LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dat is niet juist. De consument mag op iedere manier die hij wil bewijzen dat hij met deze winkel een overeenkomst heeft en bepaalde rechten heeft.



Als hij dit niet aan kan tonen, dan heeft hij een probleem.
Want dan heeft hij nergens recht op.

patrick meijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2007 22:50

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door patrick meijer »

Sorry hoor maar ik ben z'n 13 jaar monteur geweest en ik kan de mensen echtwel dit merk aanraden, ten opzichte van de prijs en kwaliteit verhouding van vele andere ( top) merken.
Nordland is in vele opzichten een betere keuze, zeker als je naar de kwaliteit van de print plaat, koolstofmotor etc, kijkt. Zo degelijk het zit niet eens in Miele (wat eigenlijk het merk is met de meeste storingen). Dus gewoon een goede keuze die Nordland machines!

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Toolboy

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ Patrick.

Wat bedoel je met een koolstofmotor??

subgrover
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2007 19:29

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door subgrover »

Wij hebben iets meer dan 4 jaar geleden helaas ook een Nordland gekocht bij de It's. Hij kostte destijds 625 euro, voor de prijs was er ook volop keus aan andere merken, bijvoorbeeld Bosch. Maar de Nordland was echt de beste voor deze prijs, volgens de verkoper. Daar zijn we mooi ingetrapt. Na 3 jaar ging ie al kapot, reparatiekosten 90 euro (de garantie was trouwens ook maar 1 jaar destijds! zegt genoeg denk ik). Nu iets meer dan een jaar later is ie weer kapot. Reparatie zou ongeveer 200 euro gaan kosten!! Beide keren ging het om storingen aan de electronica trouwens, iets waarvan je zou verwachten dat het niet echt aan slijtage onderhevig is toch? Blijkbaar dus goedkope rommel componenten gebruikt. Met veel plezier gooi ik dat baggerding nu op de schroothoop!! :evil: :evil:

Verder duurde de programma's ook allemaal ontzettend lang, vele malen langer dan de timer steeds aangaf. Ook weigerde hij regelmatig te centrifugeren. Dat zou te maken hebben met een of andere onbalans controle. Nou het maakte niet uit of je nu veel of weinig, lichte of zware was in de machine gooide. Vaak weigerde hij gewoon te centrifugeren. Ik kon me vaak niet voorstellen dat bijvoorbeeld die paar t-shirst in onbalans zouden zijn... Machine stond ook netjes waterpas.

Dus, voor ons NOOOIT meer een Nordland. Zonde van het geld en niks dan ellende met die troep :cry:

tanbambi
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2007 11:19

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door tanbambi »

Onze nordland wasmachine was 1 jaar oud toen hij kleren begon te verscheuren. we hebben er een monteur bij laten komen maar die kon niks vinden. de kleren hadden wij als bewijs (sokken en een polo met lange mouwen). Daarna weer een paar wasjes gedraaid en weer hetzelfde. Weer een monteur laten komen en die kon weer niks vinden (trommel was perfect etc). We mochten hem om gaan ruilen bij de it's voor een nieuwe. Wij naar de it's. We wilden alleen geen nordland meer hebben maar een Miele. En na veel stampij te hebben gemaakt en 1,5 uur later hadden we een miele met bijbetalen natuurlijk, want hij was duurder. Ook werd hij aan huis bezorgd. Dit was in eerste instantie niet zo. We zouden zelf de oude wasmachine bij hun moeten afleveren en de nieuwe weer moeten meenemen. Wij zeiden dat dat geen service is en dat het niet onze fout is dat die machine kleren verscheurd. Na veel gepraat kregen we ook voor elkaar dat zij hem zouden ophalen en brengen en installeren.
De schade van de kleren kregen we niet vergoed van de it's. We moesten maar contact opnemen met de leverancier. Uiteindelijk kregen we 100 euro terug omdat het niet door onze eigen verzekering werd gedekt.

Al met al een heel gezeik met de nordland en de its
Een miele er is geen betere!!!!! Erg tevreden tot nu toe met dit bakkie!!!

demonteur
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2008 15:49

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door demonteur »

hallo ik ben DEMONTEUR en werk ruim 20 jaar in de regio amsterdam.
bij deze een opsomming van slechte wasmachines die in de winkel verkocht worden als GOED.
nr.1
indisit .als ik 10 keer een telefoontje krijg ivm reparatie is het 9 keer indisit.meest voorkomende klacht is dat de lagers kapot zijn, stop een handoek teveel in de machine en de lagers lopen er uit of de trommelophanging breekt af.
hetzelfde geld voor de volgende merken.
nr.2 nordland
nr.3 blue air en andere uitvoeringen van Ariston
nr.4 Bauknecht idem dito
nr.5 samsung en lg mooie machine om te zien lijken wel jukeboxen maar een wasmachine moet ALLEEN maar wassen.

ok maar wat is dan een goede wasmachine?

mijn conclussie is dat je beter een oude machine, en wel van het merk bosch aeg of miele vakkundig kan laten repareren aangezien de reparatie meestal wel meevalt.Mensen laten zich te snel een ander apparaat aan smeren.bel vor meer info 020-6888916

Toolboy

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

U maakt zich schuldig aan het maken van reclame :wink:

De allerbeste machine die er nu op de markt is komt bij ASKO vandaan.


T

Jerrys
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 feb 2008 22:22

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Jerrys »

Ik zie hier veel negatieve reacties over een merk, namelijk Nordland. Maar ja, wat verwacht je dan ook als je er 800.000 per jaar verkoopt. Mijn ouders hebben in 1985 een Nordland diepvries gekocht. Die hebben zij nog perfect werkend staan anno 2008. Dat is voor de snelle rekenaar 23 jaar.

Voor de rest lees ik verhalen van ex-verkopers die het licht hebben gezien en die nu werken voor een concurrent van It's. Gefeliciteerd met jullie nieuwe baan. :wink: Maar jullie konden indertijd ook eerlijk aan klanten vertellen dat de aanschaf van een Nordland (zoals bij de meeste merken) een gok is en er over geen enkel apparaat gezegd kan worden dat 'ie nooit (danwel niet vroeg) stuk gaat.

Ik ken mensen die Miele niks vinden omdat ze zo veel hebben betaald voor een apparaat wat z'n werk gewoon niet goed doet. Ik ken mensen die zo over Bosch denken, of over Philips, of over Panasonic of Samsung. Iedereen heeft wel goede of nare ervaringen met een bepaald merk. Mijn moeder heeft 17 jaar probleemloos gewassen met een Zanussi!!!

8 jaar geleden heb ik een wasmachine van Bosch gekocht. Een dure grap maar dan had ik ook een van de beste. Na een jaar was de printplaat stuk. Kwam door de vocht in mijn (grote) badkamer volgens de monteurs. Die zijn er 3 x geweest. Maar heb nooit geweten, sinds 8 jaar, waardoor mijn kleren in de kreukels liggen als ik op 1000 toeren of meer centrifugeer. De monteurs ook niet. Ik had met verlengde garantie van 5 jaar gelukkig nooit iets hoeven te betalen. Nu werkt hij alweer 3 jaar zonder problemen. Ondanks het feit dat het nu door gezinsuitbreiding veel vochtiger is in de badkamer dan eerst .

demonteur
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2008 15:49

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door demonteur »

vroeger gingen wasmachines veel langer mee,zelfs Nordland.heb van de week nog en reparatie aan een oude nordland gehad(pomp verstopt,wat niets te maken heeft met de kwaliteit van de machine omdat dat altijd eigen schuld is).
Het verhaal van de Bosch dat de print kapot was gegaan door vochtigheid in de badkamer betwijfel ik.
De print gaat doorgaans alleen stuk door overbelasting van de machine,waardoor de print te warm word en solderingen kunnen wegsmelten.
P.S ik was zelf met een Miele van 25 jaar oud die staat elke dag te draaien en is nog nooit stuk geweest.
Daarentegen kreeg ik laatst een zo goed als nieuwe Miele binnen waarvan de trommel spontaan was AFGEBROKEN.

chiel1
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2008 22:01

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door chiel1 »

LEVENSGEVAARLIJK,2,5 maanden oud binnen 10 seconden 50 centimeter van z'n plaats

budsie
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2008 23:03

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door budsie »

9 van de 10 keer is het de schuld van de mensen zelf dat een machine kapot gaat ,ten eerste doen mensen er al te veel waspoeder in dat de levensduur van een pomp al niet bevorderd en ten 2e proppen ze zo'n machine ook veel te vol en ja dan vraag je erom dat de lagers eruit vliegen
als je zelf zwaar moet tillen ga je ook door je rug toch???

Toolboy

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

MM budsie
Je hebt de klepel gezien maar ,wat nou teveel waspoeder en pomp.

T

budsie
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2008 23:03

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door budsie »

Nou door teveel waspoeder kan het gaan klonteren en dan gaat de pomp kapot,want die moet dat dan gaan vermalen!

Toolboy

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nope dit is niet waar.
Zeepresten koeken aan in de leidingen en zetten zich daarin af.
De pomp hoeft niets te vermalen tegen de tijd dat de poeder daar is ,is dit al lang opgelost.
Idd wordt er vaak te veel poeder gebruikt,maar het grootste probleem is wassen op een te lage temperatuur.
Op lage temperaturen lossen nl de zeep niet op.

Groet T

Peetzp
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 sep 2008 00:46

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Peetzp »

Het is meer zo wat ooit een wegenwacht van de ANWB zei; ik kom gloednieuwe Mercedessen en BMW's tegen langs de weg, en ook ouwe Renaultjes of Japannertjes...


--------------------------------------------------------------------------------
Nordland is nu wel over gegaan en in handen van Electrolux, dus evenals AEG.

Als je in de gebruiksaanwijzing en service achterin het boekje kijkt, als je NU anno 2008 dus een Nordland koopt, en ook Zanussi is overgegaan, staat er service van Electrolux...
Dus koop een Nordland ipv AEG, knoppen, bediening zijn ook precies gelijk, bij bepaalde types met het display echt gelijk, alleen scheelt het je een kleine 200 euro...

Ook in de boekjes van Zanussi, vraag het maar in de winkel, ziet u het
zelf. Wij zijn aan het keuze maken voor een nieuwe wasmachine.
Onze Whirlpool heeft toch nog wel eventjes 8 jr trouwe dienst bewezen. (1200 toeren) Ik denk dat dit een reeële leeftijd is voor zo'n machine.

Ik zag wel dat Nordland alleen nog door Its en Modern wordt verkocht?

In elk geval voor een type van 6 kg en 1600 toeren, 1 knops bediening en lcd scherm met resttijd en uitstelstart, alles er op en aan:
Nordland € 499.- en AEG € 575.- Dus ja als het dus van één fabriek afkomt, waarom dan er persé AEG op het merkje te willen?
Zanussi zijn de types die wij zagen niet zo digitaal, zullen er vast ook zijn...

Veel reacties komen ook uit jaren voor 2008 zag ik, en in de voorgaande jaren was het dus een stuk anders... nu ben ik er niet zo huiverig voor, maar twijfel wel nog steeds...
Meer betalen voor dezelfde machine omdat er dan geen Nordland maar AEG op staat, terwijl het beiden een Electroluxmachine is?

Toolboy, repareer jij nog, en wat weet jij zelf hier van? Of andere ook graag.... Ik heb de boekjes zelf onder ogen gehad....
AEG staat onder Miele erg goed bekend.

Onze eerste machine was een 2ehands Indesit die nog heel erg veel jaren prima gedraaid heeft, dat kan dus ook... en nu die Whirlpook 8 jr, meer verwachten mag je ook niet. Realistisch blijven is ook wel fijn voor verkopers. Natuurlijk mag een wasmachine zeker 5-6 jr draaien, maar daarna kan het wel eens op zijn...

Peetzp

Peetzp
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 sep 2008 00:46

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Peetzp »

Op de website van Electrolux probeer ik erachter te komen welke merken er nu onder hen valt, zij hebben nu de grootste markt nml.
Als ik dan kijk bij handleidingen via Electrolux,
http://www.mijnapparaten.nl/service/han ... fault.aspx vallen er meer merken nu onder hun noemer dan ik dacht nml;
-AEG
-Dometric
-Frigidaire
-Marijnen
-Nordland
-Zanker
-Zanussi
Zou inhouden dat deze aparaten dezelfde service genieten als de zo gekende AEG...
De verkoop van AEG schijnt ook gedaald te zijn, omdat zij in hun garantieboekjes hun adres erbij zetten... Veel mensen durven dus de koop van bv een Nordland nu wel aan.

bloemetje 51
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:55

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door bloemetje 51 »

ook wij hebben een nordland wasmachine van 4 jaar oud, die een paar maanden geleden ineens een brandlucht had en niet meer wilde starten met programma het gevolg een doorgebrande printplaat .
deze laten maken voor € 200,-en nu maakt hij ineens tijdens het centrifugeren een hoop kabaal niet normaal meer schrok me een hoedje zo`n herrie.

FerdiXXX
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2008 14:39

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door FerdiXXX »

Beste Bloemetje51,

Ik had een machine van 4 jaar oud niet meer voor € 200 laten maken.

Ik had vroeger altijd wasmachines van Nosch, maar deze gingen ook maar zo'n 6 jaar mee.
Ik koop nu wasmachines van die flutmerken voor zo'n drie à vierhonderd euro.
Ik ga ervan uit dat ze zo'n 4 jaar meegaan, is het langer dan heb ik mazzel.

Veel goedkoper, maar je moet dan niet zeuren als de machine kapot gaat

Peetzp
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 sep 2008 00:46

Re: 2e nordland wasmachine in 4 jaar tijd ook al kapot!!

Ongelezen bericht door Peetzp »

Klopt FerdiXxx,
Zou ik ook niet doen.
hadden wij met onze Whirlpool ook, die heeft mooi 8 jr gedraaid... dat is top voor zo'n machine en kun je geen voorrijdkosten meer aan besteden. Negen van tien keer dat het iets electrisch is, en dan ben je meteen veel geld kwijt.

Bij de Nordland toch maar aangeschaft (op goed geluk) konden we extra garantie bijkopen... Standaard krijgt men 2 jr, en je kunt 3 jr bijkopen... Hebben we niet gedaan, wordt hier vaak afgeraden.
Wat slim is geen idee...

Peetz

Gesloten