Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
mel2000
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2023 19:14

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door mel2000 »

Morgan le Fay schreef:
14 aug 2023 13:48
Waar ik niet met mijn pet bij kan dat uw vriendin niet heeft gemeld dat de kat ziek was en dat u daar zelf niet naar gevraagd hebt.
Alles is heel snel en ongepland gegaan, ik vermoed dat zij het niet heeft vermeld omdat de klachten al verminderd leken te zijn toen hij nog bij haar was, daarnaast is zij ook heel druk met allerlei andere rescue cats( ik had al in een eerdere reactie genoemd dat zij veel vrijwilligerswerk doet), dus wellicht dat ze het vergeten is in de chaos van alle rescues die zij regelt.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door Speedy123 »

mel2000 schreef:
14 aug 2023 13:56
Methusalah schreef:
14 aug 2023 13:51
Ook in mijn opinie had je geen nee moeten klikken terwijl je wist dat er wel een heel recentelijk medisch probleem was. Die vraag wordt niet voor niets gesteld.

Ik geef je dus heel weinig kans. Punt je bij paaltje, je hebt tegen de verzekeraar gelogen. Dat was, zacht gezegd, erg onhandig en daar kom je niet mee weg.
Nogmaals, dat is niet wat er gebeurt is, tijdens de aanvraag zelf wist ik het helemaal niet, ik had de kat pas net in mijn bezit tijdens de aanvraag en hij leek gewoon in orde, het was pas de volgende middag dat ik wat snot had gezien..
U wist het niet maar uw vriendin die de kat leverde wist het wel, immers die had de kat net, naar achteraf blijkt te vroeg, van een antibiotica kuur afgehaald. Daarna heeft uw dierenarts wederom antibiotica voorgeschreven. De kat was dus al ziek op het moment van afsluiten van de verzekering.

Dit is de reden dat de verzekeraar zeer waarschijnlijk de verzekering met terugwerkende kracht gaat opzeggen.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door Methusalah »

mel2000 schreef:
14 aug 2023 13:56
Methusalah schreef:
14 aug 2023 13:51
Ook in mijn opinie had je geen nee moeten klikken terwijl je wist dat er wel een heel recentelijk medisch probleem was. Die vraag wordt niet voor niets gesteld.

Ik geef je dus heel weinig kans. Punt je bij paaltje, je hebt tegen de verzekeraar gelogen. Dat was, zacht gezegd, erg onhandig en daar kom je niet mee weg.
Nogmaals, dat is niet wat er gebeurt is, tijdens de aanvraag zelf wist ik het helemaal niet, ik had de kat pas net in mijn bezit tijdens de aanvraag en hij leek gewoon in orde, het was pas de volgende middag dat ik wat snot had gezien..

Okay, laat ik het anders zeggen. Vanuit het perspectief van de verzekeraar heb je gelogen. En dat heb je dan te danken aan je vriendin.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door kuklos »

mel2000 schreef:
14 aug 2023 13:56
Methusalah schreef:
14 aug 2023 13:51
Ook in mijn opinie had je geen nee moeten klikken terwijl je wist dat er wel een heel recentelijk medisch probleem was. Die vraag wordt niet voor niets gesteld.

Ik geef je dus heel weinig kans. Punt je bij paaltje, je hebt tegen de verzekeraar gelogen. Dat was, zacht gezegd, erg onhandig en daar kom je niet mee weg.
Nogmaals, dat is niet wat er gebeurt is, tijdens de aanvraag zelf wist ik het helemaal niet, ik had de kat pas net in mijn bezit tijdens de aanvraag en hij leek gewoon in orde, het was pas de volgende middag dat ik wat snot had gezien..
Het feit an sich was bekend, alleen niet bij jou. Voor de verzekeraar een reden om dit als bestaand probleem te zien.

Waarom stopt die vriendin met het geven van medicatie als de problemen over lijken te zijn? Elke arts adviseert altijd om de kuur af te maken.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Wellicht baseert Petsecur zich op deze voorwaarde.
Mocht er in de tijd tussen het aanvragen van de verzekering en de ingangsdatum van de verzekering iets veranderen in de (gezondheids)toestand van je dier, ben je verplicht dit aan ons te melden. Als je dit niet doorgeeft zijn we gedurende de looptijd gerechtigd om de verzekering te beëindigen.
Uw kat werd binnen 24 uur na aanvragen ziek en toen heeft u de dierenarts bezocht en vanaf dat moment begint de dossiervorming waarin alle soorten van behandelingen worden bijgehouden.
Het maakt niet welke gezondheidsklacht uw kat ook had maar u had die gezondheidsklacht wel moeten melden en dat heeft u nagelaten.
Afsluiten van een huisdierenverzekering is zeker in de nacht niet aan te raden mede omdat de voorwaarden niet of niet goed gelezen worden en ook nu blijkt maar weer hoe belangrijk het goed lezen van de voorwaarden is.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, als de verzekering niet uitkeert en nog erger de verzekering wegens fraude (in elk geval volgens de verzekering...) beëindigd dan hebt is er grote kans dat je dit levenslang blijft achtervolgen bij afsluiten van allerlei verzekeringen.
Dat zien te voorkomen is vele malen belangrijker nu dan die E 500,- Zou daar toch met de verzekering zien uit te komen.

Andere kant van het verhaal, je bent beduveld door je vriendin, zij heeft jou een ziek katje gegeven zonder verdere info en de zeer recente medische geschiedenis te vertellen.......
Daar zou ik ook wat mee doen, zeker met de huidige grote gevolgen.

Su de la Bruyère
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2023 12:27

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door Su de la Bruyère »

@ Mei2000
"Ik slaap standaard pas rond een uur of 2-3, en veel van mijn leeftijdsgenoten ook..."

Misschien voortaan op tijd naar bed, voordat u dit soort beslissingen neemt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Petsecur betaalt niet omdat de klachten al bekend zouden zijn voor afsluiting verzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

mel2000 schreef:
13 aug 2023 19:47
Ik heb sinds 1 februari een katertje die ik heb overgenomen van een vriendin, ik heb meteen op de nacht van 2 februari om 01:00 de verzekering aanvraag online ingevuld.

De volgende middag rond een uur of 2 merkte ik echter dat hij wat snotterig was, ik had toen mijn vriendin opgebeld om te vragen of er misschien iets aan de hand was met de kat, ze vertelde mij dat hij een paar dagen voordat ik hem had overgenomen begon met niezen en snotterig zijn, haar andere katten overigens ook, dus leek op een geval van een verkoudheid of iets dergelijke. ze had hem toen behandeld met een antibiotica kuur, maar stopte ermee zonder de kuur volledig af te maken toen de klachten leken af te nemen.

Direct .snachts online , wanneer je toch nog wakker bent en het katje net in huis hebt , een verzekering afsluiten vind ik op zich helemaal niet zó gek. Het kan maar geregeld zijn en is verstandig wanneer je net een huisdier in huis hebt.

Wat wél gek is is dat je vriendin het over een verkoudheid oid had en daar antibiotica voor geeft.
1) een verkoudheid is een virale infectie --- je vriendin is hier niet eerlijk over geweest , want
2) antibiotica werkt alleen bij een bacteriële infectie
3) en dan ook nog de kuur niet eens afmaakt. :roll: .
mel2000 schreef:Sindsdien was mijn kat helemaal prima eigenlijk, tot en met 2 weken terug toen het me was opgevallen dat hij wat benauwd was, moeite had met ademen, minder energiek en een afgenomen eetlust.
Dat je een , dácht je, " simpele " verkoudheid , .snachts niet meldt bij het afsluiten vind ik niet zo héél raar.
( mijn katten snuffen en proesten ook wel eens)
Maar de vlg avond rond 17.00u was je bij de DA die bevestigde dat het om een bacteriële infectie ging en wederom AB voorschreef, maar toen had je de paperassen dus al ingevuld.

En dan begin aug jl , dus 6 mnd later , wordt de kat wél ernstig ziek met hoge dierenarts kosten.
De DA had alleen dit laatste dossier kúnnen melden ; hier is nl wél sprake van ernstig ziek zijn. Plus..hij bevestigt dat het ziek zijn in augustus niets te maken heeft met de infectie van februari.

Maar goed....dit nu weer terugdraaien lukt niet meer , daarmee zou de DA een frauduleuze handeling verrichten.
De verzekeraar pikt dat dan uiteraard ook niet.
Nu zit jij met de gebakken peren :( .
Advies: zet iedere maand , indien mogelijk, € 50 op een spaarrekening en van het vakantiegeld wat extra.

BTW : ik heb mijn leven lang al huisdieren...honden-katten-cavia.s-konijnen en nooit een verzekering afgesloten. Niet verstandig geweest omdat ik heel hoge dierenartsrekeningen heb gehad.


Plaats reactie