Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Edwin Mast
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2022 10:24

Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door Edwin Mast »

Op 23-3 een huishoudtrap op de Lidl-Shop besteld, moet binnen een paar werkdagen geleverd worden. Het is nu 1 april, ben de hele week aan het lijntje gehouden dat ik nog even geduld moest hebben. De track&trace is sinds bestellen ongewijzigd gebleven, kortom geen bestelling ontvangen.

Heb de koop ontbonden, maar moet nu nog 10 werkdagen (dus 2 weken) wachten op terugbetaling!!! Bij bestellen moet er wel direct betaald worden, maar als er door een fout bij de leverancier je je geld terug wilt hebben moet je maar wachten. Vind dit erg slechte service, wat ik ook niet gewend ben van de LIDL.

Beetje jammer dit. allereerst al 2 weken wachten op een bestelling, die komt niet en dan nog eens 2 weken wachten op je geld terug.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u op 23-3 iets besteld hebt, bent u nu net een week verder en geen 2 weken.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bij Lidl, en overigens bij elk groot bedrijf, zit er niemand met de bankpas van de baas betalingen te doen. En om fraude te voorkomen mag niet zomaar iemand zowel annuleren als opdracht tot betalen geven.
De frontoffice medewerker annuleert en na controle op de financiële afdeling word een betaling in een batch klaargezet.
Overigens zit u vandaag op de 7de werkdag, geef een bedrijf ook de kans om te leveren.

Bakker58
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2019 16:33

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door Bakker58 »

Hier hetzelfde 2 werkbroeken besteld en kreeg ineens bericht : retourbevestiging ontvangen en dat terwijl k ze niet ontvangen heb dus ook niet teruggestuurd kan hebben. Gebeld met de Lidl kreeg mijn geld terug met excuses en een voucher voor het ongemak.
Geld was snel binnen 3 dagen binnen.
Heb de broeken opnieuw besteld dus afwachten of het nu goed gaat

Wille396
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2021 17:16

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door Wille396 »

Ik heb ook slechte ervaring met Lidl. Koffieapparaat besteld en het duurde anderhalve week eer het geleverd werd, ondanks dat er een track&trace was verzonden de dag na de bestelling. Zending niet geaccepteerd en toen duurde het nog 2 weken eer mijn geld terug was. Ik kreeg de indruk dat Lidl gewoon een dropshopper is.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het geduld is volgens mij op de bon in Nederland.

bennie02
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2018 12:15

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door bennie02 »

ik heb op zaterdag 2 april een trap gekocht bij de blokker en kon hem meteen mee nemen. 8)

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Weer gaat dus wat mis met de communicatie, als ze communiceren, dat er waar vertraging in zit, zou het al een andere situatie zijn, maar het gaat tegenwoordig vaak mis bij communicatie naar de klanten toe, ze vergeten hoe belangrijk dat is.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Onkruid71 schreef:
03 apr 2022 15:56
Weer gaat dus wat mis met de communicatie, als ze communiceren, dat er waar vertraging in zit, zou het al een andere situatie zijn, maar het gaat tegenwoordig vaak mis bij communicatie naar de klanten toe, ze vergeten hoe belangrijk dat is.
Het zit niet zozeer in de communicatie, maar wel in de processen. Er komt geen mensenhand meer bij een online bestelling aan te pas. Er is niemand die in bestellingen gaat neuzen om te kijken of er iets fout gaat en zo ja waar.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

NeoDutchio schreef:
03 apr 2022 20:26
Onkruid71 schreef:
03 apr 2022 15:56
Weer gaat dus wat mis met de communicatie, als ze communiceren, dat er waar vertraging in zit, zou het al een andere situatie zijn, maar het gaat tegenwoordig vaak mis bij communicatie naar de klanten toe, ze vergeten hoe belangrijk dat is.
Het zit niet zozeer in de communicatie, maar wel in de processen. Er komt geen mensenhand meer bij een online bestelling aan te pas. Er is niemand die in bestellingen gaat neuzen om te kijken of er iets fout gaat en zo ja waar.
Dat snap ik, maar is dat de klant zijn probleem? Ik vind communicatie ze belangrijk, maar dat zie je het vaak mis gaan. Maar aangezien het allemaal geautomatiseerd is, kunnen ze toch wel iets inbouwen dat er als er iets fout gaat een alert komt, en er dan communicatie naar de klant kan zijn. Maar ja zo denk ik er over, alles is te programmeren.
Verder zijn mijn ervaringen met hun wel positief.

assantar
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2005 00:39

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door assantar »

23 maart - 1 april is in mijn agenda 9 dagen en geen 14 dagen (2 weken).

Men heeft tegenwoordig ook geen geduld meer, denkt de enige klant te zijn en is zelf wsl. altijd perfect en feilloos.

Bestellingen moeten eigenlijk de dag ervoor al geleverd zijn, zoniet dan wordt een bestelling meteen geweigerd of geannuleerd, (en dat moet allemaal maar gratis en voor niks kunnen), terugbetalingen moeten eergisteren al teruggestort zijn.

Vaak staat in de informatie over retourzendingen vermeld binnen hoeveel dagen je het geld terug op de rekening hebt. Over het algemeen is dat toch echt wel een redelijke termijn.

Wil je het gedoe allemaal niet, ga dan naar een gewone winkel.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 941
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lady1234 schreef:
03 apr 2022 13:43
Het geduld is volgens mij op de bon in Nederland.
Geduld wordt bepaald door de verwachtingspatroon die door de verkoper is gewekt. Als er geadverteerd wordt, vandaag bezorgd, morgen geleverd dan is de verwachtingspatroon geen 3 dagen en ook geen week. Geduld is daaraan gekoppeld. Dat gebrek aan geduld is niet de schuld van de consument maar van de verkoper

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Consumenten gedragen zich als verwende kleuters. Het is er niet op de toegezegde tijd? Dan annuleren, en jammeren dat het geld niet per omgaande op hun rekening staat. Ga naar de winkel, koop het daar. Hoef je niet te wachten.

Het is geen eerste levensbehoefte.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
03 apr 2022 23:55
Consumenten gedragen zich als verwende kleuters. Het is er niet op de toegezegde tijd? Dan annuleren, en jammeren dat het geld niet per omgaande op hun rekening staat. Ga naar de winkel, koop het daar. Hoef je niet te wachten.

Het is geen eerste levensbehoefte.
Bedrijven en instellingen gedragen zich steeds meer dat afspraken niet belangrijk zijn, dat niet verandering in komen. Als er een afspraak niet nagekomen kan worden kan er nog altijd wat gecommuniceerd worden.

Jan Wijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jan 2022 11:57

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door Jan Wijn »

Ga naar een bouwmarkt of Blokker en u kunt uw product even testen en dan zonder verzendkosten direct meenemen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 941
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lady1234 schreef:
03 apr 2022 23:55
Consumenten gedragen zich als verwende kleuters. Het is er niet op de toegezegde tijd? Dan annuleren, en jammeren dat het geld niet per omgaande op hun rekening staat. Ga naar de winkel, koop het daar. Hoef je niet te wachten.

Het is geen eerste levensbehoefte.
Dan vergeet u voor het gemak om de nadelen van een fysieke winkel te benoemen. Parkeerproblemen, openingstijden, retourneren van goederen (geen recht maar een gunst van de winkelier), aankoopprijs terug krijgen (tegoedbonnen i.p.v, geld terug waardoor consument dubbel geld kwijt is).

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jan Wijn schreef:
04 apr 2022 00:33
Ga naar een bouwmarkt of Blokker en u kunt uw product even testen en dan zonder verzendkosten direct meenemen.
ik denk dat je de gemiddelde bouwmarkt en zéker de Blokker hier behoorlijk overschat.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
04 apr 2022 08:37
Jan Wijn schreef:
04 apr 2022 00:33
Ga naar een bouwmarkt of Blokker en u kunt uw product even testen en dan zonder verzendkosten direct meenemen.
ik denk dat je de gemiddelde bouwmarkt en zéker de Blokker hier behoorlijk overschat.
Het wemelt van de huishoudtrappen, vaak ook in de aanbieding, bij bouwmarkten.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
04 apr 2022 08:40
Moneyman schreef:
04 apr 2022 08:37
Jan Wijn schreef:
04 apr 2022 00:33
Ga naar een bouwmarkt of Blokker en u kunt uw product even testen en dan zonder verzendkosten direct meenemen.
ik denk dat je de gemiddelde bouwmarkt en zéker de Blokker hier behoorlijk overschat.
Het wemelt van de huishoudtrappen, vaak ook in de aanbieding, bij bouwmarkten.
En hoe zou ik die mee moeten nemen? Op mijn fiets? Niet iedereen heeft een auto. Bovendien kan het wel wemelen van de hh trappen, maar ik wil geen huismerk en dan is het assortiment echt niet zo groot.

Eén van de redenen waarom ik hoofdzakelijk online shop, is het grote assortiment, daar kan geen fysieke winkel aan tippen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
04 apr 2022 08:40
Het wemelt van de huishoudtrappen, vaak ook in de aanbieding, bij bouwmarkten.
Jep. Netjes in het plastic. En die haal je er echt niet overal zomaar even uit.

Gesloten