LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2,5 jaar oude droger met bekend probleem

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
lady323f
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2015 12:57

2,5 jaar oude droger met bekend probleem

Ongelezen bericht door lady323f »

Sinds een paar weken stopt mijn nog vrij nieuwe Siemens droger na een half uurtje met drogen. Er gaat dan een lampje branden dat aangeeft dat er filters of waterbak geleegd moeten worden. Nu deed ik dat altijd al dus was verbaasd. Nu nog vaker het filter verschonen maar probleem blijft. Droger stopt, ik druk hem weer aan, en de eerste week maakte hij dan wel zijn programma af. Vanmorgen bleef hij ook na de tweede keer aandrukken in zijn programma hangen met knipperend lampje.. Internet leert me dat dit een bekend probleem is. Ik dus Siemens gebeld. Helaas zit ik een half jaar buiten de 2 jarige garantie en zijn alle kosten dus voor mijn rekening, te beginnen met €59,50 voorrijd kosten.. Schijnbaar gaat apparatuur tegenwoordig nog maar 2 jaar mee? Waarom is er geen regeling dat als het een bekend probleem is je kosteloos reparatie krijgt? Zijn er meer mensen hier die dit droger probleem herkennen? Is er een mogelijkheid dat Siemens erkent dat ze rotzooi leveren en coulance reparatie doen?

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: 2,5 jaar oude droger met bekend probleem

Ongelezen bericht door k2p »

Je moet je verkoper spreken ipv Siemens. Siemens geeft je inderdaad 2 jaar garantie (de fabrieksgarantie). Maar je verkoper dient er zorg voor te dragen dat het veriochte product aan de verwachtingen voldoet (de wettelijke garantie). Van zo een product mag je inderdaad verwachten dat die het na 2,5 jaar nog doet. Het woord coulance moet je zelf niet gebruiken.

Maar weet je zeker dat jou niks te verwijten valt? Want dan is het een ander verhaal. Het begint eigenlijk al met dat toen je constateerde dat er een probleem was, je niet gelijk aan de bel trok, maar het probleem eerst erger liet worden.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: 2,5 jaar oude droger met bekend probleem

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik heb weinig aan het verhaal van k2p toe te voegen.

Voor de rest kun je discussieren over de verwachtingen.
Ik vind ook dat (bij normaal gebruik) een wasdroger het na 2,5 jaar nog zou moeten doen. Maar ik besef ook dat, in tegenstelling tot vroeger,veel witgoedproducten zeker geen 10 jaar meer meegaan. Dus waar ligt precies de grens...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 2,5 jaar oude droger met bekend probleem

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarom is er geen regeling dat als het een bekend probleem is je kosteloos reparatie krijgt?
Wat was het probleem (en de oplossing) dan ?

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: 2,5 jaar oude droger met bekend probleem

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

@lady

Wees voorzichtig om een monteur te bellen, omdat je geen garantie meer hebt.
Het is namelijk een onderhoudsprobleem, maar geen probleem veroorzaakt door mankementen .

Gebruik deze stappenplan, lijkt ingewikkelder dan het is.
Er zit vuil in de filterhouder aan de achterkant.
Neem een zaklamp en kijk achterin, daar zie je de zwarte troep, die het veroorzaakt.
Daarna Werkt de droger weer perfect.

http://www.klusidee.nl/Forum/reservoir- ... 58788.html

Gesloten