LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG 74819 wasmachine vernielt beugel bh's in wasnetjes

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
henkhilti
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2008 13:37

AEG 74819 wasmachine vernielt beugel bh's in wasnetjes

Ongelezen bericht door henkhilti »

Ik heb een wasmachine van AEG L74819 en deze is nu voor de tweede keer stuk binnen het jaar van aanschaf.
Hij vernielt beugel bh's terwijl deze gewoon in een wasnetje worden meegewassen.

Wanneers dit gebeurd wordt ook de rubber ring tussen trommel en deur (machet) beschadigd.

Machine gekocht 07-2007, eerste keer stuk in oktober 2007. 2 dure bh's kapot, 2 wasnetjes kapot en machet moest vervangen worden (overigens niet door of lek).
Monteur van AEG/Electrolux heeft de machet gewoon onder garantie vervangen.
Ik heb de monteur gevraagd wat ik kon doen om dit in de toekomst te voorkomen en hij zei: "Een nieuw netje kopen!"

Dus wij dachten dat het de eerste keer gewoon brute pech was en dat het niet meer zou voor komen.

Vorige week was het weer mis. Twee BH's, twee wasnetjes en de manchet weer beschadigd. AEG weer gebeld en omdat het de vorige keer onder garantie is gemaakt, dacht ik dat het deze keer hetzelfde zou gaan.

Ik kwam helaas bedrogen uit, de AEG monteur zei dat het een gebruikersfout is terwijl hij dat niet kon bewijzen. Hij adviseerde mij om gewoon zo door te wassen want een machet vervangen zou op 140euro uitkomen en omdat de manchet niet door of lek is maar alleen beschadigd.
Ik was hier natuurlijk niet blij mee maar daar kan de monteur natuurlijk niets aan doen. Hij adviseerde mij om contact op te nemen met hun afdeling Consumenten Belangen.
Ondertussen presenteerde de monteur een rekening van 64 euro voor de voorrijkosten en 15 minuten werkt (minst mogelijke verzekerde hij).

Ik toch maar betaald want bakkeleien met een monteur die gewoon zijn werk zo goed mogelijk probeert te doen, is niet mijn ding.

Afijn ik de afdeling Consumenten Belangen gebeld maar ook daar beweerden ze dat het een gebruikers fout is, zonder daar een goede redenering voor te geven of het probleem verder te willen onderzoeken.
In de handleiding van de wasmachine staat dat beugel bh's in een wasnetje gewassen moeten worden, wat wij ook altijd doen.

Misschien doet u hem te vol, was bijvoorbeeld een van de reacties.
Het enige wat volgens haar (telefooniste van Electrolux Consumenten Belangen) nog rest is, om dit schriftelijk in te dienen bij de afdeling Consumenten Belangen (email of per post), dan zal het worden beoordeeld.

Wij wassen alle broeken binnenstebuiten en met de gulp dicht, t-shirts en truien binnenstebuiten, vesten binnenstebuiten met de rits dicht.
We doen de machine niet te vol en beugel bh's altijd in een wasnetje.

Service label wasmachine: 914903304

Mijn vraag is dus eigenlijk of dit vaker voor komt?
Als ik niets verkeerd doe waarom gebeurt dit dan?
Waarom moet ik voor de kosten opdraaien als ik niets verkeerd doe?
Heb ik recht op vergoeding van de BH's (totale kosten ~300euro)?

Is er iemand die me kan adviseren hiermee?

Groeten Henk.

mixer
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:19

Re: AEG 74819 wasmachine vernielt beugel bh's in wasnetjes

Ongelezen bericht door mixer »

Ik heb ook een AEG 88740 Öko-Lavamaten was eerst wat slordig met beugelbh's en gordijnhaken en op een moment ging ik heel dom een pluche wollen kleedje wassen die doordat hij erg oud was uitelkaar viel dus de hele pomp verstopt door die wollen pluisjes.
Toen de monteur kwam leegde hij onderaan dat luikje waar de pomp zat en wat zat er nog meer? Juist gordijnhaakjes en een beugel en dat kon zo verwijderd worden.
De kosten waren niet veel ik meen 40 Euri's want ik had hem nog niet zo lang.

Ik schrijf dit neer omdat wat ik zo om me heen hoor van het soort slordige mensen zoals ik, zonder waszakje werken verstopt de pomp, maar wat de manchet ermee te maken heeft begrijp ik niet.
Dat is toch die rubberen rand waar het water altijd in blijft staan?
Die beugel zat er overigens onbeschadigd in de pomp tussen het pluche en de haken.

De display gaf ook een melding toen dat gebeurde met dat pluche en dat duidde op een pomp, dus ik begrijp niet dat je met je machine geen foutmelding kreeg.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: AEG 74819 wasmachine vernielt beugel bh's in wasnetjes

Ongelezen bericht door Ulbe »

Gordijn haakjes of haarpennetjes, alles gaat door de gaten van de trommel naar beneden de kuip in, en gegarandeert komen deze vast te zitten in de pomp,

Moeder zat met de handen in het haar, haar wasmachine pompte het water niet meer af, dus de Siemens bovenlader was dus niet meer te gebruiken,

Zoonlief wordt er bij gehaald, en bij het programma "afpompen" was al snel duidelijk wat er aan de hand is, de pomp maakte een sonoor brommend geluid, hetgeen betekende dat de schoep van de pomp op een of andere manier geblokkeerd werd,

Dus de machine afgetapt via het handige slangetje die bij de pomp gemonteerd zit op het laagste punt van de machine, dus de filter verwijderd, en een haarpennetje en een spijkertje blokkeerde de pomp, deze verwijderd en de machine pompt weer goed af,

Een gelukje dus,

Nu kan ik dit moeder niet kwalijk nemen, zij is 75, maar in principe is het probleem is in principe heel gemakkelijk op te lossen, ook voor mensen met 2 linker handen,

Bij een vrij jonge machine mag je niet verwachten dat de pomp binnenkort kapot gaat, het blijft echter techniek, en een beetje speurwerk kan al snel voor verheldering zorgen in deze situatie,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

smonty
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2008 11:09

Re: AEG 74819 wasmachine vernielt beugel bh's in wasnetjes

Ongelezen bericht door smonty »

Beste mensen,

Ik heb vorig jaar een AEG Lavamat wasmachine gekocht en binnen een paar maanden had ik er problemen mee. Het ergste was wel contact met de fabrikant Electrolux. Ik werd heel onvriendelijk behandeld, dat de wasmachine het niet deed zou wel aan mij liggen omdat ik de filter niet schoongemaakt zou hebben etc. Ik heb alles nagekeken en de wasmachine deed het nog steeds niet. Dus heb ik weer gebeld met de fabrikant en na veel moeite en dreigement (dat ik voor de kosten zou opdraaien als het mijn schuld was) kwam er een onvriendelijke monteur. Hij gaf toe dat de moduul en motor niet goed waren en heeft ze vervangen. Ik kon mijn klacht indienen bij de afdeling " consumentenbelangen" van AEG. Die reageerden heel onbegripvol. Ze zeiden in hun brief kortgezegd: " Uw wasmachine doet het weer dankzij de monteur en u moet niet verder zeuren". De afdeling consumentenbelangen is er niet om de belangen van consumenten te behartigen, maar het is een schijnafdeling die ze hebben opgezet om consumenten niet naar rechtsbijstandsverzekeraard te laten gaan. Ze dienen de belangen van Electrolux. Ik wil eenieder die een probleem met een Electrolux product heeft dan ook te waarschuwen om zich niet bij deze afdeling te melden.

Weer na een paar maanden heb ik problemen met de wasmachine. Weer wordt ik " bedreigd" met de kosten van eventueel mij fout. Er is een monteur langsgeweest en die heeft de kosten van zijn resitijd/bezoek gefactureerd aan mij. Terwijl ik de wasmachine pas 1,5 jaar heb. Ik heb sowieso 2 jaar fabrieksgarantie.

Dit is de ergste ervaring die ik heb met een product en ik zal ook NOOIT meer van mijn leven een product van AEG/Electrolux aanschafffen. Ik wil iedereen er dan ook voor waarschuwen. Want mocht je met een gebrekkig product zitten, dan is het jouw schuld en helpen die garanties niets.

Ik hoorde van een winkel in electronische apparaat dat AEG/Electrolux sinds 2 jaar een fabriek heeft in Spanje en een groot deel van de wasmachines en andere producten daar worden gemaakt en niet in Duitsland. Ze leveren de laatste jaren dus ook een mindere kwaliteit en veel consumenten weten dat niet.

Ik hoop dat jullie hiermee gewaarschuwd zijn en niet aan Electrolux/AEG beginnen.

mixer
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:19

Re: AEG 74819 wasmachine vernielt beugel bh's in wasnetjes

Ongelezen bericht door mixer »

Dan heb je het niet getroffen met deze afhandeling, maar ik heb mijn AEG ter plaatse gekocht en de monteur is tevens de verkoper en alles wordt uiterst correct afgehandeld en met alles bedoel ik dat de pomp verstopt was door mijn fout en het is logisch dat ik dan betaal voor de reparatie die heel billijk was. Ik heb altijd goeie ervaringen met AEG ( wist niet dat het Electrolux was.)
Met vr.gr.

smonty
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2008 11:09

Re: AEG 74819 wasmachine vernielt beugel bh's in wasnetjes

Ongelezen bericht door smonty »

Mixer, elke gek en verstandig bedrijf weet dat de monteur tevens een visitekaartjes (verkoper) is. Maar bij AEG weten ze dat helaas niet en hebben ze in ieder geval mij als klant verloren. Als ze uitrekenenen hoeveel ze daardoor mislopen inclusief dat ik mijn zeer slechte ervaring aanal mijn vrienden, familie, kennissen, collega's etc vertel, dan is de vreselijke serviceloze behandeling niet omzetbevorderend.

Trouwens, ik ben niet de enige met zeer slechte ervaring met AEG. Kijk maar op Google en je ziet veel meer consumenten. Ik had eigenlijk VOOR mijn aankoop moeten googlen, dan had ik me heel veel ellende en kosten bespaard.

Jij bent overigens een van de weinigen die een goede ervaring heeft.
Bizar.

smonty
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2008 11:09

Re: AEG 74819 wasmachine vernielt beugel bh's in wasnetjes

Ongelezen bericht door smonty »

En mixer, wat bedoel je eigenlijk met als de pomp verstopt was door mijn fout. Hoezo ga ervan uit dat de pomp verstopt was. De wasmachine was met gebreken verkocht; de moduul en motor zijn vervangen! Is dat mijn fout???
Of ben je soms medewerker van Electrolux en is de klant altijd schuldig (dat is de houding van Electrolux)?

mixer
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:19

Re: AEG 74819 wasmachine vernielt beugel bh's in wasnetjes

Ongelezen bericht door mixer »

Nee mijn pomp was verstopt door mijn fout, ik had een pluche kleed gewassen een antiek ding en die rolde helemaal uit elkaar waardoor dat wollige spul allemaal door die gaatjes ging en de pomp het niet deed, toen de monteur het onderaan openmaakte zag ik al dat pluche.
En verder nog een beugel uit een bh en gordijnhaken.
Dus tja...
Ik heb heel erg geaarzeld tussen Miele en AEG, maar het scheelde bijna de helft van de prijs, dus dan koop ik liever na tig tijd weer een nieuwe ( bij leven en welzijn) want wellicht overleeft dat ding ons.
Nee hoor ik heb niks met Electrolux te maken. Ben een gewone oude huisvrouw. :lol: :lol:

harald1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2009 12:52

Re: AEG 74819 wasmachine vernielt beugel bh's in wasnetjes

Ongelezen bericht door harald1980 »

@henkhilti

Wij hebben precies hetzelfde probleem, wij konden de eerste keer het nog met veel moeite onder garantie laten vallen. (en dachten ook echt dat het van de fabriek af al defect was)
Maar nu hebben we weer een beschadeging tussen de deur en de rubber ring.
Wij wassen ook alles binnenste buiten en ritsen en knopen dicht.
Mijn vriendin wast zelfs haar BH's apart en niet eens in de machine.

Weten jullie inmiddels al waar het aan ligt?

Wij hebben overigens wel een ander type van AEG maar dit moet volgens mij geen verschil maken.

Gesloten