LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG Warmtepompdroger bij BCC

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
john6872
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2013 14:35

AEG Warmtepompdroger bij BCC

Ongelezen bericht door john6872 »

In december 2007 hebben we een AEG warmtepompdroger aangeschaft met – toentertijd veronderstelde – vijf jaar extra garantie a EUR 99,95. Na bijna vijf en een half jaar gaat het apparaat onherstelbaar stuk: de motor heeft het begeven en de geschatte reparatiekosten zijn bijna EUR 500. Vanwege de leeftijd van het apparaat stelt AEG een maximumtarief van EUR 420. Dit zijn voor ons reparatiekosten die niet in verhouding staan tot de verwachte economische levensduur. De extra garantie bleek bij navraag een wassen neus: de garantie is slechts vijf jaar, want de standaard AEG garantie van 1 (of 2?) jaar was daarmee vervallen. De reparatie wordt niet uitgevoerd waardoor de standaardkosten a EUR 75 in rekening worden gebracht.
Wij kopen bewust een energiezuinig apparaat van een A-merk in de verwachting, dat de economische levensduur van 8 a 10 jaar zonder al te grote problemen gehaald wordt.
Volgens de BCC callcenter medewerker is de economische levensduur 6 jaar. Ik word daar helemaal niet geholpen, zelfs heel vaak in de rede gevallen. Uiteindelijk wordt ‘geadviseerd’ om een brief te schrijven naar de afdeling Customer Care.

Kan ik tenminste van BCC de volledige vergoeding van de standaardkosten van 75 euro terugvragen?

De AEG monteur heeft aangegeven, dat een dergelijke defect (de motor) bijna nooit voorkomt. Wij kopen bewust een energiezuinig apparaat van een A-merk in de verwachting, dat de economische levensduur van 8 a 10 jaar zonder al te grote problemen gehaald wordt.

Kan ik van AEG nu tenminste een tegemoetkoming vragen, zodat we eventueel een vervangend apparaat kunnen aanschaffen?

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: AEG Warmtepompdroger bij BCC

Ongelezen bericht door trappist »

sinds wanneer is AEG een A-merk?? ja, vroeger ooit, maar dat is al lang achterhaald...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: AEG Warmtepompdroger bij BCC

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit soort kwesties kunt u beter per e-mail aankaarten omdat u zo dossier opbouwt. BCC is duidelijk in gebreke door reparatie te weigeren. Het gaat om extra garantie bovenop de fabrieksgarantie van 2 jaar.

Ik zou nogmaals contact opnemen per e-mail met BCC. Bij geen reactie een aangetekende brief waarin u BCC sommeert het apparaat kosteloos te repareren. Ik zou deze kwestie ook doorgeven aan de Overheid via http://www.consuwijzer.nl

BCC overtreedt namelijk de Wet Oneerlijke Handelspraktijken en daar staan fikse boetes op.

BCC heeft er al 1 op zak; kennelijk willen ze er graag wéér een:
http://www.consuwijzer.nl/nieuws/consum ... onicazaken

BCC Webcare
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2012 11:49

Re: AEG Warmtepompdroger bij BCC

Ongelezen bericht door BCC Webcare »

Graag ontvangen wij uw postcode/huisnummer en naam met een korte klachtomschrijving.
Daarmee kunnen wij uw klacht in behandeling nemen. U kunt deze gegevens sturen naar:
[email protected]

Gesloten