LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijn Metacam

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
mira

Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door mira »

Mijn hond moet wegens lichte artrose levenslang het medicijn Metacam gebruiken.
Wie heeft hier ervaring mee?
Is er een ander middel dat net zo goed werkt en een stuk goedkoper is,want een flesje Metacam van 100 ml kost ongeveer € 56.- en doe daar gemiddeld 6 weken mee.

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

metacam is een pijn stiller, hiermee neem je een gedeelte van de pijn weg waardoor het lijkt als of het beter gaat.

Heb zelf ervaring, nou ja mijn hond dan, met atrose. Heb op advies van een fokker het volgende gedaan.

De eerste tijd metacam gegeven (1 week) daarnaast dagelijks twee eetlepeld levertraan, van het reforumhuis, gegeven (rechtstreeks in de bek. En ben begonnen hem rauwvlees te geven (kip en runds) kreeg dit van die fokker. heb het later gehaald bij de dierenspeciaalzaak (uit het vriesvak).

Het gaat nu heel goed met mijn hond, hij loopt en rent en heeft geen moeite meer met het opstaan.

misschien iets om eens te proberen.

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

Ik doe altijd een half grammetje superskunk door zijn eten. Daar heb ik goede ervaringen mee en het is nog natuurlijk ook.

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

tja ik kreeg rimidyl voor atrose voor mijn hond :?

maanbo
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2004 21:30

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door maanbo »

Sasha's Blend kan heel goed werken.

Toevallig kwam ik dit vorige week tegen omdat ik aan het zoeken was voor de hond van mijn schoonmoeder. Je moet de site maar eens doorlezen en eventueel bij je dieranarts navragen maar nog niet alle dierenartsen hebben dit in hun assortiment maar kunnen het wel bestellen las ik.

Neem even je tijd en oordeel zelf het komt op mij goed over maar ervaring hebben we er nog niet mee hier.

http://www.sashasblend.nl/product.php

suc6 :wink:

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

Kan je superskunk bij de reformwinkel kopen?

mira

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door mira »

Bedankt voor jullie reactie's,maar ik heb toch nog een paar vraagjes.
Levertraan en vlees gaat hij daar dan niet van aan de diaree?
Wat is Superskunk en waar is het te krijgen?
Sasha's blend houd ik in gedachten en ik zal ook mijn dierenarts hiernaar informeren.
Rimadyl dat wist ik al maar mijn dierenarts zegt dat Rimadyl op de lange duur niet zo goed is voor de hond,vandaar Metacam.
Mijn hond heeft af en toe alleen last van z'n voorpoot verder niets want hij speelt en rent als een gek voor een hond van ruim 7 jaar.
Deze artrose in z'n voorpoot is ontstaan doordat hij tijdens de hondentraining een verkeerde beweging maakte waardoor ik op z'n voorpoot ging staan,Hij piepte even maar daarna niets meer aan de hand totdat hij een jaar verder was en ineens mank ging lopen,hij is daarop bij de dierenarts geweest die z'n voorpoot heeft opengemaakt en bij z'n [duim]teen was het zo'n rommeltje dat daar niets aan te doen was,en hij heeft daarna een aantal weken in een spalk moeten lopen.Het ging daarna bijna 4 jaar goed tot een jaar geleden,toen ging hij weer mank lopen en uit de foto's bleek dat zich daar artrose had ontwikkeld,wat je vaak schijnt te zien na een breuk.Dat is het enige waarvoor hij Metacam moet gebruiken,maar ik ben benieuwd naar jullie bovenstaande middelen of dat ook hiervoor geschikt zal zijn.

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

rimadyl heeft ook een andere werking dan metacam.
net als moderin, die 2 med. halen zwellingen en ontstekingen weg, voornamelijk bij hernia's.

je hebt waarschijnlijk een flinke hond, ik doe een aantal maanden met 100 ml metacam.
omdat het na openen maar een half jaar goed is neem ik een kleiner flesje.
startdosis is het dubbele van de normale dosis.
na enkele dagen kan ik afbouwen.
de hond niet laten springen of acuut afremmen,
rennen (niet hollen) naast de fiets is heel goed voor ze.

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

er moet trouwens nog een middel zijn dat je 3 maanden geeft (tabletten) en dat doe je 2 x per jaar, maar daar weet ik de naam niet meer van. stom, ik heb de verpakking ook weggegooit.
die had ik voor een hond die om een breuk artrose had ontwikkeld.
en nogmaals, hou je hond in toom, als een dolle dwaas rennen en hoog springen doen meer kwaad dan lekker met je mee rennen.

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb inderdaad een flinke bouvier van 43 kg,zijn gewicht is normaal,maar voor z'n poot moet hij toch afvallen.
Accuut stoppen en draaien probeer ik zoveel mogelijk te vermijden,bewegen is juist goed dat weet ik en daarom gaan wij s'morgens met de fiets het bos in,uiteraard wel op een rustig tempo want hij is ook niet meer een van de jongste.De Metacam moet hij nu omde andere dag naar z'n gewicht hebben en dat gaat tot nu toe goed,alleen levenslang medicijnen geven vind ik niet zo'n prettig idee.Daarom dacht ik misschien is er een andere oplossing.

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben bang van niet.
maar succes met hem.

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

mijn DA zegt dat je rimadyl wel lang kan geven vandaar dat ik het al een tijdje geef werkt prima :lol:

mira

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door mira »

Wat prijs betreft maakt het niet zo veel uit geloof ik,maar zo zie je maar weer de ene dierenarts zegt dit en de andere zegt dat,nou dan moet je als leek maar weten wie er gelijk heeft.

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

ja dat vind ik ook. je ziet vanzelf ook wat het beste is voor je hond :wink:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door bitchy »

metacam is minder agressief als moderin of rimadyl

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

daar verschillen wij van mening ben ik NIET mee eens. misschien jou ervaringen

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

Metacam mag je langer geven omdat het meer pijnstillend is.
Moderin of Rim, wordt sneller gegeven bij Hernia's of zwellingen, vooral Moderin is agressiever.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door bitchy »

moderin is een soort prednison, een steroide ontstekingremmer

rimadyl en metacam zijn geen steroide ontstekingremmer

maanbo
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2004 21:30

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door maanbo »

IK vond nog een nieuw middeltje kost voor een hond van 30 kilo 35 cent per dag. Lees er maar eens.

http://www.glucobest.nl/

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

klopt als een bus bitchy,
visoliecapsules blijken ook goed te werken bij artrose.

tik het maar eens in bij je zoekmachine. :wink:

Gesloten