rechtbuigen denk ik.


Over die kerel die willens en wetens kankerpuppies verkoopt, waarom niet naar de politie gaan, samen met die andere mensen?

lianne star
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2005 19:16

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door lianne star »

hallo allemaal

Ik wou graag weten wie er ook slechte ervaringen hebben met de dierenwinkel INTERPETS in Almere.
Er worden namelijk veel zieke dieren verkocht en vooral puppy's
Nu heb ik ook al een aantal mailtjes gehad van mensen die daar een ziek hondje gekocht hebben. :cry:
De hondjes hadden last van parvo en gingen met een paar dagen al snel dood.
De puppy s komen uit oostbloklanden en zijn al ziek als ze in de winkel zijn en er word geen dierenarts bij gehaald.
Dat vind die vent teveel geld kosten.
Dus bij deze koop geen hond bij INTERPETS Almere of Amsterdam daar krijg je alleen verdriet van. :cry: :cry:


Dit is uit betrouwbare bron want ik kreeg het mailtje van een meisje dat daar gewerkt heeft

Ik zou graag iets willen doen zodat die winkel niet verder mag met het verkopen van al die zieke dieren.

dus als je slechte ervaringen heb laat het dan weten

groetjes lianne

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door Broodjebal »

LaDy_J


Geplaatst op 27 Okt 2005 08:45 door LaDy_J


--------------------------------------------------------------------------------

Hallo Bitchy

Dat een hond die bijtgraag is geschikt is voor de sport is ook niet wat ik op die manier bdoelde.
Ik bdoelde dat die bijtgrage hond vanons, MISSCHIEN wel geschikt was voor de sport of als werkhond.
En dat ze als huishond of werkhond geboren worden, kan k niet over oordelen, k weet er verder niets van. Ik weet alleen dat die eerste pup van ons, te gevaarlijk was voor mijn kids, omdat ze mijn oudste zoon al flink had gebeten tot bloedens toe en aangezien ik ook 2 kids heb die jonger zijn, was ik bang voor de verdere gevolgen.
Dus heb ik een advertentie op Marktplaats gezet, met daarin precies het verhaal erin wat ze bij ons deed en dat we iemand zochten die de pup misschien kon meenemen naar de sport of als werkhond en dat die persoon er dus meer aan zou hebben als dat wij eraan hadden. Ik vond het ook niet leuk om haar weg te moeten doen, maar om mijn kids te laten bijten door de pup is ook niet de bdoeling.
Wij hebben met de beste bdoelingen geprobeert om haar ergens naar toe te doen waar ze beter op haar plaats zou zijn.
Helaas is dat misschien uiteindelijk mislukt, maar we dachten er goed aan te doen.
Vaag verhaal. Typisch geval van eigen schuld, dikke bult.
Laatst gewijzigd door Broodjebal op 14 sep 2010 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door bitchy »

hier gaat het ook niet over dierenliefde broodje, het gaat over financiele vergoeding :evil: grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
zulke personen denken niet na voor ze een hond aanschaffen, een hond van 4 maanden bij kinderen zetten... koop dan een pup.
daarnaast, kunnen de kinderen wel met de pup overweg? voor iedereen gelden regels, voor de pup, voor de kinderen, voor de baasjes
ik haal uit geen enkel bericht van Lady J dat ze bezorgd is om de 4 maanden oude pup die ze heeft geruild, God mag weten waar dat arme dier nu zit. :cry:

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door Broodjebal »

bitchy
Geplaatst op: 31 Okt 2005 13:46 Onderwerp:



hier gaat het ook niet over dierenliefde broodje, het gaat over financiele vergoeding grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
zulke personen denken niet na voor ze een hond aanschaffen, een hond van 4 maanden bij kinderen zetten... koop dan een pup.
daarnaast, kunnen de kinderen wel met de pup overweg? voor iedereen gelden regels, voor de pup, voor de kinderen, voor de baasjes
ik haal uit geen enkel bericht van Lady J dat ze bezorgd is om de 4 maanden oude pup die ze heeft geruild, God mag weten waar dat arme dier nu zit.
In hele verkeerde handen, dat is duidelijk. En nog een teef ook.
Hoe STOM kun je zijn om een volle teef aan te bieden op Internet!!! :evil:
Dan weet je bij voorbaat al dat broodfoklieden er op slinkse wijze mee aan de haal gaan.

Mokwai
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2005 09:39

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door Mokwai »

hoi Lianna star....

even snel een reactie over die Interpets...
Ik denk wel dat ik weet welke zaak dat is in Almere, ik kom nog wel es in almere namelijk.
Dat is toch die shop waar ze de pups in de etalage hebben ziten.
Echt heel zielig, ik liep er zelf toen toevallig langs, en zag kleine franse bulletjes zittten en nog een paar boomertjes ofzo, beetje een raar ras die andere hondjes...
maar goed, ze zaten daar echt heel zielig, zonder drinken, en de volle zon, en toen ik daar liep, was het echt een warme dag....
ik ben er naar binnen gelopen, en gevraagd waar ze toch mee bezig zijn, dat is toch echt dierenmishandeling....
Verder durfden ze ook wein ig te zeggen, dus duidelijk dat ze zelf weten dat ze verkeerd bezig zijn...
Die hondjes zijn voor de rest van hun leven helemaal gestoord van die mensen die tegen die ramen aan staan te slaan en tikken...
echt heel zielig allemaal :evil: :evil: :evil:

Mokwai
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2005 09:39

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door Mokwai »

En dan nog een reactie op het bijtgrage pupje.....
Ooit aan gedacht om met je hond op een cursus te gaan, of hulp te zoeken???
Dat zou denk ik een veel betere oplossing geweest zijn, dan binnen een jaar een dderde baasje voor dat zielige hondje...
Mijn pup was ook dol op bijten, maar je moet gewoon veel geduld hebben, en heb je dat niet, dan ben je geen hond waard :!: :!: :!:

lianne star
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2005 19:16

Re: Hondenhandel

Ongelezen bericht door lianne star »

hoi hoi mokwai

Ja dat is inderdaad die dierenwinkel.
Ik snap ook niet dat mensen daar hun hond kopen. Ik had al gelijk een soort voorgevoel toen ik daar binnen was. ( ik had dat ook nog nooit eerder gezien hoor honden in een dierenwinkel.)
Maar nu weten we dus dat ze niet te vertrouwen zijn.
Maar het is zo jammer dat er nog steeds mensen zijn die daar hun kopen.
Zo ken die man gewoon door gaan met die arme hondjes.
Mijn doel is dat iedereen weert wat voor schoften het zijn en dat die arme hondjes gered kunnen worden.
Er staan ook veel verhalen van gedupeerde op dierennieuws.nl bij ziekte en gezondheid.

nu maar hopen dat het mond op mond overkomt bij de mensen en dat ze daar nooit meer iets kopen.


groetjes lianne star

Gesloten