LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG Lavamat na 2 mnd defect !

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
BertiPad
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2011 15:28

AEG Lavamat na 2 mnd defect !

Ongelezen bericht door BertiPad »

Wij hebben 22 augustus 2015 een wasmachine AEG Lavamat76672FL aangeschaft bij Coolblue.
Deze is 24 augustus geleverd en deed het prima.

Echter, 27 oktober stopt de wasmachine er mee en doet niets meer.
De wasmachine geeft foutcode E91 aan welke verteld dat er geen communicatie meer is tussen de elektronica.
Mijn vriendin belt naar Coolblue en wordt doorverwezen naar AEG??
AEG / Electrolux hoort het probleem aan en geeft aan dat de elektrische module van de Lavamat76672FL vervangen dient te worden.
Ze hebben echter pas over 8 dagen een monteur beschikbaar?!!
Natuurlijk ons ongenoegen hierover geuit naar Coolblue en AEG/Electrolux, we gaan binnenkort op vakantie en moeten maar met vuile kleding weg?
Coolblue wilde eventueel wel de machine ophalen maar deze zou dan minimaal 2/3 weken wegblijven nadat deze opgehaald zou worden dus AEG/Electrolux ging
toch zeker sneller.

We hebben op 3 November een mailtje ontvangen van een plaatselijke reparatiedienst dat ze op 4 November de wasmachine, Lavamat76672FL komen repareren.
De monteur komt 4 November, bekijkt de storing, test de machine en geeft aan dat er onderdelen moeten worden besteld??????
Ze hebben 2 dagen geleden de reparatieorder ontvangen echter geen onderdelen, ze hebben wel nagebeld over de te vervangen printplaat/module maar niets toegezonden gekregen.
De monteur was verbaasd dat Mevr. van S van AEG ook meteen vertelde wat de storing veroorzaakte en aangaf dat de module vervangen diende te worden.

Natuurlijk meteen een telefoontje naar Coolblue "helaas meneer. Vervelend maar we kunnen niets voor u doen, u moet AEG bellen"
natuurlijk nog gepraat over consumentenrecht en verantwoording van de verkoper maar de helpdesk medewerker las het lijstje steeds weer netjes op.
"Wij doen niets voor u betekenen, u moet AEG/ Electrolux bellen dan lossen ze het snel voor u op"

mijn vriendin belt met AEG, "mevrouw, zo doen wij het altijd, u moet een afspraak maken en de monteur komt kijken"
Natuurlijk ben je geïrriteerd en eis je een oplossing maar de meneer aan de telefoon vindt het niet fijn dat je om je recht komt, weigert zijn naam te noemen en neemt afscheid als Mevrouw de Groot en hangt gewoon op.

Ik weet het even niet meer, van de rechtsbijstand moeten we brieven gaan schrijven zodat Coolblue en AEG/Electrolux de boel kunnen oplossen.
Ik geloof dat 8 dagen met een bekende klacht toch best een redelijke tijd is???

Wat een fantastische service Coolblue en AEG/Electrolux, stuur me snel een mailtje om te stemmen voor website van het jaar??
Ook geweldig de bevestigingen van de gesprekken die verstuurd worden door Coolblue, alleen als je echt niet tevreden bent krijg je geen bevestiging meer van het gesprek.

** Mensen, denk na voordat je iets van witgoed besteld bij een webwinkel zoals Coolblue **
Ze leveren graag echter service verlenen ze niet en kunnen ze niet verlenen **

** Premium Service Package bij een AEG/ Electrolux Lavamat76672FL machine, Jah right, Zolang de machine niet stuk gaat een mooie service **

gewoon kopen bij de retailer in de omgeving welke nog wel service verleent en zich niet verschuilt achter de leverancier.

Bert Heeren
Nijmegen

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: AEG Lavamat na 2 mnd defect !

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klacht indienen bij Thuiswinkel.org waar Coolblue bij is aangesloten. Daarna kunt u eventueel naar de Geschillencommissie.

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

https://www.thuiswinkel.org/leden/coolblue/certificaat

stofzuigertje

Re: AEG Lavamat na 2 mnd defect !

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Weet U waarom ik als webwinkel geen Electrolux groep producten meer verkoop?

Ja, net als Zanussi ook geen Inwalijke handelaar koopt die zelf een eigen monteur heeft en kan en wil repareren kun je dit soort merken nog kopen.

AEG was een groot en goed merk maar er blijft wel erg weinig van over....

BertiPad
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2011 15:28

Re: AEG Lavamat na 2 mnd defect !

Ongelezen bericht door BertiPad »

Hallo

Dank jullie voor de reactie , heb de klacht ook bij thuiswinkel neergelegd.
Jah, AEG /Electrolux verkopen alleen maar zonder service te willen verlenen,helaas
zal de huidige consument uiteindelijk zo'n bedrijf hier hard op afstraffen.
Toch jammer van zo'n bedrijf.

Coolblue is een fantastische dozenschuiver en past het niet in een doosje moet je er weg blijven.
echt goedkoop zijn ze niet dus....een dure vervelende les.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: AEG Lavamat na 2 mnd defect !

Ongelezen bericht door thecure »

dit is m.i. een risico als je goedkoop bij een webwinkel koopt ipv naar de lokale handelaar te gaan.
deze weten vaak nog wat service is zoals een leenapparaat oid.

als je via een webwinkel koopt weet je dat deze geen eigen td heeft en dus altijd doorverwijzen naar de importeur.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: AEG Lavamat na 2 mnd defect !

Ongelezen bericht door hawkwind »

stofzuigertje schreef: AEG was een groot en goed merk maar er blijft wel erg weinig van over....
Hier ben ik het roerend mee eens!
Vorig jaar had onze trouwe Miele W833 het na 18 jaar begeven , en via Wehkamp een
AEG WM gekocht bijna identiek als die van TS.
Bij het afpompen van het spoelwater......horen en zien verging , 2 verdiepingen lager was
het afpompen nog te horen ,werkelijk een groot drama :oops:
Wehkamp gebeld , en de AEG omgeruild voor een Miele W classic (natuurlijk iets duurder) , maar wat een verademing vergeleken bij die AEG.

Gesloten