LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toleranties (breed)beeldbuizen Philips

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
SWE

Toleranties (breed)beeldbuizen Philips

Ongelezen bericht door SWE »

Ik heb de kapotte beeldbuis (zie eerdere forums op deze site) van mijn Philips breedbeeld TV laten vervangen. Ik ben echter niet helemaal tevreden over het resultaat. Het beeld is wel scherp, maar het loopt rond (parabool-vormig). Dit valt op bij zwarte balken boven in beeld, bij teletekst en ondertiteling. Helelmaal storend wordt het als er onderin aftiteling door het beeld "loopt". Er ontstaat dan een golfbeweging. Mijn reparateur is nog een keer langs geweest, maar kon in het menu waar alleen reparateurs bij kunnen geen betere instellingen doen.

Volgens hem vallen deze "rondingen" echter binnen de toleranties van Philips. Wat die toleranties echter zijn, zei hij er niet bij. Ik stoor me zeer aan dit fenomeen en zal hem binnenkort naar de toleranties vragen. Tegelijkertijd zou ik het op prijs stellen als iemand die hier meer van weet mij kon vertellen wat de afwijkingen/toleranties zijn, die Philips aan haar beeldbuizen stelt.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Toleranties (breed)beeldbuizen Philips

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Active Noord Zuid instellingen komen in de moderne TV vrijwel niet meer voor. Dus is dat ook niet in het sevice menu in te stellen. Waarschijnlijk ontbreken de NS. corretie magneetjes welke boven en onder in het afbuigjuk zijn aan gebracht. Deze behoren ook bij een nieuwe beeldbuis standaard te zijn aangebracht. Best mogelijk dat bij nieuwere typen TV's weer wel gebruik wordt gemaakt van een active correctie en dat daarom de magneetjes ontbreken.

Vr. Gr. Hans.

Gesloten