LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door petty1950 »

Je moet ook niet zo SCHREEUWEN Maarten :lol: :lol: :lol: Dan zeg je nl al snel iets anders dan je bedoelt :wink:
Ik lees je hier al wat langer en weet inmiddels dat jouw bedoelingen wel degelijk deugen maar dattut afentoe wat rottig ,t strotje uitkomt :idea:
Geeft niet hoor, het is ook een emotionele discussie en dan raken we allemaal weleens oververhit. En zeker bij alles wat met dit gruwelijke ONrecht te maken heeft.
F*CK THE R.A.D (zo dat is er weer effe uit 8) )

Overigens, ten overvloede....... vals is gestoord gedrag en tenzij hier een lichamelijke afwijking (bv hersentumor) aan ten gronde ligt is het ALTIJD de mens die dit op zijn/haar gewten heeft :idea:
Een dier in het wild ( dus ook een aan zijn lot overgelaten hond) volgt z,n instinct ( overleven) maar is niet gestoord.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik word er gewoon moe van. Al die vooroordelen zonder dat men zich er maar in durft te verdiepen. Men lult elkaar helemaal gek en een ieder verzint er weer iets bewust of onbewust bij.

Ja ik ben kwaad en mijn gevoel uiten in een schrijven is enorm moeilijk.

Iedereen die hier negatief reageren zonder ook maar enig besef te hebben over wat het hier nu eigenlijk gaat, mensen die zich niet verdiepen in het beestje, mensen die niet inzien dat er bij een incident telkens geen baasje aanwezig is of dat baasjes niet goed met de hond omgaan waardoor deze een verkeerde opvoeding krijgt, mensen die niet begrijpen waarom een hond iets doet etc etc etc. Kortom deze mensen zijn allemaal LEEGHOOFDEN en dat zien zij niet in, omdat zij zich daar te goed voor voelen.

Bah

Trosradar doe mij een lol, doe je werk eens en donderstraal een slot op dit topic voor leeghoofden.

annarins
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2007 13:56

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door annarins »

De gene die negatief zijn op deze site en niet willen tekenen (alle respect want dat is hun keus) zijn in mijn ogen mensen die absoluut geen verstand hebben van dit ras!!!! ik kan mij daar zo kwaad over maken...
Marrietta: sorry hoor als ik lees wat jij zegt (Je wilt ons overhalen om een petitie te tekenen voor honden die juist zijn gefokt op agressie!) daar) dan begint het in mijn buik te kriebelen en vraag ik mij af waar jij die kennis vandaan haalt. Hier in dit land word men gehersenspoeld dat dit soort ras agressief is maar je moet niet de hond als dader aanwijzen maar het is juist de baas die achter de tralies moet. Het is een soort ras met gebruiksaanwijzing maar met de juiste opvoeding is er niks aan de hand. Er zijn genoeg andere soort rassen die misschien nog wel gevaarlijker zijn dan de pitbull, kom op zeg!! Er is bewezen dat er meer bijt incidenten gebeuren met een ander soort ras....
Het ras is niet gemeen MAAR DE BAAS IN VERANTWOORDELIJK!!!!!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Helemaal mee eens. En dan nog wat het mag dan wel bewezen zijn, maar dan nog mag er een totale verandering komen bij de media, want die blazen alles op. Zelfs zo erg dat onze regering idiote maatregelen wilt nemen, zonder ook maar enig onderzoek of besef te hebben met wat voor soort ras zij nu echt te maken hebben. Nee het volk wordt bang terwijl er genoeg onderzoeken anders uitwijzen en dus wilt de regering het volk beschermen terwijl zij zichzelf niet eens kunnen beschermen. Op het moment dat er door een kenner iets wordt gevraagd, slaan zij meteen dicht, je hoort hen stotteren en dan draaien zij zich nog met irrelevante zaken uit hun benarde positie.

Walgelijk gewoon. Zelfs zij gaan blindelings uit van wat de media schrijft en omgekeerd schrijft de media precies op wat zij zeggen. Het is gewoon 1 grote maffiabende. De regering en de media werken gewoon samen. In landen zoals Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Poortugal etc etc etc is dit ras gewoon met of zonder stamboom toegestaan. In sommige ski-gebieden worden deze honden zelfs gebruikt als reddingshond vanwege hun goede reuk, fanatisme, spierkracht en doorzettingsvermogen. Op het moment dat jij gered wordt door zo'n dergelijke hond weer jij hem toch ook niet van je af. Deze honden staan bekend als dominant en trouw.. Wanneer jij het goed speelt en opvoedt dan ben jij de dominante en zal de hond gehoorzamen. Doe jij het als baasje niet goed dan zal de hond de dominante worden en dan ben jij als baasje nergens meer. Op zo'n moment neemt de hond het recht en dan zal je geen controle meer hebben. Dit zijn de honden die op straat worden gezet en vervolgens in onze ogen verkeerde dingen gaan doen terwijl het gewoon puur natuur is.

annarins
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2007 13:56

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door annarins »

Wij zijn het helemaal met elkaar eens Maarten. De media blaast dit op en omdat de meeste mensen kudde dieren zijn nemen ze dan maar klakkeloos aan dat dit ras gevaarlijk is. Ik denk dat er regelmatig een bijt incident gebeurd met een willekeurig ras maar hoor je dat op het nieuws of lees je in de krant??? Nee tuurlijk niet !! maar zodra er een bijt incident is met dit ras dan hoor je dat op het nieuws en lees je in alle kranten. Iemand aanpraten dat dit ras gevaarlijk is is heel makkelijk en daar hoef je niet zoveel voor te doen maar mensen weer willen laten geloven dat het omgekeerd is.... Steeds meer mensen komen in opstand omdat er heel veel goedaardige, lieve hondjes om niks worden vermoord. De regering ziet nu ook wel in dat RAD wetgeving niet zinvol is, geen verbetering heeft gegeven maar ik ben benieuwd wat ze er gaan doen....

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door sprokkel »

Normaal reageer ik niet gauw op dit soort berichten, want ik ben een groot honden liefhebber, ik vind de discussie hier dan ook vaak niet goed, honden zijn van nature niet vals, dit ligt echt aan de opvoeding door hun baasjes, ik ben dan ook blij dat honden(helaas nog geen katten) ge-chipt gaan worden. Mensen die dan hun hond niet goed opgevoed hebben, kunnen dan hun hond afgenomen worden en ze veroordelen om nooit geen houden meer te mogen houden.
En dan maar hopen dat rechters zich niet als softies gedragen.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik wil niet al te negatief zijn, maar dit kabinet heeft totaal nog niets voor elkaar gekregen. Beslissingen durven zij niet te nemen en deze wet zal wel geen grond krijgen om nietig verklaard te worden dan wel een verandering te ondergaan. Zij snappen er toch niets van en waar zij niets van snappen, laten zij zo. Lekker makkelijk toch??? :cry:

junny
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2007 15:13

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door junny »

ik snap er niks meer van asiel zoekers worde ook niet afgemaakt omdat ze ilegaal zijn maar dat is de punt niet.
iedereen kan welke type hond maar ook gevaarlijk maaken en dan heb ik niet eens over de PIT
dan bedoel ik herdershond die kinderen in de hofd bijte die hechting hebe

pit bull staat bekend omdat de kaaken op slot vaalen nou het is een dier als je weet hoe je met een hond omgat dan weetje dat alle honde lief kunne zijn en zijn.
ik ben nog steeds met de justitie bezig omdat mij honden meer dan 1 jara in beslag zijn genomen hoop dat ik ze terug krijgt.
mijn zaak is nooit bij de justitie geweest en de politie krijg ik bijna nooit te pakken of ze verzine telkens wel wat zou wel weten wat ik moet doen ze waaren net 4 maanden oud

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door petty1950 »

Junny heb jij je wel laten voorlichten door mensen die dagelijks met de gevolgen van de RAD en dus ook de inbeslagnames te maken hebben en je zeker ook verder kunnen helpen om duidelijkheid te krijgen over het lot van jouw hondjes???

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Tis misschien erg hard om dit te vermelden en daarbij begrijp ik je hoop ook wel, maar wat ik je op je hart wil drukken is het feit dat ze helaas een pitbull welke nu ruim 1 jaar in beslag is genomen, best al kunnne hebben laten inslapen.

Na inbeslagname is de hond wettelijk niet meer van jou. Zij hoeven dus geen bericht te sturen over wat er met je hond gebeurd. Dit gaat allemaal achter gesloten deuren. Een test doen zij niet echt met die honden.

Verder wanneer een pittbul in beslag genomen wordt, hoef jij hier niet mee akkoord te gaan als je papieren kunt tonen. De politie heeft indeze geen macht om je hond zomaar af te nemen. Laatst liep ik met mijn stafford buiten en 2 agenten reden langs, stopte en liepen naar mij toe. Zij vroegen mij of die hond van mij was en wat voor soort ras het was. Ik heb hen hun reden gevraagd waarom zij dat willen weten. Hun reageerden precies wat ik al dacht. Hun beweerde dat mijn hond op de verboden lijst stond en dat zij hem in beslag gingen nemen. Dit mede vanwege "meerdere bijtincidenten in de omgeving". Dat is leuk antwoorde ik. Daar heb ik nooit iets van gehoord en mijn vrouw ook niet. Trouwens mijn hond is netjes volgens de wet en dus niet illegaal. Hierop vroeg de agent of hij de papieren van de hond mocht zien. Ik toonde deze. Meteen hierop reageerde hij dat deze vals waren. Ik zei dat ik dat knap vond van hem dat hij dat zo kon zien en voelen. Vervolgens vroeg ik hem naar zijn legitimatie. Waarom, vroeg hij. Ik zei dat ik graag wilde zien met wie ik te maken heb, wat je personeelsnummer is en bovenal of je wel bij de politie werkt. Hierop liet hij mij zijn ID kaart zien waarop ik vervolgens gegevens in mijn hoofd opsloeg. Ik zei tegen hem. Die is vals. Hij zegt is dat zo, waarom denk je dat. Ik zei simpel als jij denkt dat de papieren van mijn hond vals zijn, dan ga ik er bij voorbaat al van uit dat jou ID kaart vals is. En als u mij nu wilt excuseren dan ga ik nu verder mijn legale hond uitlaten, naar binnen en naar mijn werk, want ik heb geen zin om naar onzin te luisteren. Goedemiddag. Ik draaide mij om en ben gewoon weggelopen. Zij zijn mij nog achterna gekomen en wilde mij en de hond insluiten. Daar zij een bedreiging vormde begon mijn hond te blaffen en te grommen. Meteen corrigeerde ik mijn hond en zij hield op. Meteen werd er gezegd dat mijn hond agressief is. Ik zei dat deze reactie logisch is, want mijn hond beschermd mij vanwege een reactie welke jullie nu uitlokken. Als mijn hond agressief was dan had ik mijn hond nooit op kunnen laten houden; goedenmiddag. Ben weer doorgelopen en ik heb er nooit meer last van gehad.

Wat ik hiermee bedoel te schrijven is heel simpel. Wanneer jij papieren hebt van je hond en de politie die vraagt ernaar. Laat je nooit zomaar afschepen. Geef je hond dan zowiezo nimmer af. Zij hebben geen wettelijke grond om je hond zomaar in beslag te nemen. Je kunt een schouwing eisen bij jou thuis en ook kun je zelfs de schouwer voor de hond vragen bij wie hij heeft gewerkt en wat zijn opleiding is. Ook kun je hem vragen naar referenties. Daarbij kun je ook een 2e onafhankelijke schouwer inschakelen die op dat moment ook aanwezig kan zijn.

Heeft jou hond geen papieren dan ben je deze helaas wel verplicht direct af te staan bij inbeslagname.

Deboer_met_ck
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 mar 2007 16:24

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Deboer_met_ck »

Staffords zijn scheetjes, Pitbulls zijn scheetjes, Filas zijn scheetjes, Bordeaux doggen zijn scheetjes, Mastinos zijn scheetjes, Bandogs zijn scheetjes, Rottweilers zijn scheetjes, en ga zo maar door.

Geen scheetjes zijn:
1. Politie-agenten die van toeten noch blazen weten;
2. Zogenaamde zelfbenoemde kynologen (waaronder ene zekere Martin Gaus en iedereen die ooit les van hem gehad heeft/een boek van hem gelezen heeft en zichzelf daarna serieus ging nemen in plaats van zichzelf te bescheuren over zoveel onzin);
3. Burgertjes die zeggen dat je 't aan jezelf te danken hebt - "dan moet je maar niet zo'n hond nemen".
4. Klootogen (excusez moi) die honden verkloten (99,9% van alle luitjes die een hond nemen).

Komt u in een conflict met de overheid dan geldt slechts 1 ding. Voor de hand liggend, toch vergeten veel mensen het: trek de deskundigheid van de dienaar in kwestie. Gelooft u mij, in 99,9999999999999999999% bent u daarmee klaar. Want wat voor ingewikkelde zelfverzonnen titels zo'n deskundige ook beweert te voeren, in de praktijk vindt u op elk zo een dienaar 10% experts met minstens evenveel gezag die 't tegenovergestelde beweren.

Ter afsluiting hoop ik slechts 1 ding: dat mensen eens stoppen met honden te verklooien (!)

DBMCK
Econoom
Jurist
Ex-hondengeleider
Extreem groot hondenliefhebber

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door sjoegel »

De meeste baasjes van pitbullachtigen zien erit als hun hond. Meer kaken dan hersens (dit is niet vervelend bedoeld). Ik kan er niet bij dat iemand een pitbullachtige hond neemt. Alleen al omdat ze dan, terecht, de kans lopen dat hun hond in beslag wordt genomen.
Mensen doe niet zo moeilijk laat die pitbullachtigen voor wat ze zijn en neem een sjiwawa of een ander lief soort.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door petty1950 »

@De Boer, EX hondengeleider? Verdomde jammer :!:
Enne....99.9% van mijn vrienden hebben een ''honden''hart ......maar daarom zijn het ook mijn vrienden :wink:
Bedankt voor de tip over de wetsdienaren die helaas nog steeds op mijn hond loeren, ik zal het goed onthouden!

En agos....arme sjoegel heeft zoals 99.9% van zijn geestverwanten geen sjoege waar hij over l*lt 8) Ook jammer.
Zal ik jou eens een foto van , n huismoeder van 57 en oma (mezelf 8) ) met m,n hond sturen? :lol: Ik beloof dat ik ,n keurig hooggesloten koltruitje met enkellange rok aan doe , m,n haar in ,n knotje (AUCH :shock: ) en nee....ik bezit geen piercing, geen tattoo en geen petje 8) Mijn hondje ook niet overigens en heeft nog nooit gebeten maar van jou mag ie van mij een hapje nemen. Voor straf :D
Btw.....die sjiewie hou je maar zelf, dat ga ik m,n omgeving niet aandoen......heeeeeel gevaarlijke hondjes hohooooor :?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door sjoegel »

hap hap !

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door petty1950 »

Zit-af-braaaaf :P

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Sjoegel schreef: De meeste baasjes van pitbullachtigen zien erit als hun hond. Meer kaken dan hersens (dit is niet vervelend bedoeld). Ik kan er niet bij dat iemand een pitbullachtige hond neemt. Alleen al omdat ze dan, terecht, de kans lopen dat hun hond in beslag wordt genomen.
Mensen doe niet zo moeilijk laat die pitbullachtigen voor wat ze zijn en neem een sjiwawa of een ander lief soort.


Staffords zijn geen pitbull's. Een Stafford zonder stamboom ook niet. Weet waar je over praat. Wanneer een Stafford geen papieren heeft dan valt deze onder de Pitbullwet ofwel RAD. Dit wilt nog niet zeggen dat het ook een Pitbull is.

Een Stafford wordt niet in beslag genomen wanneer deze papieren heeft.

Verder zijn Stafford's dominante, zeer vriendelijke honden. De Golden Retriever, Herder's, Dobermann etc etc zijn nog erger dan de Stafford.

Sjoegel je hebt geen idee waar je over schrijft. Een Stafford doet andere dieren geen kwaad. Het ligt aan het baasje hoe deze ermee omgaat. Wanneer je niet met een dergerlijke hond om kan gaan dan moet je deze bij voorbaat niet nemen.

Jij schrijft neem een sjiwawa.. Ook dit zijn felle hondjes welke enorm gemeen en vals kunnen zijn bij verkeerde opvoeding. Wij hebben hier een Yorkshire Terrier zitten. Heel lief en klein. Echter deze kan heel gemeen zijn. Jij bent typisch iemand die de bel hoort, maar niet weet waar de klepel hangt. Verdiep je eens wat meer in wat een hond is en hoe je er mee om moet gaan. Ook dien jij je eens te verdiepen in de karakters van elke hond. Dit moet je zowiezo al doen wanneer je een hond wilt nemen. Aan de hand daarvan moet je eerlijk zijn of een dergelijke hond wel is geschikt voor je. Helaas kopen mensen nog steeds honden, omdat zij ze mooi, stoer of een leuk en lief uiterlijk vinden hebben. Echter na het hebben van deze hond komen zij er ineens achter dat zij het volledig bij het verkeerde eind hadden. Sommige baasjes brengen ze dan terug (Ben ik niet mee eens, maar alles is beter dan aan hun lot over gelaten worden) Een ander gaat in training met een hond en bij die training horen zij wat zij verkeerd doen. Veelal begrijpt het baasje niet wat de hond wilt terwijl deze het toch duidelijk aangeeft. Vanwege dit krijg je een scheve verhouding met een dergelijke hond waardoor de hond bang, angstig en vals wordt. Een goed baasje herkend de signalen: stand van oren, ogen, bek, haren en bovenal DE STAART ( welke sommige baasjes laten afknippen voor een stoer uiterlijk, terwijl je dan enkelt een zeer belangrijk communicatiemiddel hebt weggehaald bij de hond). Wanneer jij deze signalen kent, kun je vroegtijdig ingrijpen en het hem of haar afleren. Ook het straffen mag gerust bij grote honden harder worden gedaan. Wanneer onze Stafford vals begint te doen tegen een andere hond en erop af wilt gaan (let wel zit aan de lijn dus ingrijpen kan altijd) zien wij dat al ruim van te voren. Wanneer onze Stafford dan niet reageert op ons commando dan krijgt deze een paar keer een flinke ruk aan de halsketting. Doet de hond het dan nog, dan geeft ik met de bovenkant voet ( Dus niet met mijn tenen) een trap onder bij de buik net voor haar achterpoot. Dit doe ik desnoods nog een keer. Reageert deze dan nog niet dan trek ik onze Stafford naar mij toe, trek ik haar aan de riem omhaag zodat zij enkelt op haar achterpoten hangt. Dit houd ik een ongeveer een halve minuut vol. Ogen worden rood en zij hapt naar adem. Hierna laat ik hem zakken en laat ik haar meteen af gaan. Vanaf dat moment is zij zo mak als een lammetje en zeer onderdanig. Dit is, wat sommigen wel vinden, beslist GEEN mishandeling en beslist NIET zielig. Dit is noodzakelijk om haar dan op de plaats te zetten. Lukt de ene maatregel niet dan ga ik naar een zwaardere maatregel en zo steeds hoger tot zij luistert. Dit noemt men opvoeding door straffen en is vaak zeer effectief. Wanneer je dit een paar keer doet dan weet zij wat zij wel en niet mag doen en hoef je dit enkelt nog maar te doen wanneer het weer eens zover komt. De hond voelt hier weinig van, maar je trekt wel de aandacht.

Dit is bij dominante honden die niet meer naar commando luisteren en door het lint gaan vaak de enige leer- en opvoedmethode.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door petty1950 »

Met permissie Maarten maar wat een enorme larie sla jij nu uit :shock: Hond ophangen tot de druk op de ogen zo hoog wordt dat bloedvaatjes knappen??? :shock: :shock: :shock: En dat noem jij GEEN mishandeling maar gepaste correctie voor dominante hond die niet luistert???? Man wat een kul :roll:
Als jij een hond hebt die deze vorm van marteling ''nodig'' heeft om ellende te voorkomen dan is OF jouw hond niet geschikt voor maatschappelijk verkeer OF jij bent een incompetente baas.... beiden zijn gevaarlijk en daarmee staaf je nogal wat door jezelf bevochten vooroordelen over ''ons'' ras. Sta je daar wel bij stil? :idea:

Ik heb zelf een nogal uit de kluiten gewassen Am-Staff, een loei van ,n hond en het prototype van dominantie. En daarnaast heb ik mijn leven lang waak en herderachtigen gehad. Maar NOOIT heb ik mijn toevlucht hoeven nemen tot dit soort methodes zoals als jij beschrijft terwijl daar toch echt pittige types tussen zaten hoor.
Mijn ''geheim''? Opvoeden MET respect en kennis van het wezen hond , niets meer maar ook beslist niets minder :!:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Dat mag jij vinden, maar voordat jij vreemd gaat denken. Ik houd de ogen echt wel in de gaten hoor. Daarbij is het een laatste middel welke ik zelf ook niet graag toepas. Soms moet je flink corrigeren en dat doen wij op deze manier. De hond heeft geen pijn, maar heeft het moeilijk met ademhalen waardoor wij meteen haar aandacht terug hebben. Het is geen mishandeling, maar zwaar corrigeren. Doen wij dat niet dan is de kans dat wij, wanneer zij door het lint gaat, haar aandacht niet krijgen. Vandaar dat wij het op deze manier doen. Wij hebben het al een paar keer gedaan en het heeft enorm veel geholpen. Zij gaat nu bijna niet meer door het lint wanneer zij een andere hond tegenkomt. Dit was gedrag dat zij regelmatig vertoonde. Op deze manier hebben wij het haar afgeleerd. Let wel wij beginnen bij de stem en gaan steeds een stap hoger. Tegenwoordig reageert zij op de stem en een enkele keer...tja dan moet ze even op haar plaats gezet worden.

Wij kennen onze hond heel goed. Zij krijgt netjes goede aandacht en alles wat er omheen komt. Ook loopt zij niet met haar staart tussen haar achterpoten. Dus bang is zij beslist niet. Zij krijgt alle vrijheid die zij wilt, maar wel tot zekere hoogte. Zij weet nu zo'n beetje wat wel en niet door de beugel kan. Dus deze acties komen nog maar incidenteel voor.

Ik had al verwacht dat een dergelijk commentaar zou komen. Ik weet echt wel wat ik doe. Het is zeer effectief. Wanneer deze dan hierna luistert is het meteen over.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door antonh »

Kunnen we maarten1234 ook niet ophangen tot zijn ogen er uit puilen?
Als ik wist waar hij woonde gaf ik hem aan bij de politie voor dieren mishandeling
Sadist!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik ben niet sadistisch en hoe kom je er nu bij dat zijn ogen uitpuilen. Daar hang ik hem echt niet lang genoeg voor op aan zijn ketting.

Wat wil je dan... dat jou hondje ineens in een zeer dolle bui wordt aangevallen. Sorry, maar dat risico nemen wij niet.

Nogmaals wij beginnen bij de stem en voeren het op. Net zo lang tot wij weer haar aandacht hebben. Hierna is het meteen afgelopen. Kijk dat bedoel ik nu. Niet iedere hond is hetzelfde en de 1 heeft meer en een veel hardere aanpak nodig dan een andere hond van hetzelfde of andere ras.

Dit is geen mishandeling, maar zwaar corrigeren. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen, want zij doet het nu nauwelijks nog maar. Zij is 1 brok spier. Wanneer dat door het dolle heen gaat dan is er maar 1 mogelijkheid en dat is tot de orde roepen en dat gaat helaas niet altijd bij stem. Als het anders had gekund hadden wij dat echt wel gedaan. Een heleboel hondenscholen durven geeneens meer Stafford's op te nemen in de groep, omdat zij niet weten hoe zij hier mee om moeten gaan. Ik en mijn vrouw vinden dit beide niet leuk, maar wij hebben liever dit dan dat wij onze hond kwijtraken, omdat deze een andere hond heeft aangevallen. Papieren of niet dit soort honden gaan hiermee voor gaas. Dat vinden wij pas dierenmishandeling. Wat wij doen is preventief en gehoorzaamheidstraining. Weet je wat het leuke is. Jullie staan hier allemaal te gillen, maar weten half niet wat een dolle stafford kan aanrichten. Zeker niet als deze niet gehoord wordt door zijn baasje. Het enige wat wij doen is tot de orde roepen en het werkt. Haar ogen puilen niet uit. Het rode in haar ogen is adrenaline. Dat betekent dat zij op dat moment te fanatiek is en geen direct gehoor meer geeft. Haar dierlijk instinct is dan boven water en de enige manier om haar weer tot de orde te roepen is op deze manier. Dit hebben wij mede geleerd van een trainer welke is gespecialiseerd in iets moeilijkere honden. Wij worden door deze aangemoedigd hiermee door te gaan. Wanneer wij dat niet zouden doen dan geven wij haar de ruimte. Zij moet schrikken en daarmee tot de orde geroepen worden. Zij voelt nauwelijks pijn. Dat merk je aan alle kanten. Wat denk jij dat honden onderling doen... Man dat is 10 keer erger naar elkaar en zij doen elkaar meer pijn dan dat wij mensen hun kunnen doen.

De geen die anders beweren ga eens in de leer en vergelijk je eigen hond niet met die van ons. Iedere hond is anders. Man jij doet alsof ik elke dag zo met mijn hond omgaat. Onze hond is fysiek in orde en mag van ons alles doen. Een heleboel mensen vinden dit zielig. Ik geef toe het is een zielig en rotgezicht, zo dachten wij in het begin ook, maar wanneer wij dit niet doen en zij reageert niet op onze stem (wat elke hond heeft in een dolle bui) dan is andermans hond ten dode opgeschreven. Dat willen wij niet en dat willen jullie niet. Wij houden van onze hond net zoveel als jullie van jullie hond houden. De hondenpolitie heeft ons ook al eens in actie gezien en logischerwijs zijn hun gestopt. Er werd gevraagd waar wij mee bezig waren en of wij de papieren konden tonen. Hij heeft de papieren gezien en heeft ons na uitleg in het gelijk gesteld en is toen weggegaan nadat hij heeft gezegd dat meerdere mensen dit eens met moeilijke honden moesten doen i.p.v. te zacht en te aardig willen zijn. Dit soort honden moet je vaak op een andere harde manier aanpakken en tot de orde roepen. De manier van tot de orde roepen is afhankelijk naar hoe zij luistert. Tegenwoordig luistert zij naar onze dwingende stem dus wij hebben positieve vorderingen gemaakt.

Nogmaals wij doen dit niet graag, maar zijn ook niet graag van onze hond af. Daar houden wij veel te veel voor van haar. Wij zijn in training gegaan bij een gespecialiseerd iemand, omdat deze gedragsproblemen vertoonde welke een hondenschool niet aankon en zie nu het resultaat. Zij is op straat gehoorzaam en hoeft nog maar zeer incidenteel op redelijke harde wijze te worden gecorrigeerd. Een hondenschool weet niet alles al beweren zij van wel. Als wij dit niet doen dan lopen wij het gevaar dat onze hond over ons heen wilt lopen en haar eigen gang gaat. Wij nemen de verantwoordelijkheid op ons zoals elk baasje dat hoort te doen. Wanneer iedereen met een dergelijke hond met gevaarlijke problemen veel harder durft op te treden dan was de RAD ook niet nodig geweest, omdat deze problemen dan te weinig voorkomen. Het probleem legt namelijk bij het baasje en niet bij de hond. De hond weet niet wat deze wel en niet mag en reageert puur instinctief. Dit laatste is niet erg, maar dat moet wel gecontroleerd blijven gaan en dan ook dient de hond altijd te luisteren naar het baasje. Wij hebben bereikt wat wij wilde. Een hondenschool wist na een half jaar niet meer wat zij moesten doen en de problemen waren er nog steeds. Na 4 keer een specialist te hebben gezien met de hond was het gedrag zichtbaar verbeterd en dat is wat wij wilde. Een hondenschool doet maar wat en is veelal niet geschikt voor honden met deze gedragingen. Wij hebben onze verantwoordelijkheid genomen nu de rest van de baasjes nog die hun hond niet onder controle hebben en deze aan hun lot overlaten.

Het is een dier, geen gebruiksvoorwerp en heeft liefde en duidelijkheid nodig. Dit heeft zij allemaal.

Gesloten