LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG T59880 Wasdroger weggooien wegens klein defect?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
arjen.gerstel
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 sep 2016 15:40
Contacteer:

Re: AEG T59880 Wasdroger weggooien wegens klein defect?

Ongelezen bericht door arjen.gerstel »

stofzuigertje schreef:Als je na de garantie niet de fabriek belde maar witgoed monteur die gewoon vele onderdelen voordelig kan inkopen en soms van defecte apparaten die te duur voor herstel waren gebruikte is voordelig herstel mogelijk.

AEG wil verkopen dus die €50,- korting roepen en niets doen zal meer opleveren want vaak is het korting op erg hoge adviesprijs en zelfs zonder korting vrijwel overal goedkoper, ik noem niet eens de online winkels.

Het grootste probleem is vaak niet de onderdeel prijs maar de bereikbaarheid en hoge uurloon.
Via You Tube filmpje zoeken hoe het in elkaar zit of gewoon proberen komt steeds vaker voor.
Nieuwe kopen kan altijd nog en Handyman en andere onderdelen winkels groeien nog steeds.
Precies, dat had ik meteen moeten doen. Had voorrijkosten uitgespaard. Uiteindelijk toch goed gekomen met een onafhankelijk bedrijfje i.c.m. zelf sleutelen. Voortaan pak ik meteen de gereedschapskist als er na garantie iets stuk gaat.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: AEG T59880 Wasdroger weggooien wegens klein defect?

Ongelezen bericht door crazyme »

Dus de conclusie is : zelf doen is voordeliger ?

Zelf het muurtje schilderen is idd veel goedkoper dan de schilder bellen.

Gek eigenlijk, verf kan ik heel goedkoop vinden op internet. Waarom moet dat zo duur zijn ??? :mrgreen:

Paul123
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 nov 2004 17:44

Re: AEG T59880 Wasdroger weggooien wegens klein defect?

Ongelezen bericht door Paul123 »

Moneyman schreef:
arjen.gerstel schreef: Inkoop kost deze hooguit een paar tientjes (ja, ik weet waar ik over praat).
Misschien weet je alles van inkoop, maar duidelijk niet van kostprijsberekeningen.
Als jij een factor 12 acceptabel vindt om een artikel van DC naar klant te krijgen, dan ben ik blij dat je in mijn onderneming niet over de kostprijsberekeningen gaat :wink:

erikdenhouter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2016 13:49

Re: AEG T59880 Wasdroger weggooien wegens klein defect?

Ongelezen bericht door erikdenhouter »

arjen.gerstel schreef:Onze 5 jaar oude AEG T59880 warmtepompdroger was defect. De trommel draaide niet meer. Afspraak met AEG-monteur gemaakt. Diagnose: De besturingsprintplaat en de motorsturingsprintplaat zijn kapot en moeten worden vervangen worden. Kosten: EUR 360.- (en daar is al een bedragje uit coulance vanaf). De monteur rekent ons zelf voor dat we beter een nieuwe kunnen kopen. Daar krijgen we dan nog EUR 50 korting op ook :shock:

We hebben de monteur (aardige man, daar niet van) vriendelijk bedankt en zijn zelf gaan sleutelen.....
Nonderju, zou het dezelfde monteur zijn geweest die ik had :roll:

AEG Lavamat wasmachine, 7 jaar en nog geen 750 wasbeurten oud. Roestloos mooi. Deed niets meer.

Monteur komt na 6 dagen, is 15 minuten binnen, schroeft het ding niet open, en zegt: "Beter nieuwe kopen". Reden: "Motor of motor circuit defect. Kosten minimaal € 260, voor € 450 heb je een nieuwe die weer jaren meegaat". Hij toont me Internet aanbiedingen op zijn smartphone, en geeft me een kaart voor € 50 voordeel bij aankoop van een nieuwe AEG.

Zelf gaan sleutelen, na een lange zoektocht naar de service manual ( tip: je moet die van de controller print hebben, niet van het machine type of merk). Wat bleek: verwarmingselement had een aardlek (eigen schuld, dikke bult, het was verkalkt :oops: )
Beetje geshopt op Internet voor een nieuw element, en voor € 33 (incl. verzenden) + een uur werk (helaas exclusief zoeken etc.) heb ik mijn wasmachine draaiend met inmiddels zijn 8e was.


Geprobeerd via de gevraagde enquête mijn € 62,50 onderzoekskosten terug te krijgen:

"Hartelijk dank voor uw deelname aan de enquête van Electrolux Home Products (Nederland) BV.
Uw beoordeling over het technicusbezoek geeft ons de kans om onze serviceverlening te blijven verbeteren en daar waar nodig wijzigingen in aan te brengen. Hierdoor kan Electrolux een beter begrip voor de verwachtingen van de consumenten ontwikkelen.

U heeft aangegeven dat u het op prijs stelt dat er nog contact met u wordt opgenomen
( = vinkje op formulier zetten, terwijl ik al mijn punten al had hard gemaakt)
Mocht u er nog behoefte aan hebben, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

Nou vergeet het, zelfs de 3e mail naar consumenten.belangen>AT<electrolux.nl wordt nog steeds ontkennend door een computer beantwoord, met fouten als "U heeft geen garantie omdat de machine ouder dan 2 jaar is" (terwijl ik helemaal geen garantie claim), of "Ten tijde van het bezoek heeft de technicus geconstateerd dat het bezoek ouder is dan 24 maanden en dus buiten de garantie valt." (waarbij ik mijn afvraag op welk school die computer les kreeg)
En na nogmaals uitleggen:
"Na lezing van uw schrijven hebben wij de kwestie heroverwogen.
Wij zien echter geen aanleiding ons standpunt te herzien en verwijzen u naar onze voorgaande correspondentie
..."


Al met al, het monteursbezoek deed mij 6 dagen met de hand wassen, kostte me € 62,50, deed me daarna een dag nodeloos shoppen voor een nieuwe machine, maar leverde niets op. En het gepoogde contact via het officiële e-mailadres strandt in ontkennend computer gebrabbel.

Slechte beurt Electrolux, in mijn ogen niet alleen bij de TS, ook ik kan mijn ervaring daar nu onder plakken.

Gesloten