LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Katten op auto's/in de tuinen etc.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

maar wat het met een mens doet vinden jullie niet erg
ik ga zo naar buiten om de stront weg te halen en te kijken wat ze onder gepiest hebben en wat er weer kapot is gegaan
en als het weer flink erg is denk ik kom maar hier met de klemmetjes ik hoor veel ergere dingen en als mens ben je er zo elke dag mee bezig,...

de "meeste" mensen die het niet zo erg vinden die hebben zelf geen fris onderkomen als ik zie hoe er af en toe nog mensen wonen
man oh man

dan is de hygiene ver te zoeken,..

nou even kijken of we vandaag in de tuin kunnen spelen maar dat denk ik niet
wat ben ik toch blij met al die regen het spoelt heel mijn tuin schoon en geen kat te zien
maar bij mij komen ze toch snacht door het stomme kattenluikje :?

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

het is net als bij honden.....De dieren zijn niet de schuld maar de bazen!!!!!

Waarom maakt men zich zo druk om poep van honden??? Omdat dat gezien wordt op strat, maar kattenpoep is verstopt en is het dan minder vies????

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

wat ik ook vaak merk is dat het zeker een gevoel is van irritatie en rechtvaardigheid naar die bazen toe want zoiets doe je gewoon niet denk aan je medemens
erg frustrerend :?

goorix
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2006 16:28

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door goorix »

En behalve die katten moeten ook die vervelende vogels uit de tuin worden geweerd, ze woelen de grond om op zoek naar wormen en schijten zo'n beetje om de 5 seconden.
En wat dacht je van spinnen? heb je de verf op je kozijnen al eens bekeken? Alle spinnen de wereld uit; en de vlinders, kortom: alle leven dient te worden geweerd uit de tuinen!

Ach ach ach, wat kunnen mensen toch zeuren zeg.
Leven en laten leven!

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

wij hebben het niet over spinnen en vlinders en slakken en vogels,...
ik bedoel dat belemmerd ons niet (deze dieren) om buiten te zitten en alles open te laten
wil jij niet lekker je was buiten hangen zonder dat de kat er op piest mensen vinden het al erg als er regen op komt en als je lekker je schuur even wil luchten en nu het niet kan en door het vocht alles beschimmeld zelfs je fietszadel, of het washok moet open ivm met droger en nu niet gaat omdat alles gesproeit word door die katten met die verschrikkelijk stinkurine,. het is mijn huis mijn woonopp. en dat wil ik graag schoon hebben ,erg graag schoon en lekker tijd hebben om ervan te genieten dan andermans **** eraf te halen,.. zou jij het laten liggen als ik in je huis staat te zeuren,.....

ieder mens is anders en ieder mens heeft een andere irritatie en dat word dus ook niet gerespecteerd moet alles maar goed komen en er zijn mensen incl mijn partner die zegt alles komt goed nu ziet hij toch ook in hoe erg vervelend en ASO het is,...

tja er zijn echt mensen die niet weten hoe erg het is en niet alleen gezeur, zelfs de huisarts heeft verteld dat ik heel erg moet uitkijken met die uitwerpeselen met zwangerschap en nu mijn kind,.. tja er moet toch wat gebeuren en wie zijn schuld is het dan de mijne omdat ik alles maar goed vind


echt onzin van dat stukje hier boven woon jij maar 4 jaar in iemand anders zijn **** en alleen maar je tuin aan het opknappen bent en bijhouden vanwege die stomme katten
nee sorry

hier word ik een beetje moe van dat je het niet erg vind en er niet mee eens ben respecteer ik nog maar doe niet net of er niets aan de hand is want mensen in de straat zien ook mijn nieuwe gazon mooi aanzicht voor de buurt genieten van de kleine op het gazon, welke kleine ?

ze balen ook enorm dat er zo hier en der gescheten word en het gras naar de mallemoer gaat,... je besef echt nietdat je er niet op kan zitten he,...
tja
het geld groeit niet op mijn rug en de baasjes zouden het heus niet vergoeden

stel je voor dat mijn zoon of ik 4 jaar lang krasjes op de auto zet ach ja dan moeten we allemaal maar weg ook de buitenlanders flauwekul toch als je zo beredeneer
soory hoor maar ik stop ermee
fijne dag

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

leven en laten leven
als we zo denken

zonder waarden en normen zo klinkt het
bedoel een kat met een beetje opvoeding heeft een kattenbak en heb je er niet 6 nu inmiddels 4 en een katten luik omdat je ze niet hele dagen binnen moet hebben
dat zijn hun eigen woorden,..
nee nu zien ze mijn tuin als kattenuitlaatplaats

en dat is echt GOORix je naam zegt het al niet zo fris
dan ben ik graag wel...


mijn buren van mijn vorige huis heb eens een ophef gemaakt over stront vliegen die op uitwerpselen af kwamen in een perkje voor hun tuin zodat ze niet eens lekker buiten kon eten
goh als ze dat vinden laat het dan zo,..
kan me voorstellen bij een lekkere bbq een stel strontvliegen om je oren lijkt me nu ook niet erg lekker eten,..

bijdeze strontvliegen moeten ook weg,.. of je stront opruimen

Kanters c
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:29

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Kanters c »

Ik heb met de katten van buren van 2 verder heel andere problemen dan stront,ik heb op mijn balkon al vele jaren een voerbak voor de vogels(ik woon niet op een flat,dus onder mij of boven wonen geen mensen) maar de buren wonen twee jaar daar met twee Katten (rovers,) terwijl de vogels zitten te eten springen ze op de voerbak en bijten de vogels dood, 2 merels, 3 tortelduiven,ik heb de voerbak inmiddels zo'n 3 meter hoog hangen ,gaas gespannen, met water verjaagd,bij de buren geklaagd,maar iedere morgen om streeks 6 uur zijn ze weer aan het jagen,wat kan ik hier nog meer aan doen. :?:

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

komen ze ook als ze weten dat je er bent?
of als je een deur open zet

bij mij heeft wel een paar dagen iets gewerkt en dat is het plaatsen van en gluurdertje dat zijn van die poppen die naar binnen gluren en de katten dachten dat er dus iemand stond,.....
maar ja misschien komen de vogeltjes dan ook niet meer?

www.gluurdertjes.nl
geloof ik

Kanters c
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:29

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Kanters c »

Dit is mischien een goed idee, want als ze iemand zien komen ze niet ,ik word door de noodkreten van de vogels altijd gewaarschuwd dat ze d'r weer zijn.

duizendheft
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2007 15:25

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door duizendheft »

tip: installeer een tuinsproeier met sensor in je tuin (tik "ongediertebestrijding" op een zoekmachine. werkt gegarandeerd én diervriendelijk. tegen katten en honden, kost plm €75,-.
wel even uitdoen als je zelf in de tuin moet zijn.

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

hoe installeer ik zoiets met een onhandige man??????????? :(

Spiderben
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:57

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Spiderben »

Rakker 10

Volgens mij is het verboden met die ratteklemmen en het siert je zo wie zo niet. De katten kunnen er niets aan doen. Het is in en in triest dat de mens zo met dieren om gaat. ik hoorde vandaag bij de dierenarts (jaarlijkse spuitje voor de kat) dat er iemand een schaap in de brand had gestoken. Wat een zieke geesten allemaal. Ik weet wel dat mensen die gek zijn met dieren meestal ook meer respect hebben voor hun medemens.
Ik zou zeggen Rakker 10 ga gewoon eens een week of zo als vrijwilliger bij een asiel werken en observeer daar dan eens al die katten en honden die in een hokje zitten. Stel je daar nou gewoon eens open voor.

Spiderben
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:57

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Spiderben »

:?: Verder wil ik ook nog zeggen dat als alle katten binnen zouden zitten, je nergens meer kunt genieten van deze prachtige beesten. Ik roem verder het zachte gespin en de lieve kopjes geven. Ook zijn het jagers en klimmers en krabbers en poepers. Maar ik ben als kind geconfronteerd met een wilde zwerfkat die eigenlijk meer buiten als biinnen zat. Dan kwam hij weer met een muis bij de deur dan weer met een vogel. Ik vondt dit wel zielig toen, maar begreep later wel dat dit te maken had met het jacht instinct. Ik denk dat het een wezelijk verschil is of je ja de nee wordt opgevoed met dieren. Je zie het al bij kleine kinderen. De een vind katten heel lief en het andere kind (waarvan doorgaans de ouders ook niet van katten houden) plaagt ze en jaagt ze weg. Ik heb zelf zoals ik in vorige reactie al aangaf een tijd lang geen kat gehad. Toch accepteerde ik alle katten uit de buurt die mijn tuin regelmatig volscheten. Nederland wordt een beetje priemelig met al hun regeltjes en mensen met hun supernette tuintjes en kamertjes waar alles schoon moet zijn en de kindertjes geen vieze handjes meer mogen hebben en als ze een vuile broek aan hebben dan wordt mama boos want die was een uur geleden nog schoon. Tja en verder is het jammer dat katten in de diverse reacties vergeleken worden met honden. Nogmaals een kat krijg je niet mee aan de lijn omdat een kat eigenzinnig is. Wij halen wel de katten s'avonds binnen omdat wij niet willen dat ze voor geluidoverlast zorgen.

Truuuzz
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2007 15:28

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Truuuzz »

Wij hadden vroeger ook een kat. Die lieten we uit aan de lijn. Niks eigenzinnigs aan. Hij scheet niet bij anderen, hij roofde niet bij anderen (vogels e.d.). Kortom; anderen hadden geen last. En zo hoort het ook, vind ik. Maakt niet uit wat voor dier je hebt :wink: .
Als mijn hond constant in de tuin blaft, haal ik 'm naar binnen. Daarbij heb ik een hek om mijn tuin geplaatst zodat hij niet uit mijn tuin kan om bij anderen te schijten.

Btw,ja ik heb een zakje op zak als hij uitgelaten wordt :!: .

tham
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 mar 2006 14:49

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door tham »

Mocht je een zandbak in de tuin hebben voor je kleine kinderen en de kat van de buren poept daar in, stel je buurman/vrouw aansprakelijk en laat diens verzekering een klusjesman betalen die de zandbak leegschept en er weer schoon zand in doen. Mocht dit vaker gebeuren dan wordt de verzekeringsmij. er ook zat van en spreekt je buren erop aan. Ik heb dit ook gehad en het werkt: mijn buren houden voortaan hun kat binnen want anders moeten ze zelf elke keer voor nieuw schoon zand opdraaien voor mijn zandbak.

Scubaticus
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2005 00:11

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Scubaticus »

@roque: Volgens mij heb je tijd te veel over en niet echt een leven. Waarom ga je niet op een flat wonen? Lijkt me veel beter voor je gemoedstoestand en de buurt waar je nu woont zal dat ook niet al te erg vinden als ik je reakties zo lees.

De beste oplossing om katten uit je tuin te weren is er gewoon zelf een nemen. Een spinnende kat op schoot is ook nog eens goed voor je hart dus twee vliegen in 1 klap.

Kijk gewoon eens een keer om 20:00 uur naar het NOS journaal ipv nutteloze reaktie te schrijven, dan weet je pas wat erg is.

En als je het toch op een normale menselijk en wettelijke manier duidelijk wilt maken dat je buurman toch echt beter op zijn katten moet letten, leg dan vast wat deze katten doen en doe dan aangifte.

Maar waarschijnlijk mis je het IQ voor zo'n aktie.

Truuuzz
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2007 15:28

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Truuuzz »

:lol: , die met dat zand is bijna net zo goed als mijn oplossing hahahaa

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

hallo scubaticus en spiderben

het bovengenoemde wat jij verteld heb heb ik allemaal ondernomen ik heb katten gehad ze is vorig jaar overleden en de katten kwamen toen ook,..
ze trokken met elkaar op,....
aangifte heb ik gisteren gedaan maar ik las dat dat niet hielp dus nog even mee gewacht en het is gelijk zo drastisch naar de buren toe,.. geeft die mensen ook een kans om het op te lossen maar intussen baal ik nog wel?

jij bepaalt toch niet of ik in een flat gaat wonen, ik heb spec een vrijstaande woning gekocht met veel grond (in zeeuws-vlnd) voor de rust en mijn kind en mijn honden en katten (toen ze nog leefden) maar verhuizen is ook weglopen voor je problemen, terwijl veel mensen met dit probleem zitten,... denk ik er zeker overna

ik kies bewust voor geen huisdieren want ik wil ook op vakantie met die periodes komen de asiels weer behoorlijk vol te zitten,.. dat vind ik nu erg
of je jonge kittens verzuipen in de sloot

het nieuws dat zie ik elke dag?
en van dat verbrande schaap is verschrikkelijk, tja onmenselijk,... ik werk vrijwillig op de kinderboerderij,moet er niet aan denken,..
ik heb hier nog niet gelezen dat er katten in de fik zijn gestoken......
maar schrikdraad word wel verkocht voor katten is dat niet zielig dan? je moet er maar eens tegen plassen of prikkeldraad,.... ik denk dat mensen hier schrijven omdat ze een oplossing willen die goed is voor beide partijen.


als het zo heftig is dat je niet een week of twee weken je huis kan verlaten is dat toch erg? of je raam niet open kan doen of ze liggen in het ledikantje van je pasgeboren kindje
nee als ik dat allemaal voor lief moet nemen,..
ze staan hier al op de stoep als je de vuilcontainer niet voor 7 uur binnen zet, of als je voortuin er niet fatsoelijk bij ligt, is nog verplicht ook van de gemeente,....
zoals ik al eerder zei iedereen kan zich ergens om druk maken
maar belemmerd het in je doen en laten vind ik dat je zeker mag klagen als het niet word opgelost,....

dit heeft zeker invloed op je en ik ben zeker niet de enige,.. daar zijn wij ook mens voor,..

en spiderben
zo gek jij met katten bent, ben ik ook geweest hoor ik liet alles voor ze voorbij gaan mijn vakantie, sliep ermee in bed etc etc,....
ik kon toen niet begrijpen dat mensen dat vies vonden of toen mijn kat dood ging, ging ik niet naar mijn werk ik was er kapot van, nam een dag vrij ,..op mijn werk zeiden ze;. het is maar een kat,...
dat kon ik toen echt niet begrijpen,..

door wat er nu bij ons thuis speelt zie ik ook een andere kant van de kat en ik zou me doodschamen als mijn katten dat bij de buren zouden doen o.a hun was steeds ondersproeien,..... ook al is het hun instinct,.. ik bedoel ik zie dat gespin en geknor niet van die katten dat doen ze thuis op de vensterbank,..


ik vind dat iedereen recht heeft op zijn mening, maar mensen vertellen dat ze slecht zijn omdat ze een probleem hebben met andermans katten vind ik vergaan
als de politie er niets aan kan doen, en je hun verteld dat je zelf een opl. gaat zoeken in welke vorm dan ook halen ze hun schouders op,..
moeten hun dat leed niet voorkomen,?. vind niet gek dat mensen een luchtbugs in een handen nemen,....
ik zou dat niet kunnen vanwege de persoon wie ik ben en mijn waarden en normen maar niet voor die kat,.... oke misschien ook omdat hij niet weet wat hij aanricht,..... daar zijn de bazen voor,.. maar wat houd baas zijn tegenwoordig nog in,.. niet meer inleven in je medemens,.. want er valt bijna niet te praten met die bazen dat vind ik nou erg,.. de opmerkingen die je hierboven leest,.. want kinderen mogen niet meer vies worden van mama,...... onzin!!!!!!!!! weer een stomzinnige uitspraak van iemand die schijnbaar weet hoe ik mijn kind opvoed,... en wat hij wel en niet mag,....

weet je wel welke bacterieen in die uitwerpselen zitten,..... OPVOEDEN!!!!!

unknown
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 mei 2007 22:38

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door unknown »

Tuurlijk kan ik me eigen voorstellen dat mensen er last van kunnen hebben en het zeer vervelend vinden. Ik zou het ook niet fijn vinden, maar om rattenklemmen te gaan plaatsen...???? Dat gaat een beetje te ver, dat is gewoon dieren mishandeling en dat mag toch niet gebeuren. Als het mijn buren waren, die rattenklemmen plaatsen, dan zou ik de dierenbescherming inlichten. Ik heb zelf ook een zandbak met een deksel, ook een oplossing. Mijn was hangt iets te hoog, dus kan er niet tegen gesproeid worden. En ik heb 2 honden, dus komen ze bij mij niet in de tuin. Heb ook nog 1 kat over, van de 3, maar geen kat van mij komt buiten de tuin, dat durven ze niet. Ik heb ze in het begin aan een lijntje in de tuin laten lopen. Als onze laatste overgebleven kat in de tuin is en ik doe de deur dicht, dan is het gelijk paniek en het betreft hier een kat die in het wild geboren is. Dus katten kun je wel degelijk binnen houden.

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

spiderman:
katten hoef je ook niet mee te nemen aan een lijntje, zoals honden. maar.....het is wel mogelijk om katten of binnen te laten of aan een lijn van 4 a 5 meter lekker in je eigen tuin te laten lopen. Wij hebben een deel van onze tuin aangepast aan de katten en ze willen graag iedere morgen naar buiten.
Tenslotte ben ik en alleen ik verantwoordelijk voor mijn eigen katten en zoals ik al zei Ïk wil geen last van mijn buren hebben en de buren hoeven geen last van mij (en mijn dieren) te hebben.

Een bijkomend voordeel is verder dat je je kat niet dood ziet liggen op straat omdat hij/zij is aangereden.

Gesloten