LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
alexvandersluijs
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 apr 2007 13:52

Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door alexvandersluijs »

Mijn dochter heeft enige maanden gespaard om een blender te kunnen kopen. Vanwege het budget kocht ze bij de Blokker in Amersfoort een blender van Princess voor 19.95. Na deze slechts 3 keer gebruikt te hebben, begon deze te lekken. Alles liep er aan de onderkant uit en na gebruik zat zo'n beetje je hele keuken onder.

Na 5 maanden is ze terug gegaan naar de Blokker in Nieuwland (Amersfoort). Daar kreeg ze te horen dat ze een kassabon nodig had. Normaal gesproken bewaren we alles, maar omdat mijn dochter dit gekocht had heeft ze mogelijk deze na de aankoop met tas en doos weg gegooid. Ik ben toen mee geweest naar de winkel en de vestigingsmanager vertelde dat ze strikte regels hebben. Zonder bon geen garantie. Deze is 2 jaar op huishoudelijke artikelen. We konden aan de hand van de bank met datum en tijd aantonen wanneer deze gekocht was en dat er een koopovereenkomst was. Ze vertelde dat ze niet kon zien WAT er op die datum aangekocht zou zijn, wat een onzin. Ze bewaren alles maar 3 maanden werd er verteld. Met andere woorden: Belastingdienst, doe maar eens een inval !!! Natuurlijk bewaart de Blokker alle transacties, als is het maar voor data-analyse en de belastingdienst.

Desondanks zou ze het nogmaals proberen bij het hoofdkantoor. Dat heeft ze gedaan, maar ze kreeg hetzelfde antwoord. Ze kan haar baan niet riskeren, dus ze moet het beleid wel volgen. Ik heb daarop vandaag het hoofdkantoor maar een keer gebeld en inderdaad werd dit beleid door de Blokker dus bevestigd.

De DAS Rechtsbijstand bevestigd mijn gelijk en ook Consuwijzer geeft aan dat een bankafschrift voldoende bewijs is om aannemelijk te maken dat er sprake is van een koopovereenkomst, in dit geval zeker omdat het bedrag exact hetzelfde is.

Omdat je voor 19,90 geen zaak begint en ook de DAS niet, resteert er dus maar 1 ding. Even flink de frustratie spuien op dit forum, twitter, de telefoniste afzeiken en een aantal keren op zaterdag bij volle bak in de winkel aan de balie even flink te gaan zeuren. Dat gaat zeker nog gebeuren, na de vakantie.
Verder alle vrienden, kennissen en iedereen die het wil horen even deze ervaring met Blokker delen en tenslotte nooit meer wat kopen bij Blokker. En Princess komt er ook niet meer in schat ik zo.

De indirecte schade voor Blokker is nu al groter, want de winstmarge op het product, welke ze zelf gratis hadden kunnen claimen bij Princess, is al minder dan de tijd en energie van de diverse medewerkers.

Wat kunnen dit soort organisaties klantvriendelijk, kortzichtig, dom en vooral ook kinderachtig zijn. Een koude douche kan beter omgezet worden in een ijsbad.

Groeten aan Blokker !!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat kunnen dit soort organisaties klantvriendelijk, kortzichtig, dom en vooral ook kinderachtig zijn. Een koude douche kan beter omgezet worden in een ijsbad.
Wat kunnen Nederlanders zeikerds zijn als ze geen gelijk krijgen. In die zelfde koopovereenkomst die u aangegaan bent bent u ook ACCOORD gegaan met het feit dat garantie verleend wordt als de kassabon getoond wordt. Dat er (technisch) andere middelen zijn zou alleen op basis van coulance iets op kunnen leveren. Misschien zijn het juist die krappe marges waardoor ze alles volgens het boekje moeten doen.
op zaterdag bij volle bak in de winkel aan de balie even flink te gaan zeuren. Dat gaat zeker nog gebeuren, na de vakantie.
Over kinderachtig gesproken , deden mijn kinderen ook als ze snoepjes wilden in de winkel vroeger, echter deden ze dat maar 1 keer.
Laatst gewijzigd door bprosman op 01 aug 2013 16:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Na deze slechts 3 keer gebruikt te hebben, begon deze te lekken. Alles liep er aan de onderkant uit en na gebruik zat zo'n beetje je hele keuken onder.

Na 5 maanden is ze terug gegaan naar de Blokker in Nieuwland (Amersfoort).
Dit begrijp ik nooit. Als dat ding niet goed is gaat u toch gelijk terug naar de winkel

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door ciske »

Leo The Emperor schreef: Dit begrijp ik nooit. Als dat ding niet goed is gaat u toch gelijk terug naar de winkel

Is ook niet te begrijpen dus gewoon gezeur van TS. Tja bon altijd bewaren, als je dat al niet weet!!

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door Jefdus »

misschien de bodem weer even goed aandraaien zodat het geval niet meer lekt?

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Misschien is er nog hoop. :P

http://www.klacht.nl/nieuwe-blender/

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

alexvandersluijs schreef:Mijn dochter heeft enige maanden gespaard om een blender te kunnen kopen. Vanwege het budget kocht ze bij de Blokker in Amersfoort een blender van Princess voor 19.95. Na deze slechts 3 keer gebruikt te hebben, begon deze te lekken. Alles liep er aan de onderkant uit en na gebruik zat zo'n beetje je hele keuken onder.

Na 5 maanden is ze terug gegaan naar de Blokker in Nieuwland (Amersfoort). Daar kreeg ze te horen dat ze een kassabon nodig had. Normaal gesproken bewaren we alles, maar omdat mijn dochter dit gekocht had heeft ze mogelijk deze na de aankoop met tas en doos weg gegooid. Ik ben toen mee geweest naar de winkel en de vestigingsmanager vertelde dat ze strikte regels hebben. Zonder bon geen garantie. Deze is 2 jaar op huishoudelijke artikelen. We konden aan de hand van de bank met datum en tijd aantonen wanneer deze gekocht was en dat er een koopovereenkomst was. Ze vertelde dat ze niet kon zien WAT er op die datum aangekocht zou zijn, wat een onzin. Ze bewaren alles maar 3 maanden werd er verteld. Met andere woorden: Belastingdienst, doe maar eens een inval !!! Natuurlijk bewaart de Blokker alle transacties, als is het maar voor data-analyse en de belastingdienst.

Desondanks zou ze het nogmaals proberen bij het hoofdkantoor. Dat heeft ze gedaan, maar ze kreeg hetzelfde antwoord. Ze kan haar baan niet riskeren, dus ze moet het beleid wel volgen. Ik heb daarop vandaag het hoofdkantoor maar een keer gebeld en inderdaad werd dit beleid door de Blokker dus bevestigd.

De DAS Rechtsbijstand bevestigd mijn gelijk en ook Consuwijzer geeft aan dat een bankafschrift voldoende bewijs is om aannemelijk te maken dat er sprake is van een koopovereenkomst, in dit geval zeker omdat het bedrag exact hetzelfde is.

Omdat je voor 19,90 geen zaak begint en ook de DAS niet, resteert er dus maar 1 ding. Even flink de frustratie spuien op dit forum, twitter, de telefoniste afzeiken en een aantal keren op zaterdag bij volle bak in de winkel aan de balie even flink te gaan zeuren. Dat gaat zeker nog gebeuren, na de vakantie.
Verder alle vrienden, kennissen en iedereen die het wil horen even deze ervaring met Blokker delen en tenslotte nooit meer wat kopen bij Blokker. En Princess komt er ook niet meer in schat ik zo.

De indirecte schade voor Blokker is nu al groter, want de winstmarge op het product, welke ze zelf gratis hadden kunnen claimen bij Princess, is al minder dan de tijd en energie van de diverse medewerkers.

Wat kunnen dit soort organisaties klantvriendelijk, kortzichtig, dom en vooral ook kinderachtig zijn. Een koude douche kan beter omgezet worden in een ijsbad.

Groeten aan Blokker !!
Wat een kolder zeg.

Consumentenrecht tegenwoordig is zelf de zaak verprutsen en dan door hard geschreeuw je recht afdwingen. Jammer dat die Blokker niet bij mij in de buurt is anders kwam ik op zaterdag ook even langs.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door Jolijn »

Even flink de frustratie spuien op dit forum, twitter, de telefoniste afzeiken en een aantal keren op zaterdag bij volle bak in de winkel aan de balie even flink te gaan zeuren. Dat gaat zeker nog gebeuren, na de vakantie.
Verder alle vrienden, kennissen en iedereen die het wil horen even deze ervaring met Blokker delen en tenslotte nooit meer wat kopen bij Blokker. En Princess komt er ook niet meer in schat ik zo.


"Die is gek" zal er gedacht worden, schat ik zo in......en gaat over tot de orde van de dag.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja dna bereik je zeker je doel...
Denk eerder dat de mensen ,overal dus niet alleen blokker je niet serieus nemen en denken wat een zeikerd,kan ze geen ongelijk geven,

Bon is bon...simpel...toen hij de eerste keer lekte oke,maar de tweede keer toen had je toch al terug kunnen gaan ,nee dan wacht je 5 maanden.ook hele slimme actie..

Komt echt serieus over op mij en denk bij blokker ook niet...
Ja idd ook niet bij mij in de buurt ook ff kijken :lol:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door sephora30 »

Leo The Emperor schreef:
Na deze slechts 3 keer gebruikt te hebben, begon deze te lekken. Alles liep er aan de onderkant uit en na gebruik zat zo'n beetje je hele keuken onder.

Na 5 maanden is ze terug gegaan naar de Blokker in Nieuwland (Amersfoort).
Dit begrijp ik nooit. Als dat ding niet goed is gaat u toch gelijk terug naar de winkel
Waar lees jij dat ze niet gelijk terug is gegaan dan nadat ie is gaan lekken?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door ciske »

sephora30 schreef:
Waar lees jij dat ze niet gelijk terug is gegaan dan nadat ie is gaan lekken?

Hier.
Na 5 maanden is ze terug gegaan naar de Blokker in Nieuwland (Amersfoort

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door alfatrion »

alexvandersluijs schreef:Na 5 maanden is ze terug gegaan naar de Blokker in Nieuwland (Amersfoort).
Uw dochter heeft het gebrek binnen zes maanden na aflevering ontdekt? Dan kunt u zich beroepen op de wettelijke garantie en het wettelijk bewijsvermoeden. Als blijkt dat uw dochter meer dan twee maanden heeft gewacht zal de rechter oordelen dat uw dochter haar rechten heeft verspeelt. Voordeel van de wettelijke garantie is dat u niet per se een kassabon nodig heeft, maar uw dochter moet nog wel kunnen bewijzen daar dit product te hebben gekocht.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door ciske »

alfatrion schreef: Dan kunt u zich beroepen op de wettelijke garantie en het wettelijk bewijsvermoeden..

Je bent niet wijs!!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door sephora30 »

ciske schreef:
sephora30 schreef:
Waar lees jij dat ze niet gelijk terug is gegaan dan nadat ie is gaan lekken?

Hier.
Na 5 maanden is ze terug gegaan naar de Blokker in Nieuwland (Amersfoort
Nee dat staat er niet. Er staat dat ze nadat ie is gaan lekken is teruggegaan en dat was na 5 maanden gebruik. In die 5 maanden heeft ze hem 3x gebruikt.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

sephora30 schreef:Waar lees jij dat ze niet gelijk terug is gegaan dan nadat ie is gaan lekken?
klopt.

Er lijkt te staan of ze een tijd gewacht hebben alvorens naar de Blokker te gaan, maar het zou ook kunnen dat ze het apparaat maar 3 keer in 5 maanden gebruikt hebben.

Overigens reageert TS niet meer, die zal wel bij Blokker staan of aan het bellen zijn ...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door ciske »

TS heeft geen poot om op te staan, je moet een bon bewaren!!

Vind dat TS behoorlijk kinderachtig reageert, schreeuwen voor de blokker!! pfft en dat voor 20 euries. :lol:

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

ciske schreef: Vind dat TS behoorlijk kinderachtig reageert, schreeuwen voor de blokker!! pfft en dat voor 20 euries. :lol:
Daar is wel enige maanden voor gespaard.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door ciske »

Harrie Kierie schreef:
Daar is wel enige maanden voor gespaard.

Dat heb ik gelezen ja, en ik begrijp ook dat ze het opgelost willen hebben, maar om te gaan schreeuwen voor de blokker, terwijl ze zelf de bon niet meer hebben!!

alexvandersluijs
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 apr 2007 13:52

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door alexvandersluijs »

Altijd leuk die reacties van mensen die niet lezen en aannames doen. Inderdaad is hij na het derde gebruik gaan lekken en is ze er na de derde keer gelijk terug gegaan. Natuurlijk heb je gelijk. Altijd bonnen bewaren. Maar mijn dochter heeft deze niet meer. Die moeten altijd eerst hun neus stoten. En wat voor de één weinig is, is voor de ander veel geld. Zeker voor een scholiere.

Reactie van blokker is pas triest. Laten we het nu niet omkeren. Laat mij dan maar een zeikerd zijn, maar het tegen mijn rechtsgevoel in

............................

Wij bieden geen mogelijkheid tot het opnieuw afdrukken van een kassabon of het uitdraaien van kopiebonnen. Een kassabon wordt eenmalig verstrekt. Wij kunnen u helaas niet verder van dienst zijn.

Vertrouwende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Blokker klantenservice


Op 7 aug. 2013 om 13:01 heeft Klantenservice <[email protected]> het volgende geschreven:


Geachte heer van der Sluijs,

Uiteraard vinden wij de geschetste situatie vervelend echter dienen wij u mee te delen dat u zonder originele kassabon geen garantie kunt claimen bij Blokker BV. Tevens is een banksfschrift niet voldoende, dit aangezien hierop niet staat aangegeven om welk artikel het precies gaat.

Vertrouwende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Blokker klantenservice

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door riddert »

Eigenlijk is het wel fair van de Blokker dat ze geen bankafschrift accepteren. Anders zouden mensen die contant betalen en tevens hun bonnetje kwijtraken in het nadeel zijn ten opzichte van de pinnende klanten.

Wat betreft de blender, laat er eens een handige oom, tante of schoonvader naar kijken, misschien is het slechts een kleinigheid en heeft uw dochter er nog jaren plezier van.

Gesloten