Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
mel2000
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2023 19:14

Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door mel2000 »

Hallo iedereen,

Ik heb sinds 1 februari een katertje die ik heb overgenomen van een vriendin, ik heb meteen op de nacht van 2 februari om 01:00 de verzekering aanvraag online ingevuld.
De volgende middag rond een uur of 2 merkte ik echter dat hij wat snotterig was, ik had toen mijn vriendin opgebeld om te vragen of er misschien iets aan de hand was met de kat, ze vertelde mij dat hij een paar dagen voordat ik hem had overgenomen begon met niezen en snotterig zijn, haar andere katten overigens ook, dus leek op een geval van een verkoudheid of iets dergelijke. ze had hem toen behandeld met een antibiotica kuur, maar stopte ermee zonder de kuur volledig af te maken toen de klachten leken af te nemen. Ik had na dit gesprek de dierenarts gebeld om te vragen of zij nog een last minute plekje beschikbaar hadden voor die dag, dit bleek het geval en ik kon om 17:00 nog langs komen. Bij de dierenarts had ik de achtergrond van de kat uitgelegd, zij luisterde naar zijn hart en longen en kwam tot de conclusie dat hij een bacteriële infectie had, ook had hij last van groenkleurige snot en dit is een onmiskenbaar teken dat het om een bacteriële infectie gaat en had dus een antibiotica kuur voorgeschreven. Volgens de dierenarts zou zo een verhuizing en nieuwe omgeving heel stressvol zijn voor een kat, en dat door de stress hun immuunsysteem minder optimaal werkt waardoor ze vatbaar zijn voor bacteriën en virussen. De bacteriële infectie en de bijbehorende klachten waren volledig over gegaan volgens de arts bij het vervolgconsult dat 2 weken later had plaats gevonden. Ik heb deze behandelingen nooit ingediend als claim omdat dit nog binnen de wachttijd viel van de verzekering, wellicht de controle afspraak niet maar was dat dan al sowieso gewoon vergeten te declareren als het buiten die wachttijd was gevallen. Sindsdien was mijn kat helemaal prima eigenlijk, tot en met 2 weken terug toen het me was opgevallen dat hij wat benauwd was, moeite had met ademen, minder energiek en een afgenomen eetlust.
Ik nam hem mee naar de dierenarts en die had een röntgen foto aangeraden, daaruit bleek dat hij een vergroot hart had en wat vocht rondom de longen, er moest er dus een hartecho worden gemaakt om echt een duidelijk beeld te krijgen van het hart want een röntgen foto is daar niet genoeg voor. Tijdens de hartecho bleek dat er gelukkig niets was met het hart, dit zou betekenen dat het vocht geen cardiovasculaire oorzaak zou hebben maar eerder de schildklier of astma, hier moet hij nog voor terug komen. Wel had hij voor de zekerheid tussentijds 2 keer een injectie gekregen van een astma medicijn.
Ik wilde dus de facturen van de röntgen foto, de hartecho en de astma medicatie declareren( dit is allemaal ongeveer zo een 550 euro) vervolgens krijg ik te horen van petsecur dat dit gaat om een aandoening of klacht die al voor de verzekering was ingegaan bestond?? ze doelen hiermee op de bacteriële infectie die hij had in Februari, terwijl dit overduidelijk losse zaken zijn van elkaar. De dierenarts is blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest in het algemene dossier dat dit losse zaken zijn van elkaar.
Daarnaast claimen zij ook dat de hele polis opnieuw moet worden beoordeeld omdat ik blijkbaar informatie heb achtergehouden volgens hun tijdens de aanvraag, ik had namelijk tijdens de aanvraag op de nacht van 2 februari op nee geklikt op de vraag of er bekende medische problemen zijn bij de kat, dit was toen ik kat slechts een paar uur in mijn bezit had en er van uitging dat hij helemaal fit was( hij had bij de vorige eigenaar namelijk ook geen enkel probleem of iets, dit was de informatie die ik had van haar) en het was pas de daaropvolgende middag dat ik was snot had opgemerkt en direct had meegenomen naar de arts.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik weet echt niet waar ik aan toe ben en zou graag willen weten wat ik het beste kan doen en hoe de situatie er uit ziet, en of dit eigenlijk nog goed kan komen en mijn geld terug kan krijgen..

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, of die zaken los staan van elkaar is nog maar de vraag. Normaal gesproken gaat niemand die een katje haalt niet direct ‘s nachts een verzekering regelen.

En uw vriendin moet toch met de katten bij een dierenarts geweest zijn, zodat zij antibiotica kon geven?

Die verzekeraar zal de verzekering ongetwijfeld stopzetten en een vergoeding van de gemaakte kosten kunt u wel vergeten.

Cru gezegd, een brandend huis kan je niet verzekeren.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door BL2 »

Kort door de bocht, een verzekering afgesloten in februari, katje ziek in augustus.
Schijnbaar heeft je dierenarts dit als één behandeling, samen met die uit februari ingediend. Immers hoe weet de verzekering dan dat je kat in februari een besmetting had.
Een verzekering pakt dit natuurlijk graag op, want hoe minder er uitgekeerd wordt, hoe beter dit voor de verzekering is.
Hoe is de claim bij de verzekering terechtgekomen, via jou of via de dierenarts.
Want hoe weet de verzekering nou dat je kat in februari ziek was, terwijl je dit niet gedeclareerd hebt...?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt alleen onverwachte kosten en gebeurtenissen verzekeren.
Ik begrijp als u (bijna) gelijk na het afsluiten van deze verzekering naar de dierenarts gaat dat de verzekeraar twijfels heeft.
Ik kan niet beoordelen of de klachten in februari te maken heeft met de huidige klachten.

U kunt contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor hulp of advies. U kunt met of zonder juridische hulp (na het indienen van een officiële klacht) naar www.kifid.nl voor een bindend uitspraak.

mel2000
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2023 19:14

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door mel2000 »

Lady1234 schreef:
14 aug 2023 10:21
Nou, of die zaken los staan van elkaar is nog maar de vraag. Normaal gesproken gaat niemand die een katje haalt niet direct ‘s nachts een verzekering regelen.

En uw vriendin moet toch met de katten bij een dierenarts geweest zijn, zodat zij antibiotica kon geven?

Die verzekeraar zal de verzekering ongetwijfeld stopzetten en een vergoeding van de gemaakte kosten kunt u wel vergeten.

Cru gezegd, een brandend huis kan je niet verzekeren.

Hoezo zou iemand niet in de nacht een verzekering online kunnen aanvragen? Ik snap niet wat daar niet normaal aan zou zijn. Mij is altijd verteld om het zo snel mogelijk te doen als je een huisdier neemt en dat het uitstellen ervan juist niet aan te raden is, ik was die dag van 1 februari ook pas rond een uur of 23:00 thuis aangekomen met de kat. Ik slaap standaard pas rond een uur of 2-3, en veel van mijn leeftijdsgenoten ook...

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door rwolters »

BL2 schreef:
14 aug 2023 12:07
Kort door de bocht, een verzekering afgesloten in februari, katje ziek in augustus.
Schijnbaar heeft je dierenarts dit als één behandeling, samen met die uit februari ingediend. Immers hoe weet de verzekering dan dat je kat in februari een besmetting had.
Een verzekering pakt dit natuurlijk graag op, want hoe minder er uitgekeerd wordt, hoe beter dit voor de verzekering is.
Hoe is de claim bij de verzekering terechtgekomen, via jou of via de dierenarts.
Want hoe weet de verzekering nou dat je kat in februari ziek was, terwijl je dit niet gedeclareerd hebt...?
En beter voor andere verzekerden.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Dit gaat voor u een lastig verhaal worden. Ondanks dat u te goeder trouw bent, heeft uw vriendin u niet volledig ingelicht toen u haar kat overnam. De kat had immers al een antibiotica kuur voorgeschreven gekregen. Dergelijke middelen zijn alleen verkrijgbaar met een recept van de dierenarts. Voor een simpele verkoudheid zal die niet snel antibiotica voorschrijven. Uw vriendin heeft halverwege op eigen inzicht de behandeling gestaakt.
Na uw overname bleek dat er nog altijd sprake was van een bacteriële infectie en volgde een tweede antibiotica kuur.

De verzekeraar stelt dat de werkelijke conditie van uw kat voor hen verzwegen is. De reden daarvoor is voor hen niet van belang. Zij stellen uw kat niet geaccepteerd te hebben indien ze wisten dat uw kat niet gezond was bij ingaan van de verzekering.

mel2000
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2023 19:14

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door mel2000 »

BL2 schreef:
14 aug 2023 12:07
Kort door de bocht, een verzekering afgesloten in februari, katje ziek in augustus.
Schijnbaar heeft je dierenarts dit als één behandeling, samen met die uit februari ingediend. Immers hoe weet de verzekering dan dat je kat in februari een besmetting had.
Een verzekering pakt dit natuurlijk graag op, want hoe minder er uitgekeerd wordt, hoe beter dit voor de verzekering is.
Hoe is de claim bij de verzekering terechtgekomen, via jou of via de dierenarts.
Want hoe weet de verzekering nou dat je kat in februari ziek was, terwijl je dit niet gedeclareerd hebt...?
Inderdaad, dit is een beknopte samenvatting van de situatie, het kort uitleggen van zaken is niet mijn sterkste punt.
Ik heb die declaratie van februari nooit ingediend omdat het dan toch in de wachttijd zou vallen en het eigenlijk alleen maar tijdverspilling zou zijn, maar de verzekering vroeg tijdens de declaraties van augustus om een algeheel dossier die ik van de dierenarts moest vragen. Dit is in de vorm van een algemeen document waarin elke afspraak is opgenomen en een korte algemene beschrijving van de afspraken per datum zeg maar, er staat in dit algemene dossier dat mijn kat in februari dus een bacteriële infectie had, en dat dit volledig is genezen met de antibiotica kuur. Ik dacht dat dit wel duidelijk genoeg zou zijn en dat het voor de hand liggend is dat dit niks te maken zou hebben met de situatie in augustus, maar toch hebben zij dit gelinkt aan de (losse) klachten van augustus... Ik vroeg nog aan mijn eigen dierenarts tijdens de recente consult of de klachten van mijn kat nu in verband stonden met de infectie van februari, maar dit is niet zo volgens de arts. Ik ben van plan om een verklaring te vragen van de arts waarin er wel duidelijk staat dat de klachten van februari los staan van wat er nu aan de hand is, maar ik vraag me af of daar überhaupt wel gehoor aan wordt gegeven.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door criticus2 »

als ze met die verklaring er niet in mee gaan heb je een goed argument de verzekering te beëindigen en premie terug te vragen aangezien zij hun kant van de overeenkomst niet nakomen. Ervan uitgaande dat in de algemene voorwaarden geen clausules staan waarmee ze in hun recht staan.

mel2000
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2023 19:14

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door mel2000 »

Speedy123 schreef:
14 aug 2023 12:38
Dit gaat voor u een lastig verhaal worden. Ondanks dat u te goeder trouw bent, heeft uw vriendin u niet volledig ingelicht toen u haar kat overnam. De kat had immers al een antibiotica kuur voorgeschreven gekregen. Dergelijke middelen zijn alleen verkrijgbaar met een recept van de dierenarts. Voor een simpele verkoudheid zal die niet snel antibiotica voorschrijven. Uw vriendin heeft halverwege op eigen inzicht de behandeling gestaakt.
Na uw overname bleek dat er nog altijd sprake was van een bacteriële infectie en volgde een tweede antibiotica kuur.

De verzekeraar stelt dat de werkelijke conditie van uw kat voor hen verzwegen is. De reden daarvoor is voor hen niet van belang. Zij stellen uw kat niet geaccepteerd te hebben indien ze wisten dat uw kat niet gezond was bij ingaan van de verzekering.
Zij heeft hier geen dierenarts voor gezien overigens, ze doet zelf heel veel vrijwilligerswerk met katten als het ware dus ze heeft best wel veel ervaring en heeft dan ook een aantal medicijnen standaard liggen, zij heeft mij inderdaad niet volledig op de hoogte gesteld hierover, omdat zij dus zag dat de klachten waren afgenomen en hij daarvoor vrijwel nooit iets heeft gehad. Het is dan waarschijnlijk dat door de stress van de overname/verhuizing, het immuunsysteem niet optimaal was en hij dus vatbaar was voor de infectie, althans dit is wat de dierenarts zei.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ik ben van plan om een verklaring te vragen van de arts waarin er wel duidelijk staat dat de klachten van februari los staan van wat er nu aan de hand is, maar ik vraag me af of daar überhaupt wel gehoor aan wordt gegeven.
Daarnaast claimen zij ook dat de hele polis opnieuw moet worden beoordeeld omdat ik blijkbaar informatie heb achtergehouden volgens hun tijdens de aanvraag, ik had namelijk tijdens de aanvraag op de nacht van 2 februari op nee geklikt op de vraag of er bekende medische problemen zijn bij de kat
Ik ben bang dat daar uw probleem zit. Er is medische informatie achtergehouden bij het aanvragen van de medische verzekering. Daarmee kan de verzekeraar besluiten de verzekering te weigeren en daarmee niet uit te keren.

Om het nog erger te maken, als uw verzekering alsnog geweigerd wordt, kan dat grote gevolgen voor u persoonlijk hebben. Vanaf dat moment moet u bij elke nieuwe verzekering die u afsluit de vraag 'Heeft een verzekeraar u weleens een verzekering geweigerd' met 'Ja' beantwoorden. Waarna u niet meer eenvoudig een verzekering kan afsluiten maar altijd in gesprek zult moeten gaan met de verzekeraar omdat u niet door de standaard acceptatie meer zal komen.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Uw al dan niet verzwijgen van een medisch iets bij een aanvraag verzekering zorgt ervoor dat u in het gunstige geval een hoge premie te betalen krijgt en uitsluiting bepaalde indicaties.
Aangezien Dieren ziektekosten verzekering tegenwoordig een hot item is met als dat doorgefokte spul ben ik bang dat u of helemaal geen polis gaat krijgen of een heel dure.

mel2000
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2023 19:14

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door mel2000 »

Speedy123 schreef:
14 aug 2023 12:57
Ik ben van plan om een verklaring te vragen van de arts waarin er wel duidelijk staat dat de klachten van februari los staan van wat er nu aan de hand is, maar ik vraag me af of daar überhaupt wel gehoor aan wordt gegeven.
Daarnaast claimen zij ook dat de hele polis opnieuw moet worden beoordeeld omdat ik blijkbaar informatie heb achtergehouden volgens hun tijdens de aanvraag, ik had namelijk tijdens de aanvraag op de nacht van 2 februari op nee geklikt op de vraag of er bekende medische problemen zijn bij de kat
Ik ben bang dat daar uw probleem zit. Er is medische informatie achtergehouden bij het aanvragen van de medische verzekering. Daarmee kan de verzekeraar besluiten de verzekering te weigeren en daarmee niet uit te keren.

Om het nog erger te maken, als uw verzekering alsnog geweigerd wordt, kan dat grote gevolgen voor u persoonlijk hebben. Vanaf dat moment moet u bij elke nieuwe verzekering die u afsluit de vraag 'Heeft een verzekeraar u weleens een verzekering geweigerd' met 'Ja' beantwoorden. Waarna u niet meer eenvoudig een verzekering kan afsluiten maar altijd in gesprek zult moeten gaan met de verzekeraar omdat u niet door de standaard acceptatie meer zal komen.
Alleen is dat juist het dingetje, ik heb de kat meteen nadat ik hem in mijn bezit had verzekerd zonder te wachten, terwijl hij dus op dat moment gewoon fit leek rond 01:00 , het was pas de middag daarop dat ik kleine hoeveelheden snot zag, en dus die zelfde avond nog had meegenomen naar de dierenarts...

mel2000
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2023 19:14

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door mel2000 »

Morgan le Fay schreef:
14 aug 2023 13:04
Uw al dan niet verzwijgen van een medisch iets bij een aanvraag verzekering zorgt ervoor dat u in het gunstige geval een hoge premie te betalen krijgt en uitsluiting bepaalde indicaties.
Aangezien Dieren ziektekosten verzekering tegenwoordig een hot item is met als dat doorgefokte spul ben ik bang dat u of helemaal geen polis gaat krijgen of een heel dure.
De grap is dat ik al eigenlijk de allerduurste premie heb genomen met alle aanvullende verzekeringen.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus alle katten uit dat nest waren ziek en uw vriendin ging zelf zitten dokteren met antibiotica. Uw kat wordt opnieuw ziek, krijgt opnieuw antibiotica, maar u meldt dat niet aan de verzekeraar inzake de verzekering die u aangevraagd hebt.

En nu is hij opnieuw ziek, alleen is nu nog niet duidelijk wat het is.

Dat is voor de verzekeraar voldoende reden niets uit te keren en de verzekering te stoppen.

mel2000
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2023 19:14

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door mel2000 »

Lady1234 schreef:
14 aug 2023 13:12
Dus alle katten uit dat nest waren ziek en uw vriendin ging zelf zitten dokteren met antibiotica. Uw kat wordt opnieuw ziek, krijgt opnieuw antibiotica, maar u meldt dat niet aan de verzekeraar inzake de verzekering die u aangevraagd hebt.

En nu is hij opnieuw ziek, alleen is nu nog niet duidelijk wat het is.

Dat is voor de verzekeraar voldoende reden niets uit te keren en de verzekering te stoppen.
Dat komt omdat ik dit überhaupt niet kon melden tijdens de aanvraag want ik heb de aanvraag om 01:00 gedaan en op dat moment leek hij in orde, ik merkte pas rond 14:00 dat hij wat snotterig was, en heb hem rond 17:00 naar de dierenarts gebracht. Daarnaast gaat het niet om een nest, het is een kat van al 2 jaar.
Hij is inderdaad opnieuw ziek, maar zelfs de dierenarts zegt dat het compleet los staat van die eenmalige infectie die hij had opgelopen in februari. Het is ook al 6-7 maanden verder, en de dierenarts had de infectie ook volledig genezen verklaard terug in februari nadat hij de antibiotica kuur had afgemaakt.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Dat komt omdat ik dit überhaupt niet kon melden tijdens de aanvraag want ik heb de aanvraag om 01:00 gedaan en op dat moment leek hij in orde, ik merkte pas rond 14:00 dat hij wat snotterig was, en heb hem rond 17:00 naar de dierenarts gebracht. Daarnaast gaat het niet om een nest, het is een kat van al 2 jaar.
Hij is inderdaad opnieuw ziek, maar zelfs de dierenarts zegt dat het compleet los staat van die eenmalige infectie die hij had opgelopen in februari. Het is ook al 6-7 maanden verder, en de dierenarts had de infectie ook volledig genezen verklaard terug in februari nadat hij de antibiotica kuur had afgemaakt.

Het probleem is dat uw kat ziek was toen u uw kat aanmeldde bij de verzekering. Enkele dagen ervoor kreeg uw kat nog antibiotica. De verzekeraar accepteert geen zieke kat. Maar omdat u dat niet wist gaf u de kat als gezond op en werd de verzekering niet geweigerd.

Nu is de verzekeraar erachter gekomen dat uw kat al ziek was bij het afsluiten van de verzekering, daarom gaan ze opnieuw beoordelen of ze uw kat met terugwerkende kracht wel of niet accepteren.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Waar ik niet met mijn pet bij kan dat uw vriendin niet heeft gemeld dat de kat ziek was en dat u daar zelf niet naar gevraagd hebt.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ook in mijn opinie had je geen nee moeten klikken terwijl je wist dat er wel een heel recentelijk medisch probleem was. Die vraag wordt niet voor niets gesteld.

Ik geef je dus heel weinig kans. Punt je bij paaltje, je hebt tegen de verzekeraar gelogen. Dat was, zacht gezegd, erg onhandig en daar kom je niet mee weg.

mel2000
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2023 19:14

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door mel2000 »

Methusalah schreef:
14 aug 2023 13:51
Ook in mijn opinie had je geen nee moeten klikken terwijl je wist dat er wel een heel recentelijk medisch probleem was. Die vraag wordt niet voor niets gesteld.

Ik geef je dus heel weinig kans. Punt je bij paaltje, je hebt tegen de verzekeraar gelogen. Dat was, zacht gezegd, erg onhandig en daar kom je niet mee weg.
Nogmaals, dat is niet wat er gebeurt is, tijdens de aanvraag zelf wist ik het helemaal niet, ik had de kat pas net in mijn bezit tijdens de aanvraag en hij leek gewoon in orde, het was pas de volgende middag dat ik wat snot had gezien..

Plaats reactie