LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tropische dieren

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door Gast »

Dat soort dieren hoort hier niet thuis.
Slangen niet, spinnen niet, althans, niet van dat formaat.

Gast

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door Gast »

Honden en katten horen ook niet in huis thuis.
Vissen horen ook niet in een kommetje te zwemmen.
Vogels horen ook niet in een kooitje te zitten.
Knaagdieren trouwens ook niet.

En toch doen we dat allemaal.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door b.olsen »

ik heb liever dat iemand zijn tropische huisdieren binnenshuis houdt en er goed voor zorgt , dan dat ik ze op straat tegenkom. :lol:

Gast

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door Gast »

Daar zit natuurlijk ook weer iets in :wink:

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door b.olsen »

ja, want moet je jezelf eens voorstellen, dat je de post op wilt rapen , en er hangt een slang half door je brievenbus , omdat hij het buiten toch te koud vindt in ons klimaatje. :shock:

Gast

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door Gast »

tja, je begon aardig, maar nu overdrijf je het weer.
Toch jammer.... :?
Zou dat misschien ook het probleem bij je sollicitaties zijn?

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door b.olsen »

nou , nee hoor , het probleem bij mijn sollicitatie is dat ik 39 en minder valide ben , wordt mij ook letterlijk gezegd, en dat van die slang was natuurlijk maar een grapje hoor , maar serieus , het valt mij wel op dat eigenaren van tropische diersoorten het heel vaak kwalijk genomen wordt dat zij deze dieren houden , terwijl ze er wel goed voor zijn, ik ken veel honden en kattenbezitters die slecht zijn voor hun dieren , ik denk dat tropische dieren houden toch een vak apart is , denk je ook niet?

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door woman4life »

dat weet ik wel zeker, misschien zijn er wel meer mensen die niet goed voor hun kat konijn of hond zijn dan voor hun reptiel

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door b.olsen »

dat weet ik ook wel zeker , ik heb het al heel vaak gezien dat iemand zijn hond een oplawaai gaf , omdat het beestje niet wilde luisteren , dat heb ik een eigenaar van tropische dieren nog nooit zien doen , kunnen ze een voorbeeld aan nemen. jammer genoeg zijn er altijd mensen die het daar niet mee eens zijn.

Gast

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door Gast »

Het verveldne is, dat je een hond soms een tik moet geven. dus niet schoppen ofzo!Of zo'n kilketting. Maar bij een hond moet je duidelijk aangeven wie de baas is, pas dan heb je er een geweldig gezelschap dier aan.
en een slang zou ik geen tik durven te verkopen!

reptielenliefhebster

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door reptielenliefhebster »

de slangen waar ik het over heb, zijn allemaal nakweek, deze dieren zijn dus gewend om in een terrarium te leven. kunnen ook niet buitenoverleven. ook niet in een tropisch land.

en inderdaad zie ik heel vaak dat mensen hun hond of kat een schop geven omdat die ff in de weg staat, dat zie je mij nooit doen, niet bij m'n hond en kat maar ook niet bij me slangen.
we hebben een beetje een dierentuin zeg maar in huis maar wel gezellig.

Gast

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door Gast »

Het verveldne is, dat je een hond soms een tik moet geven. dus niet schoppen ofzo!Of zo'n kilketting. Maar bij een hond moet je duidelijk aangeven wie de baas is, pas dan heb je er een geweldig gezelschap dier aan.
en een slang zou ik geen tik durven te verkopen!
Met andere woorden, je breekt de wil van de hond, zodat jij er plezier aan hebt.
Wanneer dit bij een beer e.d gebeurd noemen ze dat dierenmishandeling, maar bij een hond niet.
Raar maar waar.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door b.olsen »

ik heb het dan ook niet over een corrigerende tik , maar puur over dierenmishandeling, en tropische dieren hoef je geen tik te verkopen , want daar heb je geen last van , dat ze niet willen luisteren , en natuurlijk zijn alle dieren verschillend , maar het gaat erom dat eigenaren van tropische dieren er altijd op worden aangevallen dat ze die dieren hebben, als ze er goed voor zijn , waarom niet?

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door woman4life »

b.olsen heb je er geen last van dat ze niet willen luisteren ?
nou NIET als commentaar hoor maar de baardagamen gaan net zo lang door met voor het raam te staan tot ze hun zin hebben het zij dat ik uit bed kom of dat ik ze er even uithaal om te knuffelen

en als ik ze hun zin niet geef blijven ze maar doorgaan met aandacht trekken :D

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door woman4life »

b.olsen heb je er geen last van dat ze niet willen luisteren ?
nou niet als commentaar hoor maar de baardagamen gaan net zo lang door met voor het raam te staan tot ze hun zin hebben het zij dat ik uit bed kom of dat ik ze er even uithaal om te knuffelen

en als ik ze hun zin niet geef blijven ze maar doorgaan met aandacht trekken :D

Gast

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door Gast »

even over dat de wil van een hond breken.....
zo mag je het zien, maat zo is het niet.
En is niet zo dat ik vind dat een hond rechts moet lopen of van die onzin. Wel dat een hond moet luisteren naar het baasje, soort van respect, ter beveiliging van zijn omgeving.
En dat heeft niets met dierenmishandeling te maken.
asl je een hond vanaf pup niet opvoedt, zit ie zo zielig in het asiel te kijken.

Gast

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door Gast »

Is het zelfde.
Jij wilt iets dat de hond niet wilt en zal er voor zorgen dat hij dat gaat doen.
je breekt de wil van het die dus.
En dat is pure dierenmishandeling.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door b.olsen »

ik begrijp wel dat tropische dieren ook hun zin willen hebben , maar over het algemeen lijken ze een stuk rustiger dan een kat of een hond, of zie ik dat verkeerd :?:

Gast

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door Gast »

het houden van tropische dieren is vaak een stuk ingewikkelder als het houden van een simpele kat.
zelf ben ik redelijk bang van slangen en het idee dat iemand zonder idee van wat hij doet in de flat naast mij slangen houdt vind ik dan ook erg eng.

Daarnaast heb ik ook het een en ander gehoord over wat er mis kan gaan, baby dood omdat de eigenaar van de leguaan niet wist dat de huid gif afscheid, kikkers dood omdat de eigenaar niet wist dat ze kalk moeten krijgen, dat soort spul.

Persoonlijk vind ik dat het moet kunnen om dergelijke dieren te houden maar ik zou graag een vergunningen systeem zien. Even examen doen of je wel genoeg kennis hebt over de diersoort die je gaat houden en strenge regels ten aanzien van onderkomens van zowel de huisdieren als de dieren die men fokt in verband van het voeren.
Lijkt me trouwens een goede zaak om dit te doen met alle dieren die meer aandacht vragen, dus bijvoorbeeld ook bepaalde hondenrassen. Voor minder ingewikkelde huisdieren zou er een ban moeten komen voor mensen die al bewezen hebben geen goede eigenaar te zijn.

Als ik hoor dat tieners slangen houden in kleine glazen bakjes omdat het zo cool is dan maak ik me , zelfs als persoon met ernstige slangen angst, veel zorgen over het welzijn van het dier.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door woman4life »

klopt inderdaad
ze zijn wat rustiger dan een hond of kat en je kan ze ook makkelijker aanpakken (honden die kunnen gaan bijten als je die optilt en een kat heeft van die nagels waar ik een hekel aan heb) en zon diertje kan je gewoon pakken die vind het meestal wel best
ja ligt er ook aan natuurlijk welke soort je hebt maar daar kan je ook voor kiezen natuurlijk

er zijn trouwens ook reptielenbeurzen misschien eens leuk voor je om daar te kijken ?

Amstelveen algemene reptielenbeurs 10 April 2005

Houten algemene reptielenbeurs 05 Juni 2005

De Goorn algemene reptielenbeurs ?? Augustus 2005

Amstelveen algemene reptielenbeurs op 18 September 2005

Zwolle algemene reptielenbeurs op 02 Oktober 2005

Eindhoven/Veldhoven algemene reptielenbeurs 30 Oktober 2005

Houten algemene reptielenbeurs 11 December 2005

en deze site is ook leuk voor je misschien

http://reptielen.pagina.nl/

nou heb je nog even wat te doen :D

Gesloten