LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
De Profiteur
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2010 10:56

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door De Profiteur »

Beste Mistique,

Ik heb het even opgezocht dat van die Exil troep welke je op je honden en katten 'kan' gebruiken, maar ik raad je dit echt heel snel af te gebruiken.

waarom?
hierom; (en ik citeer)
Twee werkzame stoffen
Exil Flea Free ongediertespray 400 ml is een aerosol met 2 werkzame stoffen (permethrin en tetramethrin) ter bestrijding van vlooien,

Deze 2 stoffen zijn namelijk kanker verwekkend (ga maar kijken op google)
Dus als jij liever een kankerverwekkendestof voor maar € 11,95 wilt gebruiken voor maarliefst 4 maanden lang en de kans hebt dat je kat/ hond kanker krijgt, maar geen vlooien en teken dan is dat jouw keus, maar ik gebruik liever dan de sprays welke op BIOLOGISCHE wijze zijn geproduceerd en geen gevaar opleverd voor mens en dier!
Zelfs voor paarden en andere hoefachtige is ANTI TEEK goed!
Ook hebben ze andere producten als ANTI DAAS en ANTI MUG zonder citronella, want ook citronella is kankerverwekkend in de USA is dit al een verboden product geworden.

Ook hebben ze een omgeving-spray tegen wespen (ANTI WESP).

Mensen... let goed op wat je koopt tegen teken en vlooien (en andere parasieten) voor uw hond en uzelf, want alleen de ANTI LIJN is 100% onschadelijk voor u en uw hond!
Kijk zelf maar op :arrow: www.ps-bv.nl en ontdek het zelf!!!

Succes...

Groeten,
De Profiteur!!!

cderoode
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2010 04:36

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door cderoode »

hallo,

wij gebruiken advocate, dat zijn pipetjes die je over zijn lichaam moet verdelen. Advocate is tegen verschillende beestjes. oa teken, vlooien, mijt bepaalde wormen. heb je gelijk alles in één. dodge is nu bijna 6 en heeft nog nooit een vlo of teek gehad!

De Profiteur
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2010 10:56

Re: wie weet er een goed middel tegen teken bij honden?

Ongelezen bericht door De Profiteur »

@ C. de Roode:

Uw product komt bij BEYER vandaan... BEYER maakt chemicaliën en chemicaliën zijn over het algemeen SCHADELIJK voor de gezondheid...

Het product wat u gebruikt bevat o.a. Imidacloprid(e) en op Wikepedia vond ik dit;

Imidacloprid is matig acuut toxisch, en er zijn geen aanwijzingen dat het carcinogeen of genotoxisch is.

:roll:

Als u kijkt op www.ps-bv.nl dan kunt u dier en mens vriendelijke producten vinden tegen o.a. Teken en het mooiste is... u kunt het ook voor uw zelf gebruiken.
Ik gebruik het zelf ook en ik heb sinds ik de Anti Teek gebruik geen last meer gehad van teken.
Ook heb ik onlangs bij de :arrow: Sligro een :arrow: fles Anti Wesp gekocht voor op de camping en in de tuin tijdens de BBQ en geloof het of niet, maar de wespen kwamen wel, maar bleven echt niet hangen en gingen er als een speer vandoor. :idea:

Echt bizar spul :?:

Dus... ik zou zeggen: :arrow: Try before you die :!: :!: :!: :wink:

Succes...

Gesloten