LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vervolg garantie

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
genesore

vervolg garantie

Ongelezen bericht door genesore »

hallo.het vehaal in het kort is dat een verlenging van een garantie termijn van ten hoogste 5 jaar in ieder gaval niet geld bij de frirma phillips.
het betrefd mijn dvd rec.van 1 1/2 jaar oud en de winkel waar ik deze had gekocht is er niet meer.
dus ik gebeld met de phillips en die zei mij dat ze daar een eigen kontrakt hebbben en alleen dat is geldig maar aangezien phillips niet aan particulieren verkoopt kan men ook niet aan zo`n kontrakt komen.
en in de winkel wordt men daar niet op geattendeerd.
wij zijn al 30jaar trouwe klant van phillips en na een e-mail en tevens een aangetekende brief met het verhaal erin wil men er niks van weten.
ik weet bijna zeker dat er een hele boel mensen zijn die dit niet weten.
misschien zou u er een klein stukje in u programma aan kunnen wijden
kopie van de brief is aanwezig en het gaat eigenlijk alleen om het gar.verhaal want de winkel is over genomen en is verlopig weer open (14-02-2004) maar dat neemt niet weg dat phillips daar zomaar mee weg kan komen.
vriendelijk groet ger

gasttt

Re: vervolg garantie

Ongelezen bericht door gasttt »

geachte meneer u heeft bij die winkel extra 5 jaar garantie gekocht. Dit houdt in dat het eerste jaar zoals gewoon bij philips is en de volgende jaren de winkel waar u het apparaat hebt gekocht opdraait voor de kosten en niet philips!!
U koopt die extra jaren garantie niet bij philips, maar bij het bedrijf waar u het apparaat gekocht heb. Die moet u aanpakken dus.

Ik snap niet waarom u kwaad bent op philips?? waarom??

tim

Re: vervolg garantie

Ongelezen bericht door tim »

Geachte lezers

Is er iemand die de te verwachten levensduur durft in te schaten van de huidige dvd recorders . ik denk dat de consumenten die er een in bezit hebben een probleem hebben . er is geen te verwachten levensduur om dat deze recorders bijna allemaal kinderziektes hebben , en worden de problemen in de schoenen geschoven van de verkoper

ossi

Re: vervolg garantie

Ongelezen bericht door ossi »

:!: Steeds vaker zie je het begrip 'verlengde garantie`. Volgens mij is garantie een wettelijke verplichte waarborg dat de consument zich gedurende 1 of 2 jaar geen kosten krijgt als gevolg van produktiefouten.
Verlengde garantie is dan niets anders dan een verzekering tegen de kosten van produktiefouten. Daarvoor betaal je dan een premie. Maar nu komt het: indien binnen de wettelijke garantietermijn een garantie-claim wordt afgewezen door bijv. verkeerd gebruik, zal de leverancier van dat produkt dat verkeerde gebruik moeten bewijzen. Na de wettelijke garantieperiode, maar binnen de verlengde garantie is de bewijslast omgekeerd. De consument moet nu maar bewijzen dat het om een produktiefout gaat. Als u dat lukt heeft u volgens mij geen verzekering nodig, maar kunt u de producent alsnog (gedeeltelijk) aansprakelijk stellen. Het kan zijn dat ik me verkijk op dit soort 'verzekeringen', en dat er best coulante bij zullen zitten. Verder vraag ik me af of het vaak voorkomt dat 'produktie-fouten' zich na 2 jaar nog openbaren. Hoe zinvol is een verlengde garantie?

Gesloten