LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rhodesian ridgeback x labrador

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door tiptoo »

yasmin&robert schreef:met n nierprobleem.... volgens de Fam kon dit niet erfelijk zijn,alleen volgens onze dierenarts wel..... gelukkig hebben we t al jong bij hem ontdekt en met speciaal voer en veel water om de nieren te spoelen gaat t gelukkig goed....
.

mag ik eens vragen hoe je daar achter bent gekomen van die nierproblemen? dronk de hond veel of zo?

yasmin&robert
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2010 15:28

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door yasmin&robert »

Onze hond was van t begin af aan en eigenlijk nog steeds geobsedeerd door water,als hij water zag moest hij drinken met als resultaat dat hij zijn plas niet op kon houden en we regelmatig konden dweilen....omdat we hier toch onze twijfels over hadden,is de dierenarts hier onderzoek naar gaan doen.
Hij krijgt nu overdag heel veel water en we hebben hem aangeleerd dat tie aangeeft als tie naar buiten moet en dus wandelen we iets meer dan de gemiddelde mens,maar dat incombinatie met nierdieetvoer heeft zn nierwaarde wel verbeterd....
Een punctie willen ze nu nog niet,aangezien hij nog jong is en ze bang zijn n gezond stukje weg te halen....

anoniem272
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:00

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door anoniem272 »

Ook ik heb een pup van deze fokker. Van begin af aan heel veel problemen mee. Onze pup is nu 5 maand. Dit betekent dus dat Hooyer zijn praktijken al jaren lang doorzet. Op marktplaats is alweer een nieuw nest te koop aangeboden. Dit moet absoluut stoppen!

anne_85
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2009 15:39

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door anne_85 »

anoniem272 schreef:Ook ik heb een pup van deze fokker. Van begin af aan heel veel problemen mee. Onze pup is nu 5 maand. Dit betekent dus dat Hooyer zijn praktijken al jaren lang doorzet. Op marktplaats is alweer een nieuw nest te koop aangeboden. Dit moet absoluut stoppen!
Helemaal mee eens!! Onze hond is inmiddels alweer een paar jaar dood, ze is gestorven aan de (erfelijke) aandoening schrompelnieren. Het liefste beest wat we ooit gehad hebben, absoluut verschrikkelijk wat zij heeft moeten meemaken en hoe jong ze is gestorven. Dit alles puur omdat iemand ordinair geld wil verdienen over de rug van zijn honden... Ik adviseer echt iedereen HEEL DRINGEND om NOOIT een pup te kopen bij Hooyer! We hebben er echt alleen maar ellende en verdriet van gehad.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door ciske »

@anne 85 , had het herkenbaar geweest die erfelijke afwijking dan bij een pup, althans ga er van uit dat je daar een pup hebt gehaald.

anne_85
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2009 15:39

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door anne_85 »

ciske schreef:@anne 85 , had het herkenbaar geweest die erfelijke afwijking dan bij een pup, althans ga er van uit dat je daar een pup hebt gehaald.
Nee, het is niet herkenbaar. Komt er vaak op latere leeftijd pas uit. Maar goed, met dit soort waarschuwingen maakt het denk ik weinig uit of het wel of niet vroeg herkenbaar is, dit wil je gewoon echt niet hoor!!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door ciske »

Ik vind dit natuurlijk triest dat je vrij jong je hond hebt verloren, dat wil niemand , maar dan ligt het toch niet aan die Hooyer ,( ken die hele persoon niet)

anne_85
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2009 15:39

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door anne_85 »

ciske schreef:Ik vind dit natuurlijk triest dat je vrij jong je hond hebt verloren, dat wil niemand , maar dan ligt het toch niet aan die Hooyer ,( ken die hele persoon niet)
Ook niet als die fokt met honden die erfelijke ziektes doorgeeft? En zijn honden niet goed verzorgd? Dat je ze met 8 weken mee krijgt en ze allerlei infecties blijken te hebben? Nou, dat ligt wel degelijk aan de fokker lijkt me!!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door ciske »

Dat je ze met 8 weken mee krijgt en ze allerlei infecties blijken te hebben?
met 8 weken mee krijgen is heel normaal, infecties ken elke hond hebben.

anne_85
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2009 15:39

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door anne_85 »

ciske schreef:
Dat je ze met 8 weken mee krijgt en ze allerlei infecties blijken te hebben?
met 8 weken mee krijgen is heel normaal, infecties ken elke hond hebben.
Wormen, oormijt en vlooien? Nou, sorry.... Het was gewoon zielig. We hebben nu een Ridgeback, gefokt bij een erkende RR kennel. Die is vanaf het begin kerngezond geweest en heeft tot op de dag van vandaag nooit iets gemankeerd. Als je de reacties in dit topic zou lezen dan weet je vast wel beter...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door ciske »

oormijt en vlooien
deze dingen ken je zelf ontdekken , tis nog altijd zo dat je zelf ook verantwoordelijk bent bij de koop van een hond.

schuld bij een ander leggen is altijd makkelijk!!

anne_85
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2009 15:39

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door anne_85 »

ciske schreef:
oormijt en vlooien
deze dingen ken je zelf ontdekken , tis nog altijd zo dat je zelf ook verantwoordelijk bent bij de koop van een hond.

schuld bij een ander leggen is altijd makkelijk!!

Sorry hoor, maar dit vind ik behoorlijk kort door de bocht. Een fokker hoort gewoon goed voor zijn hond en pups te zorgen TOT de koper deze op komt halen. Als koper vind ik dat je de fokker moet kunnen vertrouwen en dat kan in dit geval dus duidelijk niet. Voor het gemak quote je mij ook nog maar even half. Ik heb ook geen zin om verder met je in discussie te gaan eigenlijk, je mist duidelijk de essentie van dit topic en weet niet waar je het over hebt als we het over deze fokker hebben. Dit soort loze kreten mag je van mij dan ook voor jezelf houden en niet hier posten waar mensen hun ervaringen kwijt willen en vaak al verdrietig genoeg zijn om hun zieke (of erger nog: overleden) hond.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door ciske »

Een fokker hoort gewoon goed voor zijn hond en pups te zorgen TOT de koper deze op komt halen.
klopt maar alsnog ben je ook zelf verantwoordelijk, en jammer dat je niet er tegen kan dat mensen dat tegen je zeggen.

anne_85
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2009 15:39

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door anne_85 »

ciske schreef:
Een fokker hoort gewoon goed voor zijn hond en pups te zorgen TOT de koper deze op komt halen.
klopt maar alsnog ben je ook zelf verantwoordelijk, en jammer dat je niet er tegen kan dat mensen dat tegen je zeggen.
Je geeft hiermee wederom aan dat je niet weet waar het over gaat, namelijk dat deze fokker fokt met beesten die ERFELIJKE aandoeningen heeft. Dit heeft niks te maken met wederom een zinloze kreet over verantwoordelijkheid.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door ciske »

Je geeft hiermee wederom aan dat je niet weet waar het over gaat, namelijk dat deze fokker fokt met beesten die ERFELIJKE aandoeningen heeft.
Bewijs dat maar eens van die Erfelijke aandoeningen, je kletst een ander na.
Dit heeft niks te maken met wederom een zinloze kreet over verantwoordelijkheid[
zeker weten dat het met eigen verantwoordelijkheid te maken heeft , je ken niet tegen kritiek.

anoniem272
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:00

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door anoniem272 »

IK sta hierin volledig achter anne. Onze hond was besmet met Giardia vanuit het nest. Zo te lezen was onze hond niet de enige...Ook vertoont hij veel gedragsproblemen die te verwijten zijn aan de omstandigheden waar de pup vandaan komt. Dus de fokker. Aldus bevestigt voor een gediplomeerd en ervaren gedragsdeskundige.

anne_85
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2009 15:39

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door anne_85 »

ciske schreef:
Je geeft hiermee wederom aan dat je niet weet waar het over gaat, namelijk dat deze fokker fokt met beesten die ERFELIJKE aandoeningen heeft.
Bewijs dat maar eens van die Erfelijke aandoeningen, je kletst een ander na.
Dit heeft niks te maken met wederom een zinloze kreet over verantwoordelijkheid[
zeker weten dat het met eigen verantwoordelijkheid te maken heeft , je ken niet tegen kritiek.

Wat ben jij een vreselijk onrespectvol persoon zeg. Je weet echt niet waar je het over hebt. Dit IS bewezen door een dierenarts en je kritiek is zo ontzettend ongegrond en nergens op gebaseerd dat je eigenlijk eens wijselijk je mond dicht zou moeten houden. Ik praat niemand achterna, wij hebben alles zelf meegemaakt en ik weet dus echt wel waar ik over praat! Als je bijvoorbeeld weer de reactie van anoniem272 ziet hieronder dan wordt het wederom bevestigd dat de praktijken van Hooyer echt niet in de haak zijn. Er wordt niet voor niks een topic over geopend hier op de site van Tros Radar. Dit is het laatste wat ik hierover tegen jou heb gezegd, ken je plaats. Je kent Hooyer niet, je hebt geen enkele achtergrondinformatie en jij hoeft mensen die al verdriet genoeg hebben (gehad) dus ook echt niet te vertellen hoe de vork in de steel zit!

anne_85
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2009 15:39

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door anne_85 »

anoniem272 schreef:IK sta hierin volledig achter anne. Onze hond was besmet met Giardia vanuit het nest. Zo te lezen was onze hond niet de enige...Ook vertoont hij veel gedragsproblemen die te verwijten zijn aan de omstandigheden waar de pup vandaan komt. Dus de fokker. Aldus bevestigt voor een gediplomeerd en ervaren gedragsdeskundige.
Wat erg zeg! De parasieten zijn nog relatief eenvoudig weg te krijgen, zodra je weet dat ze er zijn, maar de gedragsproblemen is wel echt een ander verhaal. Vreselijk dat ook dit te wijten is aan de omstandigheden waarin de pups verblijven de eerste weken. Bij onze hond zijn er ook parasieten gevonden toen ze net uit het nest kwam. Zo sneu voor zo'n hummeltje. We moesten er meteen mee gaan doktoren. Gedragsproblemen heeft onze hond gelukkig nooit gehad, het was er eentje uit duizenden. Denk zelfs dat we nooit meer zo'n bijzonder dier krijgen.
Hebben jullie ook afscheid moeten nemen van jullie hond?

anoniem272
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:00

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door anoniem272 »

Gelukkig leeft onze hond nog. Hij is nu 5 maand. We zijn erg druk bezig met trainingen om hem minder bang te krijgen. Buiten dat dit ontzettend veel geld heeft gekost, vind ik vooral zielig voor mijn hond dat hij overal zo bang voor is. Hij kan zich alleen blij en vertrouwd gedragen (zoals een pup zich hoort te voelen) als hij thuis binnen is bij ons zonder vreemde.

anne_85
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2009 15:39

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door anne_85 »

anoniem272 schreef:Gelukkig leeft onze hond nog. Hij is nu 5 maand. We zijn erg druk bezig met trainingen om hem minder bang te krijgen. Buiten dat dit ontzettend veel geld heeft gekost, vind ik vooral zielig voor mijn hond dat hij overal zo bang voor is. Hij kan zich alleen blij en vertrouwd gedragen (zoals een pup zich hoort te voelen) als hij thuis binnen is bij ons zonder vreemde.
Gelukkig! Het is inderdaad, los van de kosten, gewoon heel zielig voor je hond. Hopelijk komt het helemaal goed! Heel veel succes met de trainingen!

Gesloten