LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Breedbeeld aanschaf??????????????

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
440

Breedbeeld aanschaf??????????????

Ongelezen bericht door 440 »

Is het wel verstandig om een breedbeeld TV aan te schaffen, ten eerste als ik lees hoeveel ellende er is met die breedbeeld televiesie's, ten tweede het vertekende beeld en ten derde de weinige uitzendigen.

Ik heb zelf ook 2 breedbeeld toestellen in huis gehad, te weten een panasonic en een Sony Wega, het is echt geen kijken, vooral de vertekening en met voetbal is het al helemaal waardeloos. Vooral bij de Sony, met de techniek van tegenwoordig, moet je wel handmatig het beeld naar boven of beneden zetten met de smart knop, dit is toch niet van deze tijd.

Ik heb maar weer een gewone 4:3 toestel aangeschaft met 100 hz, ik wacht wel tot het door ontwikkeld is.

Moet er eigenlijk niet een objectief onderzoek naar de klachten en gebreken en levensduur van breedbeeld toestellen?

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Breedbeeld aanschaf??????????????

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Toen ik in, ik meen in 1991, bij de introductie van breedbeeld televisie werd uitgenodigd, is mij verteld dat binnen 5 jaar er geen 3:4 meer zou worden gemaakt en dat alles in breedbeeld zou zijn uitgevoerd. Dit is achteraf een zeer voorbarige conclusie geweest, omdat dit technisch niet haalbaar bleek te zijn. Vergeet niet dat alle tot nu toe gebruikte systemen zijn afgeleid van het oude zwart/wit principe en dat voor breedbeeld alle kabelnetten, studio's zenders enz. geheel moeten worden omgebouwd. Bij de huidige breedbeeld toestellen is alles uitgevoerd in een vorm van tussenfase, hetgeen een kwaliteitsverlies tot gevolg heeft, omdat met de oude systemen het einde van de ontwikkeling is bereikt. Als men alles in breedbeeld wil uitvoeren, dan moet iedereen van de ene op de andere dag, nieuwe apparatuur aanschaffen. Dit is ongewenst en ook niet haalbaar. Een tussen oplossing is de overgang van analoge naar digitale techniek, middels een digitale ontvanger en een analoge TV. Dit is al gedeeltelijk gerealiseerd, maar betekent wel het in stand houden van 2 systemen, tot dat alles in digitale techniek is uitgevoerd. Dat dit binnen 5 jaar is voltooid, dat zie ik nog niet gebeuren. Pas als iedereen accoord gaat en dan bedoel ik als men het eens is met wat voor digitaal systeem, dan pas kan er verder ontwikkeld worden. Met andere woorden wat wordt de standaard voor heel Europa. Dit zal nog wel een dobber worden, omdat iedere fabrikant zijn investeringen in de eigen ontwikkelde systemen zal willen terug verdienen.

Vr. Gr. Hans.

Gast

Re: Breedbeeld aanschaf??????????????

Ongelezen bericht door Gast »

Betaal nou eerst Dexia maar af en ga dan pas een TV aanschaffen.

Gesloten