Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik_weet_niet_alles schreef:
14 jul 2021 12:23


Formeel gezien is het geen oplichting. De verkoper heeft iets te koop aangeboden en u hebt dat gekocht. U praat over een bank. Hebt u dan een machtiging afgegeven of hebt u het geld zelf overgemaakt. Als u een machtiging hebt afgegeven heeft de verkoper toestemming nodig om te mogen incasseren. Dit kunt u bij de bank navragen.
Vaak wordt er gebruik gemaakt van een mobiel pinapparaat. En de bank wil geen gegevens verstrekken zoals TS zegt.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door pedro714 »

een gevalletje van : "slikken die drol". Wie koopt er nu aan de deur???

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door ateurlings »

Waarom leren mensen het nooit en koopt men nog steeds aan de deur, aan de telefoon en bij onbekende online winkels. Hoeveel waarschuwingen heeft men nodig

eierdop
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2017 14:54

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door eierdop »

als u 1 cent overmaakt naar betreffende rekening m.b.v. schriftelijke opdracht komt naam op afschrift.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Moneyman »

eierdop schreef:
16 jul 2021 10:58
als u 1 cent overmaakt naar betreffende rekening m.b.v. schriftelijke opdracht komt naam op afschrift.
Dan weet je gelijk welke katvanger je kunt aanspreken :wink:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door sjohie »

pedro714 schreef:
14 jul 2021 14:23
een gevalletje van : "slikken die drol". Wie koopt er nu aan de deur???
Ik wel es, denk aan gevulde koeken die de buurjongen namens zijn voetbalclub komt verkopen, dat soort dingen.

Trof ook es een stel als dit, die hadden een bestelbusje met, aldus henzelf, top high-end speakers, en die mochten ze van de baas zo los verkopen on kul reden zus of zo. Nou ben ik redelijk thuis daarin, en had meteen in de smiezen wat voor meuk het was, zeker met hun "korting", en dus hebben we maar even de politie gebeld. (liep met collega's in pauze er langs). Die kwamen, en hebben bekeurd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sjohie schreef:
16 jul 2021 16:46
pedro714 schreef:
14 jul 2021 14:23
een gevalletje van : "slikken die drol". Wie koopt er nu aan de deur???
Ik wel es, denk aan gevulde koeken die de buurjongen namens zijn voetbalclub komt verkopen, dat soort dingen.

Trof ook es een stel als dit, die hadden een bestelbusje met, aldus henzelf, top high-end speakers, en die mochten ze van de baas zo los verkopen on kul reden zus of zo. Nou ben ik redelijk thuis daarin, en had meteen in de smiezen wat voor meuk het was, zeker met hun "korting", en dus hebben we maar even de politie gebeld. (liep met collega's in pauze er langs). Die kwamen, en hebben bekeurd.
Bekeurd waarvoor? Overigens werd ik ooit ook door speakerverkoper aangesproken. Toch alweer 28 jaar geleden. Maar ja, die 25 gulden die toen zogenaamd op mijn rekening stond vonden ze niet genoeg.
Twee jaar geleden nog wel een zigeuner tegen het lijf gelopen. Kwam het bedrijf binnen waar ik zelf ook aan het verkopen was. Nieuwe schroefmachines, aggregaten en gereedschap karren. Maak maar een prijs, wie weet kan het. Mijn klant was blind van vreugde en ik stond op een afstand mee te googelen met wat die man allemaal zei. Het adres op het visitekaartje bleek een winkel in potten en pannen in België. De man had, volgens hemzelf, teveel gezopen die avond van te voren en de klant moest zelf even de bestelbon invullen. Hij kon niet eens lezen of schrijven. Er vlogen prijzen rond die ik meteen vergeleken heb met marktplaats. Veel te veel geld voor slechte kwaliteit. Maar ja, een mooi verhaal en het idee dat het echt een schijntje was. Ik werd niet geloofd, er werd €1500,- cash uit kantoor gehaald en het busje werd leeg geladen. Ik ben dus ook nooit meer naar dat bedrijf gegaan.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
16 jul 2021 17:09
Bekeurd waarvoor?
Illegale straatverkoop?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:
16 jul 2021 17:11
NeoDutchio schreef:
16 jul 2021 17:09
Bekeurd waarvoor?
Illegale straatverkoop?
Er waren toezichthouders in de buurt, dus we konden het live meemaken. Als je ambulant verkoopt val je onder "venten", en dat mag binnen regels vaak wel in een gemeente. Ga je echter langere tijd stilstaan, dan wordt het een standplaats, en die zijn vergunningsplichtig. Begonnen ze hele discussie over, ze hadden dus wel wat huiswerk gedaan, maar ze kregen een bekeuring voor het parkeren buiten de aangewezen plekken. :lol: Die knurften stonden nl op de laad-/losplaats van de lokale schouwburg.

Ilse Sdh
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2022 20:54

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Ilse Sdh »

Vandaag op een parkeerplaats bij de aldi net over de grens aangesproken door een Nederlandse man in een duur uitziende en nieuwere auto. Eerst in het Duits en toen Hij door had dat we Nederlanders waren zei hij o ik ben ook Nederlander dat is makkelijk. Hij vroeg of we een pannenset wilde kopen, was over van een beurs. Hij vroeg waar we op kookte . Toen we nee zeiden vroeg hij of we interesse hadden in een bestek cassete . Wij bleven netjes zeggen dat we niet wilde . Hij reed daarna weg.
Nu in de avond zit je er over na te denken dat het wel raar is en ben gaan googled en zie dus dat het vaker gebeurd

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Is al een heel oude verkoopmethode, over van de beurs.
De kwaliteit van de pannen en het bestek is meestal heel matig. U betaald in ieder geval altijd te veel.
Het enige Zwitsers aan de pannen is de vlag die op de doos staat. Ze komen uit China.

Jonckheer
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2022 09:36

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Jonckheer »

Je kunt een betaling die je hebt gedaan niet storneren.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat deze vorm van "old school" oplichting nog bestaat!

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Vintage phishing. De tijden van Frits Bom en Wim Bosboom herleven.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Frits Bom, de leningman...

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Belazerd door Royal Swiss (pannenset)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
03 mei 2022 11:50
Dat deze vorm van "old school" oplichting nog bestaat!
Daar verbaas ik mij ook over. Zo'n 28 jaar geleden ben ik al ooit eens aangesproken of ik speakers wilde hebben die over waren en niet terug mochten.

Plaats reactie