LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CarTribal wil mijn geld niet terugstorten

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
cin1000
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2012 13:20

CarTribal wil mijn geld niet terugstorten

Ongelezen bericht door cin1000 »

Ik heb een tijdje geleden weer bloemenstickers besteld voor mijn auto. Dit keer bestelde ik ze bij CarTribal, omdat zij bloemen hadden die ik nog niet had en óók nog eens relatief goedkoop bleken te zijn.

Ze werden netjes op tijd geleverd, maar over de kwaliteit was ik niet zo te spreken. De stickers waren flinterdun en zonder laklaagje, dus die zouden er met 1 goede hagelbui niet goed vanaf komen.
Dus ik belde de webshop om te vragen hoe ik ze terug kon sturen.

Dat kon volgens de eigenaar niet zomaar. Daar waren voorwaarden aan verbonden. Hij kon mij niet vertellen aan welke voorwaarde ik niet voldeed en verwees hiervoor naar de voorwaarden op zijn website.

Die heb ik bekeken en ik kon niets vinden waar ik niet aan voldeed.

Ik belde hem opnieuw en hij vroeg me mijn telefoonnummer en emailadres. Hij zou me terugbellen.

Een paar dagen later spraken we elkaar weer.
Hij zei dat mijn stickers speciaal voor mij gemaakt waren en ik ze daarom niet mocht retourneren. Dat was grote onzin, want de pakketten stonden gewoon als paketten op zijn website. Ik kon geen kleur, maat of ander aantal kiezen en nergens stond vermeld dat ze custom made waren.
Uiteindelijk mocht ik ze terugsturen.

Ik heb dat aangetekend gedaan.

Vandaag was dat meer dan een maand geleden en mijn geld was nog niet teruggestort, dus belde ik hem om te vragen waar dat bleef.

Als antwoord kreeg ik dat het in behandeling was. Ik vroeg wat dat betekende en hij herhaalde eigenlijk alleen dat het in behandeling was en dat het aan mij lag wanneer het behandeld zou worden. Wat ik dan zou moeten doen, zei hij niet. Alleen dat ik allang blij mocht zijn dat ik ze terug mocht sturen.

Ik krijg mijn geld dus niet terug. Ja, óóit, maar niet binnen de wettelijke termijn.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij eerst wacht tot hij de pakketten weer verkocht heeft, want die staan nu met 20% korting op zijn website.

Ik wil heel graag weten hoe ik nu toch aan mijn geld kom. Ik vind dit écht niet kunnen. Als ik iets uit een winkel steel, kan men aangifte tegen mij doen. Als een winkel van mij steelt, moet ik dat toch ook kunnen doen?

Gesloten