LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kwaliteit kattenvoeding

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
mascha
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:27

kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door mascha »

Hoi Iedereen,

Ik heb zelf twee 2 ondeugende katjes van 5 maanden. Nu ben ik zelf al een tijdje bezig om het een en ander te vinden betreffende goede voeding voor katten. Kan iemand mij vertellen of er test zijn geweest of advies te geven welke merken nu goed zijn en welke slecht bekend staan?

Ik zit zelf te twijfelen tussen Royal Canin en Topfokker. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Mascha

Bubba
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2005 14:18

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Bubba »

Hoi Mascha,

Wij hebben zelf 4 katten, 2 HTK (Huis Tuin en Keuken) katten en 2 Maine Coons (raskatten). Wij gebruiken inderdaad Royal Canin. Dit is een heel goed merk en voor alle katsoorten is er wat te vinden.

Veel plezier met je katjes,
Bubba

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Er is geen land waar de kattenvoeding van zulke hoge kwaliteit is als in Nederland. Als je ziet wat wij katjes voorschotelen, daarvan zou de gemiddelde hongerneger watertanden...

Wat is er mis met Whiskas en Gourmet dan?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Helemaal niets :!: :!:

ilseb
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2004 14:26

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door ilseb »

Ik geef mijn katten alleen maar iams. Vinden ze lekker...vroeger :cry: vonden ze de brokken van het kruidvat ook lekker, maar ik kreeg een keer een proefzakje iams, en klaar...mevrouw en meneer eten niets anders meer. Soms probeer ik het nog eens met wat goedkopere brokjes, maar ze zijn in staat om een week niet te eten vanwege hun idiote voorkeur.

En inderdaad er wordt geen slecht voedsel meer gemaakt dus het huismerk van de supermarkt volstaat prima.

Ik was eens bij een dierenwinkel en daar had ik een gesprek over light voeding en over binnenkatten voeding, het verhelderende antwoord van de verkoopster:"denkt u nou echt dat een wilde kat met overgewicht gaat zitten wachten op een light konijn, of dat een oude kat zit te wachten op een senioren konijn dat langskomt?"

Het is natuurlijk niet zo zwart wit, maar vond de redenering erg leuk...

Faas
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 dec 2004 20:23

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Faas »

Royal Canin. Iets anders komt er niet in. Supervoer, goed uitgebalanceerd en de dames en heren hier blaken van gezondheid.

Als ik voor vlees ga ga ik voor een in stukjes gesneden biefstukje of een visje. Vinden ze zalig.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Als ik voor vlees ga ga ik voor een in stukjes gesneden biefstukje of een visje
OMG biefstuk voor de kat als dagelijkse kost. En dan maar klagen dat het zo slecht gaat met Nederland...

Laat mij maar eens bewijzen zien dat een kat met Whiskas, Gourmet en andere standaard supermarktmerken een minder goed en lang leven heeft dan met Royal Canin en dat andere exclusieve what-you-think-is-what-you-get voer.

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door -margriet- »

het is wel belangrijk speciaal voer te geven als de kat het nodig heeft (nierdieet / blaasgruis enz.).

Verder is er helemaal niets mis met geen enkel soort kattenvoer. Wél is het (denk ik) gezonder om kattenvoer te kopen zónder suiker.

Ik merk dat bij één kat van mij dat hij dan ook een stuk rustiger is...

Maar, feitelijk is er géén slecht merk in Nederland te verkrijgen. :)

Faas
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 dec 2004 20:23

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Faas »

@captain pervert: niet als dagelijkse kost natuurlijk! Maar zo af en toe een lekker hapje moet kunnen.

Tinkertje
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2005 16:40

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Tinkertje »

Van Whiskas spugen mijn katten veel.Ik heb zelf 8 Perzische katten en deze worden in huis gehouden.Ik heb er dus belang bij dat de katten minder ontlasting,maar ook minder ruikende ontlasting produceren.Wij hebben lange tijd Royal Canin Persian gevoerd(10 kilo 56,00 euro),maar zijn om de kosten wat te drukken over gestapt naar IAMS(15 kilozak kost 60,00euro).Ook IAMS bevalt hier erg goed.Ik zou zelf nooit geen supermarktvoer meer geven,uiteindelijk ben je goedkoper uit met een duurdere merk brok.Want;Je hebt minder kattensteentjes nodig,want ze poepen minder en van een duurder merk hoeven ze ook minder te eten en ze blijven langer gezond,dat bespaart weer DA kosten.

nana
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2005 11:57

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door nana »

wij hebben bijna een jaar geleden 2 katten opgehaald omdat ze zwaar ondervoed en verwaarloosd waren.
èèn ervan overleed al snel omdat ie jaren alleen droog voer van een merk als whiskas , tompoes ect HEEFT GEKREGEN.
hier zit geen vocht in, en een kat heeft veel vocht nodig., met een beetje water redden ze het niet, blik voer bestaat gemiddeld voor 80% uit vocht en in brokjes van goede merken zit op een bepaalde manier ook vocht in. katten hebben heel veel vocht nodig.
dus alleen whiskas brokjes is niet genoeg!!!!!!!!! hier krijgen vooral mannetjes blaasgruis van waar ze in en te laat stadium aan kunnen overlijden.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik geef zelf kattenvoer van de dierenarts tegen blaasgruis. Ik gaf vroeger ook altijd Whiskas of Tom Poes brokken, maar onze (ex)kater had zo vaak last van zijn blaas, dat ik over ben gegaan op Leo kattenbrokken. Dat lijkt wel een stuk duurder dan Whiska e.d., maar ik kom nu bijna alleen nog maar bij de DA voor zijn jaarlijkse cocktail. Dus of ik nu inderdaad duurder uit ben, betwijfel ik, maar de gezondheid van mijn huisdieren vind ik gewoon heel belangrijk. Ik ga daar niet op bezuinigen.

muriel1
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 dec 2005 19:11

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door muriel1 »

Ik heb 2 jaar geleden een bejaarde poes uit het asiel gehaald. Zij eet alleen maar droogvoer. Ze lust zelfs geen blikvoer. Nu kan het wel zo zijn dat droogvoer slechter is dan blikvoer, maar mijn kat verhongert liever dan blikvoer te eten. Ik heb verschillende merken geprobeerd, maar niets werkt.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Muriel 1, dat jouw kat alleen maar droogvoer eet, is helemaal niet erg. Als ze er maar genoeg bij drinkt. Lust ze ook geen stukkie vis of vlees tussendoor dan? Als ik een blikje tonijn opentrek wordt die dikke rooie kater van mij helemaal gek :D

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

in brokjes van goede merken zit op een bepaalde manier ook vocht
Ja, Nana dat in die brokjes is gedroogd vocht :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Van Whiskas spugen mijn katten veel.Ik heb zelf 8 Perzische katten en deze worden in huis gehouden.Ik heb er dus belang bij dat de katten minder ontlasting,maar ook minder ruikende ontlasting produceren.
Je kan natuurlijk ook na 3 of 4 katten gewoon stoppen met het fokken/aanschaffen ervan. Of woon je soms in Artis?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door layla »

Ik had juist van mijn dierenarts begrepen dat het beter was om alleen harde brokjes te eten en geen blikvoer te geven. :roll:
Ik geef mijn katten ONE van Purina en 's avonds een beetje blikvoer, maar ze eten er heel weinig van. En katten drinken van nature niet veel, ik zorg altijd voor vers water, maar ze hebben er gewoon weinig behoefte aan.
Ze zijn heel gezond en hebben een mooie glanzende vacht.

chubi
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 07:33

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door chubi »

Ik geef mijn kat gewoon verse kipfilet. Af en toe wat kalfshart. Vind ze beide heerlijk. Verder geef ik blikvoer van Almo. Het voordeel ervan is dat hier geen granen inzit. Granen zijn superslecht voor een kat. Ook brokjes. Sinds ik haar redelijk vaak vers vlees geef,is haar gebit een stuk beter aan toe. Er zit wel een klein beetje rijst in.

In bijna alle supermarkten kattenvoer zit granen en ook vaak suiker.


Verder zou je kunnen barfen. Helaas lukt het mij alleen om mijn kat verse tonijn te geven,kipfilet en kalfhart. de rest lust ze niet. Ik vind haar er beter uitzien dan ooit tevoren.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Granen zijn superslecht voor een kat. Ook brokjes.
96% van alle poezen/katten zitten op brokjes dus wat klets je nou :?: [/quote]

Gesloten