LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Katten op auto's/in de tuinen etc.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Er moet een wet komen die er voor zorgt dat katten geen overlast bezorgen bij andere mensen. Dan is het pissen, poepen, graven in andermans tuinen verleden tijd en heb ik geen rotzooi meer liggen van katten op mijn auto!

pekelvlees
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:50

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door pekelvlees »

Groot gelijk. Hier ben ik dus een voorstander van. Katten geven overlast ne moeten dus koste wat kost uit mijn tuin gehoeden zien te worden.
Ik heb gelezen over die nieuwe Diervriendelijke kattenvallen. Heeft iemand daar ervaring mee?

http://www.bugsaway.com/livetraps.htm

Or use our irresistable trapper's lure loganberry-nut flavored bait. Het schijnt dat ze er op afkomen als vliegen.

swind
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2006 23:05

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door swind »

Ja, jippie nog meer regeltjes erbij :( . Maar gelukkig is dit Nederland en hebben we een gedoogbeleid, zodat onze katten nog steeds lekker buiten kunnen wandelen. :wink:

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door kitt »

prima swind,helemaal mee eens.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Het gedoogbeleid is juist hier in Nederland een ramp. Dat begint bij Heintje Donner. Een vreselijke man die de wet niet kan handhaven.

Katten binnen oke, katten buiten eigen risico
Drugs absoluut verbieden! Dus niks gedogen niks geen jointjes of wat dan ook. Mensen gaan kapot door gasten zoals jullie.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Houd je katje maar aan het lijntje zoals bij honden hahaha

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door pardon »

op het ogenblik hebben wij 3 katten in de tuin van een ander ,die alles omspaaien en onder schijten, heb de katten eigenaren er al op aangesproken dat ik hun katten NIET bij ons in de tuin wil hebben. maar tot heden toe heeft dat niets opgeleverd,dus schijten maar in andermans tuin. nu vraag ik mij af of ik mijn hond bij hun in de tuin zal laten schijten.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Marianna »

stront van de katten verzamelen en terug brengen... als ze niet thuis zijn kun je het door de brievenbus doen.....

Lady Vampi
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2006 22:25

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Lady Vampi »

Ik vind het verbazingwekkend dat er hier mensen zijn die op de een of andere manier maar niet willen inzien dat katten overlast veroorzaken.
Dat zijn ook precies DIE mensen die, als je ze op overlast aanspreekt meteen een grote bek hebben.
Alles heeft 2 kanten....als je je kat constant los laat lopen moet je ook onder ogen willen zien dat je kat overlast kan veroorzaken.
Als je dat niet kunt betwijfel ik eigenlijk of je wel genoeg intelligentie hebt om een dier in je gezin op te nemen.

Ik wil hier niemand voor het hoofd stoten maar ik zie hier weer dezelfde personen afwijzend reageren op de overlast van een ander.
En het is ook zo dat, als er over regeltjes gsproken wordt dezelfde mensen blaten dat ze dat niet nodig vinden.
Terwijl dat juist de mensen zijn die die regels zo hard nodig hebben omdat het anders niet tot ze doordringt dat ze behoorlijk aso bezig zijn!
Ik zal nu uiteraard een bal bagger over me heen krijgen want uiteraard is wat ik zeg niet waar....tijd voor veel meer regeltjes...onder andere de regel "Wie niet horen wil moet maar voelen!"

irener
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2006 17:53

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door irener »

Ik heb 4 katten. De mijne komen niet buiten. Zielig,vinden sommigen.
Mijn katten komen binnen niks te kort,hebben volop bewegingsruimte,zijn gezond en niemand heeft er last van.

Plus bespaar ik mezelf t verdriet als ze onder een auto komen of vergiftigd worden.

Ik wil niet dat iemand last heeft van mijn beesten,hier loopt ook een lastige kat rond van de buren en af en toe loopt ie bijna onder je auto.
Ik als dierenvriend kan veel hebben,maar kan me voorstellen (achterburen hebben vissen) dat mensen t niet op prijs stellen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik heb 2 katten die af en toe 's avonds even een uurtje naar buiten gaan en ik doe ze daar een groot plezier mee. Gelukkig zitten die van mij alleen in de bosjes en op het grasveld, waar anderen hun hond uitlaten. In tuinen komen ze nagenoeg niet, want dat vinden ze doodeng. In de zomer laat ik vaak de voordeur openstaan en dan komen ze binnen op de bak hun behoefte doen. Mijn katten geven dus nagenoeg geen overlast aan anderen.

Ik heb zelf niks met kinderen en vind het dan ook superirritant als ik ergens zit te eten ofzo en er is weer zo'n jengelend rotjong die zijn kop niet kan houden. Moeten we daar ook maar wetten voor gaan opstellen. Geen kinderen in restaurants? Op bepaalde tijden de supermarkt verboden voor kinderen. In de spits geen kinderen in het openbaar vervoer? Bespottelijk natuurlijK!!

Lady Vampi
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2006 22:25

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Lady Vampi »

Waar ligt de grens?

Als ik mijn hond los laat lopen riskeer ik een boete......maar katten mogen alles.
Mag ik een leguaan gewoon los laten lopen?
Of een slang gewoon zijn gang laten gaan?
Snap je wat ik bedoel?

Er zijn hier in Nederland zoveel regels maar op de een of andere manier gelden die niet voor iedereen en daar wordt ik wel eens moe van.
En restaurants waar geen kinderen mogen komen?
Een verademing....en ja dat meen ik serieus...
Wel eens zitten eten terwijl er verschillende kinderen aan het rennen zijn en als jke paps of mams erop aanspreekst worden ze boos want wie ben jij om iets over hun kinderen te zeggen...en zo gaat het ook vaak met andere mensen die op hun gedrag worden aangesproken.....ze doen noooooooit iets fout...het ligt altijd aan de klager.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door bitchy »

een restaurant zonder kinderen :o
ik wil graag zeggen ... zaaaaaaaaaaaalig....
maar over een tijdje heb ik er zelf ook 1.
hoe denk ik er dan over? hoe komt het zover dat ouders hun kinderen een ander tot last laten zijn?
hoe komt het dat mensen hun huisdier tot last laten zijn?
niemand heeft last van mijn dieren. en dat moet ook zo blijven.
ondertussen merk ik wel, nu ik toch al zo rot slaap met een ronde buik, dat de haan van de buren smorgens mij ook wel irriteert...nu kan ik boos gaan worden op de buurman. of gaan mopperen dat er voor savonds een ophokplicht komt, tot smorgens 8 uur ofzo. maar ach, ik ga morgen wel oordopjes kopen.

Kor B
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 mei 2005 00:48

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Kor B »

Die helpen niet tegen de vogelvirussen.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door bitchy »

maar wel voor de nachtrust :lol:

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Marianna »

In een restaurant heb ik wel eens met een kindje *van anderen*op de arm rondjes gelopen om het hummeltje rustig te krijgen. Arm kind had koorts en de ouders wilden toch uit eten :twisted: :twisted: :twisted:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door bitchy »

je praat me toch niet in een dip he :lol:

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Marianna »

Neee Bitchy dat is echt niet de bedoeling.
Wanneer ben je uitgeteld? Jij zult vast en zeker je kindje heel goed verzorgen en opvoeden :D

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door just the cook »

Waar gaat het hier ook alweer over?

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door bitchy »

nog heel snel cookie,
24-4 :wink: en nu zal ik het niet meer doen.

Gesloten