Al maanden bezig met bank van Seats & Sofas

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
FrustratedCustomer
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2023 15:32

Al maanden bezig met bank van Seats & Sofas

Ongelezen bericht door FrustratedCustomer »

Seats&Sofas, beter gezegd: Cheats & So-Far-No-Sofas!,

Een lang verhaal, maar het lezen waard om een hoop problemen te besparen. met als hoofd oproep, doe geen aankoop bij Seats&Sofas, dat scheelt je een heel hoop hoofdpijn, je geld en tijd!

Vanaf het moment dat ik een overeenkomst had afgesloten met Seats&Sofas, begon het spijtgevoel al. De aankoop van onze droombank heeft tot ontzettend veel kopzorgen geleid. In eerste instantie leken de vertegenwoordigers van het Haagse Filiaal (Waldorpstraat) Seats&Sofas professioneel en vriendelijk. Echter, na het ondertekenen van de overeenkomst in December 2022 werd het al heel snel duidelijk hoe professioneel en vriendelijk Seats&Sofas daadwerkelijk is.
Na ruim 3 maanden, in Maart 2023 werd eindelijk onze droombank geleverd, terwijl Seats&Sofas volmondig adverteert met 'Vandaag besteld, morgen in huis!'. Het begrip 'Morgen' heeft duidelijk een heel andere betekenis voor Seats&Sofas.

Desalniettemin, na 3 maanden werd dus EEN bank geleverd, maar niet de bank die wij hadden gekozen. De bank werd namelijk in de verkeerde kleur geleverd. Althans, door een zeer onbekwame en onprofessionele fout van de verkoper. Namelijk op het moment van bestellen, hebben wij duidelijk aangewezen welke kleur bank wij willen. Echter, het jonge onbekwame broekie, dat dus geen verstand heeft van zijn vakgebied, heeft in onze overeenkomst de verkeerde kleur gezet. Elke leek, waaronder dus wij ook, gaat naar de winkel, kiest een kleur uit en wijst die aan, en verwacht dan dat de verkoper met kennis van zijn product en vakgebied, de juiste naam bijbehorende bij die kleur weet en die dus ook juist op de overeenkomst en pakbon noteert. Iedere bedrijf dat een product in diverse kleuren verkoopt, heeft andere benamingen. Als je een auto koopt, en je zegt, dat je die kleur blauw mooi vindt, dan zal de verkoper zeggen dat is Metallic Blue of Sky Blue of hoe het dan ook volgens hem mag heten.

Lang verhaal kort, de bank werd dus in de verkeerde kleur geleverd door onbekwaamheid van de verkoper van Seats&Sofas. De Haagse Filiaal (Waldorpstraat) Seats&Sofas wilde vervolgens 'HUN' fout gemakkelijk oplossen, door te zeggen dat wij moeilijk doen en de kleur door de vingers moesten zien - ONREDELIJK naar ons inzien! Alsof, we een goedkope paar schoenen hebben gekocht. Ons terechte probleem werd ontzettend gebagatelliseerd, alsof wij de bank gratis van hun hadden gekregen.

Na veel onprofessionele en onvriendelijke gesprekken door samenspannende gedrag van de Haagse Seats&Sofas medewerkers werd de ‘gloednieuwe’ verkeerde bank na ruim 2 weken terug meegenomen en een nieuwe overeenkomst met de correcte kleur bank opgesteld.
De bank heeft ruim twee weken bij mij thuis gestaan (gewoon in gebruik), omdat de Haagste Seats&Sofas blijkbaar geen haast had en het toch als ‘gloednieuw’ al worden doorverkocht aan een volgende klant, aangezien die toch niet weet dat de bank als in gebruik is geweest. Rekening houdend dat wij twee kleine kinderen (<3 jaar) thuis hebben.

Ruim bijna 4 maanden verder - Terwijl de ‘nieuwe, correcte’ bank zogenaamd met ‘SPOED’ zou zijn besteld - DUS NIET! (en dus inmiddels ruim een halfjaar na aankoopdatum) en na heel veel geduld hebbende en zonder bank gezeten te hebben (geen vervangend bank aangeboden door Haagse Seats&Sofas), hebben wij de gekozen bank mogen ontvangen. Nu zou je denken dat het probleem is opgelost, wij hebben onze droombank toch ontvangen. NOU NIET DUS!!

Ja, de bank is nu geleverd in de juiste kleur, MAAR een groot deel van de bank - het uitgeklapte bedgedeelte’, is NIET gestoffeerd! Kan je dat voorstellen?! Uiteraard heb ik weer contact opgenomen met de HAAGSE Seats&Sofas en als oplossing moet ik het doen met een vergoeding van 50 Euro???!!! De hele look van mijn bank is verpest door FOUT VAN SEATS&SOFAS ZELF en in plaats van met een degelijke oplossing te komen, willen zij het probleem afdoen met een peuleschil. Een ander aanbod was dat wij ZELF de bank op EIGEN KOSTEN met EIGEN VERVOER moeten brengen naar Maasluis en vervolgens weer zo’n 3 maanden moeten wachten op het de bank en dus WEER ZONDER BANK zitten!

Inmiddels, zijn we nu 7,5 maand vanaf de aankoopdatum en guess what - het probleem is NOG STEEDS NIET OPGELOST. De HAAGSE Seats&Sofas hebben hun hand afgehaald van deze zaak en wij moeten het nu verder uitzoeken met het Hoofdkantoor.

Lang en frustrerend verhaal dus, maar beste medemens AUB DOE GEEN AANKOOP BIJ SEATS&SOFAS. Het scheelt je een hoopt tijd, stress en frustratie.
Seats&Sofas verkopen tweedehandse banken, als zogenaamd ‘gloednieuw’, hebben ZEER ZEER lange leveringstijden en zijn absoluut niet meedenkend, meewerkend en redelijk!

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Al maanden bezig met bank van Seats & Sofas

Ongelezen bericht door Nevyn »

Seat and Sofa's bestaat nu al meer dan 25 jaar en om de zoveel tijd komt er hier iemand melden dat we er niet moeten kopen.
Vind het een vreselijke winkel, waar je goed gewapend naar toe moet gaan.
De reclame vandaag gekocht vandaag in huis , geld alleen voor bepaalde bankstellen die ze er ook daadwerkelijk hebben staan.
Wilt u een andere kleur of een andere opstelling , is er gewoon een levertijd, zoals bij iedere meubel verkoper. En dan zijn een paar maanden niet ongewoon.
Het is jammer dat het bij u mis is gegaan en dat zelfs 2 keer , maar dat lees je hier ook over gerenommeerde woonwinkels.
Zelf hebben wij hier 2 x een bankstel gekocht, wat betere kwaliteit stof enz. waar ook op moesten wachten en eerlijk is eerlijk, dit waren geen slechte banken.

Maar om een lang verhaal kort te houden, dit is geen winkel waar je heen moet gaan als je niet sterk in je schoenen staat.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Al maanden bezig met bank van Seats & Sofas

Ongelezen bericht door witte angora »

FrustratedCustomer schreef:
31 jul 2023 15:35
Een lang verhaal, maar het lezen waard om een hoop problemen te besparen. met als hoofd oproep, doe geen aankoop bij Seats&Sofas, dat scheelt je een heel hoop hoofdpijn, je geld en tijd!

[...]

Lang en frustrerend verhaal dus, maar beste medemens AUB DOE GEEN AANKOOP BIJ SEATS&SOFAS. Het scheelt je een hoopt tijd, stress en frustratie.
Seats&Sofas verkopen tweedehandse banken, als zogenaamd ‘gloednieuw’, hebben ZEER ZEER lange leveringstijden en zijn absoluut niet meedenkend, meewerkend en redelijk!
Heb het lange verhaal niet gelezen omdat ik het de tijd en moeite niet waard vind, sorry. Waar ik mijn banken wel of niet koop, bepaal ik zelf. Ik laat me niet echt leiden door iemand die kennelijk tot op het bot gefrustreerd is. Het advies is ook niet nodig, want ik ben er vele jaren geleden één keer geweest. De kwaliteit en verkooppraatjes waren dusdanig dat ik niet van plan was er ooit nog terug te keren. Kwestie van weten wat je wil, voelsprieten op standje maximaal zetten, en vragen stellen, vooral doorvragen. En dan zijn er een hele hoop winkels waar je sowieso al geen voet meer binnen zet. Sterker nog: ze zijn blij dat je er niks gaat kopen. Geloof me nou maar.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Al maanden bezig met bank van Seats & Sofas

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat heeft uw waarschuwing voor zin? Het internet staat vol met seat en sofa's ellende maar blijkbaar heeft u dat ook niet gelezen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Al maanden bezig met bank van Seats & Sofas

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Oh. Ik moest net nog een bank hebben, thanks for free waarschuwing. Met budget kom je daar nogal snel terecht.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Al maanden bezig met bank van Seats & Sofas

Ongelezen bericht door BL2 »

FrustratedCustomer schreef:
31 jul 2023 15:35
........doe geen aankoop bij Seats&Sofas .......
Bedankt voor je waarschuwing, maar die stond alhier op Radar al vele vele malen. Had je dat niet gelezen.......?

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Al maanden bezig met bank van Seats & Sofas

Ongelezen bericht door Dirkie »

BL2 schreef:
31 jul 2023 16:23
FrustratedCustomer schreef:
31 jul 2023 15:35
........doe geen aankoop bij Seats&Sofas .......
Bedankt voor je waarschuwing, maar die stond alhier op Radar al vele vele malen. Had je dat niet gelezen.......?
Denk het niet want TS heeft zijn/haar account pas aangemaakt op 31 jul 2023 15:32 om vervolgens de waarschuwing te plaatsen. Vooraf even zoeken op bijvoorbeeld dit forum had een hoop ergernis kunnen voorkomen.
De rest van het bericht heb ik overigens niet gelezen.
En misschien even een tip voor de moderatoren van dit forum: als jullie een bericht verwijderen omdat het dubbel geplaatst is (zoals TS hier gedaan heeft in winkels-f104/doe-geen-aankopen-bij-seat ... 8-s20.html verwijder dan ook meteen de gerelateerde berichten. De laatste bijdragen daar gaan namelijk over iets wat nu verwijderd is en dat leest heel lastig.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Al maanden bezig met bank van Seats & Sofas

Ongelezen bericht door Dirkie »

FrustratedCustomer schreef:
31 jul 2023 15:35
Seats&Sofas, beter gezegd: Cheats & So-Far-No-Sofas!,

Een lang verhaal, maar het lezen waard om een hoop problemen te besparen. met als hoofd oproep, doe geen aankoop bij Seats&Sofas, dat scheelt je een heel hoop hoofdpijn, je geld en tijd!
Even een vraag. Waarom denkt U dat mensen uw verhaal als waarschuwing gaan zien. Niet alleen dit forum maar ook andere staan vol met waarschuwingen over deze firma. Deze heeft u dus blijkbaar ook niet gelezen. Ik denk dat er nog vele na U zullen komen met een zelfde verhaal omdat ze vooraf geen onderzoek doen maar zich laten verblinden door mooie verhalen en hoge kortingen

Disclaimeer: deze tekst had ik eerder al geplaatst omdat TS dezelfde tekst als antwoord in een ander topic geplaatst had. Aangezien het berciht daar verwijderd is leek me wel zo goed om deze tekst hier dan nogmaals te plaatsen.

Pijke Ottema5555
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2023 15:04
Locatie: Amster

Re: Al maanden bezig met bank van Seats & Sofas

Ongelezen bericht door Pijke Ottema5555 »

Hallo, ik ben nu bezig met de renovatie en het schilderen van de muren. Ik ben al benieuwd waar ik meubels kan bestellen. Het is goed dat ik je recensie heb gelezen. Bedankt

Plaats reactie