LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge monteurskosten koelkast binnen garantietermijn

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
velde55
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2017 16:12

Hoge monteurskosten koelkast binnen garantietermijn

Ongelezen bericht door velde55 »

Ik heb 3 jaar geleden een nieuwe keuken gekocht, met 4 apparaten van Pelgrim. Hierbij kreeg ik aanvullend een garantie van 5 jaar.
Nu binnen 3 jaar was eerst mijn oven defect voorrijkosten 71,50 euro voor een afstand van 5 km.
2 maanden later de koelkast defect het freongas was verdwenen en apparaat was niet te maken.
Of ik maar akkoord wilde gaan met een nieuwe koelkast prijs 130,00 omdat ik vruchtgebruik had gehad.
Maar ik moest ook nog 71,50 betalen voor de monteur die binnen 3 minuten wist dat de koelkast dood was.
nieuwe keuken kost mij binnen 3 jaar 2x 71,50 plus 130 = 273,00 euro terwijl ik 5 jaar garantie heb. waar moet ik zijn bij Bruinzeel ? die hebben mij deze keuken verkocht.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Hoge monteurskosten koelkast binnen garantietermijn

Ongelezen bericht door rattaplan »

Van de Pelgrim site:

Na het tweede garantiejaar betaalt u uitsluitend de voorrijkosten. Wij nemen zoals gezegd de kosten van materiaal, onderdelen en arbeidsloon voor onze rekening. Hiermee kunt u tientallen tot wel honderden euro’s besparen!

Als een apparaat na afloop van de wettelijke garantieperiode niet te repareren is, doen wij u een omruilvoorstel op basis van het aantal gebruiksjaren. Dit betekent dat wij u een gelijkwaardig apparaat met een aantrekkelijke korting aanbieden, afhankelijk van het aantal jaren dat het toestel in uw bezit is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoge monteurskosten koelkast binnen garantietermijn

Ongelezen bericht door berndv »

velde55 schreef:
06 feb 2020 12:13
voorrijkosten 71,50 euro voor een afstand van 5 km
U betaalt voorrijkosten, geen kilometervergoeding. Soms hebben ze wel staffels met afstanden, maar dat zal meestal in de gradatie van 0 tot 25 zijn.
velde55 schreef:
06 feb 2020 12:13
2 maanden later de koelkast defect het freongas was verdwenen en apparaat was niet te maken.
Of ik maar akkoord wilde gaan met een nieuwe koelkast prijs 130,00 omdat ik vruchtgebruik had gehad.
Wat was de nieuwprijs van die koelkast? Op zich geen raar aanbod, alleen dat is geen aanbod in het kader van conformiteit, dan mogen ze namelijk geen kosten rekenen voor vruchtgebruik.
velde55 schreef:
06 feb 2020 12:13
Maar ik moest ook nog 71,50 betalen voor de monteur die binnen 3 minuten wist dat de koelkast dood was.
Net zoals dat die 71,50 geen kilometervergoeding is, maar voorrijkosten, zijn bij de voorrijkosten ook geen arbeidsuren of onderzoekskosten of monteurskosten ingecalculeerd. Het zijn voorrijkosten. Voor dat geldt stopt er een bus voor de deur met daarin een monteur die de nodige kennis van zaken heeft en waarschijnlijk in zijn bus ook de nodige gereedschappen en reservematerialen.
velde55 schreef:
06 feb 2020 12:13
moet ik zijn bij Bruinzeel ? die hebben mij deze keuken verkocht.
in basis wel. Met Pelgrim heeft u namelijk geen enkele overeenkomst en Pelgrim is niets verplicht naar u. Bruinzeel wel.

alfatrion
Berichten: 21917
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoge monteurskosten koelkast binnen garantietermijn

Ongelezen bericht door alfatrion »

Op zich denk ik dat je wel aanspraak kan maken op kosteloos vervanging.
velde55 schreef:
06 feb 2020 12:13
2 maanden later de koelkast defect het freongas was verdwenen en apparaat was niet te maken.
Wat heeft de monteur aangegeven over de oorzaak?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hoge monteurskosten koelkast binnen garantietermijn

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
06 feb 2020 16:20
Op zich denk ik dat je wel aanspraak kan maken op kosteloos vervanging.
velde55 schreef:
06 feb 2020 12:13
2 maanden later de koelkast defect het freongas was verdwenen en apparaat was niet te maken.
Wat heeft de monteur aangegeven over de oorzaak?
Het apparaat is 3 jaar oud. Kosteloze vervanging lijkt mij uitgesloten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoge monteurskosten koelkast binnen garantietermijn

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Pelgrim was ooit een goede en redelijk grote fabriek.

Nu een handels merk en 5 jaren garantie op deze voorwaarden?
Liever een echt merk.

En als ik dergelijke voorwaarde voor apparatuur kreeg, eerst lezen, dan tekenen, en tegen 18.00 uur op Zaterdag, als ze mijn niet rustig de tijd geven voor keuken en apparatuur contracten door te nemen en vragen te stellen.. dan koop ik toch gewoon geen keuken!

Ik verwacht bij 5 jaren volledige garantie en niet dit soort afschrijf en voorrij kosten!
Ga zeker een keer op Zaterdag middag een keukentje kijken. En nu maar hopen dat ze geen Echt merk aanbieden.

Gesloten