LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kennen jullie dit kennel

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
hond1974
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:08

Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door hond1974 »

Hallo,

Heeft iemand bij kenne v. Gils in st. Oedenrode we eens een pup gekocht en wat zij uw ervaringen hiermee!!

dit is hun site http://www.gvangils.nl

bedankt voor uw hulp!!

sje
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 nov 2004 14:11

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door sje »

Helaas ken ik deze kennel niet, maar het zou niet mijn keuze zijn om daar een hond vandaan te halen, hoop dat iemand anders je beter kan helpen. Maar ben je op zoek naar een specifiek ras?

chamook
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mei 2006 15:14

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door chamook »

ik ken ze ook niet, maar gezien de hoeveelheid verschillende rassen die ze aanbieden, gaan bij mij de alarmbellen al rinkelen.
Kan nooit ok zijn :evil:
Dat doe je niet voor je lol zoveel verschillende honden fokken, maar voor het geld lijkt mij. :(

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door showgirl »

er is een topic over, klein stukje maar ''verantwoord''
maar of je er veel aan hebt :roll:

hond1974
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:08

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door hond1974 »

we zijn opzoek naar een Beagle, maar via de rasvereniging zijn ze € 875,- tegen op andere plaatsen € 375,-.

Dan kan je wel zeggen dat via de vereniging een stamboom heeft, maar ik ga toch niet fokken en naar shows!

Ik lees veel over broodfokkers, en jullie hebben we een gedeelte gelijk, maar ieder zijn vaken ik ben daar geweest en zag er allemaal perfect uit.
Ze hebben tevens een kennel!

Ik vind dat als de mensen van de rasvereniging € 875,- vragen, dat ze verkeerd bezig zijn en het ook voor het geld doen.
Voor hun is het hobby, en aan een hobby hoef je niet te verdienen.

Maar dat is mijn mening!!!

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door showgirl »

je moet je niet zo vastpinnen op een stamboom, geloof me, een stamboom is helemaal niet zo duur!!
wat een hond duur maakt zijn de onderzoeken op erfelijke gebreken.
dat doet een fokker wel, en een handelaar niet.
misschien moet je even uitzoeken wat voor ziektes er bij een beagle voorkomen, ik heb geen flauw idee.
ik ben het met je eens dat voor sommige rashonden/modehonden de prijs giga is opgedreven.

hond1974
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:08

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door hond1974 »

Ik ben het helemaal met jullie eens dat bij hoe jullie het noemen "een broodfokker" minder op erfelijke afwijkingen word gecontroleerd.

Maar als iemand me een adres kan geven van een betrouwbare an goede fokker van Beagles, maar die geen € 800,- vraagt, dan houd ik me aanbevolen!!
Anders zal ik toch echt bij deze "broodfokker" een pup kopen.
Ik ben er geweest en het zag er echt allemaal super uit en de honden waren heel levendig en gezond. En dat voor een prijs wat voor een normaal werkend persoon nog goed te betalen is.

Ik heb het ook bij mijn dierenarts nagevraagt, en hij vond € 800,- veel te veel en dat gaf absoluut nog steeds geen garantie's.
En volgens hem waren er weinig tot geen punten waar je bij een beagle speciaal op moest letten.
Het enige wat ze op oudere leeftijd sneller konden krijgen is "staar", maar dat iedere hond of mens krijgen.

inge b
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:10

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door inge b »

Niks kopen!!!n Is een rasechte broodfokker!!!

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door bitchy »

dat staat ook al in die andere topic ''verantwoord''.
vraag me af of hond dat gelezen heeft zoals showgirl zei.
& wil hij dan alsnog zo nodig daar een hondje halen omdat ze goedkoper zijn... tja, ik zou zeggen denk ook eens aan de moederhond inplaats van aan je portemonee.
ik weet het, prijzen voor rashonden zijn walgelijk hoog, dan heb jij nog geluk dat het om een beagle gaat er zijn nog veeeeeeel duurdere :? .
maar dat prijsverschil komt echt wel ergens vandaan.
op de beagle site staan ook 2 herplaatsers(reutjes), maar jij wil een puppie.

sje
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 nov 2004 14:11

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door sje »

Beagels zijn momenteel erg in, zie ze hier regelmatig lopen. Denk eraan wat voor hond je in huis haald, het is wel een jachthond waar je je mee bezig moet houden. Heb je al eens eerder zo een soort hond gehad?
Zelfs een fokker kan geen garanties geven, op gezondheid, maar wel zijn best doen. Dat je voor modehonden meer moet betalen dat is gewoon zo. Klopt weliswaar niet maar ja....., men doet er niet veel aan. Goedkoop koop kan ook duurkoop worden op korte termijn, als je hond van alles en nog wat gaat mankeren!!!

Kijk ook eens bij herplaatsers, de rasvereniging heeft daar regelmatig hondjes staan, van jong tot oud. Misschien is dat een idee?

Wat je dierenarts zegt klopt ook niet helemaal, beagels hebben vaak last van ingegroeide wimpers (is een dure grap om te laten verhelpen), Patella luxatie, heupfouten ectectect.

topper75
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2006 17:27

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door topper75 »

Wat dacht je van een ex-lab hondje? Zijn vaak beagles.

Ik heb vandaag een ad in de krant zien staan, wacht ik kijk even.

Bij de SHHH, hebben ze twee lab beagle pups van 3 mnd. En krijgen ze binnenkort een groep van 15 lab beagle teven, ex fok honden van tussen de 5 en 6 jaar oud en 10 jonge reuen die vanwege het maar 1 bal hebben ook niet geschikt zijn.

Het aanschaffen van zo´n iets oudere ex-lab beagle vergt evenveel moeite als een pup, je zult ze alles nog moeten leren, maar vaak gaat het goed en krijg je een kanjer van een hond.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door showgirl »

Anders zal ik toch echt bij deze "broodfokker" een pup kopen.
voor een prijs wat voor een normaal werkend persoon nog goed te betalen is.
ik ben ook maar een normaal werkend persoon maar over mijn lijk dat ik een pup zou kopen bij een broodfokker!
fijn dat je meer aan je eigen portemonee denkt dan aan de fokteef.
als ik jou was spaarde ik een half jaartje door.
Bij de SHHH, hebben ze twee lab beagle pups van 3 mnd. En krijgen ze binnenkort een groep van 15 lab beagle teven, ex fok honden van tussen de 5 en 6 jaar oud en 10 jonge reuen die vanwege het maar 1 bal hebben ook niet geschikt zijn.
ja maar hij heeft liever een pup.

pletje
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2006 17:27

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door pletje »

Hoi hierbij wil ik reageren op het kennel van gils,wij hebben er een boemer hondje vandaag,hebben hier een goeie ervaring.
We kregen wekelijks foto per e mail en de hond is goed gezond,zijn een paar keer wezen kijken en zag er altijd netjes en schoon uit.De moeders zaten bij in de nestjes , en je mocht alle nestjes in lopen en de hondjes aaien.We hebben een erg lief en sociaal hondje waar we erg dol op zijn.

no no
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2006 18:03

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door no no »

Nou ik heb een duitse herder gekocht bij een hele goeie fokker, met super goeie stamboom, moeder europees kampioen en vader nederlands kampioen. En wat heb ik........een hond die vanaf 7 maanden om de 4 a 5 weken kreupel loopt diagnose: groeipijn!!!
Maar hij is nu 2 jaar en zou dan nog groeipijn hebben? De dierenartsen kunnen niks vinden, het kost ons handel vol met geld. Dan heb je een super hond voor 800 euro gekocht bij een hele goeie kennel, zegt niks dus in mijn ogen!!!!
Er zijn toch ook wel gewone mensen die eens een keer omdat ze het zo leuk vinden een nestje beagels hebben? De prijs zal een stuk lager zijn en garantie op een goede hond heb je toch niet, kijk maar naar mijn verhaal. Heel veel succes ermee.

hond1974
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:08

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door hond1974 »

Bedankt PLETJE, ik ben ook bij van Gils geweest en hebben er inmiddels een gekocht die we de eerste week van juli krijgen.
Ik heb er hele goede gevoelens bij dit kennel!!
Wat de rest zegt zal me dan ook een zorg zijn!

no no
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2006 18:03

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door no no »

hond1974

Je hebt helemaal gelijk, niks geeft garantie al hoe duur of goedkoop ze ook zijn. Ik hoop dat je veel geluk en plezier van dit hondje zult hebben.

topper75
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2006 17:27

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door topper75 »

Dat is wel een heel nare reactie van je hond1974.

Ik geef je een tip om eens na te denken over een lab beagle... en daar zitten twee pups van 12 wkn bij.

Overigens nog een vraagje. Ben je bij de kennel geweest? Heb je de ouderdieren gezien? Hoe leven die? Hoe leeft de moeder? En beter nog, hoe zitten de pups erbij? In een vierkante kunststof bak met een lampje erboven in een donker hok?

Tja... dan zou ik persoonlijk liever een pup halen bij een particulier die de honden in de kamer opvoed :wink:

Een pup kan er nog zo leuk en verleidelijk uit zien... maar eventuele problemen uiten zich vaak pas op latere leeftijd...

Succes met je keuze :!: [/quote]

topper75
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2006 17:27

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door topper75 »

Je hebt helemaal gelijk, niks geeft garantie al hoe duur of goedkoop ze ook zijn. Ik hoop dat je veel geluk en plezier van dit hondje zult hebben.
Dat is niet waar. Bij rashonden heb je vaak een koopcontract met vaak garantie. Garantieperiode loopt vaak tot de leeftijd van 1 jaar en een goede fokker helpt en staat achter zijn honden... Immers de juiste fokker fokt om het ras te verbeteren en niet zijn portemonnee te spekken :!:
Er zijn toch ook wel gewone mensen die eens een keer omdat ze het zo leuk vinden een nestje beagels hebben? De prijs zal een stuk lager zijn en garantie op een goede hond heb je toch niet, kijk maar naar mijn verhaal. Heel veel succes ermee.
Particulieren spreek je over denk ik?
Dit gaat om een kennel, die niet eens een keer een nestje hebben, maar aan de lopende band pups verkopen....

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

ONGELOFELIJK dat er nog mensen rond lopen die tegen willens en wetens hondjes blijven kopen bij broodfokkers... heel heel erg triest.

Verder ben ik het ermee eens dat niet alle fokkers die een aantal kamp. honden hebben rondlopen goed voor hun honden en diens nieuwe eigenaren zijn. Maar na een beetje huiswerk kom je daar redelijk snel achter.
Mensen, neem de tijd toch om naar een goede pup te zoeken, naar een fijne kennel die meer garantie geeft dan tot aan de voordeur.

En werk niet mee aan de broodfokkers, je bent hierdoor mede verantwoordelijk voor zoveel ellende en dierenleed....

Ik heb een afgedankte Dogo Arg. fokteef bij zo'n ***** weg gehaald... en ja ze kunnen het je leuk vertellen en de boel schoon maken, maar dit is geen excuus voor alle leed dat ze aanrichten!

Waarom nemen de mensen niet de tijd om te zoeken naar een goed nestje waarvan de ouderdieren goed verzogd worden, en waarom sparen we dan niet even door... *zucht* Als je puppy ziek wordt lopen de kosten mischien nog veeeel hoger op, en is dat geld er dan wel? :(

Maar als je een goed gevoel krijgt, bij een ''fokker'' die 13 rassen verkoopt... tja sorry hoor :?

sje
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 nov 2004 14:11

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door sje »

Even een reactie op NoNo en herder kan tot zijn 3de levensjaar groeipijnen hebben, het kan zelfs aan het voer liggen. Kijk maar eens naar de gehaltes van eiwit/clacium en phosfor. Heb hier zelf 3 duitsers rondlopen, eentje ervan had ook groeipijnen ben toen gelijk gewisselt van voer en het hielp. Als je een goede dierenarts heeft, kan hij op een foto zijn of de hond groeipijnen heeft of iets anders. Misschien een keertje een second opinion, wil ook nog eens helpen.


Even een reactie naar hond 1974, ik wens je in idd geval heel erg veel succes met je hondje, hoop dat alles goed blijf gaan.

Gesloten